סטיבן שפילברג

dolevshelly

New member
סטיבן שפילברג

תהיתי אם תוכלו לעזור לי ולכתוב לי כמה מוטיבים אשר חוזרים בסרטיו של שפילברג כמו ביקורת על העם האמריקאי, הגיבור הפשוט, משפחה הרוסה... התוכלו לעזור לי?
 

AeroTom

New member
מוטיבים חוזרים של שפילברג

ג'ון ויליאמס בדרך כלל עושה את המוזיקה בסרטיו. דמויות שבאות ממשפחות עם הורים פרודים (דגש על האבא בדרך כלל שלא שם, משהו ששאב מחייו שלו). לא מעט סרטים עם חוצנים\חיות, כמו: מלחמת העולמות מלתעות פארק היורה אי.טי אינטליגנציה מלכותית מפגשים מהסוג השלישי... ב-IMDB אמורים להיות כתובים עוד דברים חוזרים שלו.
 

buffgirl

New member
הוא גם אוהב לצלם דרך מראות חלק

מהסצינות, כך שלא רואים ישירות מה קורה, אלא את ההשתקפות של זה במראה. זה משהו שאני מאוד אוהבת בסרטים שלו, אגב.
 

Pie88

New member
תנועות מצלמה

ספילברג הוא אשף המצלמה. הוא אוהב להניע אותה ממקום למקום, כמעט בכל סצינה. מעטים הם הבמאים אשר בעלי שליטה ויזואלית כמוהו. ואם נתמקד רגע באספקטים שליליים של יצירותיו, רוב הסרטים שלו נוטים לקיטשיות כזו או אחרת, והתסריטים שלו בנויים ע"פ נוסחה הוליוודית קבועה (אם כי לזכותו ייאמר שהוא אחד היוצרים היותר מגוונים בהוליווד מבחינת ז'אנרים וסגנונות)
 

Pie88

New member
זה פשטני להתייחס רק לתכונה אחת אצלו

ולקבוע את האיכות שלו כיוצר רק על פיה... זה כמו לטעון שצ'אפלין לא היה קולנוען פורץ דרך כי חלק מהסרטים שלו היו ארוכים מדי.
 

leelach

New member
יש לך דוגמאות לשטויות שגיבבת?

שפילברג הוא אחד היוצרים הטובים ביותר שקיימים,זה שהוא נוטה לעשות בלוקבאסטרים לא עושה את יצירותיו שליליות,ובטח ובטח לא קיטשיות או נוסחתיות. מעניין לאיזה קיטשיות התכוונת? לסיפור המדהים והעצוב והכואב עד כדי בכי בצבע ארגמן,או לסיפור המדהים באימפריית השמש. או למתח המעולה שהוא יצר בדואל או במלתעות,או בהנאה הצרופה שהוא העניק בסרט הגוניס,הנאה בידורית ותו לא וככה צריך להתייחס לזה. אולי אני יכול להסכים איתך על אינטילגנציה מלאכותית ששם הוא הגזים,אבל אם ננתח את זה נשים לב שזה פשוט קצת הגזמה לסיפור של פינוקיו שהוא מלכתחילה סיפור קיטשי.או שאתה מתכוון לקיטשיות ברשימת שינדלר אולי,שליאם ניסן בכה בסוף שהוא לא הצליח להציל עוד יהודים,לזה אתה מתכוון? מעניין איך אתה היית מרגיש אם ידעת שאתה יכול לחרוץ גורלות ולא עשית יותר,מעניין. או באי.טי על סיפור חברות שהוא שונה מהרגיל,אבל עדיין הוא יכול לדבר אל כולם,והוא מעביר מסר דיי חשוב אם תחשוב על זה. אז אם הוא הצליח לרגש את הקהל שלו בכל הסרטים האלה זה רק אומר שהוא יודע לעשות דרמה טוב וזה עושה אותו לבמאי טוב שיודע איך לדבר אל הקהל שלו,ושולט בשפה הקולנועית זה בעצם המהות של הבמאי,לדעת איך לגעת בקהל,זה שלא התחברת לקטעים המרגשים בסרטיו לא עושה אותם קיטשיים בגלל שזה לא מדבר אלייך. ומעניין אותי לדעת מהי המתכונת הקבועה הזאת שאתה מדבר עליה. בד"כ אתה ורוי מדברים לעניין אבל עכשיו הצלחתם להפליא אותי עם ההצהרות חסרות הגיבוי שלכם. קיטשיות זה ארגמגדון וגרורותיו מאותו במאי.
 

Pie88

New member
לאיזו קיטשיות התכוונתי? ../images/Emo58.gif

אולי לסיום הפתטי להחריד של טוראי ראיין, כשהחייל מתייפח על הקבר של טום הנקס. כמו כן לפינאלה ההירואית של מלחמת העולמות (ואני דווקא לא מתכוון לעובדה שהחייזרים הושמדו על ידי החרקים וכו', אלא לכל מה שקרה לפני כן), שלא רק הצליחה להרוס מהאווירה הקודרת של הסרט אלא גם לא התאימה לאופי ולמנטליות של הגיבור ולכל התהליך שעבר. אם ממש מתעקשים אפשר לציין גם סרטים כמו הוק וטרמינל אך היות ומדובר ב'סרטים לכל המשפחה' הקיטשיות פחות בולטת כיוון שהיא פחות או יותר במקום. ואת אינטלגנציה מלאכותית כבר הזכרת. אז אם לסכם זאת, החסרון הבולט ביותר של ספילברג הוא העובדה שהוא מתקשה להעניק סיומים ראויים לסרטים שלו, ונופל בפח של סנטימנטליות יתר. לדעתי לפחות. אבל אני מסכים איתך, הוא עדיין אחד מהיוצרים היותר גדולים שחיים בימינו.
 

leelach

New member
על טוראי ראיין אני לא מסכים |ספוילר

כי הוא הצליח להפתיע אותנו,אותי לפחות שנקודת המבט של הסרט הייתה בסופו של דבר של החייל שהם הצילו,קיטשיות הייתה אם כל החיילים היו מצילים את ראיין וחוזרים הביתה בחיוך כאילו כלום לא קרה,ואני חושב שבן אדם שפורק עול מעל ליבו זה לא קיטשי זה אנושי. ואם אתה מתכוון לעובדה שטום קרוז הקריב את עצמו למען ביתו והוא היחיד שכאילו הצליח להשמיד חייזר,אני יכול להסכים איתך בנוגע לזה,אבל זה רק קטע אחד,אז לפעמים זה מתבקש. אז אין כל כך הרבה דוגמאות לדעתי.
 

Rockamora

New member
ספילברג? טוב?

למפיקים אולי. הוא יודע להביא כסף, לא יותר מזה. הסרטים שלו כישלונות מחרידים. [רובם. כמובן שיש לו טובים. מעטים מאוד!!]
 

Rockamora

New member
../images/Emo128.gif

אני מביע את דעתי. זכותי לא לאהוב את הסרטים של ספילברג, כי לדעתי הם כישלון, סרטים טיפשיים ביותר. אין פה שום הבכה, תפסיקו לחשוב שכל העולם סובב סביב התחת שלכם והדעות שלכם.
 

The Human Torch

New member
זה לא עניין של דעה...

להצהיר על סרטיו של סטיבן ספילברג כ"כשלונות מחרידים" ו"טיפשיים" זה לא פחות מבורות קולנועית, לא משנה איך מסתכלים על זה. לך תראה את הכשלונות המחרידים: רשימת שינדלר, להציל את טוראי ראין, מלתעות, מפגשים מהסוג השלישי, אימפריית השמש, דואל ודו"ח מיוחד - ותחזור אלינו. אם אתה עדיין חושב שספילברג כשלון מחריד, צר לי עלייך. (וכן, זכותך לא לאהוב. אבל כדי לא להביך את עצמך, תוסיף לדעתי\לטעמי לפני כל משפט בבקשה)
 

phrizer

New member
שכחת את "פולטרגייסט"

אומנם הוא לא ממש ביים את הסרט אבל אפשר לזקוף את הסרט לזכותו.
 

Rockamora

New member
אתה לא יודע לקרוא סוגריים?

ציטוט מתוך ההודעה שלי: "[רובם. כמובן שיש לו טובים. מעטים מאוד!!]"
 

The Human Torch

New member
זה מעטים מאוד?

רוב הבמאים היו הורגים בשביל לזקוף לזכותם חמישית מכמות הסרטים הטובים שלו. אפשר למנות לפחות 10 סרטים מעולים שלו, זה מעט? אוי, שכחתי מטרנטינו.
 
למעלה