סוללת ליטיום פולימר - שאלה

Ori Cohen

New member
סוללת ליטיום פולימר - שאלה

האם הסוללה אמורה להגיע לשיא ביצועיה כבר בטיסה הראשונה (לאחר טעינה ראשונית)? תודה.
 
מה שהיצרנים לא מספרים לך!!!

לגבי סוללות אלו ועליך להקפיד בשימוש ראשוני בכדי להאריך חיי הסוללות עליך: לטעון במלואן, ב-5 הפריקות הראשונות רצוי מאד לא לעבור 5C תוך פריקה של לא יותר מ-75% מתכולת הסוללה. לאחר מכן הנך יכול להעלות זרמי הפריקה בהדרגה כמו כן לנצלה עד 95% מתכולתה. אגב אחסנת הנ"ל: לטעון 40% ולאחסן לטווח ארוך. בהצלחה!!!
 

Ori Cohen

New member
לא יותר מ-5C? בטיסה?!

המנוע שלי צורך קרוב ל-13C, אני לא חושב שאני אוכל לטו בפריקה של 5C זה נשמע לי בלתי אפשרי. תודה.
 

umbo

New member
מה בדיוק הבעיה ?

תטעין את הסוללה מספר פעמים ותרוקן אותה ע"י הפעלת המנוע במצערת חלקית כשהוא ביד - הכל בבית, אפשר מול הטלויזיה ואפילו לא עושה מי יודע מה רעש. ערב אחד וגמרת את הסיפור.
 

Ori Cohen

New member
ואתה אומר שזה ישמור לי את ביצועי

הסוללה לטווח ארוך?
 

umbo

New member
לא, מה שאני אומר זה ......

איך לפתור את הבעיה של ריקון הסוללה 5 פעמים כמו שהציע p 51 miss america , ולך היתה בעיה לעשות זאת בטיסה בלי לעבור 5C . פשוט לא צריך לעשות זאת בטיסה. אם מה שהוא מציע נכון - את זה אני לא יודע, אם כי זה נשמע הגיוני !!!
 

toolyr

New member
לפי הוראות היצרן

בפקים של TP מבקשים להריץ אותם מספר פעמים כאשר המגבלה היא 3-5 C. עשיתי את זה בבית ועליתי לאוויר.
 

erazz

New member
כן ואך ורק כן

בניגוד לסוללות ניקל קדמיום וסוללות ניקל מטאל שבהן יש צורך לשבור את המבנה הגבישי שנוצר לאחר זמן (אי שימוש, שימוש חלקי וכו...) בסוללות ליתיום לא צריך. עוד לגבי סוללות ליתיום: 1) הן הולכות ונחלשות עם הזמן - אחרי 3 שנים אפשר לזרוק לפח ללא קשר לשימוש. 2) אין כל בעיה לפרוק אותן חלקית ואז לטעון. בניגוד לניקל-קדמיום וניקל-מטאל אין פה "זיכרון". 3) הפריקה העצמית שלהן נמוכה בהרבה מניקל-קדמיום/מטאל. 4) כדאי לאכסן אותן כשהן טעונות לגמרי כיוון שזה מבטיח שלא יווצר ציפוי ליתיום על הפלטות (ובכך תהרס הסוללה מהר יותר)
 
למעלה