סוף סוף שיפור באגד כרמיאל

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
למה עוד נסיעות
אפילו לך שהקו הזה נח אתה לא נוסע בו. ותחשוב הגיונית כמה אנשים ישנם בכרמיאל ובאזור. עכשיו כמה מהם צריכים לנסוע כל יום לת"א בתח"צ?
יש הרבה אנשים שנוסעים מת"א לכרמיאל.
בימים חמישי ושישי יש לפחות כמה מאות של נוסעים שחוזרים מתל אביב לכרמיאל והאזור. בערך חצי מהנוסעים שיורדים מכל רכבת בעכו ממשיכים לכרמיאל. באגד יודעים את זה ולכן פותחים את הקו החדש מיום ראשון. אין שום בעייה של נוסעים. הבעייה היא שהנוסעים בכלל לא מכירים את קו 846, ופשוט נוסעים ברכבת לעכו כי זה מה שהם מכירים. מה גם שאף אחד לא ייתאמץ לחכות לאוטובוס שנוסע פעם ביום. ובוא נגיד שאגד לא ממש מתאמצים לפרסם את הקו הזה. אבל נוסעים מתל אביב לא חסרים. אם אנשים ידעו על הקו הזה הם ייסעו בו בהמוניהם. כבר שאלתי כמה כרמיאלים שלומדים איתי אם כשיתוגבר הקו מתל אביב לכרמיאל הם ייסעו בו, הם אמרו שהם בכלל לא מכירים את הקו הזה (והם גרים בכרמיאל כל חייהם), ואם יהיה הם ללא ספק יעדיפו אוטובוס ישיר על רכבת לעכו. הסיבה שאני לא נוסע בקו 846 היא מכיוון שהשעה שלו לא נוחה לי. על מנת להגיע אליו אני צריך לצאת מבאר שבע בשעה הכי עמוסה שיש ביום חמישי ולהידחס עם כל החיילים. שלא לדבר על זה שצריך להגיע לתחנה המרכזית הרבה יותר מוקדם, מכיוון שפעמים רבות צריך לחכות שייצאו שני אוטובוסים מלאים עד שאני יכול לעלות בכלל. יש לי חבר שמנסה לכוון כל שבוע ל-846 של 17:00 ותמיד מפספס אותו בגלל העומס בבאר שבע. לכן אני בדרך כלל יוצא בשעה יותר מאוחרת. אם היה אוטובוס ב-19:00 או ב-21:00 זה היה מעולה בשבילי. כנ"ל ביום שישי ב-14:00 או 15:00 (שעות שבהן כבר אין רכבות לעכו). האמת היא שאתמול דווקא חשבתי לנסוע בו ובסוף יצאתי קצת יותר מאוחר (וחבל...
) מה שכן, עד לא מזמן הייתי נוסע לפעמים ב-848 של יום שישי ב-12:20, הוא כמעט תמיד יוצא מלא בישיבה. וכשהייתי בצבא נסעתי מדי שבוע באוטובוס של 8:15 לתל אביב.
 

אורי404

New member
יש הרבה אנשים שנוסעים מת"א לכרמיאל.
בימים חמישי ושישי יש לפחות כמה מאות של נוסעים שחוזרים מתל אביב לכרמיאל והאזור. בערך חצי מהנוסעים שיורדים מכל רכבת בעכו ממשיכים לכרמיאל. באגד יודעים את זה ולכן פותחים את הקו החדש מיום ראשון. אין שום בעייה של נוסעים. הבעייה היא שהנוסעים בכלל לא מכירים את קו 846, ופשוט נוסעים ברכבת לעכו כי זה מה שהם מכירים. מה גם שאף אחד לא ייתאמץ לחכות לאוטובוס שנוסע פעם ביום. ובוא נגיד שאגד לא ממש מתאמצים לפרסם את הקו הזה. אבל נוסעים מתל אביב לא חסרים. אם אנשים ידעו על הקו הזה הם ייסעו בו בהמוניהם. כבר שאלתי כמה כרמיאלים שלומדים איתי אם כשיתוגבר הקו מתל אביב לכרמיאל הם ייסעו בו, הם אמרו שהם בכלל לא מכירים את הקו הזה (והם גרים בכרמיאל כל חייהם), ואם יהיה הם ללא ספק יעדיפו אוטובוס ישיר על רכבת לעכו. הסיבה שאני לא נוסע בקו 846 היא מכיוון שהשעה שלו לא נוחה לי. על מנת להגיע אליו אני צריך לצאת מבאר שבע בשעה הכי עמוסה שיש ביום חמישי ולהידחס עם כל החיילים. שלא לדבר על זה שצריך להגיע לתחנה המרכזית הרבה יותר מוקדם, מכיוון שפעמים רבות צריך לחכות שייצאו שני אוטובוסים מלאים עד שאני יכול לעלות בכלל. יש לי חבר שמנסה לכוון כל שבוע ל-846 של 17:00 ותמיד מפספס אותו בגלל העומס בבאר שבע. לכן אני בדרך כלל יוצא בשעה יותר מאוחרת. אם היה אוטובוס ב-19:00 או ב-21:00 זה היה מעולה בשבילי. כנ"ל ביום שישי ב-14:00 או 15:00 (שעות שבהן כבר אין רכבות לעכו). האמת היא שאתמול דווקא חשבתי לנסוע בו ובסוף יצאתי קצת יותר מאוחר (וחבל...
) מה שכן, עד לא מזמן הייתי נוסע לפעמים ב-848 של יום שישי ב-12:20, הוא כמעט תמיד יוצא מלא בישיבה. וכשהייתי בצבא נסעתי מדי שבוע באוטובוס של 8:15 לתל אביב.
זה גם יהיה אלטרנטיבה לרכבות עמוסות
הנוסעים.
 

אורי404

New member
סוף סוף שיפור באגד כרמיאל

החל מיום ראשון הקרוב יופעל קו חדש מכרמיאל לרכבת עכו - קו 263. השיפור בקו זה בא לידי ביטוי בכך ששעות היציאה שלו תואמות לשעות הרכבות לתל אביב ובכך שהוא עושה סיבוב בשכונות בכרמיאל ולא עוצר רק במסוף. נראה שבאגד החלו סוף סוף להתחרות ברצינות במוניות השירות שלוקחות כיום את רוב הנוסעים לכרמיאל שיורדים מהרכבת. כיום מוניות השירות מורידות את הנוסעים במרכז העיר בעוד הקו החדש יפזר בשכונות, וגם יצא מיד אחרי הרכבת כך שלא יצטרכו לחכות לו. לאור השינוי אני מאמין שמוניות השירות יתחילו גם הן לעשות סיבוב בשכונות (וכמובן לצאת דקה לפני האוטובוס). הקו יפעל כל 30-60 דקות בממוצע כך שבקטע עכו-כרמיאל ייסעו יותר אוטובוסים מאשר כיום. כתוצאה מפתיחת הקו, יבוטלו כל הנסיעות בקו 262 בשעות אחר"צ והשירות לחיפה וממנה יבוצע ע"י קווים 361 ו-500. לאור המצב החדש אני צופה שתי בעיות: 1. עומס בשעות אחר"צ על הקווים מחיפה (אפשר לפתור אותו על ידי החזרת 2-3 נסיעות של 262, או אפילו 260 המהיר...) 2. כיוון הנסיעה בשכונות בכרמיאל הוא הפוך לכיוון הנסיעה של חלופת 261 ו-262 בשעות הבוקר. נראה לי לא הגיוני שעד השעה 9:00 הנוסעים יחכו בצד אחד של הרחוב ומ-9:00 בצד השני. אני הייתי הופך את המסלול של 261 ו-262 כך שיתחילו גם הם מהמסוף ויצאו דרך גבעת רם כמו 263. השלב הבא הוא לדאוג לתחבורה לכרמיאל גם בשעות שבהן אין רכבות (במיוחד ביום שישי), ופה הפיתרון היחיד הוא הוספת נסיעות בקו מתל אביב. אבל בכל אופן אפשר לומר שזהו שיפור משמעותי ומי ייתן והקו החדש יצליח. בהחלט מגיע לאגד כרמיאל יישר כוח!
.
צעד יפה, שימשיכו ככה
יפה, שיש שירות אוטובוסים מכרמיאל לתחנת הרכבת עכו. לא נותר, אלא ש"אגד" וחברת הבת "אגד תעבורה" ימשיכו בצעד זה של שירות בתוך הערים לתחנת הרכבת (בין היתר חדרה, נתניה עם שתי תחנות הרכבת, הרצליה ועוד תחנות אחרות) וקישור מהערים השכנות לתחנת הרכבת (למשל שירות לרעננה מתחנות הרצליה וכפר סבא או יישובי השרון/עמק חפר לתחנת בית יהושע עם קו 640 למשך כל היום).
 

mister K

New member
סוף סוף שיפור באגד כרמיאל

החל מיום ראשון הקרוב יופעל קו חדש מכרמיאל לרכבת עכו - קו 263. השיפור בקו זה בא לידי ביטוי בכך ששעות היציאה שלו תואמות לשעות הרכבות לתל אביב ובכך שהוא עושה סיבוב בשכונות בכרמיאל ולא עוצר רק במסוף. נראה שבאגד החלו סוף סוף להתחרות ברצינות במוניות השירות שלוקחות כיום את רוב הנוסעים לכרמיאל שיורדים מהרכבת. כיום מוניות השירות מורידות את הנוסעים במרכז העיר בעוד הקו החדש יפזר בשכונות, וגם יצא מיד אחרי הרכבת כך שלא יצטרכו לחכות לו. לאור השינוי אני מאמין שמוניות השירות יתחילו גם הן לעשות סיבוב בשכונות (וכמובן לצאת דקה לפני האוטובוס). הקו יפעל כל 30-60 דקות בממוצע כך שבקטע עכו-כרמיאל ייסעו יותר אוטובוסים מאשר כיום. כתוצאה מפתיחת הקו, יבוטלו כל הנסיעות בקו 262 בשעות אחר"צ והשירות לחיפה וממנה יבוצע ע"י קווים 361 ו-500. לאור המצב החדש אני צופה שתי בעיות: 1. עומס בשעות אחר"צ על הקווים מחיפה (אפשר לפתור אותו על ידי החזרת 2-3 נסיעות של 262, או אפילו 260 המהיר...) 2. כיוון הנסיעה בשכונות בכרמיאל הוא הפוך לכיוון הנסיעה של חלופת 261 ו-262 בשעות הבוקר. נראה לי לא הגיוני שעד השעה 9:00 הנוסעים יחכו בצד אחד של הרחוב ומ-9:00 בצד השני. אני הייתי הופך את המסלול של 261 ו-262 כך שיתחילו גם הם מהמסוף ויצאו דרך גבעת רם כמו 263. השלב הבא הוא לדאוג לתחבורה לכרמיאל גם בשעות שבהן אין רכבות (במיוחד ביום שישי), ופה הפיתרון היחיד הוא הוספת נסיעות בקו מתל אביב. אבל בכל אופן אפשר לומר שזהו שיפור משמעותי ומי ייתן והקו החדש יצליח. בהחלט מגיע לאגד כרמיאל יישר כוח!
.
לפני שעה קלה הייתי בתחנת הרכבת בעכו...
ספרתי לפחות 5 מוניות שירות מלאות שיצאו מיד כשהגיעה הרכבת + קו 361 שיצא מפוצץ עד הדלת. נראה שהקו החדש עומד להצליח...
 

אורי404

New member
לפני שעה קלה הייתי בתחנת הרכבת בעכו...
ספרתי לפחות 5 מוניות שירות מלאות שיצאו מיד כשהגיעה הרכבת + קו 361 שיצא מפוצץ עד הדלת. נראה שהקו החדש עומד להצליח...
וכך אם "אגד תעבורה" מפעילים קווי אוטובוס
לכל שעות היום מתחנת הרכבת בית יהשוע לאיזור התעשייה והמשך וקו מתחנת הרכבת לאיזורי מגורים שונים, כמו פולג, במקום מוניות השירות מלאות הנוסעים. לא חסרות דוגמאות לתחנות רכבת נוספות. כל זה עוד לפני שדיברנו על כרטוס משותף בין "אגד" (וכל חברות האוטובוסים למעשה) עם רכבת ישראל או על הקמת מסוף אוטובוסים מסודר ליד תחנות הרכבת השונות (ביניהן אשדוד, הרצליה, חדרה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה