סוכריות טופי שקדים

תוכי

New member
סוכריות טופי שקדים ../images/Emo13.gif

ממתק אמיתי בטעם חמאה וחלב המצרכים 75 גרם חמאה 3/4 כוס סוכר קופסא (400 גרם) חלב מרוכז ממותק כף סירופ זהב 50 גרם שקדים מלובנים קלויים קצוצים 1/2 כפית תמצית וניל משמנים תבנית מרובעת של 18X18 שמים את החמאה בסיר כבד, וממיסים על להבה נמוכה. מוסיפים סוכר, חלב מרוכז וסירופפ, ובוחשים עד שכל הסוכר יימס. מביאים לרתיחה ומבשלים במשך 20 דקות, עד שהתערובת תגיע לטמפ´ של 118 מעלות. מערבבים לעיתים קרובות. מוסיפים וניל ושקדים ויוצקים לתבנית. מצננים עד שהתערובת כמעט קשה, מסמנים ריבועים בסכין, ומניחים לתערובת להתקשות לגמרי. שוברים לריבועים לפי הסימון. מתוך זמנים מודרניים (עיתון ישן)
 

תוכי

New member
בגאט ממולא בפטריות ../images/Emo175.gif

*** בגאט ממולא בפטריות *** 8 מנות: חשוב שהבגט יהיה טרי מאוד ברגע המילוי. אפשר למלא את הבגט, לעטוף אותו בעטיפת ניילון ולשמור במקרר יום או להקפיא לתקופה ארוכה יותר. לפני האפייה יש להפשיר היטב את הבגט הממולא המצרכים: 2 בגטים טריים 30 גרם חמאה 500 גרם פיטריות שמפניון טריות מנוקות ופרוסות מלח פלפל שחור טחון טרי שקית שמנת מתוקה (250 מ"ל) 1/2 כוס חלב 3 כפיות קורנפלור בלולות במעט מים 1/2 כפית מכל אחד מהתבלינים: ריחן, מיורן, אורגנו וקורנית יבשים 300 גרם גבינת צ´דר פרוסה דק מאוד 4 כפות פטרוזליה קצוצה אופן ההכנה: מחלקים כל בגט ל-4 חלקים, לאורכו. חותכים את הקצוות הדקים. מכל חלק מסירים את הקרום העליון, ומרוקנים את תוך הרך. משאירים דפנות בצדדים החתוכים כדי שהמלית לא תיזל.. מקבלים 8 סירות לחם. ממיסים את החמאה במחבת גדולה, מוסיפים פיטריות, מלח ופלפל שחור, ומבשלים מעל להבה גבוהה עד שכל הנוזלים שבמחבת מתאדים. מוסיפים שמנת מתוקה, חלב, קורנפלור ועשבי תיבול. מערבבים, מביאים שוב לרתיחה ומסירים מהאש. מצננים. ממלאים כל סירת בגט במלית הפטריות. מחממים את התנור לחום בינוני גבוה ואופים את חתיכות הבגט במשך 8 דקות. מניחים את פרוסות הגבינה על חתיכות הבגט, ואופים 5 דקות נוספות. בוזקים פטרוזליה קצוצה ומגישים חם מאוד. מתוך זמנים מודרניים - ציק צ´ק - עיתון ישן מאוד
 

שושkה

New member
שיגריס ענתה על שאלה זו בשבוע שעבר

אם אינני טועה. מקפיצה לשיגריס (לא זוכרת מה זה היה...)
 

שיגריס

New member
סירופ זהוב ולא זהב...

מדובר בסירופ המופק מקני הסוכר ויש גם תחליף בצורת סירופ תירס של חברת kARO שבו אני משתמשת (להשיג ברשתות קוסמוס וכנראה גם ברשתות אחרות ליד סירופ מייפל).
 

שיגריס

New member
זה בסדר גמור, דני אלה,

אין צורך להתנצל כי לפעמים מפספסים דברים ואם אני כאן - אני שמחה לענות.
 
למעלה