סטטיסטיקות הנסיעה ברכבת
סטטיסטיקות הנסיעה ברכבת
בהשוואה מול החודש המקביל אשתקד חלה גם הפעם עליה - של 11% - במספר הנוסעים ברכבת ישראל. עם זאת שיטת המדידה מעוררת מספר תהיות: 1. ההשוואה הרלבנטית אינה מול החודש הקודם אלא לעומת החודש המקביל משנה שעברה וזאת בשל תנודתיות "עונתית" רבה. ממה נגרמות תנודות אילו? 2. אם זה תוצאה של חופשות בתי הספר וחגי ישראל אז זה מביא לידי הרהורים עגומים לגבי חשיבותה האמיתית של הרכבת. עם כל הכבוד למי שמנצל את חופשתו לנסיעה חוויתית חד פעמית ברכבת או לביצוע "קפיצה לעזריאלי" מספרם של אילו אמור להיות זניח בעידן בו הרכבת כבר אינה קוריוז. 3. שיטת החלוקה לקווי נסיעה מעוררת תהיות. בדפי הסטטיסטיקה באתר רכבת ישראל מצוינים הקווים הבאים: 1) באר שבע 2) ראש העין 3) חיפה - נהריה 4) ת"א - נהריה 5) ת"א - חיפה 6) אשדוד - חיפה/נהריה 7) אשדוד - ת"א 8) ת"א - נתניה כך שכלל לא ברור מהו הקף הנסיעה נטו בין ת"א וחיפה, מהו קו 6),ונתוני הרכבת הפרברית משמשים נושא לניחושים (איפה למשל לחפש את הנוסעים מבינימינה או רחובות). האם מיהו יכול להצביע על העצים בתוך היער?
סטטיסטיקות הנסיעה ברכבת
בהשוואה מול החודש המקביל אשתקד חלה גם הפעם עליה - של 11% - במספר הנוסעים ברכבת ישראל. עם זאת שיטת המדידה מעוררת מספר תהיות: 1. ההשוואה הרלבנטית אינה מול החודש הקודם אלא לעומת החודש המקביל משנה שעברה וזאת בשל תנודתיות "עונתית" רבה. ממה נגרמות תנודות אילו? 2. אם זה תוצאה של חופשות בתי הספר וחגי ישראל אז זה מביא לידי הרהורים עגומים לגבי חשיבותה האמיתית של הרכבת. עם כל הכבוד למי שמנצל את חופשתו לנסיעה חוויתית חד פעמית ברכבת או לביצוע "קפיצה לעזריאלי" מספרם של אילו אמור להיות זניח בעידן בו הרכבת כבר אינה קוריוז. 3. שיטת החלוקה לקווי נסיעה מעוררת תהיות. בדפי הסטטיסטיקה באתר רכבת ישראל מצוינים הקווים הבאים: 1) באר שבע 2) ראש העין 3) חיפה - נהריה 4) ת"א - נהריה 5) ת"א - חיפה 6) אשדוד - חיפה/נהריה 7) אשדוד - ת"א 8) ת"א - נתניה כך שכלל לא ברור מהו הקף הנסיעה נטו בין ת"א וחיפה, מהו קו 6),ונתוני הרכבת הפרברית משמשים נושא לניחושים (איפה למשל לחפש את הנוסעים מבינימינה או רחובות). האם מיהו יכול להצביע על העצים בתוך היער?