סיור הפורום במתקן משוא"ה

מצב
הנושא נעול.
סיור הפורום במתקן משוא"ה


סיור הפורום במתקן משוא"ה

ביום שני האחרון, ה-30 למרץ 2015, קיימנו סיור פורום מצומצם במתקן שליטה ופיקוד ארצי - חטיבת הפעלה של הרכבת.
משתתפים: שישה מבין הקוראים הנאמנים של שבתשתיות - דוד פיינשטיין, עמית, רמי, מיכאל אידן, יעל לוי-סער, ואני - אלי ברקוביץ.
את הסיור עמל ואירגן מראש עבורנו בועז ל שוויתר על השתתפותו מפאת מספר המקומות המוגבל.

הגענו לאתר בדיוק רכבות שוויצרי והיינו מוכנים לסיור שהחל ב10:30
את הסיור אירח והנחה בחן רב מנהל אגף ההפעלה - אבי אלמליח

אבי פתח בסקירה על אגף הפעלה של רכבת ישראל ואחר כך הסביר על עיקרון תנועת הרכבות המחייב תכנון מדוייק ועמידה בלוח זמנים.
צפינו במצגת והתעכבנו קצת בהסברים על קיבולת מסילה, שהיא המשאב החשוב ביותר לחברת רכבות, שכן בעוד שציוד נייד ניתן לרכוש ולהוסיף במהירות רבה יחסית, הקמת מסילות דורשת תכנון ובניה מורכבים וממושכים.
דרך נוספת להגדלת קיבולת מסילה היא קביעת מהירות נסיעה איטית במקטעים כמו מסילת האיילון בהם בלאו הכי יש תחנות עצירה רבות. כיוון שמרחק העצירה יורד בנסיעה איטית, אפשר להקטין את ה"BLOK" שלפני הרכבות וממילא מוגדלת קיבולת המסילה. בנושא זה, הרכבת עובדת על מערכת ATCS (Advanced Train Control System) חדשה, שאמורה בין היתר להגדיל קיבולת. המערכת מבטלת את ה-BLOCK SYSTEM האחיד לכל הרכבות, ונותנת פתרון של בלוק מותאם לכל רכבת לפי מרחק העצירה שלה, ובכך מצמצמת את חוסר היעילות הנובע משילוב של רכבות נוסעים ומשא, וכן רכבות מסוגים שונים הנוסעות במהירויות שונות.

נושא נוסף שעלה בשיחה ובעיניי היה סקופ של ממש, הוא שבניגוד למסילה רביעית באיילון שעדיין אינה נראית באופק, יש כבר מי שמקדם ברצינות את הקמת המסילה המזרחית המחודשת ואבי אף נדרש כבר לחתום על מסמכים הנוגעים לה. שני הפרוייקטים חשובים מאוד וצריך לקוות ששניהם יקודמו למרות ההשקעות העצומות שתדרשנה להקמת מסילה רביעית באיילון. לדבריו, כ-80% מהנסיעות הן לתל אביב או ממנה.
נושא מעניין נוסף שעלה בשיחה עם אלמליח, העובד ברכבת כבר כ-25 שנה, הוא שאין בארץ חוקים מסודרים הקשורים לפעילות השוטפת של הרכבות; חוק מסילות הברזל הינו כללי מאוד. לפיכך, באופן חריג ויוצא דופן בעולם, הרכבת עצמה היא שכותבת את החוקים ומוציאה ספר המכיל את הוראות ההפעלה והאותות שאותו עורך אבי. ממנו למדנו גם שבכוונת אגף רגולציה תחבורתית במשרד התחבורה לעבור על ספר החוקים שנכתב ע"י הרכבת עצמה, לבדוק ולאשרר אותם, אם באמצעות חקיקה או על ידי תקנות מחייבות.

שאלנו לגבי תכנון לוחות הזמנים וטענות שעלו לגביהם, כמו "האם זאת חכמה לעמוד בלו"ז, כאשר מראש שותלים בהם ריפודים מוגזמים?" ואבי ענה שריפודים כאלו הם חלק מתכנון ומקובלים בכל העולם, הרציונל הוא שלנוסעים חשובה יותר האמינות והדיוק מאשר נסיעה מהירה יותר. אבי אף נתן דוגמאות מנסיעות שלו בגרמניה ובשוויץ.

עם סיום המצגת והשאלות, יצאנו אל ה-Open Space של המערכת. האולם בנוי לפי המודל הגרמני והוא זהה במתכונתו אפילו בריהוט שבו לאולמות שליטה בגרמניה. ההיגיון בהפעלת מערכת הפעלה ושליטה זהים לאלו שפועלים בגרמניה, הוא כדי להקטין צורך בהתאמות ולהגדיל את הנגישות לרכישת מערכות חדשות והתעדכנות.
באולם שלושה מעגלי פיקוד: מעגל צפוני ודרומי שבכל אחד מהם עמדת פקד ושלושה אתתים, ומעגל שלישי בו יושב מנהל המשמרת ולצידו גם נציג חטיבת הנוסעים, נציג חטיבת המטענים ואתת נוסף לגיבוי. משהו ייחודי בכל זאת לארצנו הקטנטונת, הוא מסך של פיקוד העורף שמראה בזמן אמת את מיקום הנפילה המשוער של טילים בזמן אזעקה ומאפשר לרכבת לעשות פעולות מסויימות שמתוכננות בהתאם לתרחישים. נמנענו מלצלם את האזור הזה והתבקשנו לא להעלות תמונות אחרות שצילמנו באולם.

את הסיכום הזה כתבתי עם יעל שהשקיעה וכתבה נקודות תוך כדי הסיור.
תודה רבה לכל מי שטרח כדי שהסיור הזה יתקיים. קיום סיור במתקן רגיש כמו משואה הוא לא דבר של מה בכך לא כל שכן עבור שישה משתתפים שהם חובבי תחבורה ציבורית אך לא נושאים בתפקידים קשורים. תודות מיוחדות לשגריר הפורום בועז ולמארח אבי אלמליח.

 

raminec

New member
תודה רבה לר"י על הסיור המרתק

סיור הפורום במתקן משוא"ה

ביום שני האחרון, ה-30 למרץ 2015, קיימנו סיור פורום מצומצם במתקן שליטה ופיקוד ארצי - חטיבת הפעלה של הרכבת.
משתתפים: שישה מבין הקוראים הנאמנים של שבתשתיות - דוד פיינשטיין, עמית, רמי, מיכאל אידן, יעל לוי-סער, ואני - אלי ברקוביץ.
את הסיור עמל ואירגן מראש עבורנו בועז ל שוויתר על השתתפותו מפאת מספר המקומות המוגבל.

הגענו לאתר בדיוק רכבות שוויצרי והיינו מוכנים לסיור שהחל ב10:30
את הסיור אירח והנחה בחן רב מנהל אגף ההפעלה - אבי אלמליח

אבי פתח בסקירה על אגף הפעלה של רכבת ישראל ואחר כך הסביר על עיקרון תנועת הרכבות המחייב תכנון מדוייק ועמידה בלוח זמנים.
צפינו במצגת והתעכבנו קצת בהסברים על קיבולת מסילה, שהיא המשאב החשוב ביותר לחברת רכבות, שכן בעוד שציוד נייד ניתן לרכוש ולהוסיף במהירות רבה יחסית, הקמת מסילות דורשת תכנון ובניה מורכבים וממושכים.
דרך נוספת להגדלת קיבולת מסילה היא קביעת מהירות נסיעה איטית במקטעים כמו מסילת האיילון בהם בלאו הכי יש תחנות עצירה רבות. כיוון שמרחק העצירה יורד בנסיעה איטית, אפשר להקטין את ה"BLOK" שלפני הרכבות וממילא מוגדלת קיבולת המסילה. בנושא זה, הרכבת עובדת על מערכת ATCS (Advanced Train Control System) חדשה, שאמורה בין היתר להגדיל קיבולת. המערכת מבטלת את ה-BLOCK SYSTEM האחיד לכל הרכבות, ונותנת פתרון של בלוק מותאם לכל רכבת לפי מרחק העצירה שלה, ובכך מצמצמת את חוסר היעילות הנובע משילוב של רכבות נוסעים ומשא, וכן רכבות מסוגים שונים הנוסעות במהירויות שונות.

נושא נוסף שעלה בשיחה ובעיניי היה סקופ של ממש, הוא שבניגוד למסילה רביעית באיילון שעדיין אינה נראית באופק, יש כבר מי שמקדם ברצינות את הקמת המסילה המזרחית המחודשת ואבי אף נדרש כבר לחתום על מסמכים הנוגעים לה. שני הפרוייקטים חשובים מאוד וצריך לקוות ששניהם יקודמו למרות ההשקעות העצומות שתדרשנה להקמת מסילה רביעית באיילון. לדבריו, כ-80% מהנסיעות הן לתל אביב או ממנה.
נושא מעניין נוסף שעלה בשיחה עם אלמליח, העובד ברכבת כבר כ-25 שנה, הוא שאין בארץ חוקים מסודרים הקשורים לפעילות השוטפת של הרכבות; חוק מסילות הברזל הינו כללי מאוד. לפיכך, באופן חריג ויוצא דופן בעולם, הרכבת עצמה היא שכותבת את החוקים ומוציאה ספר המכיל את הוראות ההפעלה והאותות שאותו עורך אבי. ממנו למדנו גם שבכוונת אגף רגולציה תחבורתית במשרד התחבורה לעבור על ספר החוקים שנכתב ע"י הרכבת עצמה, לבדוק ולאשרר אותם, אם באמצעות חקיקה או על ידי תקנות מחייבות.

שאלנו לגבי תכנון לוחות הזמנים וטענות שעלו לגביהם, כמו "האם זאת חכמה לעמוד בלו"ז, כאשר מראש שותלים בהם ריפודים מוגזמים?" ואבי ענה שריפודים כאלו הם חלק מתכנון ומקובלים בכל העולם, הרציונל הוא שלנוסעים חשובה יותר האמינות והדיוק מאשר נסיעה מהירה יותר. אבי אף נתן דוגמאות מנסיעות שלו בגרמניה ובשוויץ.

עם סיום המצגת והשאלות, יצאנו אל ה-Open Space של המערכת. האולם בנוי לפי המודל הגרמני והוא זהה במתכונתו אפילו בריהוט שבו לאולמות שליטה בגרמניה. ההיגיון בהפעלת מערכת הפעלה ושליטה זהים לאלו שפועלים בגרמניה, הוא כדי להקטין צורך בהתאמות ולהגדיל את הנגישות לרכישת מערכות חדשות והתעדכנות.
באולם שלושה מעגלי פיקוד: מעגל צפוני ודרומי שבכל אחד מהם עמדת פקד ושלושה אתתים, ומעגל שלישי בו יושב מנהל המשמרת ולצידו גם נציג חטיבת הנוסעים, נציג חטיבת המטענים ואתת נוסף לגיבוי. משהו ייחודי בכל זאת לארצנו הקטנטונת, הוא מסך של פיקוד העורף שמראה בזמן אמת את מיקום הנפילה המשוער של טילים בזמן אזעקה ומאפשר לרכבת לעשות פעולות מסויימות שמתוכננות בהתאם לתרחישים. נמנענו מלצלם את האזור הזה והתבקשנו לא להעלות תמונות אחרות שצילמנו באולם.

את הסיכום הזה כתבתי עם יעל שהשקיעה וכתבה נקודות תוך כדי הסיור.
תודה רבה לכל מי שטרח כדי שהסיור הזה יתקיים. קיום סיור במתקן רגיש כמו משואה הוא לא דבר של מה בכך לא כל שכן עבור שישה משתתפים שהם חובבי תחבורה ציבורית אך לא נושאים בתפקידים קשורים. תודות מיוחדות לשגריר הפורום בועז ולמארח אבי אלמליח.
תודה רבה לר"י על הסיור המרתק
ולבועז על הלוגיסטיקה
כל הכבוד לאלי וליעל על הסיכום המפורט של המפגש!
 

יעל ל4

New member
פרטים נוספים לגבי מערכת ה- ATCS

סיור הפורום במתקן משוא"ה

ביום שני האחרון, ה-30 למרץ 2015, קיימנו סיור פורום מצומצם במתקן שליטה ופיקוד ארצי - חטיבת הפעלה של הרכבת.
משתתפים: שישה מבין הקוראים הנאמנים של שבתשתיות - דוד פיינשטיין, עמית, רמי, מיכאל אידן, יעל לוי-סער, ואני - אלי ברקוביץ.
את הסיור עמל ואירגן מראש עבורנו בועז ל שוויתר על השתתפותו מפאת מספר המקומות המוגבל.

הגענו לאתר בדיוק רכבות שוויצרי והיינו מוכנים לסיור שהחל ב10:30
את הסיור אירח והנחה בחן רב מנהל אגף ההפעלה - אבי אלמליח

אבי פתח בסקירה על אגף הפעלה של רכבת ישראל ואחר כך הסביר על עיקרון תנועת הרכבות המחייב תכנון מדוייק ועמידה בלוח זמנים.
צפינו במצגת והתעכבנו קצת בהסברים על קיבולת מסילה, שהיא המשאב החשוב ביותר לחברת רכבות, שכן בעוד שציוד נייד ניתן לרכוש ולהוסיף במהירות רבה יחסית, הקמת מסילות דורשת תכנון ובניה מורכבים וממושכים.
דרך נוספת להגדלת קיבולת מסילה היא קביעת מהירות נסיעה איטית במקטעים כמו מסילת האיילון בהם בלאו הכי יש תחנות עצירה רבות. כיוון שמרחק העצירה יורד בנסיעה איטית, אפשר להקטין את ה"BLOK" שלפני הרכבות וממילא מוגדלת קיבולת המסילה. בנושא זה, הרכבת עובדת על מערכת ATCS (Advanced Train Control System) חדשה, שאמורה בין היתר להגדיל קיבולת. המערכת מבטלת את ה-BLOCK SYSTEM האחיד לכל הרכבות, ונותנת פתרון של בלוק מותאם לכל רכבת לפי מרחק העצירה שלה, ובכך מצמצמת את חוסר היעילות הנובע משילוב של רכבות נוסעים ומשא, וכן רכבות מסוגים שונים הנוסעות במהירויות שונות.

נושא נוסף שעלה בשיחה ובעיניי היה סקופ של ממש, הוא שבניגוד למסילה רביעית באיילון שעדיין אינה נראית באופק, יש כבר מי שמקדם ברצינות את הקמת המסילה המזרחית המחודשת ואבי אף נדרש כבר לחתום על מסמכים הנוגעים לה. שני הפרוייקטים חשובים מאוד וצריך לקוות ששניהם יקודמו למרות ההשקעות העצומות שתדרשנה להקמת מסילה רביעית באיילון. לדבריו, כ-80% מהנסיעות הן לתל אביב או ממנה.
נושא מעניין נוסף שעלה בשיחה עם אלמליח, העובד ברכבת כבר כ-25 שנה, הוא שאין בארץ חוקים מסודרים הקשורים לפעילות השוטפת של הרכבות; חוק מסילות הברזל הינו כללי מאוד. לפיכך, באופן חריג ויוצא דופן בעולם, הרכבת עצמה היא שכותבת את החוקים ומוציאה ספר המכיל את הוראות ההפעלה והאותות שאותו עורך אבי. ממנו למדנו גם שבכוונת אגף רגולציה תחבורתית במשרד התחבורה לעבור על ספר החוקים שנכתב ע"י הרכבת עצמה, לבדוק ולאשרר אותם, אם באמצעות חקיקה או על ידי תקנות מחייבות.

שאלנו לגבי תכנון לוחות הזמנים וטענות שעלו לגביהם, כמו "האם זאת חכמה לעמוד בלו"ז, כאשר מראש שותלים בהם ריפודים מוגזמים?" ואבי ענה שריפודים כאלו הם חלק מתכנון ומקובלים בכל העולם, הרציונל הוא שלנוסעים חשובה יותר האמינות והדיוק מאשר נסיעה מהירה יותר. אבי אף נתן דוגמאות מנסיעות שלו בגרמניה ובשוויץ.

עם סיום המצגת והשאלות, יצאנו אל ה-Open Space של המערכת. האולם בנוי לפי המודל הגרמני והוא זהה במתכונתו אפילו בריהוט שבו לאולמות שליטה בגרמניה. ההיגיון בהפעלת מערכת הפעלה ושליטה זהים לאלו שפועלים בגרמניה, הוא כדי להקטין צורך בהתאמות ולהגדיל את הנגישות לרכישת מערכות חדשות והתעדכנות.
באולם שלושה מעגלי פיקוד: מעגל צפוני ודרומי שבכל אחד מהם עמדת פקד ושלושה אתתים, ומעגל שלישי בו יושב מנהל המשמרת ולצידו גם נציג חטיבת הנוסעים, נציג חטיבת המטענים ואתת נוסף לגיבוי. משהו ייחודי בכל זאת לארצנו הקטנטונת, הוא מסך של פיקוד העורף שמראה בזמן אמת את מיקום הנפילה המשוער של טילים בזמן אזעקה ומאפשר לרכבת לעשות פעולות מסויימות שמתוכננות בהתאם לתרחישים. נמנענו מלצלם את האזור הזה והתבקשנו לא להעלות תמונות אחרות שצילמנו באולם.

את הסיכום הזה כתבתי עם יעל שהשקיעה וכתבה נקודות תוך כדי הסיור.
תודה רבה לכל מי שטרח כדי שהסיור הזה יתקיים. קיום סיור במתקן רגיש כמו משואה הוא לא דבר של מה בכך לא כל שכן עבור שישה משתתפים שהם חובבי תחבורה ציבורית אך לא נושאים בתפקידים קשורים. תודות מיוחדות לשגריר הפורום בועז ולמארח אבי אלמליח.
פרטים נוספים לגבי מערכת ה- ATCS
כמה הפניות לסרטונים רלוונטים, למידע נוסף לגבי מערכת הבקרה של הרכבת.
סרטון הדמיה (סימולטור) של המערכת בברלין, כפי שהיא נראית מתא הנהג

כל ענין הסימנאורים נראים ברורים יותר, קטעי הנסיעה וכו'. שלא לדבר על השלג שיורד מהשמיים הכחולים...
עוד סרטון הדמיה, עם מסך נוסף המראה לנהג פעולות שעליו לעשות, כמו איסוף נוסעים וכו'

הפניה לסרטון של ברנש מארה"ב, אשר העלה את המערכת על המחשב האישי שלו.
הוא הפנה לפורום ב-YAHOO, שאם הבנתי נכון נכנס איך שהוא דרכם למערכת עצמה?...
נרשמתי ליאהו, ואכן יש שם פורום מיוחד שעוסק ב-ATSC, אבל לא ראיתי אפשרות להכנס למערכת עצמה.
אם מישהו ימצא - אשמח לעדכונים.

כניסה לפורום ביאהו (למשתמשים רשומים)

ואחרון חביב דף עם הסבר על המערכת, כולל מסכים שאותם ראינו במשוא"ה, אך התבקשנו שלא לצלם


ותודות: למר אלמליח על שארח אותנו והקדיש מזמנו, על ההסברים שעבורי היו במיוחד חדשים ומענינים (טירונית צעירה).
לבועז המלך שארגן ופרגן לנו את הסיור הזה.
לחבורה שהגיעה וסיירה, שאלה והחכימה את כולנו.
ולחבורה המצומצמת, שהועילה לאכול על חוף ימה המקסים של חיפה, ואח"כ לעשות טיול בהשראתו של חן מלינג, במוזיאון הרכבת
והגדילה לעשות כאשר ניאותה לסיים את הסיור בטיולון בבנימינה, כולל השמעת שירי אהוד מנור מהטלפון של הגברת עם הסלים.
קיבלתם בהדגשה כמעט את כל הסימנאורים...
חג שמח לכווווולם!

הערת סופר סת"ם: הגב' עם הסלים העירה לי, שלא כולם יודעים שהקטר מוביל לקישורית, הוספתי קישוריות על המילים עצמן.
וגם, אין לי מושג למה אצלי על המחשב הסרטונים לא מתחילים מהתחלה. ואם גם אצלכם, אני סומכת ידי שתדעו להזיז עם העכבר את הסרטון להתחלה...
 

Rubim88

New member
נראה שיש פה בלבול קטן

פרטים נוספים לגבי מערכת ה- ATCS
כמה הפניות לסרטונים רלוונטים, למידע נוסף לגבי מערכת הבקרה של הרכבת.
סרטון הדמיה (סימולטור) של המערכת בברלין, כפי שהיא נראית מתא הנהג

כל ענין הסימנאורים נראים ברורים יותר, קטעי הנסיעה וכו'. שלא לדבר על השלג שיורד מהשמיים הכחולים...
עוד סרטון הדמיה, עם מסך נוסף המראה לנהג פעולות שעליו לעשות, כמו איסוף נוסעים וכו'

הפניה לסרטון של ברנש מארה"ב, אשר העלה את המערכת על המחשב האישי שלו.
הוא הפנה לפורום ב-YAHOO, שאם הבנתי נכון נכנס איך שהוא דרכם למערכת עצמה?...
נרשמתי ליאהו, ואכן יש שם פורום מיוחד שעוסק ב-ATSC, אבל לא ראיתי אפשרות להכנס למערכת עצמה.
אם מישהו ימצא - אשמח לעדכונים.

כניסה לפורום ביאהו (למשתמשים רשומים)

ואחרון חביב דף עם הסבר על המערכת, כולל מסכים שאותם ראינו במשוא"ה, אך התבקשנו שלא לצלם


ותודות: למר אלמליח על שארח אותנו והקדיש מזמנו, על ההסברים שעבורי היו במיוחד חדשים ומענינים (טירונית צעירה).
לבועז המלך שארגן ופרגן לנו את הסיור הזה.
לחבורה שהגיעה וסיירה, שאלה והחכימה את כולנו.
ולחבורה המצומצמת, שהועילה לאכול על חוף ימה המקסים של חיפה, ואח"כ לעשות טיול בהשראתו של חן מלינג, במוזיאון הרכבת
והגדילה לעשות כאשר ניאותה לסיים את הסיור בטיולון בבנימינה, כולל השמעת שירי אהוד מנור מהטלפון של הגברת עם הסלים.
קיבלתם בהדגשה כמעט את כל הסימנאורים...
חג שמח לכווווולם!

הערת סופר סת"ם: הגב' עם הסלים העירה לי, שלא כולם יודעים שהקטר מוביל לקישורית, הוספתי קישוריות על המילים עצמן.
וגם, אין לי מושג למה אצלי על המחשב הסרטונים לא מתחילים מהתחלה. ואם גם אצלכם, אני סומכת ידי שתדעו להזיז עם העכבר את הסרטון להתחלה...
נראה שיש פה בלבול קטן
ATCS זה שם כללי למערכות שליטה ובקרה מתקדמות לרכבות, ספיציפית ברכבת הולכים על מערכת שנקראת ETCS, שיש לה רמות מימוש שונות וברכבת בחרו בLevel 2 שמהווה קפיצת מדרגה בנושא הקיבולת מול המערכת הקיימת. רק 2 הסרטונים הראשונים קשורים אליה(בקטע המסילה הזו בין ברלין לעיר Wittenberg נוסתה לראשונה מערכת הETCS בגרמניה) שאר הקישורים קשורים למערכת שליטה רכבתית שקיימת בארה"ב ובמקרה קוראים לה ATCS. גם המסכים מהתוכנה שקשורה למערכת הזו בשם ATCSmonitor הם אומנם דומים לתוכנה הקיימת במשואה אבל לא מדובר באותה מערכת(במשואה מותקנת מערכת NetTrac 6613 ARAMIS של חברת Thales)
 

יעל ל4

New member
Rubim88 - תודה על ההארות!

נראה שיש פה בלבול קטן
ATCS זה שם כללי למערכות שליטה ובקרה מתקדמות לרכבות, ספיציפית ברכבת הולכים על מערכת שנקראת ETCS, שיש לה רמות מימוש שונות וברכבת בחרו בLevel 2 שמהווה קפיצת מדרגה בנושא הקיבולת מול המערכת הקיימת. רק 2 הסרטונים הראשונים קשורים אליה(בקטע המסילה הזו בין ברלין לעיר Wittenberg נוסתה לראשונה מערכת הETCS בגרמניה) שאר הקישורים קשורים למערכת שליטה רכבתית שקיימת בארה"ב ובמקרה קוראים לה ATCS. גם המסכים מהתוכנה שקשורה למערכת הזו בשם ATCSmonitor הם אומנם דומים לתוכנה הקיימת במשואה אבל לא מדובר באותה מערכת(במשואה מותקנת מערכת NetTrac 6613 ARAMIS של חברת Thales)
Rubim88 - תודה על ההארות!
למרות ששאלתי במהלך הסיור, לא קיבלתי את המידע הזה.
אבל לפי המסכים, המערכת אכן עובדת על אותו עקרון.
אתה מכיר אפשרות להכנס ממש לתוך המערכת, שלא לעובד הרכבת?
בארץ בודאי שלא. האם יתכן שיש מדינות שמאפשרות כזאת שקיפות לאזרח?
 

Rubim88

New member
מה זאת אומרת להכנס ממש לתוך המערכת?

Rubim88 - תודה על ההארות!
למרות ששאלתי במהלך הסיור, לא קיבלתי את המידע הזה.
אבל לפי המסכים, המערכת אכן עובדת על אותו עקרון.
אתה מכיר אפשרות להכנס ממש לתוך המערכת, שלא לעובד הרכבת?
בארץ בודאי שלא. האם יתכן שיש מדינות שמאפשרות כזאת שקיפות לאזרח?
מה זאת אומרת להכנס ממש לתוך המערכת?
מה בדיוק את מצפה לראות?
 

יעל ל4

New member
לראות אותה ב-LIVE, כלומר את התנועה העכשווית במקום כלשהו.

מה זאת אומרת להכנס ממש לתוך המערכת?
מה בדיוק את מצפה לראות?
לראות אותה ב-LIVE, כלומר את התנועה העכשווית במקום כלשהו.
אם אני לא טועה, זה מה שהוא עשה בסרטון.
 

Rubim88

New member
אכן זה מה שהבחור האמריקאי עשה בסרטון

לראות אותה ב-LIVE, כלומר את התנועה העכשווית במקום כלשהו.
אם אני לא טועה, זה מה שהוא עשה בסרטון.
אכן זה מה שהבחור האמריקאי עשה בסרטון
והוא יכול לעשות זאת מכיוון שהמערכת האמריקאית היא מערכת פתוחה והתקשורת מתבצעת בה באלחוט(הוא מראה בסרטון את הסורק שיש לו לקליטת המידע). יש גם אפשרות לקלוט מידע דרך שרתים באינטרנט(למעשה השרת מקבל מידע מסורק שמחובר אליו ומפיץ אותו באינטרנט), כששרתים שונים משמשים לאזורים גיאוגרפים/רשתות רכבתיות שונים, בסופו של דבר המידע מוצג על גבי מפות/סכימות של רשת הרכבות. התוכנה הספיצית הזו היא יוזמה של חובבי רכבות. בניגוד לעניין הזה(ולא רק זה) המערכת של ר"י ישראל היא סגורה, עקרונית ניתן להתחבר אליה אבל רק באופן מבוקר. לדוגמא חברת התשתיות של הרכבת האוסטרית(שמשתמשת באותה מערכת כמו ר"י) מאפשרת גישה(קריאה בלבד) למודלים מסויימים במערכת הAramis - כשהגישה(האתר רק בגרמנית) הזו מיועדת וניתנת לחברות רכבות ותשתיות שונות שפועלות ברשת האוסטרית.
בכל אופן בשביל מידע לייב לגבי תנועת הרכבות לא חייבת להיות גישה ישירה למערכת עצמה, הנה דוגמא ליישום בשם Train radar שיצרה הרכבת הגרמנית. היישום מקבל את המידע על מיקום הרכבות ברשת ממרכז השליטה והבקרה הרכבת הגרמנית ומציג אותו על גבי המפות של גוגל.
 

amit1270

New member
תודה אלי על הסקירה, תודה רבה לאבי אלמליח על ההדרכה

סיור הפורום במתקן משוא"ה

ביום שני האחרון, ה-30 למרץ 2015, קיימנו סיור פורום מצומצם במתקן שליטה ופיקוד ארצי - חטיבת הפעלה של הרכבת.
משתתפים: שישה מבין הקוראים הנאמנים של שבתשתיות - דוד פיינשטיין, עמית, רמי, מיכאל אידן, יעל לוי-סער, ואני - אלי ברקוביץ.
את הסיור עמל ואירגן מראש עבורנו בועז ל שוויתר על השתתפותו מפאת מספר המקומות המוגבל.

הגענו לאתר בדיוק רכבות שוויצרי והיינו מוכנים לסיור שהחל ב10:30
את הסיור אירח והנחה בחן רב מנהל אגף ההפעלה - אבי אלמליח

אבי פתח בסקירה על אגף הפעלה של רכבת ישראל ואחר כך הסביר על עיקרון תנועת הרכבות המחייב תכנון מדוייק ועמידה בלוח זמנים.
צפינו במצגת והתעכבנו קצת בהסברים על קיבולת מסילה, שהיא המשאב החשוב ביותר לחברת רכבות, שכן בעוד שציוד נייד ניתן לרכוש ולהוסיף במהירות רבה יחסית, הקמת מסילות דורשת תכנון ובניה מורכבים וממושכים.
דרך נוספת להגדלת קיבולת מסילה היא קביעת מהירות נסיעה איטית במקטעים כמו מסילת האיילון בהם בלאו הכי יש תחנות עצירה רבות. כיוון שמרחק העצירה יורד בנסיעה איטית, אפשר להקטין את ה"BLOK" שלפני הרכבות וממילא מוגדלת קיבולת המסילה. בנושא זה, הרכבת עובדת על מערכת ATCS (Advanced Train Control System) חדשה, שאמורה בין היתר להגדיל קיבולת. המערכת מבטלת את ה-BLOCK SYSTEM האחיד לכל הרכבות, ונותנת פתרון של בלוק מותאם לכל רכבת לפי מרחק העצירה שלה, ובכך מצמצמת את חוסר היעילות הנובע משילוב של רכבות נוסעים ומשא, וכן רכבות מסוגים שונים הנוסעות במהירויות שונות.

נושא נוסף שעלה בשיחה ובעיניי היה סקופ של ממש, הוא שבניגוד למסילה רביעית באיילון שעדיין אינה נראית באופק, יש כבר מי שמקדם ברצינות את הקמת המסילה המזרחית המחודשת ואבי אף נדרש כבר לחתום על מסמכים הנוגעים לה. שני הפרוייקטים חשובים מאוד וצריך לקוות ששניהם יקודמו למרות ההשקעות העצומות שתדרשנה להקמת מסילה רביעית באיילון. לדבריו, כ-80% מהנסיעות הן לתל אביב או ממנה.
נושא מעניין נוסף שעלה בשיחה עם אלמליח, העובד ברכבת כבר כ-25 שנה, הוא שאין בארץ חוקים מסודרים הקשורים לפעילות השוטפת של הרכבות; חוק מסילות הברזל הינו כללי מאוד. לפיכך, באופן חריג ויוצא דופן בעולם, הרכבת עצמה היא שכותבת את החוקים ומוציאה ספר המכיל את הוראות ההפעלה והאותות שאותו עורך אבי. ממנו למדנו גם שבכוונת אגף רגולציה תחבורתית במשרד התחבורה לעבור על ספר החוקים שנכתב ע"י הרכבת עצמה, לבדוק ולאשרר אותם, אם באמצעות חקיקה או על ידי תקנות מחייבות.

שאלנו לגבי תכנון לוחות הזמנים וטענות שעלו לגביהם, כמו "האם זאת חכמה לעמוד בלו"ז, כאשר מראש שותלים בהם ריפודים מוגזמים?" ואבי ענה שריפודים כאלו הם חלק מתכנון ומקובלים בכל העולם, הרציונל הוא שלנוסעים חשובה יותר האמינות והדיוק מאשר נסיעה מהירה יותר. אבי אף נתן דוגמאות מנסיעות שלו בגרמניה ובשוויץ.

עם סיום המצגת והשאלות, יצאנו אל ה-Open Space של המערכת. האולם בנוי לפי המודל הגרמני והוא זהה במתכונתו אפילו בריהוט שבו לאולמות שליטה בגרמניה. ההיגיון בהפעלת מערכת הפעלה ושליטה זהים לאלו שפועלים בגרמניה, הוא כדי להקטין צורך בהתאמות ולהגדיל את הנגישות לרכישת מערכות חדשות והתעדכנות.
באולם שלושה מעגלי פיקוד: מעגל צפוני ודרומי שבכל אחד מהם עמדת פקד ושלושה אתתים, ומעגל שלישי בו יושב מנהל המשמרת ולצידו גם נציג חטיבת הנוסעים, נציג חטיבת המטענים ואתת נוסף לגיבוי. משהו ייחודי בכל זאת לארצנו הקטנטונת, הוא מסך של פיקוד העורף שמראה בזמן אמת את מיקום הנפילה המשוער של טילים בזמן אזעקה ומאפשר לרכבת לעשות פעולות מסויימות שמתוכננות בהתאם לתרחישים. נמנענו מלצלם את האזור הזה והתבקשנו לא להעלות תמונות אחרות שצילמנו באולם.

את הסיכום הזה כתבתי עם יעל שהשקיעה וכתבה נקודות תוך כדי הסיור.
תודה רבה לכל מי שטרח כדי שהסיור הזה יתקיים. קיום סיור במתקן רגיש כמו משואה הוא לא דבר של מה בכך לא כל שכן עבור שישה משתתפים שהם חובבי תחבורה ציבורית אך לא נושאים בתפקידים קשורים. תודות מיוחדות לשגריר הפורום בועז ולמארח אבי אלמליח.
תודה אלי על הסקירה, תודה רבה לאבי אלמליח על ההדרכה
ועל הסבלנות הרבה. תודה לבועז שארגן את הסיור מאחורי הקלעים וגם לכבוד הרב פיינשטיין שהיה ה"גננת" שלנו.

אחרי התודות ולפני שאעלה את רשמיי (זה יכול לקחת קצת זמן) קבלו כמה תמונות




 

olli3

New member
מנהל
היה סיור מרתק, אין לי ממש מה להוסיף, הכל כבר נכתב...

סיור הפורום במתקן משוא"ה

ביום שני האחרון, ה-30 למרץ 2015, קיימנו סיור פורום מצומצם במתקן שליטה ופיקוד ארצי - חטיבת הפעלה של הרכבת.
משתתפים: שישה מבין הקוראים הנאמנים של שבתשתיות - דוד פיינשטיין, עמית, רמי, מיכאל אידן, יעל לוי-סער, ואני - אלי ברקוביץ.
את הסיור עמל ואירגן מראש עבורנו בועז ל שוויתר על השתתפותו מפאת מספר המקומות המוגבל.

הגענו לאתר בדיוק רכבות שוויצרי והיינו מוכנים לסיור שהחל ב10:30
את הסיור אירח והנחה בחן רב מנהל אגף ההפעלה - אבי אלמליח

אבי פתח בסקירה על אגף הפעלה של רכבת ישראל ואחר כך הסביר על עיקרון תנועת הרכבות המחייב תכנון מדוייק ועמידה בלוח זמנים.
צפינו במצגת והתעכבנו קצת בהסברים על קיבולת מסילה, שהיא המשאב החשוב ביותר לחברת רכבות, שכן בעוד שציוד נייד ניתן לרכוש ולהוסיף במהירות רבה יחסית, הקמת מסילות דורשת תכנון ובניה מורכבים וממושכים.
דרך נוספת להגדלת קיבולת מסילה היא קביעת מהירות נסיעה איטית במקטעים כמו מסילת האיילון בהם בלאו הכי יש תחנות עצירה רבות. כיוון שמרחק העצירה יורד בנסיעה איטית, אפשר להקטין את ה"BLOK" שלפני הרכבות וממילא מוגדלת קיבולת המסילה. בנושא זה, הרכבת עובדת על מערכת ATCS (Advanced Train Control System) חדשה, שאמורה בין היתר להגדיל קיבולת. המערכת מבטלת את ה-BLOCK SYSTEM האחיד לכל הרכבות, ונותנת פתרון של בלוק מותאם לכל רכבת לפי מרחק העצירה שלה, ובכך מצמצמת את חוסר היעילות הנובע משילוב של רכבות נוסעים ומשא, וכן רכבות מסוגים שונים הנוסעות במהירויות שונות.

נושא נוסף שעלה בשיחה ובעיניי היה סקופ של ממש, הוא שבניגוד למסילה רביעית באיילון שעדיין אינה נראית באופק, יש כבר מי שמקדם ברצינות את הקמת המסילה המזרחית המחודשת ואבי אף נדרש כבר לחתום על מסמכים הנוגעים לה. שני הפרוייקטים חשובים מאוד וצריך לקוות ששניהם יקודמו למרות ההשקעות העצומות שתדרשנה להקמת מסילה רביעית באיילון. לדבריו, כ-80% מהנסיעות הן לתל אביב או ממנה.
נושא מעניין נוסף שעלה בשיחה עם אלמליח, העובד ברכבת כבר כ-25 שנה, הוא שאין בארץ חוקים מסודרים הקשורים לפעילות השוטפת של הרכבות; חוק מסילות הברזל הינו כללי מאוד. לפיכך, באופן חריג ויוצא דופן בעולם, הרכבת עצמה היא שכותבת את החוקים ומוציאה ספר המכיל את הוראות ההפעלה והאותות שאותו עורך אבי. ממנו למדנו גם שבכוונת אגף רגולציה תחבורתית במשרד התחבורה לעבור על ספר החוקים שנכתב ע"י הרכבת עצמה, לבדוק ולאשרר אותם, אם באמצעות חקיקה או על ידי תקנות מחייבות.

שאלנו לגבי תכנון לוחות הזמנים וטענות שעלו לגביהם, כמו "האם זאת חכמה לעמוד בלו"ז, כאשר מראש שותלים בהם ריפודים מוגזמים?" ואבי ענה שריפודים כאלו הם חלק מתכנון ומקובלים בכל העולם, הרציונל הוא שלנוסעים חשובה יותר האמינות והדיוק מאשר נסיעה מהירה יותר. אבי אף נתן דוגמאות מנסיעות שלו בגרמניה ובשוויץ.

עם סיום המצגת והשאלות, יצאנו אל ה-Open Space של המערכת. האולם בנוי לפי המודל הגרמני והוא זהה במתכונתו אפילו בריהוט שבו לאולמות שליטה בגרמניה. ההיגיון בהפעלת מערכת הפעלה ושליטה זהים לאלו שפועלים בגרמניה, הוא כדי להקטין צורך בהתאמות ולהגדיל את הנגישות לרכישת מערכות חדשות והתעדכנות.
באולם שלושה מעגלי פיקוד: מעגל צפוני ודרומי שבכל אחד מהם עמדת פקד ושלושה אתתים, ומעגל שלישי בו יושב מנהל המשמרת ולצידו גם נציג חטיבת הנוסעים, נציג חטיבת המטענים ואתת נוסף לגיבוי. משהו ייחודי בכל זאת לארצנו הקטנטונת, הוא מסך של פיקוד העורף שמראה בזמן אמת את מיקום הנפילה המשוער של טילים בזמן אזעקה ומאפשר לרכבת לעשות פעולות מסויימות שמתוכננות בהתאם לתרחישים. נמנענו מלצלם את האזור הזה והתבקשנו לא להעלות תמונות אחרות שצילמנו באולם.

את הסיכום הזה כתבתי עם יעל שהשקיעה וכתבה נקודות תוך כדי הסיור.
תודה רבה לכל מי שטרח כדי שהסיור הזה יתקיים. קיום סיור במתקן רגיש כמו משואה הוא לא דבר של מה בכך לא כל שכן עבור שישה משתתפים שהם חובבי תחבורה ציבורית אך לא נושאים בתפקידים קשורים. תודות מיוחדות לשגריר הפורום בועז ולמארח אבי אלמליח.
היה סיור מרתק, אין לי ממש מה להוסיף, הכל כבר נכתב...
המערכות מעניינות, הסימולציות שאבי הציג לנו על תקלה בזמן אמת שקרתה, הפכה את כל העניינים השוטפים של תפעול תקלות לעניינים הרבה יותר מוחשיים.
 
תודה רבה על ההסבר

סיור הפורום במתקן משוא"ה

ביום שני האחרון, ה-30 למרץ 2015, קיימנו סיור פורום מצומצם במתקן שליטה ופיקוד ארצי - חטיבת הפעלה של הרכבת.
משתתפים: שישה מבין הקוראים הנאמנים של שבתשתיות - דוד פיינשטיין, עמית, רמי, מיכאל אידן, יעל לוי-סער, ואני - אלי ברקוביץ.
את הסיור עמל ואירגן מראש עבורנו בועז ל שוויתר על השתתפותו מפאת מספר המקומות המוגבל.

הגענו לאתר בדיוק רכבות שוויצרי והיינו מוכנים לסיור שהחל ב10:30
את הסיור אירח והנחה בחן רב מנהל אגף ההפעלה - אבי אלמליח

אבי פתח בסקירה על אגף הפעלה של רכבת ישראל ואחר כך הסביר על עיקרון תנועת הרכבות המחייב תכנון מדוייק ועמידה בלוח זמנים.
צפינו במצגת והתעכבנו קצת בהסברים על קיבולת מסילה, שהיא המשאב החשוב ביותר לחברת רכבות, שכן בעוד שציוד נייד ניתן לרכוש ולהוסיף במהירות רבה יחסית, הקמת מסילות דורשת תכנון ובניה מורכבים וממושכים.
דרך נוספת להגדלת קיבולת מסילה היא קביעת מהירות נסיעה איטית במקטעים כמו מסילת האיילון בהם בלאו הכי יש תחנות עצירה רבות. כיוון שמרחק העצירה יורד בנסיעה איטית, אפשר להקטין את ה"BLOK" שלפני הרכבות וממילא מוגדלת קיבולת המסילה. בנושא זה, הרכבת עובדת על מערכת ATCS (Advanced Train Control System) חדשה, שאמורה בין היתר להגדיל קיבולת. המערכת מבטלת את ה-BLOCK SYSTEM האחיד לכל הרכבות, ונותנת פתרון של בלוק מותאם לכל רכבת לפי מרחק העצירה שלה, ובכך מצמצמת את חוסר היעילות הנובע משילוב של רכבות נוסעים ומשא, וכן רכבות מסוגים שונים הנוסעות במהירויות שונות.

נושא נוסף שעלה בשיחה ובעיניי היה סקופ של ממש, הוא שבניגוד למסילה רביעית באיילון שעדיין אינה נראית באופק, יש כבר מי שמקדם ברצינות את הקמת המסילה המזרחית המחודשת ואבי אף נדרש כבר לחתום על מסמכים הנוגעים לה. שני הפרוייקטים חשובים מאוד וצריך לקוות ששניהם יקודמו למרות ההשקעות העצומות שתדרשנה להקמת מסילה רביעית באיילון. לדבריו, כ-80% מהנסיעות הן לתל אביב או ממנה.
נושא מעניין נוסף שעלה בשיחה עם אלמליח, העובד ברכבת כבר כ-25 שנה, הוא שאין בארץ חוקים מסודרים הקשורים לפעילות השוטפת של הרכבות; חוק מסילות הברזל הינו כללי מאוד. לפיכך, באופן חריג ויוצא דופן בעולם, הרכבת עצמה היא שכותבת את החוקים ומוציאה ספר המכיל את הוראות ההפעלה והאותות שאותו עורך אבי. ממנו למדנו גם שבכוונת אגף רגולציה תחבורתית במשרד התחבורה לעבור על ספר החוקים שנכתב ע"י הרכבת עצמה, לבדוק ולאשרר אותם, אם באמצעות חקיקה או על ידי תקנות מחייבות.

שאלנו לגבי תכנון לוחות הזמנים וטענות שעלו לגביהם, כמו "האם זאת חכמה לעמוד בלו"ז, כאשר מראש שותלים בהם ריפודים מוגזמים?" ואבי ענה שריפודים כאלו הם חלק מתכנון ומקובלים בכל העולם, הרציונל הוא שלנוסעים חשובה יותר האמינות והדיוק מאשר נסיעה מהירה יותר. אבי אף נתן דוגמאות מנסיעות שלו בגרמניה ובשוויץ.

עם סיום המצגת והשאלות, יצאנו אל ה-Open Space של המערכת. האולם בנוי לפי המודל הגרמני והוא זהה במתכונתו אפילו בריהוט שבו לאולמות שליטה בגרמניה. ההיגיון בהפעלת מערכת הפעלה ושליטה זהים לאלו שפועלים בגרמניה, הוא כדי להקטין צורך בהתאמות ולהגדיל את הנגישות לרכישת מערכות חדשות והתעדכנות.
באולם שלושה מעגלי פיקוד: מעגל צפוני ודרומי שבכל אחד מהם עמדת פקד ושלושה אתתים, ומעגל שלישי בו יושב מנהל המשמרת ולצידו גם נציג חטיבת הנוסעים, נציג חטיבת המטענים ואתת נוסף לגיבוי. משהו ייחודי בכל זאת לארצנו הקטנטונת, הוא מסך של פיקוד העורף שמראה בזמן אמת את מיקום הנפילה המשוער של טילים בזמן אזעקה ומאפשר לרכבת לעשות פעולות מסויימות שמתוכננות בהתאם לתרחישים. נמנענו מלצלם את האזור הזה והתבקשנו לא להעלות תמונות אחרות שצילמנו באולם.

את הסיכום הזה כתבתי עם יעל שהשקיעה וכתבה נקודות תוך כדי הסיור.
תודה רבה לכל מי שטרח כדי שהסיור הזה יתקיים. קיום סיור במתקן רגיש כמו משואה הוא לא דבר של מה בכך לא כל שכן עבור שישה משתתפים שהם חובבי תחבורה ציבורית אך לא נושאים בתפקידים קשורים. תודות מיוחדות לשגריר הפורום בועז ולמארח אבי אלמליח.
תודה רבה על ההסבר
 

בועז ל

New member
תודה רבה למשתתפי הסיור על העלאת הדיווח.

סיור הפורום במתקן משוא"ה

ביום שני האחרון, ה-30 למרץ 2015, קיימנו סיור פורום מצומצם במתקן שליטה ופיקוד ארצי - חטיבת הפעלה של הרכבת.
משתתפים: שישה מבין הקוראים הנאמנים של שבתשתיות - דוד פיינשטיין, עמית, רמי, מיכאל אידן, יעל לוי-סער, ואני - אלי ברקוביץ.
את הסיור עמל ואירגן מראש עבורנו בועז ל שוויתר על השתתפותו מפאת מספר המקומות המוגבל.

הגענו לאתר בדיוק רכבות שוויצרי והיינו מוכנים לסיור שהחל ב10:30
את הסיור אירח והנחה בחן רב מנהל אגף ההפעלה - אבי אלמליח

אבי פתח בסקירה על אגף הפעלה של רכבת ישראל ואחר כך הסביר על עיקרון תנועת הרכבות המחייב תכנון מדוייק ועמידה בלוח זמנים.
צפינו במצגת והתעכבנו קצת בהסברים על קיבולת מסילה, שהיא המשאב החשוב ביותר לחברת רכבות, שכן בעוד שציוד נייד ניתן לרכוש ולהוסיף במהירות רבה יחסית, הקמת מסילות דורשת תכנון ובניה מורכבים וממושכים.
דרך נוספת להגדלת קיבולת מסילה היא קביעת מהירות נסיעה איטית במקטעים כמו מסילת האיילון בהם בלאו הכי יש תחנות עצירה רבות. כיוון שמרחק העצירה יורד בנסיעה איטית, אפשר להקטין את ה"BLOK" שלפני הרכבות וממילא מוגדלת קיבולת המסילה. בנושא זה, הרכבת עובדת על מערכת ATCS (Advanced Train Control System) חדשה, שאמורה בין היתר להגדיל קיבולת. המערכת מבטלת את ה-BLOCK SYSTEM האחיד לכל הרכבות, ונותנת פתרון של בלוק מותאם לכל רכבת לפי מרחק העצירה שלה, ובכך מצמצמת את חוסר היעילות הנובע משילוב של רכבות נוסעים ומשא, וכן רכבות מסוגים שונים הנוסעות במהירויות שונות.

נושא נוסף שעלה בשיחה ובעיניי היה סקופ של ממש, הוא שבניגוד למסילה רביעית באיילון שעדיין אינה נראית באופק, יש כבר מי שמקדם ברצינות את הקמת המסילה המזרחית המחודשת ואבי אף נדרש כבר לחתום על מסמכים הנוגעים לה. שני הפרוייקטים חשובים מאוד וצריך לקוות ששניהם יקודמו למרות ההשקעות העצומות שתדרשנה להקמת מסילה רביעית באיילון. לדבריו, כ-80% מהנסיעות הן לתל אביב או ממנה.
נושא מעניין נוסף שעלה בשיחה עם אלמליח, העובד ברכבת כבר כ-25 שנה, הוא שאין בארץ חוקים מסודרים הקשורים לפעילות השוטפת של הרכבות; חוק מסילות הברזל הינו כללי מאוד. לפיכך, באופן חריג ויוצא דופן בעולם, הרכבת עצמה היא שכותבת את החוקים ומוציאה ספר המכיל את הוראות ההפעלה והאותות שאותו עורך אבי. ממנו למדנו גם שבכוונת אגף רגולציה תחבורתית במשרד התחבורה לעבור על ספר החוקים שנכתב ע"י הרכבת עצמה, לבדוק ולאשרר אותם, אם באמצעות חקיקה או על ידי תקנות מחייבות.

שאלנו לגבי תכנון לוחות הזמנים וטענות שעלו לגביהם, כמו "האם זאת חכמה לעמוד בלו"ז, כאשר מראש שותלים בהם ריפודים מוגזמים?" ואבי ענה שריפודים כאלו הם חלק מתכנון ומקובלים בכל העולם, הרציונל הוא שלנוסעים חשובה יותר האמינות והדיוק מאשר נסיעה מהירה יותר. אבי אף נתן דוגמאות מנסיעות שלו בגרמניה ובשוויץ.

עם סיום המצגת והשאלות, יצאנו אל ה-Open Space של המערכת. האולם בנוי לפי המודל הגרמני והוא זהה במתכונתו אפילו בריהוט שבו לאולמות שליטה בגרמניה. ההיגיון בהפעלת מערכת הפעלה ושליטה זהים לאלו שפועלים בגרמניה, הוא כדי להקטין צורך בהתאמות ולהגדיל את הנגישות לרכישת מערכות חדשות והתעדכנות.
באולם שלושה מעגלי פיקוד: מעגל צפוני ודרומי שבכל אחד מהם עמדת פקד ושלושה אתתים, ומעגל שלישי בו יושב מנהל המשמרת ולצידו גם נציג חטיבת הנוסעים, נציג חטיבת המטענים ואתת נוסף לגיבוי. משהו ייחודי בכל זאת לארצנו הקטנטונת, הוא מסך של פיקוד העורף שמראה בזמן אמת את מיקום הנפילה המשוער של טילים בזמן אזעקה ומאפשר לרכבת לעשות פעולות מסויימות שמתוכננות בהתאם לתרחישים. נמנענו מלצלם את האזור הזה והתבקשנו לא להעלות תמונות אחרות שצילמנו באולם.

את הסיכום הזה כתבתי עם יעל שהשקיעה וכתבה נקודות תוך כדי הסיור.
תודה רבה לכל מי שטרח כדי שהסיור הזה יתקיים. קיום סיור במתקן רגיש כמו משואה הוא לא דבר של מה בכך לא כל שכן עבור שישה משתתפים שהם חובבי תחבורה ציבורית אך לא נושאים בתפקידים קשורים. תודות מיוחדות לשגריר הפורום בועז ולמארח אבי אלמליח.
תודה רבה למשתתפי הסיור על העלאת הדיווח.
אני שמח לשמוע על הסיור המעניין שעברתם. ואם יורשה לי להעיר בעניין הזמנים התפעוליים (ריפודים), הרי שיש לי עדיין ספק רב אם משקלם במדינות המתקדמות דומה למשקלם בארץ.
 

GLSRA

Member
המתנה מיותרת בתחנת פאתי מודיעין

תודה רבה למשתתפי הסיור על העלאת הדיווח.
אני שמח לשמוע על הסיור המעניין שעברתם. ואם יורשה לי להעיר בעניין הזמנים התפעוליים (ריפודים), הרי שיש לי עדיין ספק רב אם משקלם במדינות המתקדמות דומה למשקלם בארץ.
המתנה מיותרת בתחנת פאתי מודיעין
אין ספק שיש המתנות מיותרות באופן קיצוני.
הרכבת מגיעה משדה התעופה לתחנת פאתי מודיעין תמיד מוקדם ולכן ממתינה על בסיס קבוע כארבע ואפילו חמש דקות לפני שיוצאת לכיוון מודיעין מרכז.
למה לכל הרוחות לא מבטלים את ההמתנה המיותרת הזו, עשרות רבות של נוסעים בכל רכבת לאורך כל היום ממתינים לשווא שהרכבת תצא.
הגיע הזמן לעדכן את לוחות הזמנים. אגב, ברור שאין נוסעים הממתינים בתחנת פאתי מודיעין על מנת לנסוע למושיעין מרכז, כך שממילא, ההמתנה היא מיותרת.
אשמח אם משהו בר"י יתעורר ויבטל את ההמתנה הזו או לחילופין יעדכן את לוחות הזמנים כך שהרכבת תצא ללא המתנה מיותרת מתחנת פאתי מודיעין
 

פאגוט

New member
ספק רב? אהיה פחות מנומס! גועל נפש!

תודה רבה למשתתפי הסיור על העלאת הדיווח.
אני שמח לשמוע על הסיור המעניין שעברתם. ואם יורשה לי להעיר בעניין הזמנים התפעוליים (ריפודים), הרי שיש לי עדיין ספק רב אם משקלם במדינות המתקדמות דומה למשקלם בארץ.
ספק רב? אהיה פחות מנומס! גועל נפש!
אפשר לקבל איזשהו ריפוד קל אבל מה שקורה היום זה
פשוט שערוריה. מחיפה לנהריה 38 דקות זו חזרה 20 שנה אחורה. תל אביב - חיפה רכבת ישירה פורסמה לפני מספר שנים נסיעה של 37 דקות בלבד. היום מחוף למרכז הירידים 44 דקות (כוון הפוך 42) פשוט גועל נפש ותסלחו לי על הביטוי. אפשר ״לרפד״ אבל מבאר שבע עד נהריה ניתן לקזז מלוח זמנים של היום משהו בסביבות של חצי שעה (!).
זכור לי יום שמבאר שבע נסגר איחור של 8 דקות עד לוד!!!
קו של הוד השרון ניתן לעשות ברברס ועדיין להקדים את הלו״ז
והדיוק עדיין לא 100%. חה חה חה
&nbsp
עוד פעם מתנצל על העצבים. אבל עצלי זה נושא כואב
 

davidfainshtein

New member
מנהל
מוסיף את תודתי והערכתי

סיור הפורום במתקן משוא"ה

ביום שני האחרון, ה-30 למרץ 2015, קיימנו סיור פורום מצומצם במתקן שליטה ופיקוד ארצי - חטיבת הפעלה של הרכבת.
משתתפים: שישה מבין הקוראים הנאמנים של שבתשתיות - דוד פיינשטיין, עמית, רמי, מיכאל אידן, יעל לוי-סער, ואני - אלי ברקוביץ.
את הסיור עמל ואירגן מראש עבורנו בועז ל שוויתר על השתתפותו מפאת מספר המקומות המוגבל.

הגענו לאתר בדיוק רכבות שוויצרי והיינו מוכנים לסיור שהחל ב10:30
את הסיור אירח והנחה בחן רב מנהל אגף ההפעלה - אבי אלמליח

אבי פתח בסקירה על אגף הפעלה של רכבת ישראל ואחר כך הסביר על עיקרון תנועת הרכבות המחייב תכנון מדוייק ועמידה בלוח זמנים.
צפינו במצגת והתעכבנו קצת בהסברים על קיבולת מסילה, שהיא המשאב החשוב ביותר לחברת רכבות, שכן בעוד שציוד נייד ניתן לרכוש ולהוסיף במהירות רבה יחסית, הקמת מסילות דורשת תכנון ובניה מורכבים וממושכים.
דרך נוספת להגדלת קיבולת מסילה היא קביעת מהירות נסיעה איטית במקטעים כמו מסילת האיילון בהם בלאו הכי יש תחנות עצירה רבות. כיוון שמרחק העצירה יורד בנסיעה איטית, אפשר להקטין את ה"BLOK" שלפני הרכבות וממילא מוגדלת קיבולת המסילה. בנושא זה, הרכבת עובדת על מערכת ATCS (Advanced Train Control System) חדשה, שאמורה בין היתר להגדיל קיבולת. המערכת מבטלת את ה-BLOCK SYSTEM האחיד לכל הרכבות, ונותנת פתרון של בלוק מותאם לכל רכבת לפי מרחק העצירה שלה, ובכך מצמצמת את חוסר היעילות הנובע משילוב של רכבות נוסעים ומשא, וכן רכבות מסוגים שונים הנוסעות במהירויות שונות.

נושא נוסף שעלה בשיחה ובעיניי היה סקופ של ממש, הוא שבניגוד למסילה רביעית באיילון שעדיין אינה נראית באופק, יש כבר מי שמקדם ברצינות את הקמת המסילה המזרחית המחודשת ואבי אף נדרש כבר לחתום על מסמכים הנוגעים לה. שני הפרוייקטים חשובים מאוד וצריך לקוות ששניהם יקודמו למרות ההשקעות העצומות שתדרשנה להקמת מסילה רביעית באיילון. לדבריו, כ-80% מהנסיעות הן לתל אביב או ממנה.
נושא מעניין נוסף שעלה בשיחה עם אלמליח, העובד ברכבת כבר כ-25 שנה, הוא שאין בארץ חוקים מסודרים הקשורים לפעילות השוטפת של הרכבות; חוק מסילות הברזל הינו כללי מאוד. לפיכך, באופן חריג ויוצא דופן בעולם, הרכבת עצמה היא שכותבת את החוקים ומוציאה ספר המכיל את הוראות ההפעלה והאותות שאותו עורך אבי. ממנו למדנו גם שבכוונת אגף רגולציה תחבורתית במשרד התחבורה לעבור על ספר החוקים שנכתב ע"י הרכבת עצמה, לבדוק ולאשרר אותם, אם באמצעות חקיקה או על ידי תקנות מחייבות.

שאלנו לגבי תכנון לוחות הזמנים וטענות שעלו לגביהם, כמו "האם זאת חכמה לעמוד בלו"ז, כאשר מראש שותלים בהם ריפודים מוגזמים?" ואבי ענה שריפודים כאלו הם חלק מתכנון ומקובלים בכל העולם, הרציונל הוא שלנוסעים חשובה יותר האמינות והדיוק מאשר נסיעה מהירה יותר. אבי אף נתן דוגמאות מנסיעות שלו בגרמניה ובשוויץ.

עם סיום המצגת והשאלות, יצאנו אל ה-Open Space של המערכת. האולם בנוי לפי המודל הגרמני והוא זהה במתכונתו אפילו בריהוט שבו לאולמות שליטה בגרמניה. ההיגיון בהפעלת מערכת הפעלה ושליטה זהים לאלו שפועלים בגרמניה, הוא כדי להקטין צורך בהתאמות ולהגדיל את הנגישות לרכישת מערכות חדשות והתעדכנות.
באולם שלושה מעגלי פיקוד: מעגל צפוני ודרומי שבכל אחד מהם עמדת פקד ושלושה אתתים, ומעגל שלישי בו יושב מנהל המשמרת ולצידו גם נציג חטיבת הנוסעים, נציג חטיבת המטענים ואתת נוסף לגיבוי. משהו ייחודי בכל זאת לארצנו הקטנטונת, הוא מסך של פיקוד העורף שמראה בזמן אמת את מיקום הנפילה המשוער של טילים בזמן אזעקה ומאפשר לרכבת לעשות פעולות מסויימות שמתוכננות בהתאם לתרחישים. נמנענו מלצלם את האזור הזה והתבקשנו לא להעלות תמונות אחרות שצילמנו באולם.

את הסיכום הזה כתבתי עם יעל שהשקיעה וכתבה נקודות תוך כדי הסיור.
תודה רבה לכל מי שטרח כדי שהסיור הזה יתקיים. קיום סיור במתקן רגיש כמו משואה הוא לא דבר של מה בכך לא כל שכן עבור שישה משתתפים שהם חובבי תחבורה ציבורית אך לא נושאים בתפקידים קשורים. תודות מיוחדות לשגריר הפורום בועז ולמארח אבי אלמליח.
מוסיף את תודתי והערכתי
לאבי אלמליח, שאגב, הבטיח לחדש את חברותו בפורום זה, לבועז וחן על אירגון הסיור, לגברת עם סלים ויעל על הסיכום המפורט וליעל גם על עוגת השמרים הנפלאה.
 

יעל ל4

New member
תוך כדי אכילת עוגת השמרים
עלה רעיון למפגש פורום

מוסיף את תודתי והערכתי
לאבי אלמליח, שאגב, הבטיח לחדש את חברותו בפורום זה, לבועז וחן על אירגון הסיור, לגברת עם סלים ויעל על הסיכום המפורט וליעל גם על עוגת השמרים הנפלאה.
תוך כדי אכילת עוגת השמרים
עלה רעיון למפגש פורום
כמובן שמוזיאון הרכבת, או איזו תחנת רכבת עליזה אחרת מתאימה מאין כמותה
אבל גם אצלי בבנימינה, במרחק דקה נסיעה מהרכבת, זו אחלה אפשרות.
מפמפמת את הרעיון. גם ככה זה לא יהיה מחר בבוקר. (או בערב)
 

olli3

New member
מנהל
הרכבת במרחק הליכה מביתך, למה לנסוע?

תוך כדי אכילת עוגת השמרים
עלה רעיון למפגש פורום
כמובן שמוזיאון הרכבת, או איזו תחנת רכבת עליזה אחרת מתאימה מאין כמותה
אבל גם אצלי בבנימינה, במרחק דקה נסיעה מהרכבת, זו אחלה אפשרות.
מפמפמת את הרעיון. גם ככה זה לא יהיה מחר בבוקר. (או בערב)
הרכבת במרחק הליכה מביתך, למה לנסוע?
 
במסילה המזרחית המחודשת הכוונה לחדרה מזרח - כפר סבא?

סיור הפורום במתקן משוא"ה

ביום שני האחרון, ה-30 למרץ 2015, קיימנו סיור פורום מצומצם במתקן שליטה ופיקוד ארצי - חטיבת הפעלה של הרכבת.
משתתפים: שישה מבין הקוראים הנאמנים של שבתשתיות - דוד פיינשטיין, עמית, רמי, מיכאל אידן, יעל לוי-סער, ואני - אלי ברקוביץ.
את הסיור עמל ואירגן מראש עבורנו בועז ל שוויתר על השתתפותו מפאת מספר המקומות המוגבל.

הגענו לאתר בדיוק רכבות שוויצרי והיינו מוכנים לסיור שהחל ב10:30
את הסיור אירח והנחה בחן רב מנהל אגף ההפעלה - אבי אלמליח

אבי פתח בסקירה על אגף הפעלה של רכבת ישראל ואחר כך הסביר על עיקרון תנועת הרכבות המחייב תכנון מדוייק ועמידה בלוח זמנים.
צפינו במצגת והתעכבנו קצת בהסברים על קיבולת מסילה, שהיא המשאב החשוב ביותר לחברת רכבות, שכן בעוד שציוד נייד ניתן לרכוש ולהוסיף במהירות רבה יחסית, הקמת מסילות דורשת תכנון ובניה מורכבים וממושכים.
דרך נוספת להגדלת קיבולת מסילה היא קביעת מהירות נסיעה איטית במקטעים כמו מסילת האיילון בהם בלאו הכי יש תחנות עצירה רבות. כיוון שמרחק העצירה יורד בנסיעה איטית, אפשר להקטין את ה"BLOK" שלפני הרכבות וממילא מוגדלת קיבולת המסילה. בנושא זה, הרכבת עובדת על מערכת ATCS (Advanced Train Control System) חדשה, שאמורה בין היתר להגדיל קיבולת. המערכת מבטלת את ה-BLOCK SYSTEM האחיד לכל הרכבות, ונותנת פתרון של בלוק מותאם לכל רכבת לפי מרחק העצירה שלה, ובכך מצמצמת את חוסר היעילות הנובע משילוב של רכבות נוסעים ומשא, וכן רכבות מסוגים שונים הנוסעות במהירויות שונות.

נושא נוסף שעלה בשיחה ובעיניי היה סקופ של ממש, הוא שבניגוד למסילה רביעית באיילון שעדיין אינה נראית באופק, יש כבר מי שמקדם ברצינות את הקמת המסילה המזרחית המחודשת ואבי אף נדרש כבר לחתום על מסמכים הנוגעים לה. שני הפרוייקטים חשובים מאוד וצריך לקוות ששניהם יקודמו למרות ההשקעות העצומות שתדרשנה להקמת מסילה רביעית באיילון. לדבריו, כ-80% מהנסיעות הן לתל אביב או ממנה.
נושא מעניין נוסף שעלה בשיחה עם אלמליח, העובד ברכבת כבר כ-25 שנה, הוא שאין בארץ חוקים מסודרים הקשורים לפעילות השוטפת של הרכבות; חוק מסילות הברזל הינו כללי מאוד. לפיכך, באופן חריג ויוצא דופן בעולם, הרכבת עצמה היא שכותבת את החוקים ומוציאה ספר המכיל את הוראות ההפעלה והאותות שאותו עורך אבי. ממנו למדנו גם שבכוונת אגף רגולציה תחבורתית במשרד התחבורה לעבור על ספר החוקים שנכתב ע"י הרכבת עצמה, לבדוק ולאשרר אותם, אם באמצעות חקיקה או על ידי תקנות מחייבות.

שאלנו לגבי תכנון לוחות הזמנים וטענות שעלו לגביהם, כמו "האם זאת חכמה לעמוד בלו"ז, כאשר מראש שותלים בהם ריפודים מוגזמים?" ואבי ענה שריפודים כאלו הם חלק מתכנון ומקובלים בכל העולם, הרציונל הוא שלנוסעים חשובה יותר האמינות והדיוק מאשר נסיעה מהירה יותר. אבי אף נתן דוגמאות מנסיעות שלו בגרמניה ובשוויץ.

עם סיום המצגת והשאלות, יצאנו אל ה-Open Space של המערכת. האולם בנוי לפי המודל הגרמני והוא זהה במתכונתו אפילו בריהוט שבו לאולמות שליטה בגרמניה. ההיגיון בהפעלת מערכת הפעלה ושליטה זהים לאלו שפועלים בגרמניה, הוא כדי להקטין צורך בהתאמות ולהגדיל את הנגישות לרכישת מערכות חדשות והתעדכנות.
באולם שלושה מעגלי פיקוד: מעגל צפוני ודרומי שבכל אחד מהם עמדת פקד ושלושה אתתים, ומעגל שלישי בו יושב מנהל המשמרת ולצידו גם נציג חטיבת הנוסעים, נציג חטיבת המטענים ואתת נוסף לגיבוי. משהו ייחודי בכל זאת לארצנו הקטנטונת, הוא מסך של פיקוד העורף שמראה בזמן אמת את מיקום הנפילה המשוער של טילים בזמן אזעקה ומאפשר לרכבת לעשות פעולות מסויימות שמתוכננות בהתאם לתרחישים. נמנענו מלצלם את האזור הזה והתבקשנו לא להעלות תמונות אחרות שצילמנו באולם.

את הסיכום הזה כתבתי עם יעל שהשקיעה וכתבה נקודות תוך כדי הסיור.
תודה רבה לכל מי שטרח כדי שהסיור הזה יתקיים. קיום סיור במתקן רגיש כמו משואה הוא לא דבר של מה בכך לא כל שכן עבור שישה משתתפים שהם חובבי תחבורה ציבורית אך לא נושאים בתפקידים קשורים. תודות מיוחדות לשגריר הפורום בועז ולמארח אבי אלמליח.
במסילה המזרחית המחודשת הכוונה לחדרה מזרח - כפר סבא?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה