סיור ב- 531 - מחלף שמריהו מזרח

מצב
הנושא נעול.


היינו בהרצאה של שעה
וסיור של עשר דקות

מי רוצה לצאת מהמשרד כשהבקלוואות נשארות שם?!
 

סנוי

New member
אחד הפרוייקטים הכי גדולים ומעניינים שיש בארץ כיום!

סיור ב- 531 - מחלף שמריהו מזרח
ביום רביעי נערך סיור לנציגי הפורום בפרויקט כביש 531/ כביש 20 והמסילות שעוברות ביניהם.
פרויקט כביש 531 משלב פעילות של מספר גופים: נתיבי ישראל, נתיבי איילון ורכבת ישראל וגם חברת חשמל ומקורות. קטע הכביש שנמצא בשלבי הקמה כעת יחבר בין מחלף מלל מעט מזרחית לצומת רעננה מרכז לבין מחלף שמריהו מזרח שנמצא מזרחית לרשפון. פרויקט זה משתלב בפרויקט הארכת כביש 20 ממחלף שבעת הכוכבים ועד מחלף חדש שיבנה ליד שפיים. בין נתיבי כביש 531 תונחנה שתי מסילות רכבת שישלימו טבעת עם המסילה הקיימת מתחנת האוניברסיטה בת"א דרך פ"ת ראש העין וכפר סבא כך שתתאפשר נסיעה ברכבת מתל אביב דרך רעננה לכפר-סבא והוד-השרון מבלי לעבור דרך פתח תקווה ובני ברק ולהיפך. בשלב זה לא מתוכננת הפעלת רכבות ישירות שיעברו בקו החוף מרעננה לכיוון בני-ברק ופתח תקווה. את זה משאירים לפרוייקטים של ה- BRT / רכבת קלה המתוכננים באיזור.
במסגרת הארכת כביש 20 צפונה תוסט מסילת החוף מזרחה ותוכנס לבין הנתיבים של כביש 20 ובמקביל אליהן יונחו מסילות נוספות כהכנה למסילה רביעית מת"א ועד חיפה וכן כחלק מההכנה להפעלת קו A1 בשנת 2018.
הפרויקט התחיל בשנת 2004 תחת השם 531 PFI. הוקמה ועדה בין משרדית שחיברה בתוכה את נתיבי איילון, הרכבת ומע"צ. שפיר זכתה במכרז של מעל 2 מליארד ש"ח והתחילה בתכנון המפורט. בשלב מסוים שיתוף הפעולה עם שפיר התפוצץ וההסכם איתה בוטל. הפרויקט הועבר למנהל נתיבי ישראל במשרד התחבורה. אחת המסקנות מהעבודה עם קבלן גדול היתה לחלק את הפרויקט למכרזים קטנים וכך להקטין את הסיכון לעיכוב של הפרויקט כולו. בהוצאת המכרזים לקבלנים הוסף סעיף שמגביל את יכולתו של קבלן בודד לזכות ביותר משני מכרזים או במכרזים שסכומם הכולל גדול ממליארד ש"ח. כתוצאה מכך כיום לא קיים קבלן שזכה ביותר ממכרז אחד בפרויקט.
הקטע הראשון של העבודות נמצא במחלף ותחנת הרכבת רעננה דרום, הוא מתחיל מתחנת רכבת סוקולוב, חוצה את כביש 4 ומסתיים מעט לפני גבעת חן. פרויקט של סדר גודל של 700 מליון ש"ח שבו זכתה חברת שפיר. הנתיב הקריטי בקטע זה הוא המסילות שתועברנה במנהרה (cut & cover) מתחת למחלף. המנהרה צפויה להימסר בסביבות אוקטובר-נובמבר לקבלן המסילות שמבצע את המסילות. המחלף המורכב שנבנה ברעננה בנוי במפלס התחתון שלו ממנהרת הרכבת, מעליה הרמפות שמחברות את 531 לכביש 4, מעליהן כביש 4 ובשכבה העליונה ביותר כביש 531. בנוסף לכל ה"ספגטי" הזה תיבנה במחלף תחנת רכבת שתהיה משורתת בעיקר על ידי תחבורה ציבורית ומפרץ להורדת והעלאת נוסעים. לא יהיה חניון ציבורי בשלב זה לתחנה.
הקטע השני, נמצא בביצוע אצל הקבלן איציק סלע. הוא עומד לסיים בחודשים הקרובים את העבודות. גם את תשתית המסילות וגם את הכבישים, אפשר לראות את האספלט כבר על התוואי. העבודות כוללות בעיקר קירות תומכים וחפירות בסדר גודל של 4.5 מליון קו"ב. הקרקעות שהוצאו מן הפרויקט כוללות חול, חאמרות וחרסיתות. כמעט מליון קו"ב מהחפירות היה חרסית ברמת נקיון גבוהה שהועברה למפעל נשר לייצור מלט. את החול מכרו למפעלי הבטון והחאמרה שימשה לשיקום שטחים חקלאיים.
הקטע האחרון, חיבור כביש 531 לכביש 20 ומסילות החוף והחיבור של כביש 20 לכביש החוף (קטע ללא מסילות). קטע המסילה שנמצא כיום בין תחנת הרצליה ורשפון כיום במצב סטטוטורי מיועדת לביטול, כלומר לא ניתן להוסיף לה מסילות או לעשות בה שינויים. במסגרת הפרויקט המסילה תועבר אל בין הנתיבים של כביש 20 ובקטעים מסויימים יתווספו אליה מסילות נוספות. למשל בקטע שבין תחנת הרצליה ומחלף שמריהו מזרח תהיינה 6 מסילות – 2 המסילות המהירות לחיפה, 2 המסילות המאספות ו- 2 המסילות לקו השרון שיהיו בצד המזרחי ביותר. את ההעברה הזו של המסילה ינצלו על מנת לבטל את מפגשי הכביש/מסילה הקיימים כיום ותוקמנה במקומם הפרדות מפלסיות: רשפון, בית עלמין כפר-שמריהו ורחוב המעפילים. התוואי של כביש 20 ביציאה מתחנת הרכבת הרצליה ירד לתוך חפיר ויעבור מתחת למפלס רחוב המעפילים. כאן התוואי מתחיל לעלות לגובה הקרקע, למעט שתי המסילות של 531 שממשיכות לרדת ועוברות מתחת לכביש 20 בדרכן מזרחה. יתר המסילות ממשיכות לעלות מעל לרמפות שמחברות את כביש 20 וכביש 531 בתוך שתי מנהרות שנראות כמו שתי קשתות מוצלבות בשרטוט. באיזור המחלף 4 המסילות הנותרות מתאחדות לשתי המסילות של קו החוף. באותו האופן 2 המסילות שמגיעות מ- 531 לכיוון צפון עוברות מתחת לנתיבים המזרחיים של כביש 20, מתיישרות במקביל למסילות החוף ומתאחדות איתן.
מבחינת הכבישים, אחד הקטעים המורכבים ביותר במחלף שמריהו מזרח זה ה- X של הרמפות המחברות של כבישים 20 ו-531. לנוסעים שמגיעים בכביש 20 מכיוון צפון למזרח יש רמפה שעוברת בהתחלה בתוך חפיר מתחת לדרך חקלאית שמחברת את רישפון והשטחים החקלאיים שלה, ממשיכה במנהרה מתחת לנתיבים המערביים של כביש 20 ומסילות החוף, ממשיכה מזרחה מתחת לרמפה שמגיעה לנוסעים ב- 531 ל-20 דרום, עוברת על תיקרה של תחנת שאיבה גדולה שמנקזת את החפיר של הכבישים מכל האיזור ויוצאת החוצה כדי להתחבר ל-531. כחלק מהמחלף נבנית דרך חקלאית מרשפון לשטחים החקלאיים שנראית מעט כמו האות S. הדרך תעבור על מסילת החוף המבוטלת שתהפוך לטיילת ושבילי אופניים, בגשר מעל לרמפה של הנוסעים ב- 20 דרום לכיוון 531 מזרח, במנהרה מתחת למסילות ונתיבי כביש 20 ושוב בגשר מעל לרמפה של הנוסעים מ- 531 ל-20 צפון. בין הרמפות והכבישים של המחלף כלוא שטח פתוח של כ- 70 דונם, אותו הוחלט להפוך לפארק עם שבילי הליכה, שבילי אופניים, נקודות תצפית ובריכת חורף בשטח של כחמישה דונם. מורכבות נוספת בפרויקט היתה הצורך בהעברת נתיבי איילון בחפיר מתחת לרחוב המעפילים ומתחת לגובה פני הקרקע בסמוך לפארק "הבאסה" של הרצליה – שטח הצפות טבעי בחורף. הפיתרון לכך היה הקמת סכר בדופן המזרחית של נתיבי איילון שיעצור את ההצפות מלהגיע לכביש והקמת מנהרת ניקוז מהנקודה הנמוכה ביותר בכביש 20, מתחת לרחוב המעפילים, אל תחנת השאיבה הגדולה שנמצאת במחלף שמריהו מזרח כקילומטר וחצי צפונה שנמצאת במקום משמעותית נמוך יותר מהכביש. זה ימנע מצב של הצפה של הכביש ומסילות החוף גם אם תחנת השאיבה תפסיק לעבוד לחלוטין. הנקודה היחידה שיכולה להיות מוצפת במצב של תקלה בתחנת השאיבה היא הרמפה של כביש 20 שמחברת מצפון ל-531 מזרח – הנקודה הנמוכה ביותר בכביש. במסגרת הקמת הפרוייקט יוכנו מחסומים בכביש למקרה של הצפה שימנעו כניסה למנהרה.
לקינוח, נחתום במורכבות של העתקת מסילת החוף אל בין מסלולי כביש 20. מסילת החוף, כאמור, תועתק במסגרת הפרויקט אל בין נתיבי כביש 20. אולם מכיוון שמסלולי הכביש המערביים עוברים בחלקם על תוואי המסילה המבוטלת לא ניתן להקים את המסלולים של הכביש כל עוד לא הועתקה המסילה. מכיוון שהמסילה הקיימת והמסילה החדשה נפגשות בזווית קטנה מאוד יהיה צורך לבצע עבודות נרחבות הן בחיבור ליד רישפון והן בחיבור ליד תחנת הרצליה בזמן חיבור המסילות החדשות, עבודה שמוערכת בהשבתת מסילות החוף לתקופה של 45 יום אם אין עיכובים. זו היתה התוכנית לביצוע במסגרת מכרז ה- PFI משנת 2005. כאשר מכרז ה- PFI בוטל נפתח חלון הזדמנויות להצעת פיתרון נוסף: בזמן העבודות על העתקת מסילות החוף תחובר אחת המסילות לקו השרון וניתן יהיה להמשיך להפעיל את השירות הרכבתי לת"א דרך ראש העין וחיבור חזרה למסילות האיילון בתחנת האונ'. אומנם הנסיעה תתארך משמעותית, 15-16 דקות בנסיעה ישירה, אך השירות לנוסעים לא יופסק לחלוטין למשך תקופה ארוכה. בזמן הזה יסללו המסלולים המערביים של כביש 20 ותונח המסילה המערבית לקו החוף. כאשר תסתיים העתקת מסילה אחת תועבר אליה התנועה של קו ת"א-חיפה והמעקף דרך קו השרון יבוטל. כמובן שהפסקת הפעילות בקו החוף תנוצל על ידי הרכבת לביצוע עבודות נוספות שכוללות בין היתר שינויים בתחנת הרצליה.
הנחת המסילות בכביש 531 כמו בקו עכו-כרמיאל ובקו העמק תתבצע על ידי חברה בינלאומית שזכתה במכרז גדול לביצוע המסילות בשלושת הקווים.
פרויקט נוסף שמשתלב בתוך המגה-פרויקט הזה הוא פרויקט האינטגרציה. במסגרת הפרויקט הזה מתכננת הרכבת כיצד הרכבות שתגענה מקו A1 שתהינה מחושמלות מגיעות להרצליה, התחנה האחרונה בקו בנייני האומה-הרצליה. על מנת לאפשר זאת ישנם מספר פרויקטים: הראשון, באיילון עצמו שבו אנחנו צריכים להכניס עוד שלוש רכבות. לצורך כך עושים שינויים בקונפיגורציה של התחנות בסבידור ובהגנה – הארכות רציפים והשני, שינוי בתחנת הרצליה על מנת ליצור מקום בו ניתן יהיה לדייר את הרכבות בתום הנסיעה.

תודות:
תודה רבה על ההסברים המפורטים והאירוח החם להאני חיר מנהל פרויקט 531 כולו, שלמה שריג מנהל ביצוע כביש 20 ומסילות החוף שניהם עובדי חברת אמי מתום. וכמובן אייל פיטוסי מנהל פרויקט האינטגרציה וסגן מנהל אגף ביצוע ברכבת.
אחד הפרוייקטים הכי גדולים ומעניינים שיש בארץ כיום!
מה לגבי תחנת רעננה מרכז? איפה בדיוק היא אמורה להיות ממוקמת, סמוך יותר לבנייני אמדוקס או לקראת כביש 4? והאם באותה ההזדמנות יבנו קישור למסוף האוטובוסים של רעננה? (שלא לדבר על לשדרג אותו כבר למתח"מ נורמלי)
תודה רבה על העברת המידע הכל כך מעניין הזה
לילה טוב
 

jp3raptor

Member
תחנת רעננה דרום (כך תהיה שמה) תהיה במתחם אמדוקס

אחד הפרוייקטים הכי גדולים ומעניינים שיש בארץ כיום!
מה לגבי תחנת רעננה מרכז? איפה בדיוק היא אמורה להיות ממוקמת, סמוך יותר לבנייני אמדוקס או לקראת כביש 4? והאם באותה ההזדמנות יבנו קישור למסוף האוטובוסים של רעננה? (שלא לדבר על לשדרג אותו כבר למתח"מ נורמלי)
תודה רבה על העברת המידע הכל כך מעניין הזה
לילה טוב
תחנת רעננה דרום (כך תהיה שמה) תהיה במתחם אמדוקס
יהיה צורך לעבור דרך מתחם אמדוקס כדי להגיע למבנה התחנה.
&nbsp
מרחק הליכה של כ 300 מטר ממתחם האוטובוסים
 

סנוי

New member
מעניין אז מאיפה תהיה הכניסה. יש הדמיות או שרטוט רלוונטי?

תחנת רעננה דרום (כך תהיה שמה) תהיה במתחם אמדוקס
יהיה צורך לעבור דרך מתחם אמדוקס כדי להגיע למבנה התחנה.
&nbsp
מרחק הליכה של כ 300 מטר ממתחם האוטובוסים
מעניין אז מאיפה תהיה הכניסה. יש הדמיות או שרטוט רלוונטי?
תודה שוב לraminec על הפוסט המעניין!
 

jp3raptor

Member
אין סרטוט או הדמייה,כל ניסיון לדלות מידע מלווה בהרבה התנגדות

מעניין אז מאיפה תהיה הכניסה. יש הדמיות או שרטוט רלוונטי?
תודה שוב לraminec על הפוסט המעניין!
אין סרטוט או הדמייה,כל ניסיון לדלות מידע מלווה בהרבה התנגדות
הצלחתי להבין היכן הכניסה למבנה התחנה ואני יכול לסמן את זה על מפה אם זה מעניין אותך
 
תסמן כבר ב-openstreetmap


אין סרטוט או הדמייה,כל ניסיון לדלות מידע מלווה בהרבה התנגדות
הצלחתי להבין היכן הכניסה למבנה התחנה ואני יכול לסמן את זה על מפה אם זה מעניין אותך
תסמן כבר ב-openstreetmap

כך נראה האיזור ב-OSM:

 

raminec

New member
ממה שהסבירו לי בסיור הקודם

תסמן כבר ב-openstreetmap

כך נראה האיזור ב-OSM:
ממה שהסבירו לי בסיור הקודם
מבנה התחנה יהיה בתוך הלופ הצפון מזרחי של המחלף. כלומר ברמפה של החיבור מכביש 4 צפון ל- 531 מערב.
ישנה הדמיה של המחלף, אבל לא ניתן לראות בה את התחנה. כנראה שהיא חפורה מתחת למפלס הכביש, או לא ממש מעניינת אף אחד.
 

jp3raptor

Member
הריבוע האדום זהו המיקום (פחות או יותר) של הכניסה לתחנה

תסמן כבר ב-openstreetmap

כך נראה האיזור ב-OSM:
הריבוע האדום זהו המיקום (פחות או יותר) של הכניסה לתחנה
הערכה שלי-
יהיה בלאגן גמור, אנשים שבאים להוריד נוסעים.
נהגים שמחכים לנוסעים.
מוניות.

וכל זה באמצע מתחם אמדוקס שבשעות הלחץ הוא פקוק גם ככה

 
במקום כל הבלאגן, היה צריך לבנות את התחנה במיקום של מסוף צומת

הריבוע האדום זהו המיקום (פחות או יותר) של הכניסה לתחנה
הערכה שלי-
יהיה בלאגן גמור, אנשים שבאים להוריד נוסעים.
נהגים שמחכים לנוסעים.
מוניות.

וכל זה באמצע מתחם אמדוקס שבשעות הלחץ הוא פקוק גם ככה
במקום כל הבלאגן, היה צריך לבנות את התחנה במיקום של מסוף צומת
רעננה ובאותה הזדמנות גם לבנות מחדש את מסוף האוטובוסים שם ולבנות מעבר תת-קרקעי לרציפים.
זה טיפשי שתחנת הרכבת ומסוף האוטובוסים לא מאוחדים למרכז תחבורתי משולב אחד.
 

jp3raptor

Member
נכון, אבל זאת שאלה של כסף

במקום כל הבלאגן, היה צריך לבנות את התחנה במיקום של מסוף צומת
רעננה ובאותה הזדמנות גם לבנות מחדש את מסוף האוטובוסים שם ולבנות מעבר תת-קרקעי לרציפים.
זה טיפשי שתחנת הרכבת ומסוף האוטובוסים לא מאוחדים למרכז תחבורתי משולב אחד.
נכון, אבל זאת שאלה של כסף
אני אישית חושב שהפתרון היה לבנות כניסה נוספת לתחנה בצד המערבי של כביש 4
 
כניסה נוספת ממערב זה פתרון חלקי אבל לא עונה על בעיית הגישה

נכון, אבל זאת שאלה של כסף
אני אישית חושב שהפתרון היה לבנות כניסה נוספת לתחנה בצד המערבי של כביש 4
כניסה נוספת ממערב זה פתרון חלקי אבל לא עונה על בעיית הגישה
בין מסוף האוטובוסים לתחנת הרכבת.
זה שלא שילבו בתכנון של הפרויקט הזה, שגם כך הוא ענק ויקר, תכנון של מרכז תחבורתי משולב זה פספוס גדול.
מסוף צומת רעננה גם כך זקוק לשינוי יסודי.
בתכנון של הקומפלקס בצומת רעננה ומחלף רעננה דרום היה צריך לקחת דוגמה ממה שעושים בלב המפרץ, אבל כנראה הגישה האינטגרטיבית לתחבורה ציבורית לא מצליחה לחדור לאזור המרכז ולגוש דן.
 

jp3raptor

Member
אתה צודק, בהחלט מדובר בפתרון הטוב ביותר

כניסה נוספת ממערב זה פתרון חלקי אבל לא עונה על בעיית הגישה
בין מסוף האוטובוסים לתחנת הרכבת.
זה שלא שילבו בתכנון של הפרויקט הזה, שגם כך הוא ענק ויקר, תכנון של מרכז תחבורתי משולב זה פספוס גדול.
מסוף צומת רעננה גם כך זקוק לשינוי יסודי.
בתכנון של הקומפלקס בצומת רעננה ומחלף רעננה דרום היה צריך לקחת דוגמה ממה שעושים בלב המפרץ, אבל כנראה הגישה האינטגרטיבית לתחבורה ציבורית לא מצליחה לחדור לאזור המרכז ולגוש דן.
אתה צודק, בהחלט מדובר בפתרון הטוב ביותר
בשיחה עם נציג של משרד התחבורה, ובשיחה נפרדת עם נציג של אגף הנדסה של עיריית רעננה,
&nbsp
נאמר לי מפורשות שהמצב הנוכחי לא יעבוד.
אבל משרד האוצר לא יקצה עוד משאבים לפרויקט שבבנייה.
&nbsp
לכן הם מעדיפים לחכות עד הפתיחה.
התחנה תיפתח. הבעיות יתחילו. והלחץ על משרד האוצר לתקצב כספים כדי לפתור את הבעייה יהיה רב
 
ובינתיים יבוזבזו כספים על בניית מבנה תחנה באופן שאינו מתאים

אתה צודק, בהחלט מדובר בפתרון הטוב ביותר
בשיחה עם נציג של משרד התחבורה, ובשיחה נפרדת עם נציג של אגף הנדסה של עיריית רעננה,
&nbsp
נאמר לי מפורשות שהמצב הנוכחי לא יעבוד.
אבל משרד האוצר לא יקצה עוד משאבים לפרויקט שבבנייה.
&nbsp
לכן הם מעדיפים לחכות עד הפתיחה.
התחנה תיפתח. הבעיות יתחילו. והלחץ על משרד האוצר לתקצב כספים כדי לפתור את הבעייה יהיה רב
ובינתיים יבוזבזו כספים על בניית מבנה תחנה באופן שאינו מתאים
לתנאי הסביבה.
כאשר מבנה התחנה כבר יהיה עובדה בשטח יהיה עוד יותר קשה לשנות ולכן הגישה הזו של משרד התחבורה ושל עיריית רעננה מוטעית.
אבל הטעות היא בתכנון מלכתחילה, התכנון היה חייב מההתחלה לקחת בחשבון בנייה של מסוף אוטובוסים חדש בצומת רעננה.
 

DanielOne

New member
יש בעיות במיקום

ובינתיים יבוזבזו כספים על בניית מבנה תחנה באופן שאינו מתאים
לתנאי הסביבה.
כאשר מבנה התחנה כבר יהיה עובדה בשטח יהיה עוד יותר קשה לשנות ולכן הגישה הזו של משרד התחבורה ושל עיריית רעננה מוטעית.
אבל הטעות היא בתכנון מלכתחילה, התכנון היה חייב מההתחלה לקחת בחשבון בנייה של מסוף אוטובוסים חדש בצומת רעננה.
יש בעיות במיקום
ובהחלט צריך היה לשלב את זה אם מסוף צומת רעננה, אבל בסופו של דבר זה בין 2-5 דקות מהמסוף, לתחנת הרכבת.
&nbsp
כניסה מהצד המערבי, הוצע פה בפורום בעבר הנושא של כניסה מכיוון צפון, באזור רחוב ניל"י, לפי מה שאני מבין אין למהלך הזה סיכוי, אם כבר כניסה מהצד הזה, זה להאריך את רחוב פרדס משותף לתחנה, ואני גם לא רואה את זה הולך לקרות.
 
לפי מפות גוגל, זה אכן 350 מטר או 5 דקות, לא נורא.

יש בעיות במיקום
ובהחלט צריך היה לשלב את זה אם מסוף צומת רעננה, אבל בסופו של דבר זה בין 2-5 דקות מהמסוף, לתחנת הרכבת.
&nbsp
כניסה מהצד המערבי, הוצע פה בפורום בעבר הנושא של כניסה מכיוון צפון, באזור רחוב ניל"י, לפי מה שאני מבין אין למהלך הזה סיכוי, אם כבר כניסה מהצד הזה, זה להאריך את רחוב פרדס משותף לתחנה, ואני גם לא רואה את זה הולך לקרות.
לפי מפות גוגל, זה אכן 350 מטר או 5 דקות, לא נורא.
זה בערך כמו המרחק מתחנת השלום לתחנות האוטובוס בדרך בגין.
זה בדיוק כמו מרחק ההליכה הדרוש כדי לחצות את תחנת ת"א מרכז מהצד של ת"א לצד של רמת גן.
&nbsp
 
לא המרחק זה הבעיה, אלא חוסר השילוב

לפי מפות גוגל, זה אכן 350 מטר או 5 דקות, לא נורא.
זה בערך כמו המרחק מתחנת השלום לתחנות האוטובוס בדרך בגין.
זה בדיוק כמו מרחק ההליכה הדרוש כדי לחצות את תחנת ת"א מרכז מהצד של ת"א לצד של רמת גן.
&nbsp
לא המרחק זה הבעיה, אלא חוסר השילוב
המרחק לרציפים יהיה בכל מקרה (אגב יש גם מרחק בין מבנה התחנה עצמו לבין הרציפים).
אבל זו עובדה שמרכז משולב מצליח יותר משתי תחנות קרובות אבל לא משולבות.
זה כמו ההבדל בין התמח"ת + תחנת ההגנה לבין חוף הכרמל, לב המפרץ בעתיד וירושלים בעידן הרכבת המהירה.
תאר לעצמך את מרכזית חוף הכרמל ללא שער אסף הצמוד לתחנת הרכבת. יש הליכה כמעט כמו ללכת דרך הכביש החיצוני אבל השער הזה והמעבר התת-קרקעי בינו לבין התחנה המרכזית יוצרים את ההבדל בין תחנת רכבת ותחנה מרכזית עם שילוב לבין תחנת רכבת ותחנה מרכזית שיש ביניהן 350 מטר או 5 דקות הליכה.
מה שיהיה בצומת רעננה ומחלף רעננה דרום ידמה למה שקיים היום בתמח"ת + תחנת ההגנה.
האם זה המודל הנכון?
 

benshap2

New member
בעיה בין התמח"ת להגנה זה לא ההליכה עצמה, אלא השכונה בה אתה

לא המרחק זה הבעיה, אלא חוסר השילוב
המרחק לרציפים יהיה בכל מקרה (אגב יש גם מרחק בין מבנה התחנה עצמו לבין הרציפים).
אבל זו עובדה שמרכז משולב מצליח יותר משתי תחנות קרובות אבל לא משולבות.
זה כמו ההבדל בין התמח"ת + תחנת ההגנה לבין חוף הכרמל, לב המפרץ בעתיד וירושלים בעידן הרכבת המהירה.
תאר לעצמך את מרכזית חוף הכרמל ללא שער אסף הצמוד לתחנת הרכבת. יש הליכה כמעט כמו ללכת דרך הכביש החיצוני אבל השער הזה והמעבר התת-קרקעי בינו לבין התחנה המרכזית יוצרים את ההבדל בין תחנת רכבת ותחנה מרכזית עם שילוב לבין תחנת רכבת ותחנה מרכזית שיש ביניהן 350 מטר או 5 דקות הליכה.
מה שיהיה בצומת רעננה ומחלף רעננה דרום ידמה למה שקיים היום בתמח"ת + תחנת ההגנה.
האם זה המודל הנכון?
בעיה בין התמח"ת להגנה זה לא ההליכה עצמה, אלא השכונה בה אתה
נאלץ לעבור בדרך.

אני אישית אעשה הכל כדי לא לעשות את ההליכה הזאת בשעות החשיכה...(כולל להחליף בארלוזרוב ולקחת אוטובוס למרכזית, או להחליף בצומת חולון לאוטובוס דרומה במקום מהמרכזית).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה