סופ"ש של bjj עם ריקרדו דה לה ריווה

סופ"ש של bjj עם ריקרדו דה לה ריווה

סוף השבוע האחרון הוקדש לג'ו-ג'יטסו ברזילאי בניצוחו של ריקרדו דה לה ריווה: 9:00-14:00 ביום שישי, ו- 9:00-13:30 ו- 16:00-19:30 בשבת. ריקרדו דה לה ריווה הוא מורו ל-bjj של גדעון זגהר מארגון קבוצות בודו נינג'וטסו, הידועים כאקב"ן. גדעון למד אצלו במשך שנה בברזיל, והשבוע הוא בא לארץ כדי להעביר לאקב"ן עבודת קרקע של הג'ו-ג'יטסו שלו. ותיקי האירגון זכו לשבוע אימונים איתו, ובסוף השבוע התקיים סמינר בן יומיים לכלל תלמידי האירגון, סמינר אליו היה לי הכבוד גם להיות מוזמן. ריקרדו דה לה ריווה התגלה כאחד האנשים היותר נחמדים שהכרתי. כמורה הוא היה מאוד מתודי, והסביר על תנועה וכל העברת משקל בתורה הכי ברורה שאפשר בעזרת חברתו של גדעון שתירגמה. התרגילים שהוא הראה היו בחלקם בסיסיים ובחלקם מתקדמים ביותר. את כולם הוא הסביר בצורה הכי ברורה שאפשר, ולא היסס שתתרגל את התרגיל עליו תוך שהוא מתקן אותך במהלכו, העיקר שתבין. האירגון של הסמינר היה מצויין. הנינג'ות האכזריים של אקב"ן התגלו כחבר'ה רציניים ששמחים ללמוד את העבודה. שמחתי לפגוש שם חברים ומכרים ותיקים מאקב"ן כמו עופר מ', איתי א', סילביו ב', נמרוד ל', לפגוש חברים ותיקים שלא מהאירגון כמו צחי ח', שבי ש', בחור מקבוצת הג'ודו של אורית בר און באוניברסיטת ת"א, וכן היה לי הכבוד להכיר חברים חדשים כמו גדעון זגהר, יוסי שריף ואת רותם מירושליים איתו תירגלתי את התרגילים ביום שבת. בסוף הסמינר הוגשו לריקרדו דה לה ריווה מס' מתנות כדי להודות לו על השבוע שהוא העניק לאירגון. אחת המתנות היתה נגינטה אמיתית, כבדה וחדה איתה הנינג'ות של אקב"ן מתרגלים עבודה, ושמסתבר שריקרדו מאוד התעניין בה במהלך השבוע... כאמור לאחר הסמינר שהיה בבקרים של שישי ושבת, הגיעו ריקרדו וגדעון לקבוצת הג'ו-ג'יטסו של חיים פאר באוניברסיטת ת"א לסמינר סגור לקבוצה. כמות החומר שקיבלתי בסופ"ש הזה היא עצומה, ועל כך תודה לגדעון ואקב"ן על הבאתו של ריקרדו דה לה ריווה לארץ, על ההזמנה לסמינר של האירגון, ועל הבאתו לסמינר גם לקבוצתו של חיים פאר באוניברסיטה. תמונות אני מקווה להעלות מחר, ומי שהיה שם מוזמן להעלות בעצמו גם. רן.
 
שכחתי להוסיף שגם מוטי נתיב

מי שעומד בראש בוג'ינקאן בארץ, הוזמן ונכח בסמינר ועל כך כל הכבוד למזמינים ולמוזמן שקיבל את ההזמנה ובא
 
ידידי תמיד טוב לראות אותך. ולאור

הידע הרב שצברת, אני מוכן להתגלגל איתך רק NO GI. בחיבה עזה אין קץ שבי ג"ג ש' או שמא אקצר ש'ג"ג'ש. נ.ב יש לך מושג (או למישהו מאקב"ן) מהם המים המסתוריים שנמזגו לדה לה ריבה בסוף?
 
../images/Emo24.gifאתה יודע שאתה תמיד אורח רצוי

אצלנו
. לגבי המים יש לי חשד שמדובר בויסקי, לאור חיבתם של הנינג'ות של אקב"ן למשקה הנ"ל...
 
רן ושבי, ברוכים הבאים. ובקשר למים..

זה לא וויסקי, לוויסקי יש צבע של תה. אלו פשוט מים. מים לא כל כך פשוטים, אלו המים שאנו מביאים מכל מיני מקומות במדבר בחזרה איתנו. כבד לסחוב מים שלא שותים מיד. אחר כך, בבחינה לשחורה שותים המדריכים הבוחנים (שבעה במספר) עם הנבחן בסיום הבחינה, אפילו אם לא עבר את הבחינה. ואומרים לו: "אתה חייב לנו מים עכשיו, מים שלנו - מים שלך" וזה מה שאמרו לדה לה היווה. לא כל אחד שמגיע אלינו ומלמד אותנו שותה איתנו מי מעיינות, דה לה היווה זכה כי ההתנהלות שלו כל השבוע, המקצועיות, ההסתפקות במועט, כל כך נגעו לליבנו.
 
../images/Emo12.gif אמרו לי שאלה באמת מים, אבל

חשבתי שמדובר בשם קוד... אין ספק שמדובר באיש שקשה להגיד עליו מה הוא יותר, גדול או צנוע. הוא כל כך התרגש מהמחוות, שעלו לו דמעות לעיניים, וזה לא מחזה ממש נפוץ. בביקור באוניברסיטה הוא אמר שבצעירותו הוא היה רודף אחרי תארים וגביעים, ואילו היום הוא מעדיף ללמד ולקבל חום ואהבה מאנשים שמעריכים אותו ואת הידע שלו.
 
אנשים מעניינים אתם. אם תוכל

להשכיל אותי עוד קצת ידידי תיישושו, אם זה מים מהטבע, למה יוסי אמר שהוא הרתיח אותם הרבה? האם יש במים מדבריים טפילים/חיידקים... וכמו כן יוסי הפנה את מבטו בעת שסיפר על המים לכיוון נ"ל האם האיש ממונה על המדבריות באקב"ן או משהו כזה?
 
מים מהטבע

בדרך כלל, אם אפשר לתפוס את הנביעה מהקיר אז המים נקיים. אם הם נמצאים בגב מים אז זה הימור שיש בהם הכל (אמבות, ג'יארדיה, חיידקים וכו'). אדם שמתרגל לאוכלוסיה מגוונת כזו חי בכיף, אבל אם מגיעים סטריליים לגמרי בלי תקופת התרגלות יכולות להיות תופעות מגניבות... אז מסננים ומרתיחים אם המים לא נקיים. נ.ל. ממונה אצלנו על המדבריות, הפאבים בתל אביב, השפה הפורטוגזית, פיזיקה קוואנטית ובחורות. במקרה של המים הספציפיים האלו, הוא סחב אותם יומיים מאיזה חור.
 

ננדין

New member
סופ"ש של BJJ - שבוע שלם של כאבים...

גם אני הייתי בסמינר ביום שבת אצל חיים פאר, בחרתי ממש זמן מעולה לבוא לבקר... ללא ספק דה לה ריווה הוא האיש BJJ המדהים ביותר שפגשתי (טוב, לא ממש הייתי בסדנאות של אחרים...). בתחילת הסמינר הייתי מאוד סקפטי מהיכולת האישית שלי ללמוד משהו בסמינר הזה בעיקר שראיתי שדה לה ריווה עצמו משתמש במתורגמנית שלא מבינה בBJJ בשביל להסביר איך לבצע את הטכניקה. מהר מאוד התברר לי שטעיתי, כנראה שהוא באמת ידע להסביר את הטכניקה בצורה כזאת שגם מישהו קשה תפיסה כמוני הצליח להבין וכאשר נתקעתי באמצע התרגול גדעון, חיים ובהרבה מקרים גם דה לה ריווה בעצמו ידעו להגיע ולהסביר שוב באופן פרטני ולתקן את הטעויות... מה שמדהים בדה לה ריווה זה שהוא בנאדם קטן! פיזית אני מאמין שאני יותר חזק ממנו, כלומר, אם שנינו היינו בחדר כושר אני מאמין שהייתי מרים יותר משקל ממנו... וזה עוד יותר מחדד את העובדה שאת כל הטכניקות הוא ביצע בגידעון (בחור חזק) וראיתי אותו מדגים פרטנית גם על דודי הגדול (שהוא בחור חזק מאוד וכבד!) דה לה ריווה זז בצורה כל כך יפה ונכונה וכל תרגיל שהוא הדגים אני תפסתי את הראש וניסיתי להבין מאיפה הוא מצליח להביא את הדברים האלו... כמובן שהוא היה נחמד ביותר וזה היה ממש כיף לקבל ממנו מחמאות (הגיע הזמן שמישהו יעריך אותי!!!) ומתברר שהוא כן מדבר אנגלית אבל הוא מעדיף להשתמש במתורגמנית בשביל להעביר יותר מידע לגבי התרגיל... כמובן שכל זה לא עזר לי ועדיין חזרתי עם שני ברכיים מנופחות ולמחרת קמתי עם גוף כואב ברמות של שבוע ראשון בטירונות... גם ביישתי את עצמי ברנדורי שעשינו בסוף (טוב מה אתם רוצים??? לא התאמנתי שנתיים...) ולמרות ששתיתי 3 ליטר מים התייבשתי וחזרתי עם כאב ראש נורא (גם המרפק בראש שעגל רך נתן לי לא עזרה לי...) אבל עדיין נהנתי מאוד ונדהמתי לגלות מחדש כמה יכולת טכנית חשובה יותר מכוח...
 
ננדין אחי, אל תתרגש מההתייבשות,

זה בכלל לא קשור לכושר. פעם עשיתי אימון עם רן וחבורתו ולפני שנכנסתי למכון, חיים פאר אמר לי בחוץ "יאללה תכנס ללול, אני כבר מגיע". הייתי בטוח שהוא צוחק, עד לאחרי החימום, כשהרגשתי שיוצאים לי אדים מהראש. בחיים לא יצאתי מאימון בשום מקום ואם אף בן אדם ברמת עילפון שכזאת. מי מתאמן 3 שעות בחדר מלא אנשים בלי מאוורר אחד לרפואה שלא נדבר על מיזוג. וגם את הקולר תקעו 2 דקות הליכה משם בטרק רגלי דרך הסקווש. אחרי שהתאוששתי בבית נפל לי האסימון, זה מכון למזוכיסטים ולא למפונקים כמוני. לגבי האנגלית של דה לה ריבה, החלפתי איתו כמה מילים והאנגלית שלו סבבה, נראה לי שאם הוא היה מעביר את הסמינר באנגלית במקום הסירבול של התרגום (בלי קשר להערכתי למתרגמת הנחמדה שעבדה מאוד קשה), היה יותר זורם, אולי בפעם הבאה.
 

ננדין

New member
אל תאיים עליי!

אם כבר אני הוא המפונק ביננו ורן שמכיר את שנינו יכול להגיד לך (
רן) אז בבקשה לא לגנוב לי את התואר... עדיין זה הכושר ששבר אותי, בשלב הרנדורי הייתי כבר גמור וכל מה שרציתי זה לישון שם על המזרון ובטח שלא לעלות שוב... האבסורד זה שזה סדנא ולא האימונים הרגילים של חיים (אלה של ה4 שעות...) שלא ברור לי בכלל איך הייתי שורד אותם פעם...
 
גם אני ב-18:00-18:30 כבר נשפכתי

אבל זה היה אחרי אימון בבוקר (שבת בבוקר) ואימון יום קודם (שישי בבוקר) (ולילה קודם בחמישי בערב במועדון סמוראי בגבעתיים)... המזגנים דווקא פועלים בסדר כשלעצמם, אבל אנחנו יותר חזקים מהם... הסוד הוא לא לסמוך על מתקן המים הקרים שבחוץ אלא להביא בקבוק מים משלך ולשים אותו נגיש לצד המיזרון.
 
תמונה קבוצתית של החניכים הותיקים

בקבוצת הג'ו-ג'יטסו של חיים פאר באוניברסיטת ת"א עם ריקרדו דה לה ריווה ועם אמיר ברנע כאורח.
 

א1ט1

New member
רן יכול להיות שאני טועה, אבל זה

נראה כאילו לבשת חגורות שונות בתמונות?
 
../images/Emo13.gif אתה טועה...

לבשתי את אותה חגורה בשתי התמונות. בתמונה כאן לעומת זאת, שנלקחה בסמינר של אקב"ן, היתה לי חגורה אחרת
...
 
רן אחי מז"ט על הסגולה ידידי הצנוע

(אני מניח שהיא מחיים פאר ולא מדה לה ריבה? ובכל מקרה זהו ריספקט גדול). בכלל אני שם לב שמאז שביקרתי אותכם לפני שנה וחצי אנשים התקדמו יפה. סחטיין.
 
למעלה