סיור נוסף מעל כביש 531, הפעם באזיר המחלף 531/4

מצב
הנושא נעול.

אלכסיי03

New member
10

סיור נוסף מעל כביש 531, הפעם באזיר המחלף 531/4
בהמשך לסיור הקודם (באיזור המערבי של הפרויקט, ראו כאן:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=178657522#178657059[/URL]) יצאנו היום לסקר את אזור המחלף רעננה דרום.
לאור הלקחים שהפקנו מהסיור הקודם הגבלנו את עצמנו לרדיוס טיסה מקסימלי של כ-500 מטרים. כתוצאה מכך נאלצנו לפצל את הסיור לשניים וביצענו שתי גיחות נפרדות, האחת מהצד המערבי של כביש 4 והשניה מצדו המזרחי.

המשמעות היא שמסלול הטיסה היה די מפותל ואי לכך אצטרך לספק הסברים עבור כל תמונה מתוך 16 התמונות שאעלה כאן. כמו בפעם הקודמת אני מתכוון להעלות גם סרטון קצר בימים הקרובים. גם הפעם הוא צפוי להיות ערוך באופן חפוז, רשלני וחובבני :)

אז נתחיל עם הסטילז. בתמונה הזאת אנחנו מביטים לכיוון מזרח ורואים את הנקודה המערבית ביותר אשר אליה הגיעה מנהרת הרכבת. ברקע רואים את מחלף רעננה דרום הנמצא בבניה.
10
מערבית לנקודה הקודמת. מבט על מחלף רעננה דרום ממזרח.

 

אלכסיי03

New member
11

סיור נוסף מעל כביש 531, הפעם באזיר המחלף 531/4
בהמשך לסיור הקודם (באיזור המערבי של הפרויקט, ראו כאן:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=178657522#178657059[/URL]) יצאנו היום לסקר את אזור המחלף רעננה דרום.
לאור הלקחים שהפקנו מהסיור הקודם הגבלנו את עצמנו לרדיוס טיסה מקסימלי של כ-500 מטרים. כתוצאה מכך נאלצנו לפצל את הסיור לשניים וביצענו שתי גיחות נפרדות, האחת מהצד המערבי של כביש 4 והשניה מצדו המזרחי.

המשמעות היא שמסלול הטיסה היה די מפותל ואי לכך אצטרך לספק הסברים עבור כל תמונה מתוך 16 התמונות שאעלה כאן. כמו בפעם הקודמת אני מתכוון להעלות גם סרטון קצר בימים הקרובים. גם הפעם הוא צפוי להיות ערוך באופן חפוז, רשלני וחובבני :)

אז נתחיל עם הסטילז. בתמונה הזאת אנחנו מביטים לכיוון מזרח ורואים את הנקודה המערבית ביותר אשר אליה הגיעה מנהרת הרכבת. ברקע רואים את מחלף רעננה דרום הנמצא בבניה.
11
מתקרבים עוד...

 

אלכסיי03

New member
אני יכול רק לנחש

מה תפקיד הקיר עם כל ה"חלונות"?
אני עובר שם מדי יום ותוהה מה תפקיד הקיר הזה שתקוע באמצע העסק
אני יכול רק לנחש
אם אני מבין נכון, מעל הקיר תעבור הרמפה לפונים מצפון למזרח ומתחת עוברת מנהרת הרכבת. אז אולי יש שם מקום לתקוע איזה מבנה שו"ב או משהו בסגנון.
 

בועז ל

New member
מבנה אנרגיה שיספק חשמל למנהרה ולתחנה. מבנה שו"ב לא יהיה שם.

אני יכול רק לנחש
אם אני מבין נכון, מעל הקיר תעבור הרמפה לפונים מצפון למזרח ומתחת עוברת מנהרת הרכבת. אז אולי יש שם מקום לתקוע איזה מבנה שו"ב או משהו בסגנון.
מבנה אנרגיה שיספק חשמל למנהרה ולתחנה. מבנה שו"ב לא יהיה שם.
 

אלכסיי03

New member
12

סיור נוסף מעל כביש 531, הפעם באזיר המחלף 531/4
בהמשך לסיור הקודם (באיזור המערבי של הפרויקט, ראו כאן:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=178657522#178657059[/URL]) יצאנו היום לסקר את אזור המחלף רעננה דרום.
לאור הלקחים שהפקנו מהסיור הקודם הגבלנו את עצמנו לרדיוס טיסה מקסימלי של כ-500 מטרים. כתוצאה מכך נאלצנו לפצל את הסיור לשניים וביצענו שתי גיחות נפרדות, האחת מהצד המערבי של כביש 4 והשניה מצדו המזרחי.

המשמעות היא שמסלול הטיסה היה די מפותל ואי לכך אצטרך לספק הסברים עבור כל תמונה מתוך 16 התמונות שאעלה כאן. כמו בפעם הקודמת אני מתכוון להעלות גם סרטון קצר בימים הקרובים. גם הפעם הוא צפוי להיות ערוך באופן חפוז, רשלני וחובבני :)

אז נתחיל עם הסטילז. בתמונה הזאת אנחנו מביטים לכיוון מזרח ורואים את הנקודה המערבית ביותר אשר אליה הגיעה מנהרת הרכבת. ברקע רואים את מחלף רעננה דרום הנמצא בבניה.
12
ועכשיו טיפסנו לגובה של כ-200 מטר, עדיין מביטים מערבה.

 

אלכסיי03

New member
13

סיור נוסף מעל כביש 531, הפעם באזיר המחלף 531/4
בהמשך לסיור הקודם (באיזור המערבי של הפרויקט, ראו כאן:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=178657522#178657059[/URL]) יצאנו היום לסקר את אזור המחלף רעננה דרום.
לאור הלקחים שהפקנו מהסיור הקודם הגבלנו את עצמנו לרדיוס טיסה מקסימלי של כ-500 מטרים. כתוצאה מכך נאלצנו לפצל את הסיור לשניים וביצענו שתי גיחות נפרדות, האחת מהצד המערבי של כביש 4 והשניה מצדו המזרחי.

המשמעות היא שמסלול הטיסה היה די מפותל ואי לכך אצטרך לספק הסברים עבור כל תמונה מתוך 16 התמונות שאעלה כאן. כמו בפעם הקודמת אני מתכוון להעלות גם סרטון קצר בימים הקרובים. גם הפעם הוא צפוי להיות ערוך באופן חפוז, רשלני וחובבני :)

אז נתחיל עם הסטילז. בתמונה הזאת אנחנו מביטים לכיוון מזרח ורואים את הנקודה המערבית ביותר אשר אליה הגיעה מנהרת הרכבת. ברקע רואים את מחלף רעננה דרום הנמצא בבניה.
13
עשינו סיבוב פרסה ומסתכלים מאותה הנקודה מזרחה.

 

אלכסיי03

New member
14

סיור נוסף מעל כביש 531, הפעם באזיר המחלף 531/4
בהמשך לסיור הקודם (באיזור המערבי של הפרויקט, ראו כאן:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=178657522#178657059[/URL]) יצאנו היום לסקר את אזור המחלף רעננה דרום.
לאור הלקחים שהפקנו מהסיור הקודם הגבלנו את עצמנו לרדיוס טיסה מקסימלי של כ-500 מטרים. כתוצאה מכך נאלצנו לפצל את הסיור לשניים וביצענו שתי גיחות נפרדות, האחת מהצד המערבי של כביש 4 והשניה מצדו המזרחי.

המשמעות היא שמסלול הטיסה היה די מפותל ואי לכך אצטרך לספק הסברים עבור כל תמונה מתוך 16 התמונות שאעלה כאן. כמו בפעם הקודמת אני מתכוון להעלות גם סרטון קצר בימים הקרובים. גם הפעם הוא צפוי להיות ערוך באופן חפוז, רשלני וחובבני :)

אז נתחיל עם הסטילז. בתמונה הזאת אנחנו מביטים לכיוון מזרח ורואים את הנקודה המערבית ביותר אשר אליה הגיעה מנהרת הרכבת. ברקע רואים את מחלף רעננה דרום הנמצא בבניה.
14
נקודת תצפית מזרחית יותר. עדיין מבט בכיוון מזרח.

 

אלכסיי03

New member
15

סיור נוסף מעל כביש 531, הפעם באזיר המחלף 531/4
בהמשך לסיור הקודם (באיזור המערבי של הפרויקט, ראו כאן:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=178657522#178657059[/URL]) יצאנו היום לסקר את אזור המחלף רעננה דרום.
לאור הלקחים שהפקנו מהסיור הקודם הגבלנו את עצמנו לרדיוס טיסה מקסימלי של כ-500 מטרים. כתוצאה מכך נאלצנו לפצל את הסיור לשניים וביצענו שתי גיחות נפרדות, האחת מהצד המערבי של כביש 4 והשניה מצדו המזרחי.

המשמעות היא שמסלול הטיסה היה די מפותל ואי לכך אצטרך לספק הסברים עבור כל תמונה מתוך 16 התמונות שאעלה כאן. כמו בפעם הקודמת אני מתכוון להעלות גם סרטון קצר בימים הקרובים. גם הפעם הוא צפוי להיות ערוך באופן חפוז, רשלני וחובבני :)

אז נתחיל עם הסטילז. בתמונה הזאת אנחנו מביטים לכיוון מזרח ורואים את הנקודה המערבית ביותר אשר אליה הגיעה מנהרת הרכבת. ברקע רואים את מחלף רעננה דרום הנמצא בבניה.
15
התקדמנו עד לנקודה המזרחית ביותר בסיור זה, הסתובבנו ומביטים מערבה.

 

אלכסיי03

New member
16

סיור נוסף מעל כביש 531, הפעם באזיר המחלף 531/4
בהמשך לסיור הקודם (באיזור המערבי של הפרויקט, ראו כאן:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=178657522#178657059[/URL]) יצאנו היום לסקר את אזור המחלף רעננה דרום.
לאור הלקחים שהפקנו מהסיור הקודם הגבלנו את עצמנו לרדיוס טיסה מקסימלי של כ-500 מטרים. כתוצאה מכך נאלצנו לפצל את הסיור לשניים וביצענו שתי גיחות נפרדות, האחת מהצד המערבי של כביש 4 והשניה מצדו המזרחי.

המשמעות היא שמסלול הטיסה היה די מפותל ואי לכך אצטרך לספק הסברים עבור כל תמונה מתוך 16 התמונות שאעלה כאן. כמו בפעם הקודמת אני מתכוון להעלות גם סרטון קצר בימים הקרובים. גם הפעם הוא צפוי להיות ערוך באופן חפוז, רשלני וחובבני :)

אז נתחיל עם הסטילז. בתמונה הזאת אנחנו מביטים לכיוון מזרח ורואים את הנקודה המערבית ביותר אשר אליה הגיעה מנהרת הרכבת. ברקע רואים את מחלף רעננה דרום הנמצא בבניה.
16
מבט צפון-מערבה כמעט מאותה נקודה.

זהו בינתיים. כאמור, אעשה מאמץ לערוך ולהעלות כאן סרטון קצר מהסיור. תודה!

 

oshlick1

New member


סיור נוסף מעל כביש 531, הפעם באזיר המחלף 531/4
בהמשך לסיור הקודם (באיזור המערבי של הפרויקט, ראו כאן:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=178657522#178657059[/URL]) יצאנו היום לסקר את אזור המחלף רעננה דרום.
לאור הלקחים שהפקנו מהסיור הקודם הגבלנו את עצמנו לרדיוס טיסה מקסימלי של כ-500 מטרים. כתוצאה מכך נאלצנו לפצל את הסיור לשניים וביצענו שתי גיחות נפרדות, האחת מהצד המערבי של כביש 4 והשניה מצדו המזרחי.

המשמעות היא שמסלול הטיסה היה די מפותל ואי לכך אצטרך לספק הסברים עבור כל תמונה מתוך 16 התמונות שאעלה כאן. כמו בפעם הקודמת אני מתכוון להעלות גם סרטון קצר בימים הקרובים. גם הפעם הוא צפוי להיות ערוך באופן חפוז, רשלני וחובבני :)

אז נתחיל עם הסטילז. בתמונה הזאת אנחנו מביטים לכיוון מזרח ורואים את הנקודה המערבית ביותר אשר אליה הגיעה מנהרת הרכבת. ברקע רואים את מחלף רעננה דרום הנמצא בבניה.

האם ידוע לך איך יסעו מכיוון 531 מערב לכיוון 4 צפון?
האם יצטרכו לעמוד בנתיב הבודד ברמזור של כביש 402 לפנות ימינה ולעבור דרך כל הרמזורים של כפר סבא עד צומת רעננה הקיים?
 

אלכסיי03

New member
חוששני שכן


האם ידוע לך איך יסעו מכיוון 531 מערב לכיוון 4 צפון?
האם יצטרכו לעמוד בנתיב הבודד ברמזור של כביש 402 לפנות ימינה ולעבור דרך כל הרמזורים של כפר סבא עד צומת רעננה הקיים?
חוששני שכן
בדיוק חשבתי על זה אתמול. אני לא רואה מקום לרמפה ישירה בתמונות. גם ב-OSM לא רואים רמפה כזאת.
אולי חשבו על פתרון אחר אבל אני מתקשה לדמיין משהו הגיוני.
 

סנוי

New member
גם אין פתרון לבאים ממורשה שרוצים לנוע מזרחה. קשה גם למצוא...

חוששני שכן
בדיוק חשבתי על זה אתמול. אני לא רואה מקום לרמפה ישירה בתמונות. גם ב-OSM לא רואים רמפה כזאת.
אולי חשבו על פתרון אחר אבל אני מתקשה לדמיין משהו הגיוני.
גם אין פתרון לבאים ממורשה שרוצים לנוע מזרחה. קשה גם למצוא...
 

אלכסיי03

New member
ממורשה מזרחה דווקא אין שום בעיה

גם אין פתרון לבאים ממורשה שרוצים לנוע מזרחה. קשה גם למצוא...
ממורשה מזרחה דווקא אין שום בעיה
זאת רמפה ארוכה הנראית בבירור גם בתמונות. התכוונת אולי מערבה?
לפי OSM גם רמפה כזאת מתוכננת ואף בתמונות נדמה לי שמזהים איפה היא תעבור. סימנתי את הרמפה בנקודות אדומות על המפה המצורפת.

 

סנוי

New member
למזרח דווקא לא נראית שום רמפה מתוכננת. קרוב מדי ליישוב שליד:

ממורשה מזרחה דווקא אין שום בעיה
זאת רמפה ארוכה הנראית בבירור גם בתמונות. התכוונת אולי מערבה?
לפי OSM גם רמפה כזאת מתוכננת ואף בתמונות נדמה לי שמזהים איפה היא תעבור. סימנתי את הרמפה בנקודות אדומות על המפה המצורפת.
למזרח דווקא לא נראית שום רמפה מתוכננת. קרוב מדי ליישוב שליד:
איני מומחה, ייתכן ואני טועה, אך לדעתי לא יהיה חיבור לכיוון מזרח לאלו הבאים מדרום. מעבר לעובדה שבשרטוט שאני מצרף לא מופיעה רמפה שכזו, (העלאה מחדש של שרטוט רשמי שפורסם פה בפורום - נדמה לי של בועז) ישנן מספר בעיות טופוגרפיות והנדסיות, ולמרות זאת אני מבין שקשה מאוד להבחין בכך במפת OSM:
1. ישנם הפרשי גובה גדולים בין רמות השבים/כפר מל"ל והתוואי של כביש 531. כעת הם אפילו יותר גדולים בשל החפיר שנכרה בשביל הרכבת. מביקור שלי במקום לפני כחצי שנה, אני מעריך את ההפרש בכ-20-15 מטרים.
2. המרחק בין המחלפים רעננה דרום ומל"ל קצר ביותר, ובשל ריבוי הרמפות במחלף הגדול מבין השניים נראה כי לא ניתן לחבר את הנוסעים שבאים ממחלף רעננה דרום אל הגשר שעובר מעל 531, במחלף מל"ל. המרחק קצר מדי ותהיה שזירת כלי רכב... בנוסף ישנה רמפת ירידה מ531 שלמזרח לעבר מחלף סוקולוב מיד לאחר המעבר תחת הגשר.
3. אמנם הצליחו להעביר את תוואי הכביש ברצועה שהיתה מתוכננת לו כבר בתכניות המתאר, אך הרצועה מאוד דחוקה בין בית האבות (שבצד רעננה) ובית הקברות של רמות השבים. הרצועה ברוחב כ-55 מטרים, וקשה לי להאמין שניתן להוסיף לשם רמפה מעבר למה שכבר תוכנן, וחבל - לדעתי זה פספוס גדול. מה גם שבצד הדרומי ישנו רחוב הגבעה, ובו מספר בתים פרטיים. בביקור שלי במקום שמתי לב שכמעט ואין מרווח בין הרחוב לקירות האקוסטיים - עוד סימן לכך שנעשו מאמצים להרחיב את רצועת 531 כמה שיותר.
4. זה נדמה כלא הגיוני, אך מה שנראה במפת הOSM כרמפה מ4 דרום אל 531 מזרח הוא המשך של רחוב הגבעה הנ"ל אל כביש 402, על אף שזה נראה לי לא הגיוני. אותו הדבר בנוגע לרמפה בכיוון הנגדי, שמחברת את 402 לכיוון מערב. נראה כי יהיה חיבור משם אל מתחם התעסוקה בלבד, ולא ירידה לכביש 531, שוב מאותן סיבות שציינתי.
&nbsp
מקווה שלא נימקתי את דבריי באורך מגילה, או שדברי השתמעו כמתנשאים על הטענות שלך - אני לא תושב האזור אבל מאוד מתעניין במחלף המורכב הזה, ובמורכבות ההנדסית שבו. כשביקרתי שם לפני כחצי שנה, כל מי שהיה איתי באוטו השתעמם במשך חצי שעה בזמן שבהיתי בעיניים נוצצות על הפרוייקט המטורף הזה :)
 

אלכסיי03

New member
תודה על ההסבר המפורט

למזרח דווקא לא נראית שום רמפה מתוכננת. קרוב מדי ליישוב שליד:
איני מומחה, ייתכן ואני טועה, אך לדעתי לא יהיה חיבור לכיוון מזרח לאלו הבאים מדרום. מעבר לעובדה שבשרטוט שאני מצרף לא מופיעה רמפה שכזו, (העלאה מחדש של שרטוט רשמי שפורסם פה בפורום - נדמה לי של בועז) ישנן מספר בעיות טופוגרפיות והנדסיות, ולמרות זאת אני מבין שקשה מאוד להבחין בכך במפת OSM:
1. ישנם הפרשי גובה גדולים בין רמות השבים/כפר מל"ל והתוואי של כביש 531. כעת הם אפילו יותר גדולים בשל החפיר שנכרה בשביל הרכבת. מביקור שלי במקום לפני כחצי שנה, אני מעריך את ההפרש בכ-20-15 מטרים.
2. המרחק בין המחלפים רעננה דרום ומל"ל קצר ביותר, ובשל ריבוי הרמפות במחלף הגדול מבין השניים נראה כי לא ניתן לחבר את הנוסעים שבאים ממחלף רעננה דרום אל הגשר שעובר מעל 531, במחלף מל"ל. המרחק קצר מדי ותהיה שזירת כלי רכב... בנוסף ישנה רמפת ירידה מ531 שלמזרח לעבר מחלף סוקולוב מיד לאחר המעבר תחת הגשר.
3. אמנם הצליחו להעביר את תוואי הכביש ברצועה שהיתה מתוכננת לו כבר בתכניות המתאר, אך הרצועה מאוד דחוקה בין בית האבות (שבצד רעננה) ובית הקברות של רמות השבים. הרצועה ברוחב כ-55 מטרים, וקשה לי להאמין שניתן להוסיף לשם רמפה מעבר למה שכבר תוכנן, וחבל - לדעתי זה פספוס גדול. מה גם שבצד הדרומי ישנו רחוב הגבעה, ובו מספר בתים פרטיים. בביקור שלי במקום שמתי לב שכמעט ואין מרווח בין הרחוב לקירות האקוסטיים - עוד סימן לכך שנעשו מאמצים להרחיב את רצועת 531 כמה שיותר.
4. זה נדמה כלא הגיוני, אך מה שנראה במפת הOSM כרמפה מ4 דרום אל 531 מזרח הוא המשך של רחוב הגבעה הנ"ל אל כביש 402, על אף שזה נראה לי לא הגיוני. אותו הדבר בנוגע לרמפה בכיוון הנגדי, שמחברת את 402 לכיוון מערב. נראה כי יהיה חיבור משם אל מתחם התעסוקה בלבד, ולא ירידה לכביש 531, שוב מאותן סיבות שציינתי.
&nbsp
מקווה שלא נימקתי את דבריי באורך מגילה, או שדברי השתמעו כמתנשאים על הטענות שלך - אני לא תושב האזור אבל מאוד מתעניין במחלף המורכב הזה, ובמורכבות ההנדסית שבו. כשביקרתי שם לפני כחצי שנה, כל מי שהיה איתי באוטו השתעמם במשך חצי שעה בזמן שבהיתי בעיניים נוצצות על הפרוייקט המטורף הזה :)
תודה על ההסבר המפורט
פספסתי איכשהו את ההודעה שלך, לא יודע איך זה קרה. ייתכן ואתה צודק אבל עוד לא השתכנעתי שלא חשבו על פתרון כלשהו כי הרי בלי זה המחלף פשוט חסר הגיון וטעם. אחפש מידע בעניין ואנסה להצליב אותו עם התמונות.

בברכה,
אלכסיי
 

סנוי

New member
שכחתי את התמונה... לקוחה מתת"ל 15

ממורשה מזרחה דווקא אין שום בעיה
זאת רמפה ארוכה הנראית בבירור גם בתמונות. התכוונת אולי מערבה?
לפי OSM גם רמפה כזאת מתוכננת ואף בתמונות נדמה לי שמזהים איפה היא תעבור. סימנתי את הרמפה בנקודות אדומות על המפה המצורפת.
שכחתי את התמונה... לקוחה מתת"ל 15

 
רבה ! שיחקתם אותה


סיור נוסף מעל כביש 531, הפעם באזיר המחלף 531/4
בהמשך לסיור הקודם (באיזור המערבי של הפרויקט, ראו כאן:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=178657522#178657059[/URL]) יצאנו היום לסקר את אזור המחלף רעננה דרום.
לאור הלקחים שהפקנו מהסיור הקודם הגבלנו את עצמנו לרדיוס טיסה מקסימלי של כ-500 מטרים. כתוצאה מכך נאלצנו לפצל את הסיור לשניים וביצענו שתי גיחות נפרדות, האחת מהצד המערבי של כביש 4 והשניה מצדו המזרחי.

המשמעות היא שמסלול הטיסה היה די מפותל ואי לכך אצטרך לספק הסברים עבור כל תמונה מתוך 16 התמונות שאעלה כאן. כמו בפעם הקודמת אני מתכוון להעלות גם סרטון קצר בימים הקרובים. גם הפעם הוא צפוי להיות ערוך באופן חפוז, רשלני וחובבני :)

אז נתחיל עם הסטילז. בתמונה הזאת אנחנו מביטים לכיוון מזרח ורואים את הנקודה המערבית ביותר אשר אליה הגיעה מנהרת הרכבת. ברקע רואים את מחלף רעננה דרום הנמצא בבניה.
רבה ! שיחקתם אותה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה