סוזוקי אלטו או סיאט מיי

Ofer Hartov

New member
סוזוקי אלטו או סיאט מיי

שלום
קיבלתי שתי הצעות מחיר לאוטו מיני חדש 2015. יש הפרש מחיר לטובת הסוזוקי אלטו ( האלטו 54,000 שח כולל ביטוח מקיף, רישוי , מוביליי- והסיאט מיי 58,000 שח כולל רישוי בלבד , 3 דלתות).
השאלה אם וכמה עדיפה הסיאט מיי מבחינת אמינות וגם כח לנסיעות ארוכות יותר (ועליות וכו) ..מה ממליצים?
 
הסיאט אינו עדיף...

לא לנסיעות ארוכות וגם לא לעליות. תנסה בנסיעות מבחן ותיווכח. לאילו מרחקים ועליות שאתה זקוק [אין דין רמ"ג גבעתיים כדין העלייה מים המלח לירושלים]. המכוניות קטנות מאד ואתה צריך לבדוק שנוח לך ושיש לך מספיק מקום. עבורי הסוזוקי לא הכיל מספיק מקום לרגליים גם כשהרחקתי הכסא במקסימום. את הסיאט לא בדקתי אבל ייתכן שמתאים לבעלי רגליים ארוכות יותר....
אני מהמר שבעליות הסוזוקי הקל מאיץ מהר יותר ובכלל מהיר יותר.
בנוסף הרפיוטישן של הסוזוקי: באמינות וחיסכון שמו הולך לפניו.
לעומת זאת: בתחום הבטיחות אני מהמר שלסיאט יש יתרון. האם מישהו יודע ציונים באנקאפ ?
ובנוסף יש שם מנגנון בלימה אוטומטי בנסיעה איטית לעבר רכב אחר...

ולבסוף, האם האחריות לסיאט היא שנתיים או 3 מקיפות כמו לסוזוקי?
 
אתה לא מכיר את השיטה?

התשובה הראשונה היא חינם אבל לא לעולם חוסן.
זה כמו עולם הסם
. כדי לזכות בתשובה שנייה אתה נדרש לשלשל מזומנים דרך הפיי פאל. אחרת ממה נתפרנס?

יש לך אופציה לעקוף את זה אם תכנס עם שם משתמש שונה. זה מיסוך פנטסטי.

&nbsp
אחרי הרצינות אוסיף בבדיחות הדעת שלגבי הפנדה אין לי ניסיון סביר עם הרכב ולכן לא שווה לך לשלם הפעם הזאת.
מה שאני כן יודע הוא שהפנדה עם רצועת תזמון ויש להחליפה מידי 3 שנים. הסוזוקי עם שרשרת והתחזוקה פשוטה וזולה כי לא מחליפים בכלל ולגבי הסאט מיי אינני יודע האם שרשרת או רצועה.
&nbsp
באמת ברצינות: דבר ראשון תעשה נסיעות מבחן ויותר מאחת על כל אחד ממועמדיך וכולל בתוואי הדרוש לך אם הוא מיוחד כגון עליות קיצוניות וכד'.
 

enigo

New member
הפנדה מכונית נעימה בהרבה משתי האחרות

ולנסיעות ארוכות הייתי בוחר בה בלי לחשוב פעמיים, אפילו שהיא מעט יקרה יותר. מנוע נעים יותר, חלק וגמיש, בידוד רעשים טוב יותר, מתלים יעילים יותר ותא נוסעים איכותי יותר. בקיצור - אוטו עדיף בהרבה, שבמחיר החדש שלו הוא מבחינתי הבחירה המועדפת במיני ידנית.
 

טופו10

New member
הסיאט מי עם המנוע החזק יותר (75 כ"ס)

עדיפה בהרבה על האלטו. כנ"ל לגבי כל רכב בקטגוריה זו. האלטו רכב מאד מאד בסיסי מכל בחינה. הפנדה מומלצת בהחלט. גם C1.
 

enigo

New member
6 כ"ס זה לא מה שהופך רכב לעדיף בהרבה.

מנוע חלק ובידוד רעשים טוב חשובים הרבה יותר ברכב שאמור לנסוע מרחקים ארוכים, למשל.
 
לי יש אלטו. מנסיוני הקצר...

יש לי את האלטו כ-4 חודשים צברתי כ- 6,000 קמ'. גיר ידני
רוב הנסיעות אמנם אני מבצע לבד, אך כבר נסעתי ברכב "עמוס" (2 מבוגרים + 2 ילדות + תיק גדול בתא המטען).
נסיעות בכביש 6 ברכב עמוס אין בכלל בעיה.
נסעתי גם בעליות (עדיין לא לירושלים אך עדיין עליות נכבדות) עם העברת הילוכים נכונה לא הייתה בעיה והרכב לא השתרך מאחור, להיפך היו מקרים בהם רכבים שנחשבים חזקים יותר "תקעו" אותי (ואני לא נוהג מעל המהירות המותרת).
את הסיאט אני לא מכיר אך יש ביקורות טובות.
מה שכן, לדעתי מערכת המובילאיי שווה כל שקל גם אם היא לא היתה כלולה ברכב.
 

aharon d

New member
תבדוק גם

את יונדאי I10 החדשה בגיר ידני - מחירה פחות או יותר באותה גזרה.
היא עולה על שלושת האחרות בסדר גודל:
מנצחת אותן באיכות הנסיעה, בבדוד הרעשים, בהתנהגות הכביש, במרחב הפנימי, באבזור, באיכות המושבים, ובעצם בכל
תחום שרק ניגע בו, למעט אולי בעיצוב הפנים שם יהיה לה קשה מול הפנדה או הסיאט מי.
אגב היונדאי גם סחירה יותר מהאחרות ויהיה לך קל יותר להפטר ממנה בעוד כמה שנים, והנה עוד בונוס נחמד.
לא סתם יש עליה כיום תור המתנה של 2-3 חודשים מרגע הזמנה עד אספקה, היבואן לא עומד בקצב ההזמנות.
קח נסיעת מבחן על כולן בכדי לקבל פרספקטיבה.
 

enigo

New member
ה-i10 לא עדיפה על הפנדה באיכות הנסיעה, בבידוד הרעשים, במנוע

וגם ממש לא בטוח שבהתנהגות הכביש, אבל זה באמת לא קריטי ברכב כזה.
אם כבר, חבר שקנה לפני חצי שנה i10 ידני התבעס מאוד מהורדת המחיר של הפנדה, כי במחיר שווה הוא היה לוקח את הפנדה לי לחשוב פעמיים, אלא שאז היא עלתה 10,000 שקלים יותר, וזה הוציא אותה מהמשחק.
 

aharon d

New member
בניגוד לעמדתך הפרטית

עמדתי חופפת לזו של בוחני הרכב ברחבי העולם, היכן ששתי המכוניות משווקות זו לצד זו, בעיקר באירופה.
בכל יבשת בה זו משווקת, ה- I10 החדשה נבחרת פעם אחר פעם כמובילת הקטגוריה של מכוניות המיני.
לא נתקלתי במבחן ולו אחד, שבו היא הפסידה למי ממתחרותיה ולהערכתי עברתי כל מרביתם (אם לא כולם)
כי היא עניינה אותי.

אגב, הפנדה ממש אינה נחשבת לאחת הטובות בקבוצת המיני, ולא מובן מהיכן התלהבותך הפרטית ממנה.
באירופה הפנדה נופלת פעם אחר פעם במבחני השוואה, אחרון שצפיתי מ- whatcar היה הפסדה מול
מול הסיאט מי/סקודה סיטי.
 

kitt

New member
בניגוד לעמדתך הקריאתית הניסיון של אניגו עם המכוניות

היא נהיגתית אישית על כבישי הארץ בניגוד לבוחנים המלומדים אותם אתה קורא שנמצאים מעבר לים ולכן המחירים, הכבישים ואפילו רמות הגימור והאבזור לא חופפים למה שמשווק אצלנו.
 

aharon d

New member
ממתי לכבודו כדור בדולח

המסוגל לדווח בנחרצות כה רבה, למי משני אנשים יש נסיון מקריאה ולמי מנסיעה עצמית ?
 

kitt

New member
אתה רשמת בעצמך שקראת כפי שרשמת:

"לא נתקלתי במבחן ולו אחד, שבו היא הפסידה למי ממתחרותיה ולהערכתי עברתי כל מרביתם" בעוד שאת אניגו אני מכיר ויודע מאיפה ניסיונו עם המכוניות עליהן הוא כותב.
 

aharon d

New member
זאת אומרת שהחלטת "החלטות" על סמך מידע חסר

ואילו היית מכיר גם כותב שורות אלו כפי שהנך מכיר את האניגמה,
או אז היית למד שאותו הדין חל גם לגבי וכי חוות דעת תבוא מצידי רק לאחר התרשמות עצמית (שהיא מחייבת מבחינתי).

אילו היית קורא כאן קבוע, היית נתקל בשכתבתי על I10 לא מזמן לדבר נסיעת מבחן שערכתי לה.
 

kitt

New member
אני קורא קבוע, אבל לא של כל הודעה טרחנית.

 

enigo

New member
בוא נדבר שוב אחרי שתיסע בשתי המכוניות בארץ

ברמת הגימור הרלבנטית, במחיר הרלבנטי, ובתנאים הרלבנטיים.
וזו, כאמור, לא רק דעתי האישית, אלא גם דעה של לקוח שקנה i10 לפני כחצי שנה וויתר על הפנדה רק בגלל מחירה.
אבל כאמור - קח סיבוב בשתי המכוניות, נדבר אחרי זה.
 

aharon d

New member
מחלה מדבקת

האם אני להסיק שכל האדומים נדבקים האחד מהשני בהסקת מסקנות שמבוססות על כלום ?

אנחנו כבר מזמן אחרי השלב של נסיעות מבחן - על כל המכוניות שהוזכרו בשרשור זה.
 

Gaus

New member
מצטער שאני מתפרץ, אני לא אדום (פה), והסקתי את אותה מסקנה

בהחלט משתמע שאתה רק קראת אודות הרכבים...
כאחד שנסע בשניהם (לאחותי יש I10), ונסעתי על פנדה כשבחנתי אפשרות רכישה.
אני יכול להעיד שמבחינתי האישית והלא מלומדת, הפנדה היא מספר רמות מעל.
אם כי אני לא יודע לקבוע מה בנוגע לצריכת הדלק ביניהן. אולי בזה הI10 מנצחת.
 
למעלה