סוף הדרך של קווי 5X ו־6X בקריות

מצב
הנושא נעול.

Gn434

New member
למה 1.5 במקום 1?

על מנת שיצטרכו 1.5 אוטובוסים במקום 1?
וכמובן שכסאות גלגלים לא יוכלו להשתמש בהם?
למה 1.5 במקום 1?
אוטובוס בינעירוני מכיל יותר מושבים מאוטובוס עירוני, ובגלל שרוב האנשים יישבו בו ולא יעמדו, אז הוא בטיחותי יותר.
 
יותר מושבים, אבל פחות נוסעים

למה 1.5 במקום 1?
אוטובוס בינעירוני מכיל יותר מושבים מאוטובוס עירוני, ובגלל שרוב האנשים יישבו בו ולא יעמדו, אז הוא בטיחותי יותר.
יותר מושבים, אבל פחות נוסעים
לכן כדי שיוכלו להעביר את אותה כמות נוסעים, צריך כמות פי 1.5 מכמות האוטובוסים העירוניים
 

Gn434

New member
איך אתה מחשב את הקיבולת של אוטובוס עירוני

יותר מושבים, אבל פחות נוסעים
לכן כדי שיוכלו להעביר את אותה כמות נוסעים, צריך כמות פי 1.5 מכמות האוטובוסים העירוניים
איך אתה מחשב את הקיבולת של אוטובוס עירוני
בעמידה? מצב של קופסת סרדינים שבו אפשר ליפול בקלות?
 

Gn434

New member
התכוונתי לכמות הנוסעים בעמידה?

כמובן שעם נוסעים בעמידה.
התכוונתי לכמות הנוסעים בעמידה?
אני לא אומר שאוטובוס עירוני זה דבר רע, אבל יש לו מגבלות.
כמי שנוסע לא מעט באיזור חיפה באוטובוסים עירוניים ובינעירוניים, אני רואה עד כמה האוטבוסים העירוניים קטנים וצפופים.
בין אם מדובר בחיילים עם תיקים גדולים שתופסים את כל המקום המיועד לכסאות גלגלים, או סתם אוטובוסים מ-א-ו-ד צפופים מבחינת כמות המושבים (מושב ליד מושב, וללא מקום לרגליים).
אתה גם יוצא מנק' הנחה שלאוטובוס עירוני יש מסלול קצר, וזה לא משהו שהוא תמיד נכון. אני נוסע באוטובוס עירוני שהמסלול שלו לוקח יותר משעה.
 
אוטובוס עירוני, הוא קודם כל נגיש

התכוונתי לכמות הנוסעים בעמידה?
אני לא אומר שאוטובוס עירוני זה דבר רע, אבל יש לו מגבלות.
כמי שנוסע לא מעט באיזור חיפה באוטובוסים עירוניים ובינעירוניים, אני רואה עד כמה האוטבוסים העירוניים קטנים וצפופים.
בין אם מדובר בחיילים עם תיקים גדולים שתופסים את כל המקום המיועד לכסאות גלגלים, או סתם אוטובוסים מ-א-ו-ד צפופים מבחינת כמות המושבים (מושב ליד מושב, וללא מקום לרגליים).
אתה גם יוצא מנק' הנחה שלאוטובוס עירוני יש מסלול קצר, וזה לא משהו שהוא תמיד נכון. אני נוסע באוטובוס עירוני שהמסלול שלו לוקח יותר משעה.
אוטובוס עירוני, הוא קודם כל נגיש
אל תשכח שלאוטובוס עולים גם נכים.
בנוסף עליה וירדה מהירים בגלל דלתות רחבות ריצפה נמוכה.
אל תשכח שלאוטובוס עולים גם קשישים. ולרבים מהם קשה לטפס 3 מדרגות של אוטובוס בינעירוני.
כמות הנוסעים בעמידה לפי המכרזים החדשים (מהזיכרון) היא 28 לפני שמוסיפים נסיעות.
 

Gn434

New member
קשה גם לקשישים לשבת באוטובוסים עירוניים

אוטובוס עירוני, הוא קודם כל נגיש
אל תשכח שלאוטובוס עולים גם נכים.
בנוסף עליה וירדה מהירים בגלל דלתות רחבות ריצפה נמוכה.
אל תשכח שלאוטובוס עולים גם קשישים. ולרבים מהם קשה לטפס 3 מדרגות של אוטובוס בינעירוני.
כמות הנוסעים בעמידה לפי המכרזים החדשים (מהזיכרון) היא 28 לפני שמוסיפים נסיעות.
קשה גם לקשישים לשבת באוטובוסים עירוניים
כי הם רגילים לשבת במקום הכי קקרוב לנהג ובד"כ הם כוללים מדרגה גבוהה מאוד.
ואם כל הכבוד, יש גם את העניין של טובת הכלל.
אי אפשר לסכן את הבטיחות של חלק לא קטן מנוסעי האוטובוס רק בגלל קצת מדרגות. אני אישית ראיתי כמה אנשים נופלים באוטובוסים עירוניים, וזו לא חוויה נחמדה במיוחד.
 
רגילים לשבת קרוב לנהג?

קשה גם לקשישים לשבת באוטובוסים עירוניים
כי הם רגילים לשבת במקום הכי קקרוב לנהג ובד"כ הם כוללים מדרגה גבוהה מאוד.
ואם כל הכבוד, יש גם את העניין של טובת הכלל.
אי אפשר לסכן את הבטיחות של חלק לא קטן מנוסעי האוטובוס רק בגלל קצת מדרגות. אני אישית ראיתי כמה אנשים נופלים באוטובוסים עירוניים, וזו לא חוויה נחמדה במיוחד.
רגילים לשבת קרוב לנהג?
מה שקשה זה לשבת במקום אחר?

תמו טיעוניי
 

Gn434

New member
לא הבנתי את כוונתך...

רגילים לשבת קרוב לנהג?
מה שקשה זה לשבת במקום אחר?

תמו טיעוניי
לא הבנתי את כוונתך...
רק אמרתי שהם התרגלו לשבת שם, ולא יושבים במקומות שמיועדים להם (המושבים היחידניים). חלק גם מתעקשים על כך.
 

tapuzo

New member
נכון יש דגם שבן המושב הראשון ממש דורש טיפוס

קשה גם לקשישים לשבת באוטובוסים עירוניים
כי הם רגילים לשבת במקום הכי קקרוב לנהג ובד"כ הם כוללים מדרגה גבוהה מאוד.
ואם כל הכבוד, יש גם את העניין של טובת הכלל.
אי אפשר לסכן את הבטיחות של חלק לא קטן מנוסעי האוטובוס רק בגלל קצת מדרגות. אני אישית ראיתי כמה אנשים נופלים באוטובוסים עירוניים, וזו לא חוויה נחמדה במיוחד.
נכון יש דגם שבן המושב הראשון ממש דורש טיפוס
ראיתי במו עיני אשה אפילו לא מבוגרת סביב גיל 50 מנסה לרדת מאותו מושב
וממש נופלת כמו שרואים כדור נופל, נופלת אל רצפת האוטובוס והנהג נאלץ לעצור
במזל לא שברה איזה יד או רגל. זה מושב סופר סופר מסוכן לא מבין איך תכננו
אוטובוס כזה.
 
מצטער שלא מצאנו מקום אחר לשים את הגלגל

נכון יש דגם שבן המושב הראשון ממש דורש טיפוס
ראיתי במו עיני אשה אפילו לא מבוגרת סביב גיל 50 מנסה לרדת מאותו מושב
וממש נופלת כמו שרואים כדור נופל, נופלת אל רצפת האוטובוס והנהג נאלץ לעצור
במזל לא שברה איזה יד או רגל. זה מושב סופר סופר מסוכן לא מבין איך תכננו
אוטובוס כזה.
מצטער שלא מצאנו מקום אחר לשים את הגלגל
 

amit1270

New member
דווקא במצב "קופסת סרדינים" קשה יותר ליפול

איך אתה מחשב את הקיבולת של אוטובוס עירוני
בעמידה? מצב של קופסת סרדינים שבו אפשר ליפול בקלות?
דווקא במצב "קופסת סרדינים" קשה יותר ליפול
 

Gn434

New member
אבל הטרדות מיניות יש בלי סוף...

דווקא במצב "קופסת סרדינים" קשה יותר ליפול
אבל הטרדות מיניות יש בלי סוף...
וזה נטו מהצפיפות שאין מקום לנוע.
ואני לא בטוח שיותר קשה ליפול, הנפילה היא פשוט על האנשים האחרים שעומדים....
 

tapuzo

New member
מה שחשוב למשתמש זה שיהיה לו מקום ישיבה

יותר מושבים, אבל פחות נוסעים
לכן כדי שיוכלו להעביר את אותה כמות נוסעים, צריך כמות פי 1.5 מכמות האוטובוסים העירוניים
מה שחשוב למשתמש זה שיהיה לו מקום ישיבה
גם אם צריך 2 אוטובוסים. אז מה?
נוחות המשתמש היא מרכיב מרכזי בבחירה בתחבורה ציבורית.
אף אחד לא רוצה לעמוד לא שעה וגם לא חצי שעה מהקריות לחיפה פעמיים ביום.
אם זה המצב אז אתה אומר לעצמך שזה לא יכול להיות הכלי שלך להגיע לעבודה
ואז אתה מחפש אלטרנטיבות.. או מוניות, או רכב פרטי, או הסעות.
 
אז תעבור למוניות/רכב/הסעות/מטוס פרטי

מה שחשוב למשתמש זה שיהיה לו מקום ישיבה
גם אם צריך 2 אוטובוסים. אז מה?
נוחות המשתמש היא מרכיב מרכזי בבחירה בתחבורה ציבורית.
אף אחד לא רוצה לעמוד לא שעה וגם לא חצי שעה מהקריות לחיפה פעמיים ביום.
אם זה המצב אז אתה אומר לעצמך שזה לא יכול להיות הכלי שלך להגיע לעבודה
ואז אתה מחפש אלטרנטיבות.. או מוניות, או רכב פרטי, או הסעות.
אז תעבור למוניות/רכב/הסעות/מטוס פרטי
 
שום מערכת תחבורה ציבורית בעולם

מה שחשוב למשתמש זה שיהיה לו מקום ישיבה
גם אם צריך 2 אוטובוסים. אז מה?
נוחות המשתמש היא מרכיב מרכזי בבחירה בתחבורה ציבורית.
אף אחד לא רוצה לעמוד לא שעה וגם לא חצי שעה מהקריות לחיפה פעמיים ביום.
אם זה המצב אז אתה אומר לעצמך שזה לא יכול להיות הכלי שלך להגיע לעבודה
ואז אתה מחפש אלטרנטיבות.. או מוניות, או רכב פרטי, או הסעות.
שום מערכת תחבורה ציבורית בעולם
לא בונה על זה שכל הנוסעים ישבו.
כל הרעיון של תחבורה ציבורית עירונית היא להביא אותך מהר ליעד.

שיקול של מקומות ישיבה נכנס רק בקווים מאוד ארוכים (בין מטרופולינים).
 

tapuzo

New member
לא כשמדובר על נסיעה של חצי שעה עד שעה

שום מערכת תחבורה ציבורית בעולם
לא בונה על זה שכל הנוסעים ישבו.
כל הרעיון של תחבורה ציבורית עירונית היא להביא אותך מהר ליעד.

שיקול של מקומות ישיבה נכנס רק בקווים מאוד ארוכים (בין מטרופולינים).
לא כשמדובר על נסיעה של חצי שעה עד שעה
כמו מהקריות למרכז חיפה או למת"ם או לרמב"ם
ולא כשמדובר בחיפה ובקריות ב-20 אחוז אוכלוסיה מבוגרת
שהיא צרכנית מרכזית של תח"צ
אי אפשר לשים 40 כסאות ולדרוש מ-100 איש לעמוד.
זה לא הגיוני.
 

darkshadow1

New member
שטויות.

לא כשמדובר על נסיעה של חצי שעה עד שעה
כמו מהקריות למרכז חיפה או למת"ם או לרמב"ם
ולא כשמדובר בחיפה ובקריות ב-20 אחוז אוכלוסיה מבוגרת
שהיא צרכנית מרכזית של תח"צ
אי אפשר לשים 40 כסאות ולדרוש מ-100 איש לעמוד.
זה לא הגיוני.
שטויות.
עכשיו בדקתי באתר של הרכבת התחתית בלונדון ונסיעה בין שתי תחנות של קו כלשהו שהן אפילו לא תחנות הקיצון לוקח 48 דקות. כמובן שאף אחד לא מבטיח לך מקום ישיבה.
 

tapuzo

New member
שמע יש הבדל מאד מאד מרכזי

שטויות.
עכשיו בדקתי באתר של הרכבת התחתית בלונדון ונסיעה בין שתי תחנות של קו כלשהו שהן אפילו לא תחנות הקיצון לוקח 48 דקות. כמובן שאף אחד לא מבטיח לך מקום ישיבה.
שמע יש הבדל מאד מאד מרכזי
רוב הנסיעות במטרונית הן בינעירוניות במהותן בין הקריות לבין מרכז חיפה והלאה או הדר.
כלומר ר-ו-ב הנסיעות יהיו ארוכות סביב חצי שעה ומעלה. למי שבא מקרית אתא או "מרכזית הקריות" (עלאק)
מדובר בנסיעה של חצי שעה רק עד הצ'ק פוסט.
אני לא יודע לגבי טיוב לא בלונדון ולא בטוקיו ולא בניו יורק. אני יודע מה שאני ראיתי באוטובוסים
בהולנד, בצרפת, באיטליה, אמריקה. לא עומדים חצי שעה במעברים. לא יצא לי לעמוד גם במקומות
עמוסי תיירים שקשה עוד יותר חיזוי כמות הנוסעים, או שהגיעו 2 אחד אחרי השני שראית שאחד מלא
ואז הלכת לבא אחריו או שהתחלופה הייתה מספיק גדולה שהיו מקומות.
התחלופה במטרונית לא גבוהה רק נוספים עוד ועוד נוסעים מהקריות עד הצ'ק פוסט והפוך מהדר
ואז נוצר מצב שכל מי שעולה לא יהיה לו מקום באופן קבוע אם התדירות לא תהיה מאד מאד גבוהה.
 

darkshadow1

New member
אלה לא נסיעות בינעירוניות בכלל.

שמע יש הבדל מאד מאד מרכזי
רוב הנסיעות במטרונית הן בינעירוניות במהותן בין הקריות לבין מרכז חיפה והלאה או הדר.
כלומר ר-ו-ב הנסיעות יהיו ארוכות סביב חצי שעה ומעלה. למי שבא מקרית אתא או "מרכזית הקריות" (עלאק)
מדובר בנסיעה של חצי שעה רק עד הצ'ק פוסט.
אני לא יודע לגבי טיוב לא בלונדון ולא בטוקיו ולא בניו יורק. אני יודע מה שאני ראיתי באוטובוסים
בהולנד, בצרפת, באיטליה, אמריקה. לא עומדים חצי שעה במעברים. לא יצא לי לעמוד גם במקומות
עמוסי תיירים שקשה עוד יותר חיזוי כמות הנוסעים, או שהגיעו 2 אחד אחרי השני שראית שאחד מלא
ואז הלכת לבא אחריו או שהתחלופה הייתה מספיק גדולה שהיו מקומות.
התחלופה במטרונית לא גבוהה רק נוספים עוד ועוד נוסעים מהקריות עד הצ'ק פוסט והפוך מהדר
ואז נוצר מצב שכל מי שעולה לא יהיה לו מקום באופן קבוע אם התדירות לא תהיה מאד מאד גבוהה.
אלה לא נסיעות בינעירוניות בכלל.
נסיעה בין חיפה לבין הקריות היא עירונית בדיוק כמו נסיעה בין תל אביב לגבעתיים. מצב שבו רק עולים נוסעים הוא סביר והגיוני, כך מי שנוסע את הזמן הארוך ביותר זוכה למקום ישיבה ומי שנוסע זמנים קצרים יותר עומד.
כנראה שלא נסעת בכל אמצעי התחבורה בהולנד כי אני נסעתי מעל לחצי שעה בקווי טראם באמסטרדם, כשמספר המקומות בטראמים הוא מאוד מצומצם, הנסיעה לא נוחה בכלל (אמנם אין עליות וירידות אבל יש המון פיתולים) וכמובן אין מיזוג.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה