סוף סוף שיפור באגד כרמיאל

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
סוף סוף שיפור באגד כרמיאל

החל מיום ראשון הקרוב יופעל קו חדש מכרמיאל לרכבת עכו - קו 263. השיפור בקו זה בא לידי ביטוי בכך ששעות היציאה שלו תואמות לשעות הרכבות לתל אביב ובכך שהוא עושה סיבוב בשכונות בכרמיאל ולא עוצר רק במסוף. נראה שבאגד החלו סוף סוף להתחרות ברצינות במוניות השירות שלוקחות כיום את רוב הנוסעים לכרמיאל שיורדים מהרכבת. כיום מוניות השירות מורידות את הנוסעים במרכז העיר בעוד הקו החדש יפזר בשכונות, וגם יצא מיד אחרי הרכבת כך שלא יצטרכו לחכות לו. לאור השינוי אני מאמין שמוניות השירות יתחילו גם הן לעשות סיבוב בשכונות (וכמובן לצאת דקה לפני האוטובוס). הקו יפעל כל 30-60 דקות בממוצע כך שבקטע עכו-כרמיאל ייסעו יותר אוטובוסים מאשר כיום. כתוצאה מפתיחת הקו, יבוטלו כל הנסיעות בקו 262 בשעות אחר"צ והשירות לחיפה וממנה יבוצע ע"י קווים 361 ו-500. לאור המצב החדש אני צופה שתי בעיות: 1. עומס בשעות אחר"צ על הקווים מחיפה (אפשר לפתור אותו על ידי החזרת 2-3 נסיעות של 262, או אפילו 260 המהיר...) 2. כיוון הנסיעה בשכונות בכרמיאל הוא הפוך לכיוון הנסיעה של חלופת 261 ו-262 בשעות הבוקר. נראה לי לא הגיוני שעד השעה 9:00 הנוסעים יחכו בצד אחד של הרחוב ומ-9:00 בצד השני. אני הייתי הופך את המסלול של 261 ו-262 כך שיתחילו גם הם מהמסוף ויצאו דרך גבעת רם כמו 263. השלב הבא הוא לדאוג לתחבורה לכרמיאל גם בשעות שבהן אין רכבות (במיוחד ביום שישי), ופה הפיתרון היחיד הוא הוספת נסיעות בקו מתל אביב. אבל בכל אופן אפשר לומר שזהו שיפור משמעותי ומי ייתן והקו החדש יצליח. בהחלט מגיע לאגד כרמיאל יישר כוח!
.
 
סוף סוף שיפור באגד כרמיאל

החל מיום ראשון הקרוב יופעל קו חדש מכרמיאל לרכבת עכו - קו 263. השיפור בקו זה בא לידי ביטוי בכך ששעות היציאה שלו תואמות לשעות הרכבות לתל אביב ובכך שהוא עושה סיבוב בשכונות בכרמיאל ולא עוצר רק במסוף. נראה שבאגד החלו סוף סוף להתחרות ברצינות במוניות השירות שלוקחות כיום את רוב הנוסעים לכרמיאל שיורדים מהרכבת. כיום מוניות השירות מורידות את הנוסעים במרכז העיר בעוד הקו החדש יפזר בשכונות, וגם יצא מיד אחרי הרכבת כך שלא יצטרכו לחכות לו. לאור השינוי אני מאמין שמוניות השירות יתחילו גם הן לעשות סיבוב בשכונות (וכמובן לצאת דקה לפני האוטובוס). הקו יפעל כל 30-60 דקות בממוצע כך שבקטע עכו-כרמיאל ייסעו יותר אוטובוסים מאשר כיום. כתוצאה מפתיחת הקו, יבוטלו כל הנסיעות בקו 262 בשעות אחר"צ והשירות לחיפה וממנה יבוצע ע"י קווים 361 ו-500. לאור המצב החדש אני צופה שתי בעיות: 1. עומס בשעות אחר"צ על הקווים מחיפה (אפשר לפתור אותו על ידי החזרת 2-3 נסיעות של 262, או אפילו 260 המהיר...) 2. כיוון הנסיעה בשכונות בכרמיאל הוא הפוך לכיוון הנסיעה של חלופת 261 ו-262 בשעות הבוקר. נראה לי לא הגיוני שעד השעה 9:00 הנוסעים יחכו בצד אחד של הרחוב ומ-9:00 בצד השני. אני הייתי הופך את המסלול של 261 ו-262 כך שיתחילו גם הם מהמסוף ויצאו דרך גבעת רם כמו 263. השלב הבא הוא לדאוג לתחבורה לכרמיאל גם בשעות שבהן אין רכבות (במיוחד ביום שישי), ופה הפיתרון היחיד הוא הוספת נסיעות בקו מתל אביב. אבל בכל אופן אפשר לומר שזהו שיפור משמעותי ומי ייתן והקו החדש יצליח. בהחלט מגיע לאגד כרמיאל יישר כוח!
.
יופי , נראה שלכרמיאל וקריית 8 יש אחלה תחץ
אחלה תחץ בין עירוני ביחס לגודל הערים.
 

mister K

New member
יופי , נראה שלכרמיאל וקריית 8 יש אחלה תחץ
אחלה תחץ בין עירוני ביחס לגודל הערים.
אין מקום להשוות, לק.שמונה יש תח"צ טובה בהרבה.
לכרמיאל אין קו נורמלי לת"א וזו הבעייה העיקרית. גם האוטובוס האחרון מחיפה יוצא מוקדם מדי לטעמי. אבל הקו החדש לרכבת בעכו שיתחרה במוניות השירות הוא ללא ספק שיפור.
 
אין מקום להשוות, לק.שמונה יש תח"צ טובה בהרבה.
לכרמיאל אין קו נורמלי לת"א וזו הבעייה העיקרית. גם האוטובוס האחרון מחיפה יוצא מוקדם מדי לטעמי. אבל הקו החדש לרכבת בעכו שיתחרה במוניות השירות הוא ללא ספק שיפור.
לגביי הקווים לחיפה
מנסיוני ה"דל" בקווי 361 ו500 רוב הנוסעים הם על ציר כרמיאל עכו. לכן ביטול ה262 לא ישפיע על הלחץ בקווים לחיפה. 361 יש כל חצי שעה 500 כל שעה בערך אז ככה שלא יהיה שינוי לרעה להערכתי. וסקופ קטן בודקים כרגע לשנות את הלו"ז של 501 שהאחרון ייצא ב23:30 או בחצות.
 

mister K

New member
לגביי הקווים לחיפה
מנסיוני ה"דל" בקווי 361 ו500 רוב הנוסעים הם על ציר כרמיאל עכו. לכן ביטול ה262 לא ישפיע על הלחץ בקווים לחיפה. 361 יש כל חצי שעה 500 כל שעה בערך אז ככה שלא יהיה שינוי לרעה להערכתי. וסקופ קטן בודקים כרגע לשנות את הלו"ז של 501 שהאחרון ייצא ב23:30 או בחצות.
יהיה מעולה אם יוסיפו 501 ב-23:30.
כיום האוטובוס האחרון מחיפה לכרמיאל הוא ה-261 של 22:30, שעה מוקדמת מדי לכל הדעות. יש המון נוסעים שצריכים לנסוע מאוחר יותר והאופציה היחיד שלהם היא מוניות השירות שחוגגות. בכלל לא יזיק לתגבר קצת את הלו"ז הדליל ביותר של האוטובוסים בשעות האלה על מנת להילחם במוניות השירות.
 

mister K

New member
יהיה מעולה אם יוסיפו 501 ב-23:30.
כיום האוטובוס האחרון מחיפה לכרמיאל הוא ה-261 של 22:30, שעה מוקדמת מדי לכל הדעות. יש המון נוסעים שצריכים לנסוע מאוחר יותר והאופציה היחיד שלהם היא מוניות השירות שחוגגות. בכלל לא יזיק לתגבר קצת את הלו"ז הדליל ביותר של האוטובוסים בשעות האלה על מנת להילחם במוניות השירות.
*האופציה היחיד = צ"ל: האופציה היחידה.
 

אלון 58

New member
סוף סוף שיפור באגד כרמיאל

החל מיום ראשון הקרוב יופעל קו חדש מכרמיאל לרכבת עכו - קו 263. השיפור בקו זה בא לידי ביטוי בכך ששעות היציאה שלו תואמות לשעות הרכבות לתל אביב ובכך שהוא עושה סיבוב בשכונות בכרמיאל ולא עוצר רק במסוף. נראה שבאגד החלו סוף סוף להתחרות ברצינות במוניות השירות שלוקחות כיום את רוב הנוסעים לכרמיאל שיורדים מהרכבת. כיום מוניות השירות מורידות את הנוסעים במרכז העיר בעוד הקו החדש יפזר בשכונות, וגם יצא מיד אחרי הרכבת כך שלא יצטרכו לחכות לו. לאור השינוי אני מאמין שמוניות השירות יתחילו גם הן לעשות סיבוב בשכונות (וכמובן לצאת דקה לפני האוטובוס). הקו יפעל כל 30-60 דקות בממוצע כך שבקטע עכו-כרמיאל ייסעו יותר אוטובוסים מאשר כיום. כתוצאה מפתיחת הקו, יבוטלו כל הנסיעות בקו 262 בשעות אחר"צ והשירות לחיפה וממנה יבוצע ע"י קווים 361 ו-500. לאור המצב החדש אני צופה שתי בעיות: 1. עומס בשעות אחר"צ על הקווים מחיפה (אפשר לפתור אותו על ידי החזרת 2-3 נסיעות של 262, או אפילו 260 המהיר...) 2. כיוון הנסיעה בשכונות בכרמיאל הוא הפוך לכיוון הנסיעה של חלופת 261 ו-262 בשעות הבוקר. נראה לי לא הגיוני שעד השעה 9:00 הנוסעים יחכו בצד אחד של הרחוב ומ-9:00 בצד השני. אני הייתי הופך את המסלול של 261 ו-262 כך שיתחילו גם הם מהמסוף ויצאו דרך גבעת רם כמו 263. השלב הבא הוא לדאוג לתחבורה לכרמיאל גם בשעות שבהן אין רכבות (במיוחד ביום שישי), ופה הפיתרון היחיד הוא הוספת נסיעות בקו מתל אביב. אבל בכל אופן אפשר לומר שזהו שיפור משמעותי ומי ייתן והקו החדש יצליח. בהחלט מגיע לאגד כרמיאל יישר כוח!
.
קו ישיר מכרמיאל לת"א וחזרה זה לא כלכלי להם?
 

mister K

New member
קו ישיר מכרמיאל לת"א וחזרה זה לא כלכלי להם?
באגד טוענים שלא יהיו נוסעים...
לדעתי הם טועים: אם בתור התחלה יוסיפו נסיעות רק בימי חמישי אחרי 17:00 ובימי שישי אחרי 12:30, האוטובוסים ייסעו מלאים.
 

אורי404

New member
באגד טוענים שלא יהיו נוסעים...
לדעתי הם טועים: אם בתור התחלה יוסיפו נסיעות רק בימי חמישי אחרי 17:00 ובימי שישי אחרי 12:30, האוטובוסים ייסעו מלאים.
יש את 841 בלילה ונדמה לי שגם 826
ממה שזכור לי סיפר לי נהג, שיש נסיעה נוספת בימי חמישי של קו 826 מתל אביב לכרמיאל בחצות (אולי אני טועה). עוד הוא אמר לי, שבנסיעה זו יש נוסעים רבים. גם יש מזה מספר שנים נסיעה של קו 841 בחצות מתל אביב לקרית שמונה. העסקת נהג בלילה היא יקרה ואני מניח, שיש די ביקוש, כדי להצדיק הפעלת קווים אלה בלילה. מכאן אני מניח, שאפשר לבדוק הפעלת קווים בינעירוניים אחרים, שבהם סיכויים רבים לאוטובוסים מלאים.
 

mister K

New member
יש את 841 בלילה ונדמה לי שגם 826
ממה שזכור לי סיפר לי נהג, שיש נסיעה נוספת בימי חמישי של קו 826 מתל אביב לכרמיאל בחצות (אולי אני טועה). עוד הוא אמר לי, שבנסיעה זו יש נוסעים רבים. גם יש מזה מספר שנים נסיעה של קו 841 בחצות מתל אביב לקרית שמונה. העסקת נהג בלילה היא יקרה ואני מניח, שיש די ביקוש, כדי להצדיק הפעלת קווים אלה בלילה. מכאן אני מניח, שאפשר לבדוק הפעלת קווים בינעירוניים אחרים, שבהם סיכויים רבים לאוטובוסים מלאים.
841 יש כל יום בחצות. בימי חמישי גם 826 ו-830.
ה-826 של יום חמישי בחצות נוסע מלא יחסית.
 

mister K

New member
על 830 לא ידעתי.
לדעתי אלה נימוקים להוספת קו 846 בימים מסויימים או בימים מסויימים.
אין קשר. אף אחד לא יפעיל את 846 בחצות.
כן צריך להפעיל אותו לפחות בימי חמישי בערב (גם אחרי 17:00) ובשישי בצהריים (גם אחרי 12:30). אלו שעות שבהן יש הרבה נוסעים פוטנציאלים.
 

אורי404

New member
אין קשר. אף אחד לא יפעיל את 846 בחצות.
כן צריך להפעיל אותו לפחות בימי חמישי בערב (גם אחרי 17:00) ובשישי בצהריים (גם אחרי 12:30). אלו שעות שבהן יש הרבה נוסעים פוטנציאלים.
כוונתי הייתה --->
כוונתי הייתה, שאם מפעילים קווים שונים אחרי חצות עם עלות גבוהה יותר של העסקת נהגים בלילה, אז קל וחומר על הפעלת קו 846 בשעות הערב ובימי שישי בשעות, שיש בהן הרבה פוטנציאל. זהו לפחות כך המצב על פניו.
 

אלון 58

New member
באגד טוענים שלא יהיו נוסעים...
לדעתי הם טועים: אם בתור התחלה יוסיפו נסיעות רק בימי חמישי אחרי 17:00 ובימי שישי אחרי 12:30, האוטובוסים ייסעו מלאים.
אגד לא רוצה לנסות אפילו "פיילוט" לקו כזה...,
כך אני מבין מזה.
 
באגד טוענים שלא יהיו נוסעים...
לדעתי הם טועים: אם בתור התחלה יוסיפו נסיעות רק בימי חמישי אחרי 17:00 ובימי שישי אחרי 12:30, האוטובוסים ייסעו מלאים.
זה לא שיהיו נוסעים פשוט אין נוסעים
עכשיו חזרתי מ846 של שעה 17:00 הייתי מלא ב10-12 אנשים לכרמיאל-משגב-צפת-צומת המוביל. שבאותה שעה שאר האוטובוסים שעלו לגליל עלו מלאים מאוד.
 

mister K

New member
זה לא שיהיו נוסעים פשוט אין נוסעים
עכשיו חזרתי מ846 של שעה 17:00 הייתי מלא ב10-12 אנשים לכרמיאל-משגב-צפת-צומת המוביל. שבאותה שעה שאר האוטובוסים שעלו לגליל עלו מלאים מאוד.
זה משום שרוב הנוסעים בכלל לא יודעים על הקו.
עד לא מזמן הנסיעה הזאת הייתה נוסעת מלאה (היה יוצא גם תיגבור ב-16:50 ושני האוטובוסים היו מלאים). פשוט אנשים מצאו חלופות אחרות. לדעתי אם יוסיפו נסיעות גם בשעות אחרות וידאגו לפרסם, האוטובוסים ייסעו מלאים.
 
זה משום שרוב הנוסעים בכלל לא יודעים על הקו.
עד לא מזמן הנסיעה הזאת הייתה נוסעת מלאה (היה יוצא גם תיגבור ב-16:50 ושני האוטובוסים היו מלאים). פשוט אנשים מצאו חלופות אחרות. לדעתי אם יוסיפו נסיעות גם בשעות אחרות וידאגו לפרסם, האוטובוסים ייסעו מלאים.
למה עוד נסיעות
אפילו לך שהקו הזה נח אתה לא נוסע בו. ותחשוב הגיונית כמה אנשים ישנם בכרמיאל ובאזור. עכשיו כמה מהם צריכים לנסוע כל יום לת"א בתח"צ?
 

אורי404

New member
למה עוד נסיעות
אפילו לך שהקו הזה נח אתה לא נוסע בו. ותחשוב הגיונית כמה אנשים ישנם בכרמיאל ובאזור. עכשיו כמה מהם צריכים לנסוע כל יום לת"א בתח"צ?
על פניו יש מן ההיגיון
הרי יש משתמשים רבים כל יום במוניות השירות ובקווי האוטובוס מכרמיאל וסביבתה לתחנת הרכבת עכו. יש להניח, שהרב הגדול נוסע ברכבת לכיוון דרום ולא לכיוון צפון לתחנת נהריה. הרב סביר להניח, נוסעים דרומית לחיפה, שכן מאיזור כרמיאל לאיזור חיפה יש קווי אוטובוסים ומוניות שירות. בקיצור הרב נוסעים לתחנת חדרה ודרומית אליה לתל אביב ומתוכם בטח הרב הגדול הוא בין נתניה לתל אביב ועוד יותר רבים בין הרצליה לתל אביב. לסיכום קיים סיכוי רב, שיהיה אוטובוס מלא ביושבים מכרמיאל לאורך כביש החוף.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה