סחרחורת שנמשכת יותר משבוע

סחרחורת שנמשכת יותר משבוע

שלום, אני בן 36, סובל כבר יותר משבוע מסחרחורת ללא כל תופעה אחרת. כאשר הראש במנוחה אין בעיה, אבל כאשר אני מזיז את הראש, אני מרגיש שהוא כבד לי וכל מה שמסביבי מסוחרר. כל התפקוד שלי ירד, אני לא יוצא מהבית מחשש ליפול. זו פעם ראשונה החיים שלי שאני חווה תופעה כזו. רופא משפחה לא יודע. הייתי במיון, עשו לי בדיקות במשך שעות כולל מומחה לאא"ג ומצאו דופק נמוך ואק"ג לא תקין. לדברי הרופא במיון אין קשר בין הממצאים לסחרחורת, וגם לו אין אבחנה. השאלה שלי היא מה אני עוד יכול לעשות? למי לפנות? האם מומחה אא"ג הוא הכתובת או ללכת בכיוון אחר?
 
סחרחורת במשך שבוע

שלום לפלדה אקוסטית ראשית, ממצא של אק"ג לא תקין עם דופק נמוך (האם הכוונה איטי?) יכול בתנאים מסוימים להיות קשור לסחרחורת אם יש ירידה בתפוקת הלב עקב הדופק האיטי עד כדי פגיעה בזרימת הדם לראש. שנית, חסרים פרטים כדי לענות. למשל, האם היה שינוי בשמיעה או טינטון? מה הם ממצאי הבדיקה הגופנית? האם נצפתה תנועת עיניים המכונה ניסטגמוס (ניד בעברית) ואם כן מה היה אופיה. אם הסחרחורת נגרמת בשל הפרעה באוזן הפנימית הרופא המתאים הוא אא"ג ואם ההפרעה היא מרכזית לאוזן (מוח וחיבוריו) נוירולוג. בחלק מבתי החולים (איכילוב ואחרים) יש מרפאות העוסקות בסחרחורת. תרגיש טוב ד"ר אופיר הנדזל
 
תשובות

תודה על התגובה. הדופק הוא איטי 45-55 פעימות לדקה. ביקרתי אתמול אצל קרדיולוג, הוא ראה את ממצאי האקג ואמר שלדעתו אין קשר בין אלו לסחרחורת, והוא לא רואה כל בעיה עם האקג והדופק הנמוך. מה גם שאני מקפיד על פעילות גופנית (לעיתים מאומצת מאוד) באופן סדיר כבר הרבה שנים, וכנראה התוצאה היא דופק נמוך מהרגיל. אין שינוי בשמיעה ואין צלצולים. ראוי לציין שאני חרש לגמרי באוזן אחת, ואוזן שניה תקינה. לא היה שום דבר חריג בממצאי הבדיקה הגופנית. בדקו אותי כמה רופאים.
 
חוזר להצעה לעיל

ביחוד אם יש חרשות באוזן אחת אני מציע לך להבדק במרפאת סחרחורת. אני לשירותך בימי רביעי בביה"ח איכילוב. בהצלחה ד"ר אופיר הנדזל
 
תשובה

מרכז רפואי תל אביב סוראסקי (איכילוב) הוא בית חולים ציבורי ולכן אין כל תשלום למעט זה הכרוך בהנפקת ט. 17 בקופה. אין כאן כל נגיעה לרפואה פרטית. בברכה, ד"ר אופיר הנדזל
 
למעלה