סוזוקי סלריו תיבת הילוכים רובוטית 60000 ק"מ

u m h

Member
חבר "מבין" יעץ לי להתפטר מהרכב כי לפי הקילומטראז' של 60K זה השלב שמתחילות הבעיות בגיר והסיפור יקר.

האם אתם מסכימים לקביעה זו ?
 
חבר "מבין" יעץ לי להתפטר מהרכב כי לפי הקילומטראז' של 60K זה השלב שמתחילות הבעיות בגיר והסיפור יקר.

האם אתם מסכימים לקביעה זו ?
בגלל קלאץ' להיפטר מהרכב?
החלק המקורי עולה כ1000 שח והעבודה סכום דומה.
תברר במוסכי סוזוקי את המחירים המדויקים וכמובן אין מה להחליף לפני שהקלאץ' באמת מחליק...
ב60k אתה עוד רחוק מזה. כמה שנים הרכב אצלך?
 

u m h

Member
בגלל קלאץ' להיפטר מהרכב?
החלק המקורי עולה כ1000 שח והעבודה סכום דומה.
תברר במוסכי סוזוקי את המחירים המדויקים וכמובן אין מה להחליף לפני שהקלאץ' באמת מחליק...
ב60k אתה עוד רחוק מזה. כמה שנים הרכב אצלך?
בן 5. לפעמים כאשר מתחילות בעיות נשאלת השאלה על כדאיות להחזיק ברכב שיבלה במוסכים. זה גם שיקול כספי וגם פגיעה באיכות חיים.
 

חן 1111

Active member
בן 5. לפעמים כאשר מתחילות בעיות נשאלת השאלה על כדאיות להחזיק ברכב שיבלה במוסכים. זה גם שיקול כספי וגם פגיעה באיכות חיים.
אין שום שאלה. רכב מתוחזק בגיל כזה לא מבלה זמן משמעותי במוסכים, ובכל מקרה עלות התיקונים יותר נמוכה מעלות החלפת הרכב. בכל מקרה, זה עוד מוקדם, במיוחד עבור סוזוקי.
יש לי סוזוקי בת 17, עם מעל 300 אלף ק"מ, משרתת אותי מצוין. נכון, יש קצת תיקונים פה ושם, כמובן שיותר מאשר ברכב חדש, אבל ממש לא הרבה.
 

u m h

Member
אין שום שאלה. רכב מתוחזק בגיל כזה לא מבלה זמן משמעותי במוסכים, ובכל מקרה עלות התיקונים יותר נמוכה מעלות החלפת הרכב. בכל מקרה, זה עוד מוקדם, במיוחד עבור סוזוקי.
יש לי סוזוקי בת 17, עם מעל 300 אלף ק"מ, משרתת אותי מצוין. נכון, יש קצת תיקונים פה ושם, כמובן שיותר מאשר ברכב חדש, אבל ממש לא הרבה.
(y) (y)
 

u m h

Member
אין שום שאלה. רכב מתוחזק בגיל כזה לא מבלה זמן משמעותי במוסכים, ובכל מקרה עלות התיקונים יותר נמוכה מעלות החלפת הרכב. בכל מקרה, זה עוד מוקדם, במיוחד עבור סוזוקי.
יש לי סוזוקי בת 17, עם מעל 300 אלף ק"מ, משרתת אותי מצוין. נכון, יש קצת תיקונים פה ושם, כמובן שיותר מאשר ברכב חדש, אבל ממש לא הרבה.
(y)(y)
 
בן 5. לפעמים כאשר מתחילות בעיות נשאלת השאלה על כדאיות להחזיק ברכב שיבלה במוסכים. זה גם שיקול כספי וגם פגיעה באיכות חיים.
הרכב שלי מ2012. אני יד 1 ונסעתי הרבה יותר מ60k אבל את הקלאץ' עדיין לא החלפתי. אין עדיין כל החלקה.

זאת למרות שהסבתי את הרכב לגפ"מ וזה הליך שנושא איתו בעיות ויש צורך ללמוד את הנושא...

הרכב שלך בן 5 כלומר את רוב הערך שלו כבר איבדת. כעת כל שנה אתה נוסע כמעט ללא אובדן ערך. אם אין הוצאות תחזוקה משמעותיות אז מצבך טוב כי 2000 ש"ח עבור הקלאץ' לא באמת משנה את המאזן...
 

חן 1111

Active member
חבר "מבין" יעץ לי להתפטר מהרכב כי לפי הקילומטראז' של 60K זה השלב שמתחילות הבעיות בגיר והסיפור יקר.

האם אתם מסכימים לקביעה זו ?
החבר לא מבין כל כך. למעשה הגיר הוא כמו גיר ידני ואין לו שום בעיות. מה שיכול להתבלות זה המצמד, בדיוק כמו בגיר ידני. וכמו בגיר ידני, אורך חיי המצמד תלוי בסגנון הנהיגה. חוץ מזה עלות התיקון לא כל כך גבוהה (בשביל פעם בחמש שנים). כך שזה לא צריך להיות שיקול.
 

u m h

Member
החבר לא מבין כל כך. למעשה הגיר הוא כמו גיר ידני ואין לו שום בעיות. מה שיכול להתבלות זה המצמד, בדיוק כמו בגיר ידני. וכמו בגיר ידני, אורך חיי המצמד תלוי בסגנון הנהיגה. חוץ מזה עלות התיקון לא כל כך גבוהה (בשביל פעם בחמש שנים). כך שזה לא צריך להיות שיקול.
מה כוונתך תלוי בסיגנון נסיעה אם אני נוהג על אוטומט ברוב המקרים ? כמובן, כאשר יש פקק והתנועה זוחלת או כשיש עליה קצרה ותלולה מאד - אז אני משתמש בידני.
 

חן 1111

Active member
מה כוונתך תלוי בסיגנון נסיעה אם אני נוהג על אוטומט ברוב המקרים ? כמובן, כאשר יש פקק והתנועה זוחלת או כשיש עליה קצרה ותלולה מאד - אז אני משתמש בידני.
לא. לא משנה אם אתה על אוטומט. ההפעלה של המצמד היא בכל מקרה אוטומטית. הכוונה בעיקר לאופי הנסיעות. לדוגמה, בנסיעה בינעירונית המצמד כמעט לא עובד והבלאי שלו אפסי. הבלאי העיקרי במצמד הוא בהתחלת נסיעה. ככל שאתה נוסע יותר בעיר ו/או בפקקים, הבלאי גדל. אם זה בפקקים בעיר עם הרבה עליות, למשל בחיפה או בירושלים, הבלאי גדל עוד יותר. גם צורת הנהיגה קובעת. כמו שכתבו כאן, אם אתה עומד בעלייה ומחזיק את הרכב באמצעות גז חלש (כמו שאתה רגיל עם גיר אוטומטי), שזה אומר למעשה באמצעות הפעלה חלקית של המצמד, זה כמובן מגדיל את הבלאי. אם אתה מתרגל במצב הזה להחזיק את הרכב באמצעות הבלמים (שאז המצמד מופרד לגמרי ואין בלאי), ולתת גז רק כשצריך להתחיל לנסוע, אתה מקטין בהרבה את הבלאי.
 

u m h

Member
לא. לא משנה אם אתה על אוטומט. ההפעלה של המצמד היא בכל מקרה אוטומטית. הכוונה בעיקר לאופי הנסיעות. לדוגמה, בנסיעה בינעירונית המצמד כמעט לא עובד והבלאי שלו אפסי. הבלאי העיקרי במצמד הוא בהתחלת נסיעה. ככל שאתה נוסע יותר בעיר ו/או בפקקים, הבלאי גדל. אם זה בפקקים בעיר עם הרבה עליות, למשל בחיפה או בירושלים, הבלאי גדל עוד יותר. גם צורת הנהיגה קובעת. כמו שכתבו כאן, אם אתה עומד בעלייה ומחזיק את הרכב באמצעות גז חלש (כמו שאתה רגיל עם גיר אוטומטי), שזה אומר למעשה באמצעות הפעלה חלקית של המצמד, זה כמובן מגדיל את הבלאי. אם אתה מתרגל במצב הזה להחזיק את הרכב באמצעות הבלמים (שאז המצמד מופרד לגמרי ואין בלאי), ולתת גז רק כשצריך להתחיל לנסוע, אתה מקטין בהרבה את הבלאי.
אוקיי, תודה. אגב סיגנון נהיגה - אם אני רק יכול לצפות מראש אני עובר למצב ידני למשל ביציאה מחניונים תת קרקעיים שהיציאה היא בשיפוע חזק, או אחרי עמידה ברמזור בדרך עולה, או בהשתלבות לדרך ראשית, בכל המקרים האלה אני עובר לידני כדי לשמור על נהיגה רציפה ולא "מגוהקת" ... :-):
 
הוא כנראה מתכוון לבלאי במצמד - לא אמור להיות כזה יקר להחלפה (אם כי גם לא כזה זול). קצב הבלאי תלוי מאוד באופי הנסיעה ברכב - רכב שנוסע בין עירוני יכסה מרחק הרבה יותר גדול מאשר רכב עירוני על מצמד, במיוחד אם הנהג נוטה "לזחול" עם הרכב או לעמוד בעליה בעזרת הגז במקום הבלמים.
 
למעלה