סיבה טובה לא לקנות יותר בקסטרו

  • פותח הנושא kmiki
  • פורסם בתאריך

kmiki

New member
סיבה טובה לא לקנות יותר בקסטרו

לפחות בשבילי זו סיבה לא לקנות ברשת הזו יותר.
תמצית למי שלא רוצה לקרוא, לקוחה נכנסה לחנות וביקשה להחזיר מוצר ולקבל את כספה בחזרה, השתלשלות הדברים הביאה לדיבור מלוכלך של המוכרת בחנות (הלקוחה בת 60 דרך אגב, מה שרק מחמיר את המצב), והמוכרת זרקה לעברה את המשפט הדוחה הבא: "מה קרה, לא קיבלת זין אתמול?".
אני פשוט בהלם מזה, אבל יותר גרוע זה שבמקום שהנהלת קסטרו תפטר לאלתר את המוכרת ותתנצל, הם ניסו להלחם בלקוחה (למרות שלא מכחישים שהמוכרת דיברה אליה ככה) ואפילו ניסו להפיל את האשמה עליה.
הלקוחה זוכתה ב11,000 ש"ח, אבל מבחינתי, הרשת הזו מוקצה.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4213900,00.html
 

loligoth

New member


WTFFFF......
 

dana4ka28

New member
חייבת להגיב

בד"כ אני רק קוראת פה אבל הפעם ממש התחשק לי להגיב.

קודם כל חשוב לי להבהיר שלא משנה מה היו הנסיבות, קללות והשפלות הן לא הדרך הנכונה לטעמי ובטוח שאפשר לפתור כל בעיה בצורה מכובדת יותר. אבל קצת לא ברור לי למה הכתבה הציגה את כל הסיפור הזה רק מנקודת מבטה של הלקוחה ולמה את בוחרת לקבל את זה כפשוטו.
לא יודעת אם אי פעם יצא לך לעבוד בשירות לקוחות, אבל זאת עלולה להיות חוויה לא פשוטה לעמוד מול הלקוח הישראלי. יש לי הרגשה שגם הלקוחה לא הייתה קדושה גדולה ובטח שלא עמדה כמו מלאכית בצד ורק חיכתה שישתנו לה שירות. הלקוח הישראלי יודע לצעוק, להעליב ולהשפיל לא פחות מהמתואר בכתבה.
ואיזה ניצול זול של המחלה והגיל של הלקוחה. מה זה רלוונטי שהיא חולת סרטן אחרי שני ניתוחים? היא הגיעה עבור הבן שלה לקסטרו? אז כנראה שבאותו רגע היא הרגישה מספיק טוב. לי יש ילד שנולד עם בעיות בלב ובאצבעות הידיים ועבר כבר שני ניתוחים, אני אמורה להשתמש בזה בכל הויכוחים שיש לי בחיים?

לפני מספר שנים בהיותי סטודנטית עבדתי בשירות הלקוחות הטלפוני של סלקום. בכל יום שישי היה מתקשר אלינו לקוח ומחכה שתענה לו נציגה עם שם רוסי ואז היה מתחיל לקלל את הנציגה התורנית. הוא נפל עליי פעם אחת ואיזה קללות חטפתי, הוא סיפר לי מה יעודי האמיתי בתור רוסיה ובאיזה צומת אני צריכה לעמוד במקום לעבוד בסלקום ועוד כל מיני כאלה. לפי המדיניות שלהם אסור היה לי לנתק לו מיד, הייתי צריכה לתת לו לדבר פרק זמן כלשהו (לא זוכרת כמה זמן בדיוק) ורק אז לנתק. למרות שהבנתי שמדובר באדם חולה, היה לי כל כך לא נעים וכל כך מעליב שלא יכולתי לשבת. תארי לך שהייתי קצת פחות מאופקת ועונה לו, הוא היה יכול לטעון מה שבא לו ועוד לזכות בכסף. ולפי התאוריה שלך היו גם צריכים לפטר אותי. בעיני זה לא הוגן.
אז יופי שהלקוח תמיד צודק, אבל צריך להיות גם גבול כלשהו. אסור שכל אחד ירשה לעצמו לדבר איך שבא לו לאדם העומד מולו רק כי הוא נותן לו שירות ולא להיפך.
לטעמי דווקא בסיפור הזה קסטרו יצאו טוב כי הם בחרו להאמין לעובדת שלהם ולהגן עליה.
ואם כבר יש מספיק סיבות אחרות לא לקנות בקסטרו כמו המחירים השערורייתיים שלהם או זה שהם מוכרים עור.

חג שמח!
 

kmiki

New member
התגובה שלך אינה רלוונטית

אני לא מתרעמת על העובדה שהיה שם ויכוח, גם לא על מתווכחת על העובדה שיש שני צדדים לכל סיפור.
אני לא אומרת שהיותה חולת סרטן רלוונטי לסיפור, אבל בהחלט חושבת שמפאת גילה, השפה של המוכרת מזעזעת פי שתיים מהרגיל, ואין בזה לאמר שלדבר כך אל בחור או בחורה צעירים זה בסדר.
אין רלוונטיות לעבודה בשירות לקוחות, כשאנחנו בוחרים את סוג העבודה בה אנחנו עובדים, אנחנו צריכים לדעת מה המגבלות שלנו כבני אדם, ואותה מוכרת אחראית לפה של עצמה.
העובדה שבית המשפט מצא את המתלוננת זוכה, מראה שהיו דברים בגו.
דרך אגב, לגבי הסיומת שלך, המוכרת לא הכחישה שאמרה את זה, אז אין פה עניין של "קסטרו בחרו להאמין לעובדת" כי לא היה למה להאמין, רק להבין כהמ החברה שלנו מדרדרת מרגע לגרע.
וזה שאת מוצאת ששפה כזו בפה של מוכרת, שמקצועה שירות לקוחות היא לגיטימית, ולא משנה כמה תגידי שאת נגד, את פה מגוננת עליה, עצוב לי באופן אישי.
אם מישהי היתה מדברת ככה לאמא שלי, הייתי מצלמת אותה ומפרסמת אותה בכל הפייסבוק בארץ, כל מדינת ישראל היתה יודעת מי זו, כולל ההורים הגאים שלה.
 

Jen74

New member
בן מבוגר לא זכאי באופן אוטומטי ליחס של כבוד

לא סתם יש את האמרה "בשביל כבוד צריך לעבוד".
אני באה מבית שלימדו אותי לכבד את המבוגרים ואני משתדלת לנהוג כך כשאני באוטובוס, בתור בסופר או במרפאה וכדומה.
עד שמגיע/ה מבוגר/ת שנוהג בחוסר כבדו כלפי הסביבה וחושב שרק בשל גילו המתקדם הוא יכול לעקוף בתור, לצעוק, לקלל ולהשפיל.
פה נגמר הכבוד שלי לאנשים מבוגרים מסוג זה.
 

kmiki

New member
וזה מה שחשוב לך פה?

כפי שאמרתי, גילה הופך את זה לחמור יותר, אבל גם היה מדובר בבחור או בחורה צעירים זה חמור מאד.
זה באמת מה שמטרדי אותך? את יודעת מה היה שם והאם מגיע לאותה אשה מבוגרת כבוד או לא?
העובדה שההתבטאות של המוכרת היתה גסה, דרוגטורית ושוביניסטית בצורה מחפירה, זה לא משנה לך?
 

Jen74

New member
אני התייחסתי ספציפית לעניין של מבוגר=כבוד

לא התייחסתי ספציפית למקרה. מה שגרם לי להגיב כאן היה העניין שיש אנשים שחושבים שאם יש מבוגר אז אוטומטית הוא זכאי ליחס של כבוד.
אני כבר שנים רואה יותר מדי מבוגרים שההתנהגות שלהם לא מכבדת את עצמם אז בטח שלא אתייחס אליהם בכבוד כשהם לא נותנים מינימום בסיסי של כבוד לסובבים אותם.

התגובה שלי לא מתייחסת בשום צורה ואופן לנושא העיקרי של השרשור אלא אך ורק לעניין של כבוד למבוגרים.
 

dana4ka28

New member
היא לא רלוונטית כי אני לא מסכימה איתך?

את רשמת שתגובתי לא רלוונטית אז חשבתי שאולי בטעות לא שירשרתי במקום הנכון אבל הסתבר לי שהיא לא רלוונטית כי היא פשוט לא מצאה חן בעינייך והיא נוגדת את דעתך. יכולת להגיד שאת לא מסכימה, אבל הביטול הזה, לקרוא לתגובה שהושקעה בה מחשבה רבה, לא רלוונטית? זה קצת מזלזל לא?

אנא אל תתעצבי, בטח שלא בגללי. הבהרתי בתחילת דבריי שאינני חושבת שתגובות אלימות כאלה הן לעניין ושוב בחרת לבטל את דברי כי דעתי שונה משלך. את לא מכירה אותי, מעולם לא התכתבנו עד כה וכבר את בטוחה שאני אומרת דברים שאני לא מתכוונת אליהם ושאני מעודדת שפה אלימה.
הרשי לי רק להבהיר לך שאני לא חושבת ששפה כזאת ואמרות כאלה מקובלות. בתגובתי טענתי שאני בטוחה שהלקוחה אינה טלית שכולה תכלת, למרות שבטח מאוד קל להתבלבל כשהיא מציגה את עצמה בבית המשפט בתור "קשישה" בת 60, חולת סרטן, אחרי שני ניתוחים. נדמה לי שהיא שכחה לציין שהיא גם כן לא ממש כיבדה את הקופאית וגם לא בתה שהגיעה לעזרתה. אני פשוט מבינה איך בסיטואציה כזאת שרבים איתך על משהו שאינו בשליטתך ומקטינים אותך, יכולים להפלט שטויות. זה מצב מאוד מאוד קשה.

טענתי שקסטרו בחרו להאמין למוכרת לא בנוגע לדברים שנאמרו על ידה אלא בנוגע לגרסה שלפיה גם המוכרת חטפה מטח של השפלות. קסטרו הגנו על העובדת שלהם שזה יפה מאוד. אין שום סיבה שנותני שירות במדינה שלנו יקבלו יחס של סוג ב'. את אומרת שכל אדם שהולך לעבוד בעבודה מסוג זה צריך להיות מוכן לאופי העבודה? לא חבל לך שזה אופי העבודה? לא חבל שהקהל הישראלי החוצפן, התובעני והמשפיל הפך את מקצוע השירות למקצוע משפיל שבכדי לעבוד בו צריך עור של פיל ועצבי ברזל? מה *זה* אומר על החברה שלנו?

וזה שבית המשפט מצא לנכון להאמין לדברי המתלוננת לא אומר הרבה. זה שבית המשפט בישראל דן בכלל בשטויות כאלה כן אומר הרבה וזה שלאנשים יש כוח להסחב לבתי משפט בגלל שטויות כאלה אומר גם כן הרבה. ואגב אני שמחה מאוד בשביל המתלוננת חולת הסרטן שנוכח מחלתה עוד מצאה כוחות נפשיים ופיזיים לתבוע ולא לוותר. כנראה שמצבה טוב ממה שהיא מציגה.

אם אישה בת 60 הייתה משפילה את בתי\ אחותי\ חברתי\ אמי הייתי דואגת לצלם אותה ולפרסם בכל הפייסבוק כדי שגם את תאמיני שאנשים בני 60 יודעים להעליב ולנבל את הפה ולהשפיל ולפגוע. וכדי שכולם יראו כמה קשה זה יכול להיות לעמוד מהצד השני לספוג הכל ולא לענות (למרות שממש בא לך להעליב בחזרה) וכדי שכל משפחתה תוכל להתגאות בה. ומה שהכי מעציב זה שהם באמת יתגאו בה כי בארצנו מקובל לחשוב שזה לגיטימי לדרוך על כולם בכדי להשיג את מבוקשך (גיסי סיפר לי פעם: התקשרתי לפלאפון וקיללתי את הנציגה ובסוף השגתי את מה שרציתי- לתפארת מדינת ישראל).

מקווה שתקראי את תגובתי למרות שהיא לא רלוונטית.
ושוב, יקר שם, לא נורא איכותי והם מוכרים עור- אלה סיבות הרבה יותר טובות לא לקנות שם!
 

kmiki

New member
התגובה עדיין אינה רלוונטית

ומה שהופך אותה לשכזו זה לא שאת לא מסכימה איתי, חס וחלילה, אלא ששהתייחסות שלי היתה לשני דברים ספציפיים ואת מתייחסת לדברים אחרים לחלוטין.
אני מתייחסת קודם כל לתוכן הביטוי המזעזע של המוכרת, התוכן שלו, ולא משנה מה קרה לפני ומה קרה אחרי, ולא הייתי מתייחסת לזה בכזו חומרה אם היתה אומרת הרבה דברים אחרים, אבל כאשה לאשה, זה אחד המשפטים הנוראיים ביותר שהיא יכלה להוציא מפיה, והרשת היתה צריכה לגנות את זה.
את גם שוב מתייחסת, מה שלא נכון לעובדה ש"בית המשפט בחר להאמין ללקוחה", הוא לא בחר, היא לא מכחישה שהיא אמרה את הדברים, אין מה לה להאמין או לא להאמין, אני פשוט שמחה שבית המשפט ראה בחומהר את המילים שלה, ואפילו לא מספיק בחומרה לדעתי.
שמעי, אנחנו חיים במדינה שבה לפי החוק אסור לקלל אדם אחר "נאצי", למה? כי נאצי הוא מילה מוקצית, מפאת המשקל שהיא נושאת, יותר מכל קללה אחרת, ואותו כנ"ל התבטאויות מיניות אלימות כפי שיצאה מהפה של אותה מוכרת.
אשה בת 60, חולת סרטן, אינה מסכנה (לפעמים כן, אנחנו לא יודעים), ואין לה זכויות עודפות בחנויות בגדים (אצלי כן, אבל אני משוחדת בנושא), אבל אין שום סיבה להנמיך את הויכוח מולה ל"האם קיבלה זין אתמול בלילה או לא".
וחבל לי מאד שאת לא רואה כמה המשפט הזה קשה ונוראי.
ועל זה אני מדברת, לא על הפרטים בשטח, על משפט אחד, שעליו בית המשפט פסק פיצויים, ובצדק, ללקוחה.
 
מסכימה איתך! אין שום הצדקה לדיבור כזה

אבל בהחלט יש הצדקה להעמיד לקוח במקומו במילים יפות. גם אני עבדתי בשירות לקוחות ומה שיש לי לומר שהלקוח הישראלי תמיד צודק לדעתו! אני הייתי עדה לישראלים שפיצחו גרעינים והשתוללו ולכלכו במלון יוקרתי בחו"ל.. אותי סירבו לקבל במלון במזרח כי אני מישראל..
וכל זה בגלל ההתנהגות הישראלית המצויה של מגיע לי ואני צודק תמיד!
בתאילנד הייתי עדה לישראלים בני 50 + שדיברו לפקידה בבנק כמו אל זונה.. חוצפה שכזו עוד לא ראיתי! יש לי המון מה להגיד על ישראלים!
 
מזל שזה קורה לבת 60 מתייחסים

עברתי סיוט דומה לפני שנה
זה נגמר בתשובה של :טיפלנו בנושא:
מאז אני לא לקוחה שלהם הכסף שלי שווה יותר זה בטוח
 

kmiki

New member
זה לא הגיל, זה התרגיל

היא פשוט הלכה והגישה נגדם תביעה, זה ההבדל.
חבל שאת לא עשית אותו הדבר, מגיע להם, חברה מגעילה
 
לדעתי, לא משנה כמה קרציות יכולים להיות לקוחות

בארץ (וכולנו יודעים שהם יכולים!) העובדת חצתה גבול מאד ברור במה שהוציאה מהפה שלה, פה בקנדה לא רק שהיו מנפנפים אותה משם באותו הרגע, היא היתה מתקשה למצוא עבודה חדשה
 

hila218

New member
יואו אני בהלם

לכל אחת זה מזעזע ומשפיל תשובות מהסוג הזה אבל עוד לאישה בגיל 60...
מי זו המוכרת הזו?..בושה למדינה שלנו ולקסטרו על מוכרת כזו בין שורותיה...
 

tgn13

New member
לא צריך להגיב בקיצוניות.זה מקרה אחד.

לא נעים, את צודקת ואפילו חצוף ובוטה להחריד.אולי היה צריך לפטר אותה ואולי לא אבל בטח לא צריך להחרים רשת שלמה בגלל טעות אחת.החברה הגיבה בטיפשות, אני מסכימה.
 
למעלה