סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק א

מצב
הנושא נעול.

JayZed

New member
סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק א
אוקיי. ביום שני נכנסו סופרבוס לפעול בבית שמש. הנה מספר התרשמויות ראשונות. שימו לב שאופיין של התרשמויות אלו הוא אישי לחלוטין, אני לא דיברתי (למעט המקרים המפורטים מטה) עם אנשים אחרים בנושא עדיין. אני אתייחס בסקירה לזוג קטגוריות נפרדות: השירות של סופרבוס לנוסעים ומצד שני, בגישה טכנית לחלוטין, למיוד הנייד שאותו הם מפעילים. 1. שירות סופרבוס החלו להתאמן בבית שמש כבר לפני כחודש בערך. המון נהגים על המון אוטובוסים עשו סיבובים בעיר במטרה ללמוד את הקווים ולהתרגל אלייהם. ובכ"ז, ביום שני צפיתי במספר סצינות בעודי בדרך מהבית לסופר ובחזרה: * קו 415 עבר כיכר שהיה אמור לפנות בה שמאלה והמשיך ישר. לאחר מכן בלם בחוזקה, ניסה לחזור רוורס באמצע הרחוב (האיי-שיפט נאנח והתבלבל בהילוכים והאוטובוס רעד), יצר פקק קטן ולאחר מכן המשיך בנסיעה והסתובב בכיכר הבאה בהמשך הרחוב וחזר. * קו 27 יצא מתחנת המוצא שלו במרכז ובמקום לפנות שמאלה ברחוב הרצל המשיך למטה ברחוב העלייה, הנוסעים בפנים צעקו ונופפו בידיים, הנהג המבוהל בלם באמצע הצומת, עצר לרגע, והמשיך לנסוע לכוון למטה. לא התעקבתי לראות אותו חוזר אחרי שהסתובב. * קו 411 שבא מת"א עבר במרכז ובעת ההקפה של כיכר הפועלים הקטנה שצריך לעשות כדי לפנות שמאלה בהרצל לקח את הסיבוב רחב מדי, כמעט התנגש בגדר הבטיחות והיה צריך לעשות רוורס באמצע הצומת, הסתבך עם האיי-שיפט ובמשך שלוש דקות תמימות ניסה לעשות רוורס, בזמן שתור של 20 מכוניות עם נהגים עצבניים צופרים ומקללים מכל צידי הככר. ושתבינו: כל זה ניצפה במשך הליכה של שש דקות בדיוק... ובדרך חזרה, בתחנה שליד הבית שלי עמדו שבעה נוסעים (בדר"כ - שתיים שלושה מקסימום). התעניינתי מה קורה, אמרו שכבר קרוב ל-40 דקות הם תחכים לאוטובוס, וזה לא הגיע בינתיים... בעת שהייתי במרכז קפצתי למשרד של סופרבוס כדי להוציא כרטיס רב-קו. הבנתי שאין מצב שבעולם לעשות זאת: המשרד היה מפוצץ אנשים עם תור של עוד כעשרה שעמדו בחוץ. ויתרתי. כשחזרתי הבייתה, אמנם גיליתי שאין באתר של סופרבוס זכר ללוחות זמנים של הקווים לבית שמש. נשאר לי רק לקוות שלוח הזמנים לא השתנה יותר מדי, כי בערב הייתי צריך לעלות לירושלים. יצאתי לתחנה שליד הבית שלי. האוטובוס (קו 415) יוצא, ע"פ לו"ז של אגד (ועכשיו כשבידי יש לו"ז של סופרבוס אני יודע שהוא כמעט זהה, ובשעות המדוברות זהה לחלוטין), ב-17:00 מהגבעה. המסלול נשאר זהה. באגד האוטובוס היה מגיע לתחנה שלי בערך רבע שעה אחרי שיצא, ויוצא מהעיר כחמש דקות לאחר מכן, ז"א שהאוטובוס המדובר מגיע לבית שלי ב-17:15 ויוצא מבית שמש בערך ב-17:20, אולי טיפה מאוחר יותר עם יש הרבה נוסעים (בשעה הזו כל הנוסעים בכוון ההפוך, כך שזה בדר"כ לא קורה). האוטובוס של סופרבוס הגיע לתחנה שלי ב-17:38, כשכבר איבדתי תקווה שיגיע בכלל. יצאנו מבית - שמש ברבע לשש. 45 דקות רק לצאת מהעיר! בדרך הנהג נכנס למוצא, למרות שזאת תחנה להורדה בלבד והאוטובוס צריך להכנס לשם רק לבקשת נוסע שרוצה לרדת, עיקוב של עוד כ-4 דקות. הגענו לירושלים באיחור אופנתי של כ-23 דקות יחסית לזמן שבדר"כ לוקח. טוב שלקחתי חצי שעה ספר. חזרתי מאוחר ולכן נאלצתי לקחת מונית שרות, אז בקשר לדרך חזרה אין לי מה לספר... עוד טרנזיט מסריח
למחרת היום (ז"א אתמול) שוב הייתי צריך להגיע לחזרה בירושלים, ולקראת הנסיעה שוב עשיתי טיול למרכז כדי להנפיק כרטיס רב-קו. הפעם הלחץ במשרד לא היה כזה היסטרי. המשרד עצמו הוא בדיחה גרועה: חדר בגודל של חדר השינה שלי, עם זוג שולחנות ושלושה כסאות להמתנה - במשרד הצתופפו כ-20 איש, ופקידה צעירה אחת עייפה מאד, שהנפיקה כרטיסים. לבקשתי, היא נתנה לי לו"ז אבל מפות הקווים החדשים נגמרו לה, אמרה לי לבוא מחר. ביקשתי ממנה לעשות לי כרטיס, ואז פתאום הסתבר שכדי להנפיק כרטיס צריך תעודת זהות (ואני כמובן שכחתי את שלי בבית). הלכתי הבייתה, הבאתי תעודה. הייתה שם כבר פקידה אחרת, וזו לא בדקה לי את התעודה אפילו - פשוט צילמה אותי והביאה לי כרטיס. הרגשתי אדיוט שהלכתי הלוך חזור להביא את התעודה בכלל. אז אמרה לי שאפשר להטעין כרטיסים רק לפני השעה 16:00, ולכן נשארתי עם כרטיס לא טעון. יצאתי לתחנה לחכות לאוטובוס שיצא ב-19:00 מהגבעה. הוא הגיע לתחנה שלי ב-19:22, זמן סביר ושיפור של 15 דקות מהיום שלפני. הגענו לירושלים ב-10 דקות איחור יחסית לאגד. כאשר חזרתי, הגעתי לתחנה המרכזית קצת לפני 23:00, וגיליתי ע"פ השילוט שאמור לצאת 416 - כצפוי - בשעה זו ו-415 ב-23:05. האוטובוס נכנס לתור כדקה אחרי שהיה אמור לצאת. ה-415 נכנס לרציף השכן ביחד איתו, ובסוף - בגלל שהנהג של ה-416 שלי לא הפסיק להסתבך עם המכשיר כרטוס - יצא לפניינו. אני משום מה קיבלתי כרטיס קוד חמש (9 ש"ח במקום 11.30 למרות ששילמתי, כמובן, 11.30), וכשאמרתי לנהג הוא אמר לי: "מה אכפת לך, אני לא יכול להחזיר את הכרטיס הזה למכונה עכשיו", אבל לאחר זמן מה הוא התחרט והוציא לי כרטיס נוסף ע"ס 2:50 ש"ח להשלמה... ביחד איתי עלו לאוטובוס זוג נשים, אחת מהן התחילה לצעוק לכולם שבבוקר 40 דקות חיכתה לאוטובוס ואז עוד חצי עשה לקח לו לצאת מבית שמש: "תתלוננו עלייהם כולם, שיחזירו לנו את אגד, רק צרות עושים הסופרבוס האלה! לא חשבתי שזה יהיה כל כך גרוע!". בדרך לבית שמש נכנס הנהג לתחנה בצומת שורש, למרות שקו 416 - קו ישיר - לא אמור להכנס לשם. אאהם... כן, אם כך, סיכום קטן לשירות. עכשיו אני הולך להפתיע אותכם: האמת, הופתעתי לטובה. מה?! - אתם שואלים, אחרי כל סיפורי האימה האלה? כן. ציפיתי שיהיה הרבה יותר גרוע. הייתי במודיעין בימים הראשונים להפעלת קונקס, נסעתי לא מעט ברמלה-לוד - איפה שחמש שנים אחרי השרות עדיין גרוע לא פחות מהיום הראשון בבית שמש... בסכה"כ, ארבע פעמים נסעתי וארבע פעמים הגעתי למחוז חפצי - אמנם באיחור קל, אבל לא הפסדתי עבודה ולא נשארתי עומד ללא אפשרויות כמו דג מחוץ למים. הם עשו שיעורי בית. ללא ספק יכלו לעשות אותם טוב יותר, אבל עשו. רוב האוטובוסים יוצאים כמתוכנן ועושים את מסלולם בסופו של דבר, שזה כבר יותר טוב ממה שציפיתי שיהיה. מה שצריך לעשות, ומייד, זה להדריך את הנהגים כמו שצריך. אני בטוח ש-99% מהאיחורים והעיכובים נגרמים עיי נהגים שלא יודעים לתפעל את המכשירי הכרטוס שלהם כמו שצריך, וחלק שלא יודעים לנהוג כמו שצריך! באמת, נהג אוטובוס שלא מצליח להקיף ככר מבלי כמה רוורסים לא צריך לעבוד על הקו. איפה הם קיבלו את הרשיון שלהם בכלל...
 

JayZed

New member
סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק א
אוקיי. ביום שני נכנסו סופרבוס לפעול בבית שמש. הנה מספר התרשמויות ראשונות. שימו לב שאופיין של התרשמויות אלו הוא אישי לחלוטין, אני לא דיברתי (למעט המקרים המפורטים מטה) עם אנשים אחרים בנושא עדיין. אני אתייחס בסקירה לזוג קטגוריות נפרדות: השירות של סופרבוס לנוסעים ומצד שני, בגישה טכנית לחלוטין, למיוד הנייד שאותו הם מפעילים. 1. שירות סופרבוס החלו להתאמן בבית שמש כבר לפני כחודש בערך. המון נהגים על המון אוטובוסים עשו סיבובים בעיר במטרה ללמוד את הקווים ולהתרגל אלייהם. ובכ"ז, ביום שני צפיתי במספר סצינות בעודי בדרך מהבית לסופר ובחזרה: * קו 415 עבר כיכר שהיה אמור לפנות בה שמאלה והמשיך ישר. לאחר מכן בלם בחוזקה, ניסה לחזור רוורס באמצע הרחוב (האיי-שיפט נאנח והתבלבל בהילוכים והאוטובוס רעד), יצר פקק קטן ולאחר מכן המשיך בנסיעה והסתובב בכיכר הבאה בהמשך הרחוב וחזר. * קו 27 יצא מתחנת המוצא שלו במרכז ובמקום לפנות שמאלה ברחוב הרצל המשיך למטה ברחוב העלייה, הנוסעים בפנים צעקו ונופפו בידיים, הנהג המבוהל בלם באמצע הצומת, עצר לרגע, והמשיך לנסוע לכוון למטה. לא התעקבתי לראות אותו חוזר אחרי שהסתובב. * קו 411 שבא מת"א עבר במרכז ובעת ההקפה של כיכר הפועלים הקטנה שצריך לעשות כדי לפנות שמאלה בהרצל לקח את הסיבוב רחב מדי, כמעט התנגש בגדר הבטיחות והיה צריך לעשות רוורס באמצע הצומת, הסתבך עם האיי-שיפט ובמשך שלוש דקות תמימות ניסה לעשות רוורס, בזמן שתור של 20 מכוניות עם נהגים עצבניים צופרים ומקללים מכל צידי הככר. ושתבינו: כל זה ניצפה במשך הליכה של שש דקות בדיוק... ובדרך חזרה, בתחנה שליד הבית שלי עמדו שבעה נוסעים (בדר"כ - שתיים שלושה מקסימום). התעניינתי מה קורה, אמרו שכבר קרוב ל-40 דקות הם תחכים לאוטובוס, וזה לא הגיע בינתיים... בעת שהייתי במרכז קפצתי למשרד של סופרבוס כדי להוציא כרטיס רב-קו. הבנתי שאין מצב שבעולם לעשות זאת: המשרד היה מפוצץ אנשים עם תור של עוד כעשרה שעמדו בחוץ. ויתרתי. כשחזרתי הבייתה, אמנם גיליתי שאין באתר של סופרבוס זכר ללוחות זמנים של הקווים לבית שמש. נשאר לי רק לקוות שלוח הזמנים לא השתנה יותר מדי, כי בערב הייתי צריך לעלות לירושלים. יצאתי לתחנה שליד הבית שלי. האוטובוס (קו 415) יוצא, ע"פ לו"ז של אגד (ועכשיו כשבידי יש לו"ז של סופרבוס אני יודע שהוא כמעט זהה, ובשעות המדוברות זהה לחלוטין), ב-17:00 מהגבעה. המסלול נשאר זהה. באגד האוטובוס היה מגיע לתחנה שלי בערך רבע שעה אחרי שיצא, ויוצא מהעיר כחמש דקות לאחר מכן, ז"א שהאוטובוס המדובר מגיע לבית שלי ב-17:15 ויוצא מבית שמש בערך ב-17:20, אולי טיפה מאוחר יותר עם יש הרבה נוסעים (בשעה הזו כל הנוסעים בכוון ההפוך, כך שזה בדר"כ לא קורה). האוטובוס של סופרבוס הגיע לתחנה שלי ב-17:38, כשכבר איבדתי תקווה שיגיע בכלל. יצאנו מבית - שמש ברבע לשש. 45 דקות רק לצאת מהעיר! בדרך הנהג נכנס למוצא, למרות שזאת תחנה להורדה בלבד והאוטובוס צריך להכנס לשם רק לבקשת נוסע שרוצה לרדת, עיקוב של עוד כ-4 דקות. הגענו לירושלים באיחור אופנתי של כ-23 דקות יחסית לזמן שבדר"כ לוקח. טוב שלקחתי חצי שעה ספר. חזרתי מאוחר ולכן נאלצתי לקחת מונית שרות, אז בקשר לדרך חזרה אין לי מה לספר... עוד טרנזיט מסריח
למחרת היום (ז"א אתמול) שוב הייתי צריך להגיע לחזרה בירושלים, ולקראת הנסיעה שוב עשיתי טיול למרכז כדי להנפיק כרטיס רב-קו. הפעם הלחץ במשרד לא היה כזה היסטרי. המשרד עצמו הוא בדיחה גרועה: חדר בגודל של חדר השינה שלי, עם זוג שולחנות ושלושה כסאות להמתנה - במשרד הצתופפו כ-20 איש, ופקידה צעירה אחת עייפה מאד, שהנפיקה כרטיסים. לבקשתי, היא נתנה לי לו"ז אבל מפות הקווים החדשים נגמרו לה, אמרה לי לבוא מחר. ביקשתי ממנה לעשות לי כרטיס, ואז פתאום הסתבר שכדי להנפיק כרטיס צריך תעודת זהות (ואני כמובן שכחתי את שלי בבית). הלכתי הבייתה, הבאתי תעודה. הייתה שם כבר פקידה אחרת, וזו לא בדקה לי את התעודה אפילו - פשוט צילמה אותי והביאה לי כרטיס. הרגשתי אדיוט שהלכתי הלוך חזור להביא את התעודה בכלל. אז אמרה לי שאפשר להטעין כרטיסים רק לפני השעה 16:00, ולכן נשארתי עם כרטיס לא טעון. יצאתי לתחנה לחכות לאוטובוס שיצא ב-19:00 מהגבעה. הוא הגיע לתחנה שלי ב-19:22, זמן סביר ושיפור של 15 דקות מהיום שלפני. הגענו לירושלים ב-10 דקות איחור יחסית לאגד. כאשר חזרתי, הגעתי לתחנה המרכזית קצת לפני 23:00, וגיליתי ע"פ השילוט שאמור לצאת 416 - כצפוי - בשעה זו ו-415 ב-23:05. האוטובוס נכנס לתור כדקה אחרי שהיה אמור לצאת. ה-415 נכנס לרציף השכן ביחד איתו, ובסוף - בגלל שהנהג של ה-416 שלי לא הפסיק להסתבך עם המכשיר כרטוס - יצא לפניינו. אני משום מה קיבלתי כרטיס קוד חמש (9 ש"ח במקום 11.30 למרות ששילמתי, כמובן, 11.30), וכשאמרתי לנהג הוא אמר לי: "מה אכפת לך, אני לא יכול להחזיר את הכרטיס הזה למכונה עכשיו", אבל לאחר זמן מה הוא התחרט והוציא לי כרטיס נוסף ע"ס 2:50 ש"ח להשלמה... ביחד איתי עלו לאוטובוס זוג נשים, אחת מהן התחילה לצעוק לכולם שבבוקר 40 דקות חיכתה לאוטובוס ואז עוד חצי עשה לקח לו לצאת מבית שמש: "תתלוננו עלייהם כולם, שיחזירו לנו את אגד, רק צרות עושים הסופרבוס האלה! לא חשבתי שזה יהיה כל כך גרוע!". בדרך לבית שמש נכנס הנהג לתחנה בצומת שורש, למרות שקו 416 - קו ישיר - לא אמור להכנס לשם. אאהם... כן, אם כך, סיכום קטן לשירות. עכשיו אני הולך להפתיע אותכם: האמת, הופתעתי לטובה. מה?! - אתם שואלים, אחרי כל סיפורי האימה האלה? כן. ציפיתי שיהיה הרבה יותר גרוע. הייתי במודיעין בימים הראשונים להפעלת קונקס, נסעתי לא מעט ברמלה-לוד - איפה שחמש שנים אחרי השרות עדיין גרוע לא פחות מהיום הראשון בבית שמש... בסכה"כ, ארבע פעמים נסעתי וארבע פעמים הגעתי למחוז חפצי - אמנם באיחור קל, אבל לא הפסדתי עבודה ולא נשארתי עומד ללא אפשרויות כמו דג מחוץ למים. הם עשו שיעורי בית. ללא ספק יכלו לעשות אותם טוב יותר, אבל עשו. רוב האוטובוסים יוצאים כמתוכנן ועושים את מסלולם בסופו של דבר, שזה כבר יותר טוב ממה שציפיתי שיהיה. מה שצריך לעשות, ומייד, זה להדריך את הנהגים כמו שצריך. אני בטוח ש-99% מהאיחורים והעיכובים נגרמים עיי נהגים שלא יודעים לתפעל את המכשירי הכרטוס שלהם כמו שצריך, וחלק שלא יודעים לנהוג כמו שצריך! באמת, נהג אוטובוס שלא מצליח להקיף ככר מבלי כמה רוורסים לא צריך לעבוד על הקו. איפה הם קיבלו את הרשיון שלהם בכלל...
סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק ב
ועכשיו לחלק השני: 2. האוטובוסים. אזהרה: זה חלק טכני של הסקירה ומיועד לחובבים ונהגים בלבד, מי שלא מעניינים אותו פרטים טכניים ישתעמם. סופרבוס מפעילים ארבעה סוגים של אוטובוסים באשכול בית-שמש. VOLVO B9R בינעירוני מרכב מארס, יורו 4 - רוב הצי שלהם VOLVO B12B בינעירוני מרכב מארס, יורו 3 - נראה לי, שיש בערך עשרה כאלה MAN HOCL 18.360 R33 בינעירוני מרכב מארס, יורו 4 - יש שישה כאלה VOLVO B12BLE עירוני מרכב PIONEER, נראה לי יורו 4 - יש איזה עשרה כאלה, עושים שירות עירוני על ה-B12BLE אני לא יכול להעיד, כי לא יצא לי לנסוע בכזה עדיין. גם על המאן R33 עדיין לא נסעתי לצערי, כך שהם נשארים לסיקור הבא. ה-B12B זהה לאלה של אגד (דור 2, עם הדאשבורד החדש, גיר ZF). ה-B9R לאומת זאת... אני אומר את זה ללא שום צל של ציניות: זה האוטובוס הכי גרוע שיצא לי לנסוע בו בשנים האחרונות. יש סיבה לכך שכשעושים חיפוש על השלדה הזו באינטרנט כל התוצאות יוצאות מברזיל: זו שלדה המיועדת לעולם השלישי, וזה מורגש מאד! המנוע רועש בטירוף - ויש לו את הרעש הכי מגעיל ששמעתי באוטובוס אי פעם, ה-EL נשמע כמו מוסיקה לידו, ובגלל היותו 9 ליטר בלבד הוא תמיד עובד בטורים גבוהים גך ששומעים אותו חזק אפילו כשיושבים מקדימה. איכות הנסיעה שווה למקל פוגו: אין שום מתלים נפרדים, יש סרן קשיח - ועוד איזה קשיח! קיבלתי הערכה מחודשת ל-HOCL 18.350 של אגד. אבל הכי גרוע, מעבר לכל ספק, זה הגיר שלהם. אני רוצה להסתכל בפנים של הבן אדם שחשב שלהכניס אוטובוסים עם אי-שיפט זה רעיון טוב לעיר עם 50+ תחנות אוטובוס!.. ועוד בנוסף לכך יש צי של נהגים שלא יודעים לנהוג עליו... האיי-זיפט מאיץ לאט, מתנדנד, מתבלבל בהילוכים... פשוט טמטום לשמו. הדבר היחיד שטוב בו זה שהאוטו סוחב יפה בעליות הודות למספר ההילוכים האסטרונומי בגיר המעפן שלו. הדבר הטוב הוא הכסאות. כל האוטובוסים של האשכול מצויידים בכסאות המפוארים של מרכבים, ויש מקום בריא לרגליים בכל השורות, הם לא התקמצנו כמו מטרופולין ודחסו עוד שורה על חשבון הנוחות של הנוסעים. הכסאות המפוארים אמנם יפים מאד, אבל המשענת שלהם ישרה מדי - ולכן לא יותר מדי נוחה, אבל אני עדיין מעדיף אותם בגלל האחורית פלסטיק שלהם: לא יקרה יותר שיושב מאחורי מישהו שמהחליט לתקוע את הברכיים שלו בגב שלי. סיכום כללי: השרות - בהחלט יותר טוב ממה שחשבתי שהיה. אבל שיפור (שהוא, יענטו, המטרה של כל הרפורמה המטומטמת הזו)... איזה שיפור? אפילו אחרי שהנהגים יתרגלו למכשירי הכרטוס והקווים זה יהיה... פשוט קצת פחות טוב ממה שהיה עם אגד. שיפור אני לא רואה באופק. השיפור היחיד בינתיים זה שהנסיעה הוזלה ב-2 שקל. אבל ניתן להם צ'אנס ונעשה עוד סקירה בעוד חודש-חודשיים. האוטובוסים - מאכזבים ביותר. מספר האוטובוסים הטובים מצומצם מאד, ורוב הזמן יוצא לנסוע בגועל הנפש הזול שקוראים לו B9R. זה מצער שהנטיה של סופרבוס היא לא לנסות דגמי אוטובוסים ולבחור את הטוב ביותר, אלא לקנות את הזול ביותר שיש באותו רגע - ויהיה מה. מאד מצער. במיוחד להתחשב בזאת שהם דנדשים יש לי עוד המון שנים לנסוע בהם. סיכום כללי: נחייה ונראה...
 
סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק ב
ועכשיו לחלק השני: 2. האוטובוסים. אזהרה: זה חלק טכני של הסקירה ומיועד לחובבים ונהגים בלבד, מי שלא מעניינים אותו פרטים טכניים ישתעמם. סופרבוס מפעילים ארבעה סוגים של אוטובוסים באשכול בית-שמש. VOLVO B9R בינעירוני מרכב מארס, יורו 4 - רוב הצי שלהם VOLVO B12B בינעירוני מרכב מארס, יורו 3 - נראה לי, שיש בערך עשרה כאלה MAN HOCL 18.360 R33 בינעירוני מרכב מארס, יורו 4 - יש שישה כאלה VOLVO B12BLE עירוני מרכב PIONEER, נראה לי יורו 4 - יש איזה עשרה כאלה, עושים שירות עירוני על ה-B12BLE אני לא יכול להעיד, כי לא יצא לי לנסוע בכזה עדיין. גם על המאן R33 עדיין לא נסעתי לצערי, כך שהם נשארים לסיקור הבא. ה-B12B זהה לאלה של אגד (דור 2, עם הדאשבורד החדש, גיר ZF). ה-B9R לאומת זאת... אני אומר את זה ללא שום צל של ציניות: זה האוטובוס הכי גרוע שיצא לי לנסוע בו בשנים האחרונות. יש סיבה לכך שכשעושים חיפוש על השלדה הזו באינטרנט כל התוצאות יוצאות מברזיל: זו שלדה המיועדת לעולם השלישי, וזה מורגש מאד! המנוע רועש בטירוף - ויש לו את הרעש הכי מגעיל ששמעתי באוטובוס אי פעם, ה-EL נשמע כמו מוסיקה לידו, ובגלל היותו 9 ליטר בלבד הוא תמיד עובד בטורים גבוהים גך ששומעים אותו חזק אפילו כשיושבים מקדימה. איכות הנסיעה שווה למקל פוגו: אין שום מתלים נפרדים, יש סרן קשיח - ועוד איזה קשיח! קיבלתי הערכה מחודשת ל-HOCL 18.350 של אגד. אבל הכי גרוע, מעבר לכל ספק, זה הגיר שלהם. אני רוצה להסתכל בפנים של הבן אדם שחשב שלהכניס אוטובוסים עם אי-שיפט זה רעיון טוב לעיר עם 50+ תחנות אוטובוס!.. ועוד בנוסף לכך יש צי של נהגים שלא יודעים לנהוג עליו... האיי-זיפט מאיץ לאט, מתנדנד, מתבלבל בהילוכים... פשוט טמטום לשמו. הדבר היחיד שטוב בו זה שהאוטו סוחב יפה בעליות הודות למספר ההילוכים האסטרונומי בגיר המעפן שלו. הדבר הטוב הוא הכסאות. כל האוטובוסים של האשכול מצויידים בכסאות המפוארים של מרכבים, ויש מקום בריא לרגליים בכל השורות, הם לא התקמצנו כמו מטרופולין ודחסו עוד שורה על חשבון הנוחות של הנוסעים. הכסאות המפוארים אמנם יפים מאד, אבל המשענת שלהם ישרה מדי - ולכן לא יותר מדי נוחה, אבל אני עדיין מעדיף אותם בגלל האחורית פלסטיק שלהם: לא יקרה יותר שיושב מאחורי מישהו שמהחליט לתקוע את הברכיים שלו בגב שלי. סיכום כללי: השרות - בהחלט יותר טוב ממה שחשבתי שהיה. אבל שיפור (שהוא, יענטו, המטרה של כל הרפורמה המטומטמת הזו)... איזה שיפור? אפילו אחרי שהנהגים יתרגלו למכשירי הכרטוס והקווים זה יהיה... פשוט קצת פחות טוב ממה שהיה עם אגד. שיפור אני לא רואה באופק. השיפור היחיד בינתיים זה שהנסיעה הוזלה ב-2 שקל. אבל ניתן להם צ'אנס ונעשה עוד סקירה בעוד חודש-חודשיים. האוטובוסים - מאכזבים ביותר. מספר האוטובוסים הטובים מצומצם מאד, ורוב הזמן יוצא לנסוע בגועל הנפש הזול שקוראים לו B9R. זה מצער שהנטיה של סופרבוס היא לא לנסות דגמי אוטובוסים ולבחור את הטוב ביותר, אלא לקנות את הזול ביותר שיש באותו רגע - ויהיה מה. מאד מצער. במיוחד להתחשב בזאת שהם דנדשים יש לי עוד המון שנים לנסוע בהם. סיכום כללי: נחייה ונראה...
אנשים מתלונינים
הם רצו חברה אחרת הם קיבלו זה מה שיש הם התחלו ברגל שמול
 
שהיה אגד אנשים איתלוננו
שאגד חברה גרועה והם רצו את סופר בוס
אכן אגד חברה גרועה ומונופוליסטית.
זה לא אומר שחברה כזאת או אחרת יותר טובה, לגבי סופר בוס אין לי מושג חוץ ממה שקראתי פה. אבל נסיעות באגד צברתי אי אלו במהלך חיי, ואני יכול להגיד בביטחון מוחלט שזאת חברה גרועה בתעריפים יקרים ושעדיף להפעיל רכב כמעט בכל מסלול בירושלים ולא לקחת קו פנימי של אגד, גם מבחינה כספית וגם מבחינת זמנים ,מה שמביא אותנו לידי אבסורד מוחלט בעצם הפעלת התח"צ ומטרותיו ,אם אין שום יתרון ואני מדגיש שום יתרון לבן אדם בלתי תלוי(תלמיד גמלאי חייל וכו") לעלות באוטובוס של אגד בירושלים אז ... וכל מי שכאן בפורום שהתנסה בנסיעות פנימיות בירושלים אני מניח שיסכים איתי .
 

raminec

New member
אכן אגד חברה גרועה ומונופוליסטית.
זה לא אומר שחברה כזאת או אחרת יותר טובה, לגבי סופר בוס אין לי מושג חוץ ממה שקראתי פה. אבל נסיעות באגד צברתי אי אלו במהלך חיי, ואני יכול להגיד בביטחון מוחלט שזאת חברה גרועה בתעריפים יקרים ושעדיף להפעיל רכב כמעט בכל מסלול בירושלים ולא לקחת קו פנימי של אגד, גם מבחינה כספית וגם מבחינת זמנים ,מה שמביא אותנו לידי אבסורד מוחלט בעצם הפעלת התח"צ ומטרותיו ,אם אין שום יתרון ואני מדגיש שום יתרון לבן אדם בלתי תלוי(תלמיד גמלאי חייל וכו") לעלות באוטובוס של אגד בירושלים אז ... וכל מי שכאן בפורום שהתנסה בנסיעות פנימיות בירושלים אני מניח שיסכים איתי .
מסכים איתך, שבי.
 

mister K

New member
אכן אגד חברה גרועה ומונופוליסטית.
זה לא אומר שחברה כזאת או אחרת יותר טובה, לגבי סופר בוס אין לי מושג חוץ ממה שקראתי פה. אבל נסיעות באגד צברתי אי אלו במהלך חיי, ואני יכול להגיד בביטחון מוחלט שזאת חברה גרועה בתעריפים יקרים ושעדיף להפעיל רכב כמעט בכל מסלול בירושלים ולא לקחת קו פנימי של אגד, גם מבחינה כספית וגם מבחינת זמנים ,מה שמביא אותנו לידי אבסורד מוחלט בעצם הפעלת התח"צ ומטרותיו ,אם אין שום יתרון ואני מדגיש שום יתרון לבן אדם בלתי תלוי(תלמיד גמלאי חייל וכו") לעלות באוטובוס של אגד בירושלים אז ... וכל מי שכאן בפורום שהתנסה בנסיעות פנימיות בירושלים אני מניח שיסכים איתי .
אתם עדיין לא מבינים שאגד לא קובע את המחירים??
גם דעתי היא שאגד ממש אבל ממש לא מושלמים וגם לי יש לאחרונה טענות כאלו ואחרות כלפי אגד, אבל התלונות החוזרות ונשנות שלך על התעריפים פשוט מגוכחות. מדובר בעניין שנמצא בשליטה מוחלטת של משרד התחבורה.
 

אורי404

New member
סופרבוס בבית שמש - סיכום ימים ראשונים - חלק ב
ועכשיו לחלק השני: 2. האוטובוסים. אזהרה: זה חלק טכני של הסקירה ומיועד לחובבים ונהגים בלבד, מי שלא מעניינים אותו פרטים טכניים ישתעמם. סופרבוס מפעילים ארבעה סוגים של אוטובוסים באשכול בית-שמש. VOLVO B9R בינעירוני מרכב מארס, יורו 4 - רוב הצי שלהם VOLVO B12B בינעירוני מרכב מארס, יורו 3 - נראה לי, שיש בערך עשרה כאלה MAN HOCL 18.360 R33 בינעירוני מרכב מארס, יורו 4 - יש שישה כאלה VOLVO B12BLE עירוני מרכב PIONEER, נראה לי יורו 4 - יש איזה עשרה כאלה, עושים שירות עירוני על ה-B12BLE אני לא יכול להעיד, כי לא יצא לי לנסוע בכזה עדיין. גם על המאן R33 עדיין לא נסעתי לצערי, כך שהם נשארים לסיקור הבא. ה-B12B זהה לאלה של אגד (דור 2, עם הדאשבורד החדש, גיר ZF). ה-B9R לאומת זאת... אני אומר את זה ללא שום צל של ציניות: זה האוטובוס הכי גרוע שיצא לי לנסוע בו בשנים האחרונות. יש סיבה לכך שכשעושים חיפוש על השלדה הזו באינטרנט כל התוצאות יוצאות מברזיל: זו שלדה המיועדת לעולם השלישי, וזה מורגש מאד! המנוע רועש בטירוף - ויש לו את הרעש הכי מגעיל ששמעתי באוטובוס אי פעם, ה-EL נשמע כמו מוסיקה לידו, ובגלל היותו 9 ליטר בלבד הוא תמיד עובד בטורים גבוהים גך ששומעים אותו חזק אפילו כשיושבים מקדימה. איכות הנסיעה שווה למקל פוגו: אין שום מתלים נפרדים, יש סרן קשיח - ועוד איזה קשיח! קיבלתי הערכה מחודשת ל-HOCL 18.350 של אגד. אבל הכי גרוע, מעבר לכל ספק, זה הגיר שלהם. אני רוצה להסתכל בפנים של הבן אדם שחשב שלהכניס אוטובוסים עם אי-שיפט זה רעיון טוב לעיר עם 50+ תחנות אוטובוס!.. ועוד בנוסף לכך יש צי של נהגים שלא יודעים לנהוג עליו... האיי-זיפט מאיץ לאט, מתנדנד, מתבלבל בהילוכים... פשוט טמטום לשמו. הדבר היחיד שטוב בו זה שהאוטו סוחב יפה בעליות הודות למספר ההילוכים האסטרונומי בגיר המעפן שלו. הדבר הטוב הוא הכסאות. כל האוטובוסים של האשכול מצויידים בכסאות המפוארים של מרכבים, ויש מקום בריא לרגליים בכל השורות, הם לא התקמצנו כמו מטרופולין ודחסו עוד שורה על חשבון הנוחות של הנוסעים. הכסאות המפוארים אמנם יפים מאד, אבל המשענת שלהם ישרה מדי - ולכן לא יותר מדי נוחה, אבל אני עדיין מעדיף אותם בגלל האחורית פלסטיק שלהם: לא יקרה יותר שיושב מאחורי מישהו שמהחליט לתקוע את הברכיים שלו בגב שלי. סיכום כללי: השרות - בהחלט יותר טוב ממה שחשבתי שהיה. אבל שיפור (שהוא, יענטו, המטרה של כל הרפורמה המטומטמת הזו)... איזה שיפור? אפילו אחרי שהנהגים יתרגלו למכשירי הכרטוס והקווים זה יהיה... פשוט קצת פחות טוב ממה שהיה עם אגד. שיפור אני לא רואה באופק. השיפור היחיד בינתיים זה שהנסיעה הוזלה ב-2 שקל. אבל ניתן להם צ'אנס ונעשה עוד סקירה בעוד חודש-חודשיים. האוטובוסים - מאכזבים ביותר. מספר האוטובוסים הטובים מצומצם מאד, ורוב הזמן יוצא לנסוע בגועל הנפש הזול שקוראים לו B9R. זה מצער שהנטיה של סופרבוס היא לא לנסות דגמי אוטובוסים ולבחור את הטוב ביותר, אלא לקנות את הזול ביותר שיש באותו רגע - ויהיה מה. מאד מצער. במיוחד להתחשב בזאת שהם דנדשים יש לי עוד המון שנים לנסוע בהם. סיכום כללי: נחייה ונראה...
בקשר למנועי 9 ליטר
משיחה, שהייתה לי מיבואן אוטובוסים דאף, נאמר לי שלדאפים SB4000 יורו 4 יש מנוע בנפח תשעה ליטרים בעל הספק מירבי זהה ליורו 3. ההבדל הוא במומנט. כאשר שאלתי את אותו נציג של יבואן דאף, במה היתרון אם הקטינו את הנפח, הספק דומה ומומנט נמוך (שהחיסרון הוא פחות זמינות כוח בעליות ובהאצות ביניים), אז הוא ענה לי, שהשיפור הוא בצריכת הדלק.
 

JayZed

New member
בקשר למנועי 9 ליטר
משיחה, שהייתה לי מיבואן אוטובוסים דאף, נאמר לי שלדאפים SB4000 יורו 4 יש מנוע בנפח תשעה ליטרים בעל הספק מירבי זהה ליורו 3. ההבדל הוא במומנט. כאשר שאלתי את אותו נציג של יבואן דאף, במה היתרון אם הקטינו את הנפח, הספק דומה ומומנט נמוך (שהחיסרון הוא פחות זמינות כוח בעליות ובהאצות ביניים), אז הוא ענה לי, שהשיפור הוא בצריכת הדלק.
לדאף יורו 3 יש 30 כ"ס יותר לאומת היורו 4
הספק "דומה" זה לא.
 

אורי404

New member
לדאף יורו 3 יש 30 כ"ס יותר לאומת היורו 4
הספק "דומה" זה לא.
זה מה, שאמר לי נציג יבואן דאף לאחר פנייה שלי
אליהם. בכל פנים באתר היבואן מוצגים 360 כ"ס ל-SB4000 יורו 4. לא יודע כמה היה ביורו 3, אבל לדברי אותו נציג ההספק דומה עם מנוע 9 ליטר.
 

JayZed

New member
זה מה, שאמר לי נציג יבואן דאף לאחר פנייה שלי
אליהם. בכל פנים באתר היבואן מוצגים 360 כ"ס ל-SB4000 יורו 4. לא יודע כמה היה ביורו 3, אבל לדברי אותו נציג ההספק דומה עם מנוע 9 ליטר.
אכן, טעות שלי: יש "רק" 10 כ"ס הבדל.
היורו 3 היה 370 כ"ס, חשבתי שהיורו 4 340 כ"ס כמו הוולבו B12B יורו 4, אבל הצצתי באתר הייצרן והמידע המעודכן אומר 360 כ"ס. אז ההבדל הוא 10 כ"ס. בוולבו ההבדל הוא 20 כ"ס בין ה-B12B יורו 3 לבין ה-B12B יורו 4 וגם בין ה-B9R יורו 4. אבל פה העניין הוא שונה: ה-B12B יורו 4 היא שלדה המיוצרת בשוודיה והמיועדת לאירופה, האוטו שקט, חזק נוח, עם מתלים נפרדים ואיכות נסיעה מצויינת. ה-B9R - שלדה זולה לעולם השלישי, שלא נמכרת כלל באירופה, ולאומת העובדה שהמנוע 9 ליטר שלה הוא באותו הספק כמו זה של ה-B12B יורו 4, הוא רועש ומרגיש הרבה פחות כוחני, ושאר השלדה גם סוג ב' - האוטובוס רועד בתאוצה, בולמי הזעזועים נוראיים, אין מתלים נפרדים...
 

אורי404

New member
אכן, טעות שלי: יש "רק" 10 כ"ס הבדל.
היורו 3 היה 370 כ"ס, חשבתי שהיורו 4 340 כ"ס כמו הוולבו B12B יורו 4, אבל הצצתי באתר הייצרן והמידע המעודכן אומר 360 כ"ס. אז ההבדל הוא 10 כ"ס. בוולבו ההבדל הוא 20 כ"ס בין ה-B12B יורו 3 לבין ה-B12B יורו 4 וגם בין ה-B9R יורו 4. אבל פה העניין הוא שונה: ה-B12B יורו 4 היא שלדה המיוצרת בשוודיה והמיועדת לאירופה, האוטו שקט, חזק נוח, עם מתלים נפרדים ואיכות נסיעה מצויינת. ה-B9R - שלדה זולה לעולם השלישי, שלא נמכרת כלל באירופה, ולאומת העובדה שהמנוע 9 ליטר שלה הוא באותו הספק כמו זה של ה-B12B יורו 4, הוא רועש ומרגיש הרבה פחות כוחני, ושאר השלדה גם סוג ב' - האוטובוס רועד בתאוצה, בולמי הזעזועים נוראיים, אין מתלים נפרדים...
אותו הספק בB9R. לא בטוח, שאותו מומנט
אם המומנט פחות טוב, זה אומר פחות ביצועים טובים בעליות או בהאצות ביניים/עקיפות.
 

mister K

New member
אכן, טעות שלי: יש "רק" 10 כ"ס הבדל.
היורו 3 היה 370 כ"ס, חשבתי שהיורו 4 340 כ"ס כמו הוולבו B12B יורו 4, אבל הצצתי באתר הייצרן והמידע המעודכן אומר 360 כ"ס. אז ההבדל הוא 10 כ"ס. בוולבו ההבדל הוא 20 כ"ס בין ה-B12B יורו 3 לבין ה-B12B יורו 4 וגם בין ה-B9R יורו 4. אבל פה העניין הוא שונה: ה-B12B יורו 4 היא שלדה המיוצרת בשוודיה והמיועדת לאירופה, האוטו שקט, חזק נוח, עם מתלים נפרדים ואיכות נסיעה מצויינת. ה-B9R - שלדה זולה לעולם השלישי, שלא נמכרת כלל באירופה, ולאומת העובדה שהמנוע 9 ליטר שלה הוא באותו הספק כמו זה של ה-B12B יורו 4, הוא רועש ומרגיש הרבה פחות כוחני, ושאר השלדה גם סוג ב' - האוטובוס רועד בתאוצה, בולמי הזעזועים נוראיים, אין מתלים נפרדים...
האם יש הבדל בהספק של הדאף בין יורו 4 ליורו 5?
 
זה מה, שאמר לי נציג יבואן דאף לאחר פנייה שלי
אליהם. בכל פנים באתר היבואן מוצגים 360 כ"ס ל-SB4000 יורו 4. לא יודע כמה היה ביורו 3, אבל לדברי אותו נציג ההספק דומה עם מנוע 9 ליטר.
ובכ"ז דאף הצליחו להרוס את ה-SB 4000
ה-SB 4000 יורו 3 היה שלדת הבינעירוני יורו 3 האהובה עליי. אוטובוס עם רעש חזק יחסית, אבל יפה וכוחני, והכי חשוב - זריזות ותאוצה פשוט מדהימה. האוטו טיסן! ואז נסעתי ביורו 4 היחיד בתח"צ בשירות אגד תעבורה והתאכזבתי קשות. אמנם האוטו שקט בהרבה, אבל גם זוחל בצורה איטית בהרבה...
 

אורי404

New member
ובכ"ז דאף הצליחו להרוס את ה-SB 4000
ה-SB 4000 יורו 3 היה שלדת הבינעירוני יורו 3 האהובה עליי. אוטובוס עם רעש חזק יחסית, אבל יפה וכוחני, והכי חשוב - זריזות ותאוצה פשוט מדהימה. האוטו טיסן! ואז נסעתי ביורו 4 היחיד בתח"צ בשירות אגד תעבורה והתאכזבתי קשות. אמנם האוטו שקט בהרבה, אבל גם זוחל בצורה איטית בהרבה...
לפי מה שאמר לי הנציג כאמור הוקטן הנפח ל-9 ל'
לא יודע כמה היה ביורו 3. מה שאומר לא רק תאוצה מאפס פחות טובה, אלא גם תאוצות ביניים וזינוק בעליות פחות טובים. בקשר לשלדה - למיטב הבנתי היורו 4 עם שלדה של בלמי דיסק ומתלים נפרדים וכך גם היה עם היורו 3 המאוחרים. ייתכן שבאבטיפוס ובאוטובוסים המוקדמים יותר היו בלמי תוף וסרן משותף.
 

mister K

New member
ובכ"ז דאף הצליחו להרוס את ה-SB 4000
ה-SB 4000 יורו 3 היה שלדת הבינעירוני יורו 3 האהובה עליי. אוטובוס עם רעש חזק יחסית, אבל יפה וכוחני, והכי חשוב - זריזות ותאוצה פשוט מדהימה. האוטו טיסן! ואז נסעתי ביורו 4 היחיד בתח"צ בשירות אגד תעבורה והתאכזבתי קשות. אמנם האוטו שקט בהרבה, אבל גם זוחל בצורה איטית בהרבה...
אכן הדאף יורו 4 מאכזב!
אוטו נחמד למדי, אבל לא מטוס כמו היורו 3 וחבל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה