סוף שבוע כבר כאן.

השבוע שלי.

איך יכול להיות שאנחנו הופכים עדשים לאזעקות? בקיבוץ יש אזעקה כמעט כל ערב, אבל הפיצוצים נשמעים מאוד רחוק. היום נסענו לרחובות - אזעקה. אנחנו באוטו, על כביש עם 3 נתיבים. ההוראות אומרות לעצור בצד, להתרחק מהרכב ולהתכופף, במידת האפשר ליד קיר. אבל מה, כולם נוסעים, איך אני יעצור? ידרסו אותי, המשכנו לנסוע, עם כולם. ברומא תהיה רומאי.
ברגע שמתחילה האזעקה הלב מחסיר פעימה, אחרי רגע, כבר כלום, ברור לי שהשם שלי ושל הקרובים לי לא רשום על הטיל הזה. איך? למה? אני אלרגית לאדרנלין, לא יכולה להיות בלחץ/מטח יותר מידי זמן. גם בוני כבר לא מדברת על זה ולא מרגישה מפוחדת.
בימים הראשונים היה יותר קשה, אבל השבוע בילינו כמה ימים בחיפה, ואת סופ"ש עם חברים בקיבוץ בצפון והעולם שם נראה מאוד שונה. אז נראה לי שדי חזרנו לשיגרת חופשה

לא זאת החופשה שתכננתי לי הקיץ, אבל לא נורא בכלל. בוני מקבלת את החוייה הישראלית האמיתי. כנראה שישראל כבר לא תהיה יותר רק מקום של חופשה כייפית במזג אויר חם ומשפחה אוהבת.

נפגשתי עם כמה אנשים מפורומים שונים שעד עכשיו הכרתי רק וירטואלית. מוזר לחבר בשר ודם לדמות הוירטואלית שצירתי לי. אני מאוד נהנת מהמפגשים האלה.

ישראל מאוד שונה מהעולם בו אני חיה, וכל שנה אני מרגישה את ההבדל הזה יותר ויותר. מדהים לראות את תודעת השירות הנמוכה בישראל, אנשי שירות עושים לך טובה, הכל כל כך יקר לי והכסף בורח לי בין האצבעות, אבל ככה זה כנראה כשנמצאים בחופשה. טוב שיש לי אבא נדיב ורגיש.

אני מרגישה ברכבת הרים, ומאוד שמחה שהבית שלי הוא לא כאן
אנשים חיים פה בסיר לחץ. זה סיגנון החיים הכללי (בהכללה כמובן) טוב לי המקום שלי על אי קטן בים הצפוני שאני קרואת לו בית
 
הטוב, הרע והלא נורא

הטוב: הגדול השתתף בהופעת סוף שנה של קבוצת התיאטרון שלו והיה כיף לראות אותו כל כך מעורב ושמח. הם הופיעו באולם הכי גדול של התיאטרון הכי גדול באזור ועצם העובדה הזאת ריגשה אותו מאוד. ההופעה עצמה לא היתה יצירת מופת, אבל למי אכפת!
עוד משהו טוב: התעודות של הילדים פשוט מעולות וזה נורא כיף. גם התפעלתי מצורת הציונים שלהם - הם מסמנים יעדים ומראים בתעודה איפה הילדים עומדים ביחס ליעדים הפרטיים שלהם וביחס ליעדים האופייניים לגילם. זה לא סתם מספר בין 1 ל-100 אלא רצף התפתחותי.

הרע: לא מקורית. המלחמה הזאת פשוט משתלטת על מצב הרוח שלי, המועקה יושבת לי על הגרון והופכת את הבטן, קשה לי להתרכז בעבודה והכל מעצבן אותי. אתמול בלילה החלטנו לדחות את הטיסה וקצת רווח לי, כי חשבתי שעכשיו אפסיק להתעדכן כל שתי דקות. לא ממש הצליח.

למרות הפרופורציות, היה עוד משהו עצוב: ליוויתי את הבת למסיבת יומולדת אתמול והיא לא רצתה שאעזוב בשום אופן. נשארתי וראיתי שהיא עדיין מתקשה ליצור קשרים חברתיים בטבעיות וקלות כמו ילדים אחרים. היא נהנתה חלק מהזמן וחלק מהזמן באה לשבת עלי. התגובות שלה נראו לי מוגזמות ומעושות, כאילו מנסה לשמוח בכוח. לא יודעת. היא לא היחידה שנראתה לי ככה. אבל זה עצוב כשילדות אחרות משחקות להן לידן בקלילות ופשטות.

הלא נורא: מרוב מתח פספסתי את ההצטרפות למתנה הקבוצתית שכל האמהות קנו למורות בסוף השנה. הקטנה נורא התאכזבה שהיא לא חתומה על הכרטיס מכולם. מצד שני, חשבתי על מתנה שנראית לי ממש טובה. קניתי למורות מחדד חשמלי לכיתה, שלדעתי יהפוך את חייהן להרבה יותר קלים. אני יודעת שאין להן וגם זוכרת איך בתור מתנדבת בביה"ס ממש צמחה לי יבלת בסוף הסמסטר הקודם, כשהיינו צריכות לחדד מאות עפרונות לקראת הסמסטר הבא.
 
למעלה