סוף עונת החתונות – מנקודת מבטה של האורחת

המרחפת

New member
סוף עונת החתונות – מנקודת מבטה של האורחת

בד"כ אינני מוזמנת להרבה חתונות. בשנת 2012 הייתי בשתי חתונות. אחת מהן הייתה שלי. בנזוגי ואני התברכנו והשנה הייתה שנה שמחה שבה מרבית מחברינו הקרובים ביותר הזמינו אותנו לחגוג איתם את שמחת נישואיהם. וגם כמה בני דודים. כמה? 10 חתונות בסה"כ. כן, 10 חתונות.
אז הדבר הראשון שעשינו כשהבנו את גודל המצב, היה להטיל חרם על יציאות למסעדות כדי לאזן את התקציב. קשה קשה כי זה הבילוי המשותף והאהבה הגדולה שלנו, אבל העובדה שיש בבית תינוקת שהולכת לישון בשעה שש בערב עזרה לזה להיות קצת יותר קל.

הלכנו לשתי חתונות במאי, חתונה ביוני, ארבע באוקטובר, שלוש בדצמבר. כן, כן, עונת החתונות שלנו לא כללה אפילו חתונה אחת ביולי-אוגוסט. רק קיץ ארוך ונטול מסעדות (ממאי ועד סוף דצמבר ההוצאה הכוללת שלנו על מסעדות הייתה 350 ₪).


אמנם חלק מהאירועים מעט היטשטשו מזכרוני, בשל הזמן שעבר, אבל ניסיתי להעלות על הנייר את כל שזכרתי. יש כאן גם ביקורת שכבר העליתי לפורום. שאלות ספציפיות יותר מצד המתעניינות יוכלו לעזור לי להזכר.
מקריאה חוזרת של כל הביקורות אני שמה לב לפרמטרים חוזרים שקבעו הנאה:
ווליום וסאונד (ברחבה רוקדים, בשולחנות מדברים). ממש יכול להרים או להפיל אירוע.
מיזוג/ חימום
אוכל טעים

אווירה וכולי נקבעת על ידי מראה המקום וקירבת המוזמנים, והיא גמישה.
 

המרחפת

New member
שמורתה בקיבוץ אפק

בשורה התחתונה: מקום יפה ומתוקתק.

והפרטים:
הדרך היא על כביש, כך שאין מהמורות, וגם לא נוסעים 5 ק"מ בתוך שדות. ליבי עם חברי הקיבוץ שכל האורחים של כל החתונות עוברים להם על הכביש שליד הבית. החניה היא חניית עפר (שוב, נטולת מהמורות!), היו סדרנים וזה בהחלט היה נדרש.
לפי החלטת התינוקת (בת חודשיים באותה תקופה), הגענו באיחור רב (9 במקום 7:30). התיישבתי מיד להניק אותה. בעלי רץ להביא לנו אוכל (שלושתינו היינו מורעבים) והופתע לגלות את דוכני קבלת עדיין פתוחים. מסתבר שהאוטובוס מתל אביב נתקע בפקק ועוד לא הגיע. המסכנים ישבו יותר מ-3 שעות באוטובוס.... להזכירנו שתמיד יש בלת"מים, אבל החתן והכלה זכו לקבלת פנים ארוכה במיוחד שהיא כזכור החלק הכיפי בחתונה
.
הספקנו לטעום רק רוסטביף שהיה מעולה (הייתי מוכנה לאכול עוד כמה צלחות ממנו!) , הבנזוג ראה שהיה גם מוקפץ וסושי, שחבר העיד עליו שהוא מעפן. באופן כללי, מעולם לא טעמתי סושי מוצלח בחתונה.

החופה - יש במה, הרקע הוא שיחים. על הבמה הייתה חופה מסורתית (מוטות שמחזיקים). התאורה והסאונד היו טובים, ונהנינו להיות חלק מהמעמד.
היה אפשר לזהות את מנהלי האירוע/ אנשי ההפקה, אבל הם לא היו בולטים מדי ועשו את מלאכתם נאמנה.

אני מניחה שהזוג הגיע ממשפחות מסורתיות, כי הם בחרו בהגשה והתפריט היה מה שהקייטרינגים מכנים "תפריט עממי".
על השולחן היו סלטים ולחמים, הירקות היו רעננים וטריים. במנה הראשונה הייתה בחירה בין מעורב ירושלמי לבין דג ברוטב. הצמחונים בשולחן נשארו בלי כלום.... מנה שלא הייתה טעימה לאחד הסועדים הוחלפה די במהירות. כל המנות היו מתובלות באופן מודגש מדי והיו עשויות מדי.
המנה העיקרית הייתה מנגל בשרים שהוגש לשולחן בכלי יפה אך הבשר מיובש עד כלות, והמנה הצמחונית הייתה ניוקי בתוך ירקות מוקפצים בסגנון סיני. היה מוזר כמו שזה נשמע והצמחונית די ניקרה בצלחת על אף הרעב.
בופה הקינוחים היה יפה לעין, אך מחציתו היה רק יפה. יחס המלצרים פר שולחן היה טוב, המלצר שלנו היה זמין ונחמד.

השירותים היו נקיים רוב הערב (ומעוצבים מאד יפה), ביקרתי בהם מספר פעמים והמצב נשמר, אבל ב-11:30 הייתה סתימה והיו מים על הרצפה מה שטינף את הכל. כבר הלכתי ולא ראיתי האם סידרו ותוך כמה זמן.

החסרון הגדול: רחבת הריקודים נמצאת ליד השולחנות, והרמקולים מופנים לכיוון... השולחנות

הווליום היה נוראי, אי אפשר היה לשמוע, אי אפשר היה לדבר, רק לשבת ולהתבאס. מזל שהתעקשתי לעצור בבית מרקחת לקנות אטמי אוזניים לתינוקת.
 

המרחפת

New member
החורשה ביגור

בזמנו, כשחיפשנו היכן לקיים את האירוע שלנו, גם אנחנו הלכנו לראות את החורשה ביגור, והיא בסוף ירדה מהפרק בגלל חריגה מגבולות הגזרה שקבענו ומהתקציב. כן זכרנו מאד לטובה את הבעלים, שהיה חבר הקיבוץ הסמוך, נעים הליכות ולא עשה רושם שהוא מחפש לעשות קופה על הזוגות.

המקום יותר עשוי במראה שלו: דשא סינטטי, צמחים טרופיים, פה ושם כמה ספוטים סגולים.
הגישה למקום מאד נוחה ויחסית מוארת, מגרש החניה הוא חניית עפר ללא מהמורות אך משופעת.
החתונה הייתה במאי, אנחנו כבר בינואר ואני לא זוכרת מה בדיוק היה בתפריט. אני זוכרת שהיה טעים ונחמד
. את רוב קבלת הפנים העברתי בהנקה, וכשאני מניקה אני טורפת הכל מהכל.
יש שני מקומות אפשריים להקים חופה. האחד מוגבה, אבל בהכרח רוב הקהל נמצא בשטח למטה ולדעתי זה להרחיק אנשים מהאירוע. מקום שני היה יותר נחמד ונגיש, אבל בכל זאת לא ראיתי כלום מהחופה.
הזוג השתמש בחופה מסורתית מקסימה שנתפרה על ידי חברת משפחה.
השירותים היו במצב סביר פלוס לכל אורך האירוע, אבל לא יזיק להם לרענן אסלות בעתיד הקרוב.

ישבנו בשולחן אבירים בנקודה מוגבהת ומרוחקת כך שאינני יודעת לחוות דעה איך הייתה הישיבה למי שהיה סמוך אל הרחבה. כשרצינו לאכול ירדנו לקחת אוכל וכשרצינו לרקוד הלכנו לרקוד
 

המרחפת

New member
החצר של סבא

אחת החתונות היותר מושקעות ומוצלחות שהיינו בהן. כמובן שלכל הדברים האלו יש מחיר, הבנתי מדיבורים בפורום שמדובר באחד מהמקומות היותר יקרים בשוק.

המקום יפהפה ומרשים, לא הייתה פינה אחת מוזנחת והאווירה מקסימה. העיצוב מרשים ושובה לב ואי אפשר היה להבדיל בין דברים שעשתה המעצבת לבין דברים שהוסיפה הכלה. אין ספק שהיא הוסיפה גם מתוך האהבה האישית שלה וגם כי היו שם דברים שכללו תמונות זוגיות ומשפחתיות. כולל תמונות ההורים והסבים מכל צד ביום חתונתם!

הקייטרינג ראוי לציון ובנזוגי ואני שמחנו על המאמץ שעשינו להגיע בזמן. אם גם אתם מגיעים אל טעם וצבע – חפשו את הפסטה עם הראגו. זכרון נעים וטוב. גם ההמבורגרים הפתיעו עם טעם כוכבי האניס שבהם, אבל מדובר לדעתי במנה שהיא גדולה מדי להיות מנה ראשונה וגם לא מספיק אלגנטית באכילה שלה. עוד מנה זכורה לטוב: שיפודי עוף מצופים בקדאיף עם רוטב מייפל.

בחופה אציין לטובה דווקא את השביל המוביל אליה, שתוחם ב"סרטים" עשויים מפרחי גיבסנית. באופן כללי כל העיצוב היה מפרחי גיבסנית שאהובים עליי מאד ובד"כ מופיעים רק כירק להעשרת זרים.

יש הפרדה של גבהים בין רחבת הריקודים לבין השולחנות מה שמאפשר למי שרוצה לשוחח ולדבר להשאר במקומו ולפטפט ומי שרוצה להקשיב למוזיקה מוזמן לשבת בישיבה אלטרנטיבית סמוכה לרחבה. השארנו את התינוקת בעגלה עם חברים וירדנו לרקוד ולבלות.

באמת שאין לי אף חסרון לציין לגבי המקום או הקייטרינג. מגוון הקינוחים גדול ומרשים, וטעים.
 

uva verde

New member
אני התחתנתי בבאר של סבא!!


המקום באמת משגע והצוות שעובד שם פשוט מקסים
אין על האוכל של טעם וצבע
במיוחד על העוף קדאיף שלהם!!
בחתונה שלי לא הפסקתי לזלול את העוף קדאיף
ובדיוק לפני חודש הייתי בחתונה של חבר עם קייטרינג טעם וצבע וכל הערב זללתי שוב את העוף קדאיף המושלם שלהם
 
העוף עם הקדאיף נהדר

ואני לא מתה על עוף ולא על קדאיף
אכלתי בחתונה של חברים בQ
 

itg81

New member
אולי העובדה שהוא עובד בצורה לא חוקית

מה זה אומר על בעלי המקום שלא מסדירים את העניין הזה? אני הייתי שם ואמרו לי בלי להתבלבל שיש רשיון עסק אז התקשרתי למשרד הפנים ואמרו לי ב-פ-ר-ו-ש שהמקום יכול לקבל צוו פינוי מתי ששופט יחליט:
http://www.moin.gov.il/OfficeUnits/BuildingSupervisionNationalUnit/Pages/GaneyIruim.aspx
לי זה נראה חסרון אדיר חוצפה וחוסר תום לב להמשיך להתנהל כך!
 

המרחפת

New member
חתונה בבית


עונת החתונות הזו זימנה לנו גם חתונות בית וחתונות במקומות פחות שגרתיים. אני מנסה לתאר גם את אלו לטובת מי שמחפש לעשות יותר בזול או יותר אינטימי. כשאנחנו ניסינו לעשות משהו שונה בכלל לא היה לנו את הדגם של איך נראית חתונה קטנה או שונה או זולה יותר.

במקרה המדובר היה בית דו משפחתי עם גינה בגודל סטנדרטי ובה שני איזורים. איזור אחד הוקדש לכיבוד של קבלת הפנים ולשתיה, והאזור השני היה שולחנות וחופה/ רחבת ריקודים. להערכתי היו כ-80 אורחים.
משיחה עם החתן והכלה בזמן האירגונים, הם הוזילו מאד את העלויות בעזרת התפריט של הקייטרינג. הם הזמינו שירותי הסעדה מ"מתוקה" לפי עיקרון "מזלג אחד לסועד". המשמעות היא שבקבלת הפנים יש רק דברים שעולים על קיסם (קרקרים עם ממרחים, פלטה עם 5 סוגים של דגים מלוחים, חמוצים) ובמנה העיקרית כל סועד לוקח מהמזנון צלחת ומזלג. אין עריכה על השולחנות. מדובר בחסכון משמעותי מאד בכלים שהם חלק גדול בתמחור של המסעידים השונים.
במנה העיקרית היו מגוון גדול של מאפים קטנטנים, גבינות, ירקות צלויים וטריים וסלטים ובהחלט כולם יצאו שבעים.

הטקס היה טקס חופשי חילוני עם הנחיה של חבר. הוזמנו לומר דברים ההורים מכל צד, חברה של הכלה וחבר של החתן ולבסוף החתן והכלה. זה תמיד מקסים ומרגש, חשוב לדאוג להגברה סבירה (הייתה, אבל חשוב). גם תאורה סבירה בכל מקום שמתוכנן שיהיו בו אנשים זה דבר חשוב.

נקודה לטובה: חשיבה באמת קצת שונה
נקודה לרעה: הלדים של ה-DJ מסנוור והורס את כל התמונות.
 

המרחפת

New member
בית בלגיה – חתונה זולה ויפה

חברה שלי גרה בירושלים, בעלה ירושלמי, והם התחתנו בירושלים. באוניברסיטה. מתאים ביותר לאור העובדה שהיא חלק מחייהם כבר יותר משבע שנים.
בית בלגיה למעשה מתפקד במקום לכנסים ולאירועים, ו-וואלה, חתונה זה אירוע. רשימת המוזמנים הייתה מאד מצומצמת, 60 אנשים. ישבנו בשולחן של החברים, בעלי ואני (אנשים חכמים למדי ביום יום) עם חבורת דוקטורנטים גאונים שפשוט לא הבנו על מה הם מדברים.
ומה למדנו? לא חייבים תאורה עמומה או צבעונית בשביל אווירה. התאורה הייתה בהירה ומלאה ועדיין היה נחמד וכיף.
לא חייבים DJ (אבל גם לא היו ריקודים) ובטח שלא חייבים מחריש אוזניים. המוזיקה הייתה פלייליסט שהכינה הכלה (בכל זאת עסקה בעבר בעריכת תוכניות מוזיקה ברדיו) והכיף הכי גדול היה שחתן וכלה לא היו היצורים שמתרוצצים חסרי נשימה משולחן לשולחן או נמצאים בדיסקו ברחבה. הם ישבו איתנו לשולחן והתפעלו מתמונות של התינוקת (שלא לדבר על אכזבה כנה כשהגענו בלעדיה), שוחחו איתנו על הא ועל דא ובעיקר זוכרים את החתונה שלהם.

הקייטרינג היה "ארבע עונות" והוא היה מצויין בכל שלב. פסטה ביתית שהייתה באמת פסטה ביתית, חזרתי ולקחתי ממנה עוד ועוד. יש עליהם ביקורות טובות באינטרנט ואני ערבה לכך שהן מוצדקות.

אז למי שמחפש מקום קטן עם חניה בשפע, מחפש פשוט מקום להושיב בו את האורחים ולהגיש להם מזון ולא מקובע על איך צריכה להראות חתונה או על אפקט הוואו, אנחנו נהנינו מאד!
 

המרחפת

New member
החתונה המדוברת הייתה באוקטובר,

זה רק לפני 3 חודשים...

מי הקייטרינג שם עכשיו?
ומודה שלא חשבתי שזה קייטרינג של המקום, הייתי בטוחה שכל מי שעורך אירוע מביא איתו קייטרינג.
 

orangeada

New member
סזאן קייטרינג

(שגם פועל בבית שמואל, החאן, מעלה החמישה ועוד) לפי הודעה שראיתי בדף הפייסבוק שלהם מחודש דצמבר
 

ענבל מ

New member
באתי כי ראיתי "בית בלגיה" ו"ארבע עונות"

ואז קלטתי שאת מדברת עליי :)

היו 50 איש. גם אני נהניתי מהאוכל ובכלל מהחתונה.
שכחת להזכיר את הזר שאת הכנת לי, שהיה מקסים וקישט את שולחן האוכל בבית במשך שבוע ויותר.
היינו אחת החתונות האחרונות של "ארבע עונות" בבית בלגיה. ההסכם שלהם נגמר בחודש שלאחר מכן.
ההתנהלות מול בית בלגיה היתה פחות נעימה. לעומת זאת על ארבע העונות אני ממליצה מכל הלב.

(אני כל כך שמחה שנהנית :))
 

המרחפת

New member
אכן עליך!

מזל שאמרתי דברים טובים על החתן והכלה


אני הכרתי את השם של ארבע העונות כי הם היו הקייטרינג החלבי של "טור סיני" כשאנחנו חיפשנו מקום. היה טעים טעים.

והנה תמונה של הזר!
 

המרחפת

New member
דרך התנ"ך אל הטבע במכמנים – חתונה שונה וזולה

החתונה המיוחדת האחרונה. כמו שכבר אמרתי קודם, כשארגנו את האירוע שלנו בכלל לא היה לנו הדגם של איך יכולה להיות חתונה שהיא אחרת, שונה וגם זולה יותר. כשאומרים חתונה קטנה, כל המקומות שעולים הם מקומות בוטיק מה שמעלה מאד את המחיר, עד לכדי מחיר של חתונה רגילה ואף יותר. העיקרון הראשון שצריך לזכור הוא ציפיות אחרות ולחשוב על פרמטרים אחרים מלבד אפקט הוואו או הצ'ק ליסט הקבוע שאנחנו מורגלים בו.

החתונה אורגנה בחמישה שבועות, מתוכם שבועיים החתן והכלה היו בחופשה ביוון :-O
האירוע התקיים בדרך התנ"ך אל הטבע, שהוא לא גן אירועים. זה מקום לסדנאות, כנסים ומפגשים, והדגש הגדול בו הוא טבע. החתונה ככל הנראה תוכננה להיות בחוץ, אבל תחזית לגשם ובעיקר רוחות קרות הכניסו אותה אל תוך החאן – מבנה אבן מרובע מרופד במחצלות. באותו יום קריר היה ממש כיף להיות בתוך מבנה מחומם, העובדה שהשולחנות כוסו במפות קטיפה בעיקר הצחיקה אותי (אני חושבת שלא ראיתי קטיפה מאז שנות ה-90). הוא מתאים לכ-200 אנשים, וכולם שמחו ונהנו. ההסעדה לא הייתה משהו מסודר מאד אלא אוכל דרוזי שהוזמן ממכרים של המשפחה והוגש בסירי אלומיניום גדולים, עלי גפן ממולאים מדהימים שהכין האבא של הכלה והמון בורקסים קטנטנים שהוכנו בסדנת בורקסים מגבשת של שתי האמהות וכמה אחיות ערב או שניים לפני האירוע. הקינוחים הם ככל הנראה הדבר היחיד שהוזמן באופן מסודר.
הטקס עצמו התקיים בחוץ עם נוף מדהים (חתונת שישי בצהריים), טקס חופשי חילוני עם הנחיה של חבר. הוזמנו לומר דברים ההורים מכל צד, חברה של הכלה וחבר של החתן ולבסוף החתן והכלה. התרגשתי ובכיתי, חתונות של חברות טובות זה שוס.
על אף שניסיתי לשכנע את הכלה שוב ושוב שהיא תראה שהיא תהנה ושהיא תרקוד היא לא האמינה לי. כמובן שהתחזיות שלי התגשמו עד סופן. הייתה רחבה שמחה ומלאה. קצת מפתיע לאור אופיים של החתן והכלה, לא מפתיע לאור המקום הקטן ושאין ברירה אחרת מלבד לרקוד
.
 

המרחפת

New member
אמורס

אז מי שיחפש טוב ימצא שכבר כתבתי על אמורס לפני כשנה וחצי או שנתיים. העליתי על הכתב גם רשמים חיוביים וגם כמה ריג'קטים שנזקקו לתיקון ושיפור. אז הייתי בחתונת צהריים והפעם בחתונת ערב.
ראשית, המקום יפהפה ומקסים, ולא דרושים לו שום תוספת עיצוב משום סוג. האמהות התעקשו להוסיף סידורי שולחן בדמות עציצים קטנים, אבל זהו.
בקבלת הפנים היו מספר דוכנים, מהם טעימים יותר ומהם פחות (אנחנו פחות מתחברים לירקות המוקפצים של גני אירועים). הפיש אנ'צ'יפס היה נחמד ביותר.
החופה נמצאת על במה מוגבהת שמאפשרת לכולם לראות. היה קריר (אוקטובר בחוץ, בכל זאת) אבל כשהייתי דחוקה בתוך הקהל היה לי חמים ונעים.
גם בגירסת החורף שלו המקום יפה ונעים, שמחנו מהשהות בתוכו. הייתי מכוונת טיפה יותר את הרמקולים אל הרחבה ופחות אל השולחנות, אבל עדיין היה אפשר לשמוע את מי שלידינו.
הפתיחים היו נחמדים, המנה העיקרית הייתה טובה ועם מבחר גדול מאד של סלטים ותוספות, כולל עמדת חומוס עם תוספות. בגזרת הקינוחים הם תיקנו את כל הטעון שיפור מהחתונה הקודמת שהייתי בה, הסתמכו פחות על הכנה מול עיני האנשים ויותר על קטנים ומוכנים מראש. אלו עדיין קינוחי פרווה וממש מעט מהם היו לטעמי, אבל לפחות לא התלוו לתור ארוך ולא נעים כפי שהיה שנתיים קודם.

בתוך האולם היה ג'קוזי, והחתן ועוד כמה חברים קפצו לתוכו. פסיכים, היה קר אח"כ... רחבת הריקודים גדולה ונוחה, מאפשרת לרקוד בלי לדרוך על אנשים.
 

anastasiar1990

New member
גן הפקאן וגני כנען

מתוך מה שזכור לי כמובן.
גני כנען היינו בחורף שעבר. אז אין לי מושג איך המקום נראה בקיץ D:
היה ממש ממש חביב!
לפי מה שזכור לי הסאונד היה סבבה ובשולחנות לא היה רעש וניתן היה לדבר. אוכל אני זוכר רק את הסטיק אנטריקוט שהיה טעים D:
לגבי מגוון אלוהול אין לי שמץ כי שתינו רק דברים מסויימים...
מקום לא גדול...אבל חביב
מבחינת חימום היה מעולה, לא הרגשתי שחורף.

לבי גן הפקאן זה באזור השרון קרוב לכפר סבא
מקום ענקיייייי גם נראה לי האירוע היה בחורף או בסתיו המאוחר. היה חימום ובעניין הזה היה מושלם. המקום נראה ברמה יותר גבוהה, והוא ענקייי! איוע של 400 איש הרגיש לי כמו 600 כי הם פיזו ככה את השולחנות.
האוכל היה בופה. אבל זכור ל שהיה ממש טעים. המקום בכללי ממש יפה.
 

המרחפת

New member
WHITE – קטן זה חמוד

אז ה- WHITE בפרדס חנה מוזכר הרבה בהקשר של חתונות קטנות, וזו פעם ראשונה שהזדמן לי להיות בו.
החניה היא במגרש חולי, לתשומת לב כל נועלות הנעליים הפתוחות. החתונה הייתה של 180 איש, חלקם הושבו בחוץ וחלקם בתוך המבנה. לי אישית לא מפריע דשא סינטתי ויריעות אוהל, אבל בנזוגי פסל מקומות בזמנו על סעיף דשא סינטתי. השירותים היו נקיים ומוארים (באמת, מה האופנה הזו של שירותים חשוכים?), המקום נראה לי ממש נחמד.

זו הייתה החברה הכי טובה שלי בשמלה הלבנה כך שהייתי מאד נרגשת ואני לא זוכרת הרבה פרטים.
המנות הראשונות הסתכמו בשתי מנות מסתובבות ובעמדת מרק (מרק גולאש מעולה!!!). גם המנה העיקרית הייתה מאד סולידית: מנת בקר, מנת עוף ומנת דג, לכל אחת מהן תוספת של פחמימה וירק ו-5 סוגי סלטים. פחות מהשפע שאנחנו רגילים לראות בכל מיני מקומות, ותזכורת לכך שזה היה מספיק בהחלט. הצמחונית הייתה קצת מוזרה לאוכלי הבשר (המבורגר קינואה ועדשים), לא היה שם צמחוני שיחווה את דעתו.
מאד אהבתי את הריצוף עם הדוגמאות של פעם, אהבתי שהמוזיקה לא הייתה רועשת ושתלטנית, אהבתי את זה שהמקום לא ענק שהוסב לאירוע קטן ומאד נהניתי מהכל. הייתה להקה וזה תפס את הערב מאד יפה.
קישקושים לרחבה בכמות פסיכית התקבלו בשמחה על ידי כל החוגגים.

בתמונה - הכתובה שהכנתי לכבוד האירוע
 
למעלה