סטטיסטיקה...סטטיסטיקה...סטטיסטיקה
סטטיסטיקה...סטטיסטיקה...סטטיסטיקה
ובכן, עם תום החגים, נשאלה השאלה כמה מכוניות חונות בחניוני הרכבת בימי חול? הכוונה ליום חול ממוצע. היות ואני נאמן לאמרה 'אין הביישן למד ואין הקפדן מם' (זו ארץ זו) אמרתי לעצמי שאני חייב לבדוק את הנושא. נסעתי היום, עם מכוניתי דווקא, על מנת לחסוך בהוצאות, תיכף תבינו. נסעתי לתחנות כפ"ס השונות. יש שתיים במספר, למי ששכח. ובכן המצב כדלהלן. הבדיקה נעשתה בשעות בין 14:00 ל-15:00, כלומר מרבית המכוניות של היוממים עדיין היו בחניונים, שכן עיקר היוממים חוזרים רק לקראת 16:00 ועד אפילו 19:00 או 20:00 ברכבת מהעיר הגדולה לפרברים. בתחנת סוקולוב, או כפר סבא, היו רק כ-40 מכוניות. לעומת זאת, בתחנת נורדאו, היא הוד השרון, היו כ-140 מכוניות. כן, פי 3.5 יותר מכוניות בנורדאו מאשר בסוקולוב. יש לכך שני הסברים. א) סוקולוב עוד לא נכנסה לתודעת מרבית הציבור באזור השרון (רעננה, כפ"ס והוד"ש). ב) סוקולוב קרובה ברגל להמון אנשים הן בכפ"ס והן בהוד"ש, ככה שאחוז גבוה מנוסעיה באים אליה בקו "11" (זוג רגליהם). הלאה לאורך הקו. תחנת ראה"ע צפון. חניון ענק צמוד למבנה היפה והמרשים של התחנה. בשעה של לקראת 16:00 היו בחניון הזה כ-350 מכוניות +-. כמות עצומה ומרשימה. ההסבר שלי לריבוי המכוניות (יותר מכפול משתי הכפר סבאיות גם יחד) הוא הריחוק העצום של התחנה מכל מקום מיושב. הן ראש העין עצמה והן כפר קאסם או ג'לג'וליה או כפר בארא או אורנית או אריאל (וגם מאלעד). מישובים אלו באים כמעט 99% מנוסעיה היוממים של התחנה הזו. ומכל אחד מהמקומות הללו זה לא בדיוק מרחק הליכה. נדמה לי שהתחנה היא במרחק של מעל חצי שעה הליכה לבתים הכי קרובים אליה. ככה שכולם חייבים מכונית/אוטובוס/טרמפ או מונית על מנת להגיע אליה. נסיעה במכוניתי הנאמנה לתחנת האונ' בת"א. מדוע עשיתי את הבדיקה ע"י נסיעה בה ולא ברכבת? על מנת להגיע לחניוני התחנות הייתי נאלץ לצאת משטח התחנה, מה שמחייב החתמת הכרטיס. כלומר לכל מקטע ומקטע לקנות כרטיס. דבר שהיה יוצא ביוקר רב. מהאונ' לקחתי רכבת ונסעתי לראשונים. זה היה ברכבת לאשקלון והחלפה למעבורת (שאטל) מלוד לראשון. המעבורת יצאה פונקט בזמן והגיע גם כן פונקט בזמן ליעדה. היו בה כ-30 עד 40 נוסעים (רכבת של 17:07 מלוד לראשל"ץ). בחניה בראשון היו כ-200 מכוניות +-. עד כאן פרק ראשון ברשימה. במהלך השבוע שבועיים הקרובים יאספו המשך הפרטים לגבי כמות הפרייבטים החונה ביום חול ממוצע במגרשי תחנות הרכבת. ההערכה שלי מדברת על מעל ל-3000 מכוניות שכאלו.
סטטיסטיקה...סטטיסטיקה...סטטיסטיקה
ובכן, עם תום החגים, נשאלה השאלה כמה מכוניות חונות בחניוני הרכבת בימי חול? הכוונה ליום חול ממוצע. היות ואני נאמן לאמרה 'אין הביישן למד ואין הקפדן מם' (זו ארץ זו) אמרתי לעצמי שאני חייב לבדוק את הנושא. נסעתי היום, עם מכוניתי דווקא, על מנת לחסוך בהוצאות, תיכף תבינו. נסעתי לתחנות כפ"ס השונות. יש שתיים במספר, למי ששכח. ובכן המצב כדלהלן. הבדיקה נעשתה בשעות בין 14:00 ל-15:00, כלומר מרבית המכוניות של היוממים עדיין היו בחניונים, שכן עיקר היוממים חוזרים רק לקראת 16:00 ועד אפילו 19:00 או 20:00 ברכבת מהעיר הגדולה לפרברים. בתחנת סוקולוב, או כפר סבא, היו רק כ-40 מכוניות. לעומת זאת, בתחנת נורדאו, היא הוד השרון, היו כ-140 מכוניות. כן, פי 3.5 יותר מכוניות בנורדאו מאשר בסוקולוב. יש לכך שני הסברים. א) סוקולוב עוד לא נכנסה לתודעת מרבית הציבור באזור השרון (רעננה, כפ"ס והוד"ש). ב) סוקולוב קרובה ברגל להמון אנשים הן בכפ"ס והן בהוד"ש, ככה שאחוז גבוה מנוסעיה באים אליה בקו "11" (זוג רגליהם). הלאה לאורך הקו. תחנת ראה"ע צפון. חניון ענק צמוד למבנה היפה והמרשים של התחנה. בשעה של לקראת 16:00 היו בחניון הזה כ-350 מכוניות +-. כמות עצומה ומרשימה. ההסבר שלי לריבוי המכוניות (יותר מכפול משתי הכפר סבאיות גם יחד) הוא הריחוק העצום של התחנה מכל מקום מיושב. הן ראש העין עצמה והן כפר קאסם או ג'לג'וליה או כפר בארא או אורנית או אריאל (וגם מאלעד). מישובים אלו באים כמעט 99% מנוסעיה היוממים של התחנה הזו. ומכל אחד מהמקומות הללו זה לא בדיוק מרחק הליכה. נדמה לי שהתחנה היא במרחק של מעל חצי שעה הליכה לבתים הכי קרובים אליה. ככה שכולם חייבים מכונית/אוטובוס/טרמפ או מונית על מנת להגיע אליה. נסיעה במכוניתי הנאמנה לתחנת האונ' בת"א. מדוע עשיתי את הבדיקה ע"י נסיעה בה ולא ברכבת? על מנת להגיע לחניוני התחנות הייתי נאלץ לצאת משטח התחנה, מה שמחייב החתמת הכרטיס. כלומר לכל מקטע ומקטע לקנות כרטיס. דבר שהיה יוצא ביוקר רב. מהאונ' לקחתי רכבת ונסעתי לראשונים. זה היה ברכבת לאשקלון והחלפה למעבורת (שאטל) מלוד לראשון. המעבורת יצאה פונקט בזמן והגיע גם כן פונקט בזמן ליעדה. היו בה כ-30 עד 40 נוסעים (רכבת של 17:07 מלוד לראשל"ץ). בחניה בראשון היו כ-200 מכוניות +-. עד כאן פרק ראשון ברשימה. במהלך השבוע שבועיים הקרובים יאספו המשך הפרטים לגבי כמות הפרייבטים החונה ביום חול ממוצע במגרשי תחנות הרכבת. ההערכה שלי מדברת על מעל ל-3000 מכוניות שכאלו.