סטטיסטיקות הנסיעה ברכבת

מצב
הנושא נעול.

אדיה

New member
סטטיסטיקות הנסיעה ברכבת

סטטיסטיקות הנסיעה ברכבת
בהשוואה מול החודש המקביל אשתקד חלה גם הפעם עליה - של 11% - במספר הנוסעים ברכבת ישראל. עם זאת שיטת המדידה מעוררת מספר תהיות: 1. ההשוואה הרלבנטית אינה מול החודש הקודם אלא לעומת החודש המקביל משנה שעברה וזאת בשל תנודתיות "עונתית" רבה. ממה נגרמות תנודות אילו? 2. אם זה תוצאה של חופשות בתי הספר וחגי ישראל אז זה מביא לידי הרהורים עגומים לגבי חשיבותה האמיתית של הרכבת. עם כל הכבוד למי שמנצל את חופשתו לנסיעה חוויתית חד פעמית ברכבת או לביצוע "קפיצה לעזריאלי" מספרם של אילו אמור להיות זניח בעידן בו הרכבת כבר אינה קוריוז. 3. שיטת החלוקה לקווי נסיעה מעוררת תהיות. בדפי הסטטיסטיקה באתר רכבת ישראל מצוינים הקווים הבאים: 1) באר שבע 2) ראש העין 3) חיפה - נהריה 4) ת"א - נהריה 5) ת"א - חיפה 6) אשדוד - חיפה/נהריה 7) אשדוד - ת"א 8) ת"א - נתניה כך שכלל לא ברור מהו הקף הנסיעה נטו בין ת"א וחיפה, מהו קו 6),ונתוני הרכבת הפרברית משמשים נושא לניחושים (איפה למשל לחפש את הנוסעים מבינימינה או רחובות). האם מיהו יכול להצביע על העצים בתוך היער?
 
השוואת סטטיסטיקות של הרכבת

סטטיסטיקות הנסיעה ברכבת
בהשוואה מול החודש המקביל אשתקד חלה גם הפעם עליה - של 11% - במספר הנוסעים ברכבת ישראל. עם זאת שיטת המדידה מעוררת מספר תהיות: 1. ההשוואה הרלבנטית אינה מול החודש הקודם אלא לעומת החודש המקביל משנה שעברה וזאת בשל תנודתיות "עונתית" רבה. ממה נגרמות תנודות אילו? 2. אם זה תוצאה של חופשות בתי הספר וחגי ישראל אז זה מביא לידי הרהורים עגומים לגבי חשיבותה האמיתית של הרכבת. עם כל הכבוד למי שמנצל את חופשתו לנסיעה חוויתית חד פעמית ברכבת או לביצוע "קפיצה לעזריאלי" מספרם של אילו אמור להיות זניח בעידן בו הרכבת כבר אינה קוריוז. 3. שיטת החלוקה לקווי נסיעה מעוררת תהיות. בדפי הסטטיסטיקה באתר רכבת ישראל מצוינים הקווים הבאים: 1) באר שבע 2) ראש העין 3) חיפה - נהריה 4) ת"א - נהריה 5) ת"א - חיפה 6) אשדוד - חיפה/נהריה 7) אשדוד - ת"א 8) ת"א - נתניה כך שכלל לא ברור מהו הקף הנסיעה נטו בין ת"א וחיפה, מהו קו 6),ונתוני הרכבת הפרברית משמשים נושא לניחושים (איפה למשל לחפש את הנוסעים מבינימינה או רחובות). האם מיהו יכול להצביע על העצים בתוך היער?
השוואת סטטיסטיקות של הרכבת
דווקא באתר YNET עשו הפעם (לשם שינוי) את ההשוואה הנכונה - מול חודש יוני אשתקד, ולא מול חודש מאי השנה (כמו שהכתבה מועתקת מהודעה של משרד הדובר, אז זה לא אמור להוות בעיה). גם אני לא מבין את שיטת החישוב של הרכבת בחלוקה ל-'קווים', ולדעתי היא נעשית בהודעות לעתונות של הרכבת בצורה שתציג את העליות הגבוהות ביותר כל חודש מחדש.
 

אדיה

New member
אכן זכור לי

השוואת סטטיסטיקות של הרכבת
דווקא באתר YNET עשו הפעם (לשם שינוי) את ההשוואה הנכונה - מול חודש יוני אשתקד, ולא מול חודש מאי השנה (כמו שהכתבה מועתקת מהודעה של משרד הדובר, אז זה לא אמור להוות בעיה). גם אני לא מבין את שיטת החישוב של הרכבת בחלוקה ל-'קווים', ולדעתי היא נעשית בהודעות לעתונות של הרכבת בצורה שתציג את העליות הגבוהות ביותר כל חודש מחדש.
אכן זכור לי
מקרה דומה ב YNET עם כותרת על ירידה במספר נוסעי הרכבת ושבה אתה הערת להם במסגרת התגובות שההשוואה הרלבנטית היא מול החודש המקביל בשנה הקודמת. אבל אם אכן חודשי החגים (פסח/סוכות) עמוסים במיוחד למרות שהרבה אנשים בתקופה זו נעדרים מהעבודה - הרי למרות העליה המרשימה במספר הנוסעים ברכבת זה עדיין אמצעי תחבורה שולי בארצנו..
 
חשיבות הרכבת

אכן זכור לי
מקרה דומה ב YNET עם כותרת על ירידה במספר נוסעי הרכבת ושבה אתה הערת להם במסגרת התגובות שההשוואה הרלבנטית היא מול החודש המקביל בשנה הקודמת. אבל אם אכן חודשי החגים (פסח/סוכות) עמוסים במיוחד למרות שהרבה אנשים בתקופה זו נעדרים מהעבודה - הרי למרות העליה המרשימה במספר הנוסעים ברכבת זה עדיין אמצעי תחבורה שולי בארצנו..
חשיבות הרכבת
אני מסכים שביחס לכמות הנסיעות הכללית בארץ הרכבת עדיין משחקת תפקיד שולי, אולם המדד צריך להיות מה יחס הנסיעות בצירים בהם מופעלת רכבת, וגם מה מידת הניצולת של הרכבת - גם אם בציר החוף הרכבת לא מסיעה את רוב הנוסעים, הרי היא בכל זאת לא עומדת בעומס הקיים, ובכך הרכבת מצדיקה השקעה נוספת בציר זה באופן אוטומטי (מתוך ההנחה שרכבת עדיפה על כל אמצעי תחבורה אחר בציר זה מבחינת המדינה=האזרחים). גם בצירים שבהם הרכבת לא עמוסה עד לקיבולת, ייתכן שיש הצדקה בהשקעה נוספת, אם השקעה זו תביא לכך שיותר אנשים ישתמשו במערכת (לפי אותה הנחה בפסקה הקודמת). בעבר הרחוק הרכבת היתה מוביל נוסעים ומשא חשוב, ואז היו השקעות בתשתית התחבורה הכבישית וכן תמחור מתאים, ושינויים באופי המגורים והעסקים שהובילו להפיכת צורת התחבורה הזו לנפוצה ביותר. אני מקווה שבעתיד הלא רחוק, שינויים הפוכים והשקעות בדברים 'הנכונים' יובילו לשינוי מגמה זו, למען כולנו, לא רק אלו שאוהבים רכבות.
 

אדיה

New member
ובבניין ציון ננוחם!

חשיבות הרכבת
אני מסכים שביחס לכמות הנסיעות הכללית בארץ הרכבת עדיין משחקת תפקיד שולי, אולם המדד צריך להיות מה יחס הנסיעות בצירים בהם מופעלת רכבת, וגם מה מידת הניצולת של הרכבת - גם אם בציר החוף הרכבת לא מסיעה את רוב הנוסעים, הרי היא בכל זאת לא עומדת בעומס הקיים, ובכך הרכבת מצדיקה השקעה נוספת בציר זה באופן אוטומטי (מתוך ההנחה שרכבת עדיפה על כל אמצעי תחבורה אחר בציר זה מבחינת המדינה=האזרחים). גם בצירים שבהם הרכבת לא עמוסה עד לקיבולת, ייתכן שיש הצדקה בהשקעה נוספת, אם השקעה זו תביא לכך שיותר אנשים ישתמשו במערכת (לפי אותה הנחה בפסקה הקודמת). בעבר הרחוק הרכבת היתה מוביל נוסעים ומשא חשוב, ואז היו השקעות בתשתית התחבורה הכבישית וכן תמחור מתאים, ושינויים באופי המגורים והעסקים שהובילו להפיכת צורת התחבורה הזו לנפוצה ביותר. אני מקווה שבעתיד הלא רחוק, שינויים הפוכים והשקעות בדברים 'הנכונים' יובילו לשינוי מגמה זו, למען כולנו, לא רק אלו שאוהבים רכבות.
ובבניין ציון ננוחם!
 

raminec

New member
החלק של הרכבת בתחבורה הציבורית.

חשיבות הרכבת
אני מסכים שביחס לכמות הנסיעות הכללית בארץ הרכבת עדיין משחקת תפקיד שולי, אולם המדד צריך להיות מה יחס הנסיעות בצירים בהם מופעלת רכבת, וגם מה מידת הניצולת של הרכבת - גם אם בציר החוף הרכבת לא מסיעה את רוב הנוסעים, הרי היא בכל זאת לא עומדת בעומס הקיים, ובכך הרכבת מצדיקה השקעה נוספת בציר זה באופן אוטומטי (מתוך ההנחה שרכבת עדיפה על כל אמצעי תחבורה אחר בציר זה מבחינת המדינה=האזרחים). גם בצירים שבהם הרכבת לא עמוסה עד לקיבולת, ייתכן שיש הצדקה בהשקעה נוספת, אם השקעה זו תביא לכך שיותר אנשים ישתמשו במערכת (לפי אותה הנחה בפסקה הקודמת). בעבר הרחוק הרכבת היתה מוביל נוסעים ומשא חשוב, ואז היו השקעות בתשתית התחבורה הכבישית וכן תמחור מתאים, ושינויים באופי המגורים והעסקים שהובילו להפיכת צורת התחבורה הזו לנפוצה ביותר. אני מקווה שבעתיד הלא רחוק, שינויים הפוכים והשקעות בדברים 'הנכונים' יובילו לשינוי מגמה זו, למען כולנו, לא רק אלו שאוהבים רכבות.
החלק של הרכבת בתחבורה הציבורית.
אכן החלק של הרכבת בארץ מתוך כלל הנסיעות בתחבורה הציבורית הוא קטן מאוד! אך אין ספק כי החלק של הרכבת הולך ועולה, וכי עם הזמן גם חל שיפור בשירות לנוסעים - הן מבחינת תדירות הרכבות והן מבחינת תוספת במספר התחנות והשלוחות החדשות הנוספות מעת לעת. אני מוסיף עוד קישור לדף באתר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבו משווים בין מספר הנוסעים באוטובוסים לבין מספר הנוסעים ברכבת ואפשר די בקלות לראות שבשנים האחרונות חלקה של הרכבת הולך וגדל למרות שהוא עדיין פחות מ- 5% מזה של האוטובוסים. Raminec
 

raminec

New member
נתונים סטטיסטיים

סטטיסטיקות הנסיעה ברכבת
בהשוואה מול החודש המקביל אשתקד חלה גם הפעם עליה - של 11% - במספר הנוסעים ברכבת ישראל. עם זאת שיטת המדידה מעוררת מספר תהיות: 1. ההשוואה הרלבנטית אינה מול החודש הקודם אלא לעומת החודש המקביל משנה שעברה וזאת בשל תנודתיות "עונתית" רבה. ממה נגרמות תנודות אילו? 2. אם זה תוצאה של חופשות בתי הספר וחגי ישראל אז זה מביא לידי הרהורים עגומים לגבי חשיבותה האמיתית של הרכבת. עם כל הכבוד למי שמנצל את חופשתו לנסיעה חוויתית חד פעמית ברכבת או לביצוע "קפיצה לעזריאלי" מספרם של אילו אמור להיות זניח בעידן בו הרכבת כבר אינה קוריוז. 3. שיטת החלוקה לקווי נסיעה מעוררת תהיות. בדפי הסטטיסטיקה באתר רכבת ישראל מצוינים הקווים הבאים: 1) באר שבע 2) ראש העין 3) חיפה - נהריה 4) ת"א - נהריה 5) ת"א - חיפה 6) אשדוד - חיפה/נהריה 7) אשדוד - ת"א 8) ת"א - נתניה כך שכלל לא ברור מהו הקף הנסיעה נטו בין ת"א וחיפה, מהו קו 6),ונתוני הרכבת הפרברית משמשים נושא לניחושים (איפה למשל לחפש את הנוסעים מבינימינה או רחובות). האם מיהו יכול להצביע על העצים בתוך היער?
נתונים סטטיסטיים
קודם כל קבל קישור ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ושם גם קישור לדף העוסק בסטטיסטיקות של נוסעי הרכבת ותוכל לראות כמה נוסעים נוסעים נטו בקו ת"א - חיפה או כל קו אחר לפי חודש. חבל רק שהאתר מתעדכן בתדירות קצת נמוכה. דבר שני אני לא מבין למה אתה מתרגש מזה שהסטטיסטיקה מושפעת מזה שהילדים בחופש. נהפוך הוא, אנחנו צריכים להרגיש שקטים יותר כי הילדים שלנו משתמשים יותר ברכבת שזה גם יותר בטוח בשבילם מכל תחבורה אחרת, וגם חינוך טוב לעתיד. אם הילדים יתרגלו לאופציה של הרכבת אולי יש סיכוי שכשיגדלו הם ימשיכו להשתמש ברכבת בתור אמצעי התחבורה שלהם. Raminec
 
מסכים עם רמי

נתונים סטטיסטיים
קודם כל קבל קישור ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ושם גם קישור לדף העוסק בסטטיסטיקות של נוסעי הרכבת ותוכל לראות כמה נוסעים נוסעים נטו בקו ת"א - חיפה או כל קו אחר לפי חודש. חבל רק שהאתר מתעדכן בתדירות קצת נמוכה. דבר שני אני לא מבין למה אתה מתרגש מזה שהסטטיסטיקה מושפעת מזה שהילדים בחופש. נהפוך הוא, אנחנו צריכים להרגיש שקטים יותר כי הילדים שלנו משתמשים יותר ברכבת שזה גם יותר בטוח בשבילם מכל תחבורה אחרת, וגם חינוך טוב לעתיד. אם הילדים יתרגלו לאופציה של הרכבת אולי יש סיכוי שכשיגדלו הם ימשיכו להשתמש ברכבת בתור אמצעי התחבורה שלהם. Raminec
מסכים עם רמי
 

אדיה

New member
נתונים סטטיסטיים

נתונים סטטיסטיים
קודם כל קבל קישור ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ושם גם קישור לדף העוסק בסטטיסטיקות של נוסעי הרכבת ותוכל לראות כמה נוסעים נוסעים נטו בקו ת"א - חיפה או כל קו אחר לפי חודש. חבל רק שהאתר מתעדכן בתדירות קצת נמוכה. דבר שני אני לא מבין למה אתה מתרגש מזה שהסטטיסטיקה מושפעת מזה שהילדים בחופש. נהפוך הוא, אנחנו צריכים להרגיש שקטים יותר כי הילדים שלנו משתמשים יותר ברכבת שזה גם יותר בטוח בשבילם מכל תחבורה אחרת, וגם חינוך טוב לעתיד. אם הילדים יתרגלו לאופציה של הרכבת אולי יש סיכוי שכשיגדלו הם ימשיכו להשתמש ברכבת בתור אמצעי התחבורה שלהם. Raminec
נתונים סטטיסטיים
ראשית, תודה על הקישור (נתקלתי בו כבר בעבר אך שכחתי מקיומו). שנית, חבל שהרכבת, שכל הנתונים העדכניים בידה, אינה מפרסמת אותם בצורה בהירה. היה מענין למשל להשוות נתונים לפני ואחרי שינויים משמעותיים בלוחות הזמנים כדי להעריך את מידת ההצלחה של לוח זמנים חדש. לגבי הילדים: דווקא הטיעון (הנכון לכשעצמו) על חינוך לשימוש ברכבת לכשיגדלו מזכיר לי "עידוד טעוני טיפוח" (הרכבת כמובן - לא הילדים). אמנם יש מעט נוסעים ברכבת המסכנה אבל משקיעים בחינוך הדור הבא... אפשר היה לקוות שבשנת 2003 לטיולי תלמידים בחופש ברכבת יהיה משקל כולל זניח. אבל האם יש הסברים אחרים? יובל
 

איליה.

New member
גם שם החלוקה היא לאותם קווים.

נתונים סטטיסטיים
קודם כל קבל קישור ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ושם גם קישור לדף העוסק בסטטיסטיקות של נוסעי הרכבת ותוכל לראות כמה נוסעים נוסעים נטו בקו ת"א - חיפה או כל קו אחר לפי חודש. חבל רק שהאתר מתעדכן בתדירות קצת נמוכה. דבר שני אני לא מבין למה אתה מתרגש מזה שהסטטיסטיקה מושפעת מזה שהילדים בחופש. נהפוך הוא, אנחנו צריכים להרגיש שקטים יותר כי הילדים שלנו משתמשים יותר ברכבת שזה גם יותר בטוח בשבילם מכל תחבורה אחרת, וגם חינוך טוב לעתיד. אם הילדים יתרגלו לאופציה של הרכבת אולי יש סיכוי שכשיגדלו הם ימשיכו להשתמש ברכבת בתור אמצעי התחבורה שלהם. Raminec
גם שם החלוקה היא לאותם קווים.
ולא למקטעים כמו שהם עצמם טוענים. לדוגמה, בין הקווים מופיעים: ראש העין - חיפה/נהריה, ראש העין - אשדוד, אשדוד - חיפה/נהריה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה