סטטיסטיקה של זמני אמת

מצב
הנושא נעול.

shalem120

New member
סטטיסטיקה של זמני אמת

סטטיסטיקה של זמני אמת
אני שואל את עצמי, והחלטתי לשאול גם אתכם -
היום, כשזמני האמת של ההגעה לתחנות ידועים לכל, איך זה שעדיין אין לנו סטטיסטיקה של זמני הגעה של כל קו בכל שעה ולכל תחנה?

למשל, מחר אני צריך להגיע בקו 947 מהוד השרון לחיפה. מקור המידע היחיד שאני מכיר כדי לדעת מתי האוטובוס צפוי להגיע לתחנה בהוד השרון (כי הוא יוצא מירושלים), ומתי הוא צפוי להגיע לחיפה - הוא אתר כל קו של משרד התחבורה, ואני מניח שכל האפליקציות לוקחות ממשרד התחבורה זמנים מתוכננים (תקנו אותי אם אני טועה). הבעיה עם הזמנים הצפויים/מתוכננים באתר של משרד התחבורה היא שנראה שהם לא ממש רלוונטיים, לא לוקחים בחשבון עומסים (ידועים וקבועים מראש) ונראה שלא תוקפו כבר הרבה זמן.

אחרי כמה חודשים רצופים בהם הצטברו במשרד התחבורה ואצל כל מפתחי האפליקציות נתוני האמת של זמני הנסיעה וההגעה לכל תחנה - מדוע לא מטייבים את נתוני ה"תכנון" בהתאם לנתוני ה"בפועל"?
ברור לי שהגורם האמיתי שזה התפקיד שלו, ויש לו את כל הנתונים, הוא משרד התחבורה, אבל איכשהו לא נראה לי שהם ירימו את הכפפה ולא נראה לי שעליהם אני רוצה לסמוך. מצד שני, כל מפתח אפליקצייה יכול לעשות מטעמים מכל הנתונים שצבר, ולכבד את המשתמשים.. בסופו של דבר, חוק המספרים הגדולים מנצח, ואני בטוח שסטטיסטיקה לאורך זמן תתן זמנים צפויים מדוייקים מאוד.
 
האמת בפרסום


סטטיסטיקה של זמני אמת
אני שואל את עצמי, והחלטתי לשאול גם אתכם -
היום, כשזמני האמת של ההגעה לתחנות ידועים לכל, איך זה שעדיין אין לנו סטטיסטיקה של זמני הגעה של כל קו בכל שעה ולכל תחנה?

למשל, מחר אני צריך להגיע בקו 947 מהוד השרון לחיפה. מקור המידע היחיד שאני מכיר כדי לדעת מתי האוטובוס צפוי להגיע לתחנה בהוד השרון (כי הוא יוצא מירושלים), ומתי הוא צפוי להגיע לחיפה - הוא אתר כל קו של משרד התחבורה, ואני מניח שכל האפליקציות לוקחות ממשרד התחבורה זמנים מתוכננים (תקנו אותי אם אני טועה). הבעיה עם הזמנים הצפויים/מתוכננים באתר של משרד התחבורה היא שנראה שהם לא ממש רלוונטיים, לא לוקחים בחשבון עומסים (ידועים וקבועים מראש) ונראה שלא תוקפו כבר הרבה זמן.

אחרי כמה חודשים רצופים בהם הצטברו במשרד התחבורה ואצל כל מפתחי האפליקציות נתוני האמת של זמני הנסיעה וההגעה לכל תחנה - מדוע לא מטייבים את נתוני ה"תכנון" בהתאם לנתוני ה"בפועל"?
ברור לי שהגורם האמיתי שזה התפקיד שלו, ויש לו את כל הנתונים, הוא משרד התחבורה, אבל איכשהו לא נראה לי שהם ירימו את הכפפה ולא נראה לי שעליהם אני רוצה לסמוך. מצד שני, כל מפתח אפליקצייה יכול לעשות מטעמים מכל הנתונים שצבר, ולכבד את המשתמשים.. בסופו של דבר, חוק המספרים הגדולים מנצח, ואני בטוח שסטטיסטיקה לאורך זמן תתן זמנים צפויים מדוייקים מאוד.
האמת בפרסום

צג מידע בתחנת המטרונית ''הנביאים'' ליציאת אוטובוסים בקו 3.
הצג מראה לכולם מתי יש מטרונית.
הזמן 00 בצג אומר שיש מטרונית בתחנה וזה נכון...אך אין התאמה לזמנים באתר משרד התחבורה,
שם כתוב כי כל 10 דקות יוצאת מטרונית.
על מי לסמוך?
 

Nephilim

New member
משך 126 דקות?!??

האמת בפרסום

צג מידע בתחנת המטרונית ''הנביאים'' ליציאת אוטובוסים בקו 3.
הצג מראה לכולם מתי יש מטרונית.
הזמן 00 בצג אומר שיש מטרונית בתחנה וזה נכון...אך אין התאמה לזמנים באתר משרד התחבורה,
שם כתוב כי כל 10 דקות יוצאת מטרונית.
על מי לסמוך?
משך 126 דקות?!??
 

olli3

New member
מנהל
אז זה לא עובד ככה.

סטטיסטיקה של זמני אמת
אני שואל את עצמי, והחלטתי לשאול גם אתכם -
היום, כשזמני האמת של ההגעה לתחנות ידועים לכל, איך זה שעדיין אין לנו סטטיסטיקה של זמני הגעה של כל קו בכל שעה ולכל תחנה?

למשל, מחר אני צריך להגיע בקו 947 מהוד השרון לחיפה. מקור המידע היחיד שאני מכיר כדי לדעת מתי האוטובוס צפוי להגיע לתחנה בהוד השרון (כי הוא יוצא מירושלים), ומתי הוא צפוי להגיע לחיפה - הוא אתר כל קו של משרד התחבורה, ואני מניח שכל האפליקציות לוקחות ממשרד התחבורה זמנים מתוכננים (תקנו אותי אם אני טועה). הבעיה עם הזמנים הצפויים/מתוכננים באתר של משרד התחבורה היא שנראה שהם לא ממש רלוונטיים, לא לוקחים בחשבון עומסים (ידועים וקבועים מראש) ונראה שלא תוקפו כבר הרבה זמן.

אחרי כמה חודשים רצופים בהם הצטברו במשרד התחבורה ואצל כל מפתחי האפליקציות נתוני האמת של זמני הנסיעה וההגעה לכל תחנה - מדוע לא מטייבים את נתוני ה"תכנון" בהתאם לנתוני ה"בפועל"?
ברור לי שהגורם האמיתי שזה התפקיד שלו, ויש לו את כל הנתונים, הוא משרד התחבורה, אבל איכשהו לא נראה לי שהם ירימו את הכפפה ולא נראה לי שעליהם אני רוצה לסמוך. מצד שני, כל מפתח אפליקצייה יכול לעשות מטעמים מכל הנתונים שצבר, ולכבד את המשתמשים.. בסופו של דבר, חוק המספרים הגדולים מנצח, ואני בטוח שסטטיסטיקה לאורך זמן תתן זמנים צפויים מדוייקים מאוד.
אז זה לא עובד ככה.
הנתונים של האפליקציות הם נתונים שמגיעים למשרד התחבורה בזמן אמת מהאוטובוסים עצמם. הנתונים הם בעצם מערכת ממוחשבת שיודעת שהאוטובוס נמצא במרחק, נניח 30 קילומטרים מאיפה שאתה נמצא וגם יודעת באיזו מהירות הוא נוסע. החישוב של מהירות עם מרחק, מביאה את התוצאה של עוד כמה זמן האוטובוס יגיע אליך כפי שהאפליקציות מציגות.

מה שיש באתר של משרד התחבורה, זה זמנים משוערים בלבד.

כמו כן, יש גם מספר טלפון בו ניתן להזין את מספר התחנה בה אתה ממתין ואתה תקבל באופן קולי את זמני ההגעה של הקווים השונים שעוצרים בתחנה.
 
וזו תחנת היציאה

אז זה לא עובד ככה.
הנתונים של האפליקציות הם נתונים שמגיעים למשרד התחבורה בזמן אמת מהאוטובוסים עצמם. הנתונים הם בעצם מערכת ממוחשבת שיודעת שהאוטובוס נמצא במרחק, נניח 30 קילומטרים מאיפה שאתה נמצא וגם יודעת באיזו מהירות הוא נוסע. החישוב של מהירות עם מרחק, מביאה את התוצאה של עוד כמה זמן האוטובוס יגיע אליך כפי שהאפליקציות מציגות.

מה שיש באתר של משרד התחבורה, זה זמנים משוערים בלבד.

כמו כן, יש גם מספר טלפון בו ניתן להזין את מספר התחנה בה אתה ממתין ואתה תקבל באופן קולי את זמני ההגעה של הקווים השונים שעוצרים בתחנה.
וזו תחנת היציאה
כאן הכל מדוייק, אין דרך לנסיעה.
 

shalem120

New member
כנראה שלא הסברתי את עצמי טוב.

אז זה לא עובד ככה.
הנתונים של האפליקציות הם נתונים שמגיעים למשרד התחבורה בזמן אמת מהאוטובוסים עצמם. הנתונים הם בעצם מערכת ממוחשבת שיודעת שהאוטובוס נמצא במרחק, נניח 30 קילומטרים מאיפה שאתה נמצא וגם יודעת באיזו מהירות הוא נוסע. החישוב של מהירות עם מרחק, מביאה את התוצאה של עוד כמה זמן האוטובוס יגיע אליך כפי שהאפליקציות מציגות.

מה שיש באתר של משרד התחבורה, זה זמנים משוערים בלבד.

כמו כן, יש גם מספר טלפון בו ניתן להזין את מספר התחנה בה אתה ממתין ואתה תקבל באופן קולי את זמני ההגעה של הקווים השונים שעוצרים בתחנה.
כנראה שלא הסברתי את עצמי טוב.
אני לא מדבר על צפי לזמן הגעה של אוטובוסים שכבר יצאו לדרך, אלא על אוטובוסים עתידיים.
אנסה שוב בעזרת דוגמה נוספת:
נגיד אני צריך להיות בעוד יומיים בחיפה לפגישה שמתחילה בשעה 0900. מתי לצאת מהבית?
באתר של משרד התחבורה כתוב שהאוטובוס שאקח מהוד השרון בשעה 0730 יגיע לחיפה בשעה 0900 (למשל). אבל אני יודע שאין מצב שזה ייקח רק שעה וחצי כי יש פקקים בבוקר.
השאלה שלי היא למה משרד התחבורה לא מעדכן (מטייב) את זמני ההגעה הצפויים לתחנות בהתאם לסטטיסטיקה שהצטברה עד היום מנתוני זמן אמת. הרי במשך כמה חודשים יש נתוני זמן אמת שמראים שהאוטובוס שיוצא ב- 0730 מהוד השרון למעשה הגיע ב-90% מהפעמים בשעה 0945 ובשאר הפעמים בערך בשעה 0930. והרי קיימים נתונים כאלו, אז למה לא לטייב את הנתונים של הזמנים הצפויים?
באותה מידה גם מפתחי אפליקציות יכולים להרים את הכפפה ולעדכן את הזמנים הצפויים כי יש להם את הנתונים ההסטוריים.
 

olli3

New member
מנהל
זה כבר משהו אחר והתשובה לכך היא

כנראה שלא הסברתי את עצמי טוב.
אני לא מדבר על צפי לזמן הגעה של אוטובוסים שכבר יצאו לדרך, אלא על אוטובוסים עתידיים.
אנסה שוב בעזרת דוגמה נוספת:
נגיד אני צריך להיות בעוד יומיים בחיפה לפגישה שמתחילה בשעה 0900. מתי לצאת מהבית?
באתר של משרד התחבורה כתוב שהאוטובוס שאקח מהוד השרון בשעה 0730 יגיע לחיפה בשעה 0900 (למשל). אבל אני יודע שאין מצב שזה ייקח רק שעה וחצי כי יש פקקים בבוקר.
השאלה שלי היא למה משרד התחבורה לא מעדכן (מטייב) את זמני ההגעה הצפויים לתחנות בהתאם לסטטיסטיקה שהצטברה עד היום מנתוני זמן אמת. הרי במשך כמה חודשים יש נתוני זמן אמת שמראים שהאוטובוס שיוצא ב- 0730 מהוד השרון למעשה הגיע ב-90% מהפעמים בשעה 0945 ובשאר הפעמים בערך בשעה 0930. והרי קיימים נתונים כאלו, אז למה לא לטייב את הנתונים של הזמנים הצפויים?
באותה מידה גם מפתחי אפליקציות יכולים להרים את הכפפה ולעדכן את הזמנים הצפויים כי יש להם את הנתונים ההסטוריים.
זה כבר משהו אחר והתשובה לכך היא
שהאתר של משרד התחבורה סך הכל שואב את המידע מהנתונים שהמפעילות השונות מעבירות לו. זו הסיבה שברוב החברות אין מידע על עלות הנסיעה, אבל דווקא על קווי אגד ועל רכבת ישראל יש מידע.

תסתכל על קווי נתיב אקספרס שיוצאים ממרכזית ת"א (קווי ת"א-נתניה - 600/601/605) באופן מפתיע ביותר תראה שמתחנת המוצא שלהם (מרכזית ת"א) ועד לתחנה השנייה שלהם (מרחק של פחות מקילומטר) זמן הנסיעה עומד על 10 דקות או יותר. בפועל זה לוקח שתי דקות. וזה לא רק עם קווים של נתיב אקספרס...

לגבי הבעיה שלך, גוגל טוענים שיש להם את הכלים לנתח את זמן הנסיעה בפועל. אתה רק צריך לתכנן מסלול, לרשום את נקודת המוצא ואת נקודת היעד ואת שעת היציאה והמערכת תציג לך איזה אוטובוס/אוטובוסים/רכבות לקחת ומה יהיה זמן הנסיעה.

גוגל טוענים שיש להם את היכולת לחזות את זמן הנסיעה המדויק ביותר שניתן לחזות. לטעמי זה קורה רק בזמן אמת, כשידוע מה מצב הכבישים והחישוב לוקח בחשבון גם את מצב הכבישים ולא רק את הלו"ז של האוטובוס.

כך למשל המערכת של אגד/משרד התחבורה טוענת שקו 947 יגיע לכיכר הנשיא בשעה 7:18 והשנסיעה תסתיים לאחר שעה ו34 דקות. לעומת זאת, המערכת של גוגל אומנם טוענת שקו 947 יגיע לכיכר הנשיא באותה השעה, אך זמן הנסיעה למרכזית חוף הכרמל יקח שעה ו41 דקות.

אז אולי גוגל לוקחים בחשבון את שעות הבוקר בזמן הנסיעה שלוקח בציר הנסיעה הספציפי. אבל הם לא לוקחים בחשבון את זמן ההגעה של האוטובוס לתחנה בא אתה עולה...

שורה תחתונה, בהחלט סוגיה מעניינת. מתי ירימו את הכפפה? שאלה טובה.
 

shalem120

New member
תודה. לא הייתי מודע להבדל בין

זה כבר משהו אחר והתשובה לכך היא
שהאתר של משרד התחבורה סך הכל שואב את המידע מהנתונים שהמפעילות השונות מעבירות לו. זו הסיבה שברוב החברות אין מידע על עלות הנסיעה, אבל דווקא על קווי אגד ועל רכבת ישראל יש מידע.

תסתכל על קווי נתיב אקספרס שיוצאים ממרכזית ת"א (קווי ת"א-נתניה - 600/601/605) באופן מפתיע ביותר תראה שמתחנת המוצא שלהם (מרכזית ת"א) ועד לתחנה השנייה שלהם (מרחק של פחות מקילומטר) זמן הנסיעה עומד על 10 דקות או יותר. בפועל זה לוקח שתי דקות. וזה לא רק עם קווים של נתיב אקספרס...

לגבי הבעיה שלך, גוגל טוענים שיש להם את הכלים לנתח את זמן הנסיעה בפועל. אתה רק צריך לתכנן מסלול, לרשום את נקודת המוצא ואת נקודת היעד ואת שעת היציאה והמערכת תציג לך איזה אוטובוס/אוטובוסים/רכבות לקחת ומה יהיה זמן הנסיעה.

גוגל טוענים שיש להם את היכולת לחזות את זמן הנסיעה המדויק ביותר שניתן לחזות. לטעמי זה קורה רק בזמן אמת, כשידוע מה מצב הכבישים והחישוב לוקח בחשבון גם את מצב הכבישים ולא רק את הלו"ז של האוטובוס.

כך למשל המערכת של אגד/משרד התחבורה טוענת שקו 947 יגיע לכיכר הנשיא בשעה 7:18 והשנסיעה תסתיים לאחר שעה ו34 דקות. לעומת זאת, המערכת של גוגל אומנם טוענת שקו 947 יגיע לכיכר הנשיא באותה השעה, אך זמן הנסיעה למרכזית חוף הכרמל יקח שעה ו41 דקות.

אז אולי גוגל לוקחים בחשבון את שעות הבוקר בזמן הנסיעה שלוקח בציר הנסיעה הספציפי. אבל הם לא לוקחים בחשבון את זמן ההגעה של האוטובוס לתחנה בא אתה עולה...

שורה תחתונה, בהחלט סוגיה מעניינת. מתי ירימו את הכפפה? שאלה טובה.
תודה. לא הייתי מודע להבדל בין
זמן ההגעה שמציינת המערכת של משרד התחבורה ובין הזמן שמציינים גוגל. זה מעניין.
ועכשיו אני גם מבין מדוע אני רואה במערכת של משרד התחבורה תוצאות אבסורדיות כמו שני קווים שנוסעים לאורך אותו מסלול בדיוק עם אותן תחנות בדיוק, וזמן הנסיעה שמצויין לשניהם שונה לגמרי. לדוגמא, זמן הנסיעה (בדקות) של קו 501 שונה לגמרי מזמן הנסיעה של קו 29 באותו מסלול בדיוק בין הרצליה לרעננה. ההסבר הוא שהזמנים התקבלו משני מפעילים שונים..
 
זה לא נכון, אין הבדל בין כל-קו למפות גוגל.

תודה. לא הייתי מודע להבדל בין
זמן ההגעה שמציינת המערכת של משרד התחבורה ובין הזמן שמציינים גוגל. זה מעניין.
ועכשיו אני גם מבין מדוע אני רואה במערכת של משרד התחבורה תוצאות אבסורדיות כמו שני קווים שנוסעים לאורך אותו מסלול בדיוק עם אותן תחנות בדיוק, וזמן הנסיעה שמצויין לשניהם שונה לגמרי. לדוגמא, זמן הנסיעה (בדקות) של קו 501 שונה לגמרי מזמן הנסיעה של קו 29 באותו מסלול בדיוק בין הרצליה לרעננה. ההסבר הוא שהזמנים התקבלו משני מפעילים שונים..
זה לא נכון, אין הבדל בין כל-קו למפות גוגל.
לדוגמה, במפות גוגל ניתן לראות שזמן הנסיעה של קו 641 מהתחנה המרכזית ת"א עד כיכר הנשיא בהוד השרון הוא 42 דקות בכל שעה של היום. בפועל, בשעות השיא זה הרבה יותר.
הנתונים שמוצגים במפות גוגל הם בדיוק אותם נתונים שמשרד התחבורה מפרסם כקבצי GTFS למפתחי אפליקציות וגם משתמש בהם בעצמו בפורטל קווי התחבורה בישראל.

הסיבה להבדל בין 29 ל-501 הוא לא שהם התקבלו ממפעילים שונים. אפשר לראות הבדלים אבסורדיים כאלה גם בין קווים של אותו מפעיל. למשל, תשווה את הזמנים של קווים שונים של אגד בין הוד השרון לתל אביב - בנתונים הרשמיים יש לפעמים הפרשים של כמעט פי 2.
 

shalem120

New member
נכון. וזו עוד סיבה

זה לא נכון, אין הבדל בין כל-קו למפות גוגל.
לדוגמה, במפות גוגל ניתן לראות שזמן הנסיעה של קו 641 מהתחנה המרכזית ת"א עד כיכר הנשיא בהוד השרון הוא 42 דקות בכל שעה של היום. בפועל, בשעות השיא זה הרבה יותר.
הנתונים שמוצגים במפות גוגל הם בדיוק אותם נתונים שמשרד התחבורה מפרסם כקבצי GTFS למפתחי אפליקציות וגם משתמש בהם בעצמו בפורטל קווי התחבורה בישראל.

הסיבה להבדל בין 29 ל-501 הוא לא שהם התקבלו ממפעילים שונים. אפשר לראות הבדלים אבסורדיים כאלה גם בין קווים של אותו מפעיל. למשל, תשווה את הזמנים של קווים שונים של אגד בין הוד השרון לתל אביב - בנתונים הרשמיים יש לפעמים הפרשים של כמעט פי 2.
נכון. וזו עוד סיבה
שחייבים "ליישר קו" בעזרת נתוני אמת שהצטברו.
אני שמח שאתה באופן ספציפי הצטרפת לשרשור הזה, כי אתה אחראי לאחת האפליקציות (המעולות, יש לציין) שעושה שימוש בנתוני זמן אמת, ובטח אתה יודע האם ניתן לשפר את הנתונים אודות זמני הגעה צפויים לתחנות בעזרת נתוני זמן אמת הסטוריים, וכמה זה מורכב.
 
בהחלט אפשר.

נכון. וזו עוד סיבה
שחייבים "ליישר קו" בעזרת נתוני אמת שהצטברו.
אני שמח שאתה באופן ספציפי הצטרפת לשרשור הזה, כי אתה אחראי לאחת האפליקציות (המעולות, יש לציין) שעושה שימוש בנתוני זמן אמת, ובטח אתה יודע האם ניתן לשפר את הנתונים אודות זמני הגעה צפויים לתחנות בעזרת נתוני זמן אמת הסטוריים, וכמה זה מורכב.
בהחלט אפשר.
אישית הייתי עושה זאת בשמחה, אבל המשאב העיקרי שחסר לי בשביל זה הוא כסף. זה הרבה מאד נתונים היסטוריים שצריך לאחסן.
 

טנק2

New member
לא בהכרח. קו 29 הרבה יותר עמוס מאשר 501...

תודה. לא הייתי מודע להבדל בין
זמן ההגעה שמציינת המערכת של משרד התחבורה ובין הזמן שמציינים גוגל. זה מעניין.
ועכשיו אני גם מבין מדוע אני רואה במערכת של משרד התחבורה תוצאות אבסורדיות כמו שני קווים שנוסעים לאורך אותו מסלול בדיוק עם אותן תחנות בדיוק, וזמן הנסיעה שמצויין לשניהם שונה לגמרי. לדוגמא, זמן הנסיעה (בדקות) של קו 501 שונה לגמרי מזמן הנסיעה של קו 29 באותו מסלול בדיוק בין הרצליה לרעננה. ההסבר הוא שהזמנים התקבלו משני מפעילים שונים..
לא בהכרח. קו 29 הרבה יותר עמוס מאשר 501...
עד כדי כך ש29 שיצא בשעה X, יתעכב בכל תחנה לתשלום ולהעלאת הנוסעים (עד שיוכל לסגור את דלת האוטובוס) כל כך הרבה זמן, כך שקו 29 הבא ידביק אותו, והם יגיעו ב"שרשרת" לתחנות בהמשך המסלול.
 

טנק2

New member
הערה נוספת ששכחתי להוסיף:

לא בהכרח. קו 29 הרבה יותר עמוס מאשר 501...
עד כדי כך ש29 שיצא בשעה X, יתעכב בכל תחנה לתשלום ולהעלאת הנוסעים (עד שיוכל לסגור את דלת האוטובוס) כל כך הרבה זמן, כך שקו 29 הבא ידביק אותו, והם יגיעו ב"שרשרת" לתחנות בהמשך המסלול.
הערה נוספת ששכחתי להוסיף:
אל תשכחו ש501 בחזור מסיים במסוף רעננה, ואילו 29 מסיים בכ"ס.
 
שני הקווים עמוסים בצורה מזוויעה אבל 501 יותר

לא בהכרח. קו 29 הרבה יותר עמוס מאשר 501...
עד כדי כך ש29 שיצא בשעה X, יתעכב בכל תחנה לתשלום ולהעלאת הנוסעים (עד שיוכל לסגור את דלת האוטובוס) כל כך הרבה זמן, כך שקו 29 הבא ידביק אותו, והם יגיעו ב"שרשרת" לתחנות בהמשך המסלול.
שני הקווים עמוסים בצורה מזוויעה אבל 501 יותר
501 עמוס כמו קופסת סרדינים גם בנסיעה האחרונה שלו ב00:00 בלילה ובכלל הוא תמיד מפוצץ באנשים ואין בו מקום לנשום. 29 עמוס לעייפה אבל לדעתי פחות מ501 הנוראי. לדעתי את שני הקווים חייבים לתגבר ולהפעיל עם מפרקיות עוד הרבה לפני הBRT המיוחל..
 

טנק2

New member
בכל זאת, 501 במקרים רבים הוא בינעירוני

שני הקווים עמוסים בצורה מזוויעה אבל 501 יותר
501 עמוס כמו קופסת סרדינים גם בנסיעה האחרונה שלו ב00:00 בלילה ובכלל הוא תמיד מפוצץ באנשים ואין בו מקום לנשום. 29 עמוס לעייפה אבל לדעתי פחות מ501 הנוראי. לדעתי את שני הקווים חייבים לתגבר ולהפעיל עם מפרקיות עוד הרבה לפני הBRT המיוחל..
בכל זאת, 501 במקרים רבים הוא בינעירוני
כלומר, לא אמורים להיות בו יותר מכ-60 איש.
לעומת זאת, בפיונירים של מטרופולין "אין הגבלה" על מספר האנשים שנכנסים. הנהגים דוחסים עוד ועוד...
 

droriko

New member
לא מבין למה הוא נוסע בכלל עם מכונה בינעירונית

בכל זאת, 501 במקרים רבים הוא בינעירוני
כלומר, לא אמורים להיות בו יותר מכ-60 איש.
לעומת זאת, בפיונירים של מטרופולין "אין הגבלה" על מספר האנשים שנכנסים. הנהגים דוחסים עוד ועוד...
לא מבין למה הוא נוסע בכלל עם מכונה בינעירונית
הקו הזה הוא לא בינעירוני, צריכות להיות בו מפרקיות.
 

טנק2

New member
גם 572 ו551 לעתים נוסעים במכונות ביניעירוניות

לא מבין למה הוא נוסע בכלל עם מכונה בינעירונית
הקו הזה הוא לא בינעירוני, צריכות להיות בו מפרקיות.
גם 572 ו551 לעתים נוסעים במכונות ביניעירוניות
וגם 531 של הבוקר מרעננה.
הסיבה לא ידועה...
 

mister K

New member
הסיבה פשוטה: כי לא אוסרים על אגד לעשות זאת

גם 572 ו551 לעתים נוסעים במכונות ביניעירוניות
וגם 531 של הבוקר מרעננה.
הסיבה לא ידועה...
הסיבה פשוטה: כי לא אוסרים על אגד לעשות זאת
לכן הם מנצלים את העובדה הזאת ודוחפים את הקווים האלה למלא סידורים בינעירוניים, בהתאם לשיטת בניית הסידורים הגרועה שלהם (אולי הדבר היחיד באגודה שעדיין נותר פרימיטיבי).
בדיוק כמו שהם עשו עד לא מזמן עם הרבה קווים עירוניים נוספים בגוש דן ובחיפה, עד שמשרד התחבורה התערב והגדיר את הקווים כמונגשים.

מצד שני וכפי שכתבתי אתמול בשירשור אחר, פקידי משרד התחבורה לא ממש ידועים בהבנתם הגדולה בתחבורה הציבורית ובהכרתם את המערכת.
לכן כמו שהם יכולים לחייב הפעלה עם אוטובוסים עירוניים, כך הם גם יכולים לחייב הפעלה עם מכונות בינעירוניות בלבד וזאת מסיבות שנשגבות מבינתו של כל מי שקצת מבין עניין.
זה בדיוק מה שהם עשו למטרופולין עם קווים 47 ו-90, אותם הגדירו ברוב טיפשותם כבינעירוניים, כנראה רק משום שהם חוצים גבול מלאכותי בין רשויות מוניציפליות שונות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה