סידור המשחקים

סידור המשחקים

עינת שלום הפורום מעניין ומאיר עיניים. תודה. ביתי בת שנתיים. אני רוצה ללמד אותה לאסוף את המשחקים כשהיא מסיימת לשחק. ולא יודע איך?
 
סידור המשחקים

דווד שלום רב, סדר הוא ערך חשוב. להורים רבים חשוב ללמד את הילדים אודות חשיבות החדר ולהקנות להם הרגל לאסוף ולסדר את הצעצועים בתום המשחק. אני שמחה שאתה פונה בשלב זה. מדוע? כיוון שפעמים רבות היחסים עם הילדים מסתבכים ומסתכסכים בעקבות התביעה לסדר וסירוב של הילדים להתגייס לעניין. וכך נוצר מעגל קסמים של תובעים , מתנגדים, כועסים, מתבצרים בעמדת הסרבנות, מענישים – מעגל שמתחיל ולא נגמר. וחבל! חשוב לחשוב על דרך בה נוכל לתווך לילדה את הערך ואת חשיבותו ונמצא דרך יצירתית ומתאימה לגיל כדי שהילד יסכים לשתף פעולה מרצון. אני מציעה להתחיל בהצעה לילדה :"סיימת לשחק , בואי אעזור לך ונסדר יחד את הצעצועים במקום" . כמובן, שבהתחלה היא תסדר כמיטב יכולתה ורצונה. אנחנו נעודד אותה. על מה שעשתה, בדרך ובקצב שלה. ללא ביקורת. נכיר ונעריך את התרומה שלה. ו...נעזור לה. בכך אנחנו מדגימים את הערך הלכה למעשה. ילדים שואפים להידמות לנו – הגדולים, לחקות אותנו,ללכת בעקבותינו. אגב, בשלב זה לסדר זה משחק. אפשר להפוך אותו לכיף ולא למטלה,לשחק אותו. כך מגבירים את הסיכוי שהילדה תרצה להמשיך ולסדר את החדר בעתיד . היא תראה בכך ברכה לעמלה. נדגיש בפניה :"כמה נעים שהחדר מסודר, ואפשר למצוא את מה שרוצים בקלות" . וכך צעד אחר צעד , עקב לצד אגודל נעביר את הערך, נאפשר מועילות, נחזק את שרירי היכולת נגביר את ערכה בעיניה כמסוגלת ותורמת. נזכה ליחסים טובים, לחדר מסודר ולילדה פעילה ,מוסיפה שמחה ובטוחה. מה דעתך? עינת גבע יועצת משפחתית מכון אדלר.
 
לבריאות ולהנאה

דווד שלום, לבריאות, להנאה ולהצלחה. אשמח אם תזכור לחזור ולשתף אותי על ההתקדמות. שאלות נוספות יתקבלו בברכה, עינת גבע יועצת משפחתית מכון אדלר.
 
למעלה