סיבוב נרקיסים

עוזי ק

New member
סיבוב נרקיסים

הגשם שהבטיחו לנו, הפסיק לפנות בוקר, וקמנו לבוקר עם שמיים כחולים ושמש מחייכת. אז הלכנו לראות נרקיסים. בנחל דימונה
 

עוזי ק

New member
התמונה הנכונה

שיועדה לכאן. שתראו את כחול השמיים שליווה אותנו.
 

עוזי ק

New member
בדרך לנחל אשלון

מסתבר שאוספי המתכות, לא אוספים במגרש הביתי. כל המדרונות מרוצפים שאריות כלי רכב, וחלקי מתכת מכל סוג ומין.
 

שיר ורד

New member
אולי המתכות לא מתאימות להם?

לא נראה לי שהם סתם מזניחים את המגרש הביתי (במיוחד שגם באזור הנ"ל התמרורים והשילוט של מע"ץ ממשיכים להעלם). יתכן והחומרים מהם מיצרים את המכוניות לא מתאימים לצרכיהם, אולי בגלל שמדובר בתרכובות שקשה לפרק אותן ליסודות.
 

עוזי ק

New member
הכל שאלה של זמינות ונגישות

את התמרורים ומעקות הבטיחות מע"צ מציבים במקום מאוד נוח לאיסוף על ידי רכב. פשוט עוצרים ליד, מפרקים ונוסעים לתחנה הבאה. איסוף הגרוטאות שגולגלו משביל בראש השלוחה, מחייב מאמץ מוגזם. אתמול גנבו לנו (כנראה) מכולה מלאה פחיות אלומיניום דחוסות שיועדה לייצוא, ביחד עם המשאית. הנהג נמצא בריא ושלם בטייבה. לפחות אפשר להתנחם שזה חסך למע"צ המוווווווון שלטים. הנה יש שם גם מפעל ל"מיחזור" צמיגים, הברזל כמובן נאסף לאחר שריפת הצמיגים.
 

שיר ורד

New member
אני מבין שבתחום הזה המשטרה

נכשלת לחלוטין בתחום האכיפה והתפיסה. זה קצת מפתיע אותי. מדובר ממש במכת מדינה. כנראה כמה עשרות עבריינים בלבד וקצת מודיעין ו/או מארבים ו/או מצלמות נסתרות יכולים לשים קץ לתופעה הזו.
 
היה על כך דיון בפורום טיולים בארץ

העמדה שלי, היא שלדעתי מדובר ביותר מסתם כישלון. הרי כל הברזל הגנוב מתנקז בסופו של דבר למספר מאד קטן של מוקדי ייצוא (נמלי חיפה ואשדוד, וכנראה גם מפעלים להתכה - בעכו לדוגמא). דרך המפעלים ניתן ללא ספק לזהות את הסוחרים הגדולים, ומהם להגיע לכל "קבלני המשנה". אני נוטה להאמין שיש גורמים במשטרה או בפוליטיקה, שפשוט אינם מעוניינים בחיסול התופעה, למרות הנזקים החמורים הנגרמים לרכוש הציבור ולרכוש הפרט.
 

עוזי ק

New member
נציג ראשון

לנרקיסים בנחל אשלון. די קרוב לחיבור עם נחל דימונה. בחלק התחתון הנרקיסים פורחים בעיקר בכיסי קרקע קטנים בתוך סלעי הערוץ.
 

עוזי ק

New member
בהמשך

לאורך יותר מקילמטר משני צידי הערוץ, ריכוזים מרשימים של נרקיסים. נראה שקצת אחרי שיא הפריחה, אבל יש עוד המון פורחים, וגם ניצנים בשפע. נראה שעד הצהרים היום לא ירד גשם משמעותי באיזור. נחל אשלון כולו, והולך ומשביח ככל שמתקדמים לכיוון המאגורות, והעיר דימונה, נראה כמו אתר זבל אחד גדול. שאריות אריזה, שקיות ובקבוקים, חלקי מתכת ופלסטיק, ממלאים את כל השטח.
 

עוזי ק

New member
לצערי

לא יכול לדווח מדימונה רק על פרחים, תמיד יש גם זבל. לפני יותר מתשעה חודשים העלתי את הנושא, וקיבלתי תשובה. BRENDAN גם דיווח לנו לא מזמן על זיכוי ראש העיר בטענה לא ראיתי לא שמעתי. אז לא רק שהאתר ממשיך להתפתח בקצב מרשים, אלא שעתה הוא זוכה גם לתוספת של אדני רכבת משידרוג המסילה לדימונה. מין הראוי שרכבת ישראל, שאין לה שום בעיית הובלה, תוביל את האדנים המשומשים לאתר מרכזי לצורך מיחזורם. ודאי שלא ראוי לגוף שמחזיק בגלובוס הירוק של חיים וסביבה, להשליך את האדנים באתר פסולת פיראטי.
 

שיר ורד

New member
הלואי שהרכבות היו מגיעות באותה

זריזות שהגיעו האדנים למזבלה הפיראטית. רק עכשיו חנכו את הקו לדימונה וכבר הצליחו להשאיר שם את עודפי האדנים.
 
טוב אז ככה

לגבי סיפור דימונה שעלה כאן בעבר, הרי שהחלה פעילות אכיפה כנגד הרשות המקומית, אולם לצערנו פעילויות הנעשות במסגרת החוק תמיד איטיות יותר מאשר אלו שלא. לעיריית דימונה הוצאה התראה ואנחנו מתקמדים לאט במעלה ההיררכיה שהחוק מאפשר לקראת הוצאת צו ניקוי או תיק חקריה - אני לא ממש מעודכן מה הולך להיות שם אבל מבטיח לברר ולעדכן. לגבי האדנים של הרכבת זה חדש והעברתי את התמונות שצירפת כאן וששלחת לי במייל לטיפול האחראי של פסולת הבנין אצלנו במטה ולא במחוז. אולי מכאן הישועה תצמח קצת מהר יותר... חג שמח
 
למעלה