סוד ה-12 יום???

ponder

New member
סוד ה-12 יום???

בנק שומר לך ריבית ל-12 יום קלנדאריים מתוך ה-12 אתה צריך "לשמור" לפחות יומיים לבחינת התיק בבנק לאחר העברת כל החומר, נשארו 10 ימים. מתוכם יש יומיים שישי שבת נשארו 8 ימים. בד"כ אתה לא חותם על המסמכים ישר איך שמאשרים לך ריביות, זה לוקח יום יומיים, נשארו 7 ימים מקסימום לסגור את כל הדברים. איך ב-7 ימים קלנדארים אנשים מספיקים לסגור משכנתא? זה לא נורמלי! צריך להיות סופרמן, לתאם עם עו"ד של שני הצדדים, לתאם עם המוכרים, לרוץ לטאבו, להביא שמאי, לסגור ביטוחים, להוציא מכתב כוונות ( אם נפלת על סביבות ה-10 לחודש או ה-15 לחודש, אז המצב בעייתי מבחינת התוקף), האם רוב האנשים באמת מצליחים? האם מי שלא מספיק תוך 12 יום נדפק עם הריביות (כי הוא כבר לקוח "שבוי" של הבנק אחרי כל הכספים שהוציא)?
 
כל מילה מוצדקת, במיוחד בסביבה של ריביות

עולות - עם זאת אלה הנהלים ואין מה לעשות. הדבר היחיד אולי - לדאג לאשרר את אישור למשכנתא בשלב שעדיין קיימת יכלת של מו"מ וזה אפשרי אם מתעקשים - מיום פתיחת תיק (חתימה ע"ג מסמכים וקבלת בטחונות מהבנק) + להימנע, גם זה אפשרי לימי חמישי ושישי. כך תוכל למצות את 12 יום לפחות.
 

ab1729

New member
אמממ

1. הבנק אמנם מתחייב ל12 יום, אבל אםאין שינוי מהותי ניתן לקבל הארכת תוקף (אני קיבלתי הארכה) 2. ממש לא צריך להיות סופרמן. אין צורך לתאם עו"ד - שלך אמור לחתום על ניירות מסויימים והעו"ד של המוכר \ מוכרים על ניירות אחרים. שמאי - עניין של חצי שעה. ביטוח - 7 דקות (על השעון, אם לוקחים את ההצעה של הבנק אפילו לא צריך להתעסק עם מסמכים) 3. ה12 יום מתייחס אליכם. אין צורך "לשמור" יומיים לבנק - כי אם העברת את כל החומר הנדרש והבנק טרם עיבד אותו, הנ"ל לא ייחשב כהפרת ה"12 יום" 4. ה12 יום - דווקא הוראה של בנק ישראל (ולא עוד תרגיל "מלוכלך" של הבנקים)
 
ממש "סוד גדול היה פה" ../images/Emo138.gif

נו באמת... כל חודש איזה מישהו מתעורר לספר על הבנקים הרשעים שרוצים רק לרמות אותנו. 12 ימים זה מספיק ואפשר גם בפחות. אין שום מניעה שביום אחד תלכו בבוקר לרשם המשכונות, בצהריים תפגשו עם השמאי ובערב תקבעו עם המוכרים לתת להם את הטפסים שיחתימו את עו"ד שלהם. בבוקר שאחרי, תאכלו א. בוקר מסודרת (וזה חשוב, כולם יודעים) ותפגשו עם עו"ד שלכם. בערב, כשתחזרו מהעבודה, תעברו אצל המוככרים ותאספו את הטפסים (אם הם לא הספיקו תנו להם עוד יום). בין לבין תתקשרו לשלוש חברות ביטוח ותבקשו שישלחו לכם בפקס הצעות מחיר לביטוח דירה וחיים. קחו יום וחצי להחליט אם לקחת את הצעה א', ב' או ג'. (עדיף רק שתיים כי אז אפשר לעשות "עץ או פלי"). אם יש לכם זמן, אני ממליץ ללכת לראות סרט טוב, כצ'ופר על זה שסיימתם הכל בצ'יק צ'ק. שכחתי משהו? אם פך השמן הספיק ל-8 ימים, אתם תספיקו לעשות את הנס בשבוע! *אם המוכרים לא יזיזו את עצמם ויעכבו אתכם, אחרי יומיים צריך לצאת פקס מעו"ד שלכם שאם הם לא יעשו את המוטל עליהם, אתם תדרשו את מחיר הנזק שעלול להיגרם לכם. צאו בהצלחה!
 

uri2201

New member
ציניכאן זה לא נכון לגמרי.

אנחנו ממתינים כבר 10 ימים שהמוכר יחתום על המסמך, העו"ד שלו מתעקש על כל פרט קטן והמח' המשפטית של הבנק לא זזה... זה לא תלוי בנו והנה הלכו 12 ימים והיום אשררו מחדש לעוד 12 ימים. אורי
 
מ.ש.ל.

תראו איזה חג של ניסים ונפלאות. גם הבנק האריך לכם (כמו שהעריך AB בפינתו "אמממ") גם המוקש היחיד שצפיתי הוא שמקשה. זה הזמן להפעיל את עו"ד שלכם ושיסגרו את כל הפרטים. מכיוון שאלפיי אנשים לוקחים כל שנה משכנתאות, מה כבר יכול להיות מיוחד בשלכם שאותו גאון בוגר משפטים גילה?
 

uri2201

New member
אתה לגמרי צודק

פשוט העו"ד של המוכר מתעכב על כל סעיף בתירוץ של "שירות הלקוח שלו" ורק מעכב את העיסקה ואת העברת הכספים ללקוח שלו. כבר 12 ימים מתנהל פינג פונג בין העו"ד של המוכר לבין הבנק שלי... ועדיין לא חתמו.
 

tzachi231

New member
עוכרי דין

היום כל פלצן שסיים משפטים חושב שהוא הגאון שישנה את העולם.
 

tzachi231

New member
עוכרי דין

היום כל פלצן שסיים משפטים חושב שהוא הגאון שישנה את העולם. טפסי התחייבות מוכר קיימים בכל הבנקים בנוסח פחות או יותר זהה והדבר היחיד שאותו עו"ד "גאון" עושה זה צרות גם ללקוחות שלו בשל הכסף שמתעכב להגיע עקב גחמותיו (באצטלא של "שירות ללקוח" על 0.5% שהוא גובה) וגם דופק לקונים את הריביות שקיבלו בבנקים. עו"ד טוב צריך להתעסק בפרטי החוזה ובסידור לוחות התשלומים (בהתאם לעניין של הקונים והמוכרים ובאם יש צורך במכתבי כוונות), בבדיקה מעמיקה של הנכס מבחינה משפטית ובסידור בטחונות ללקוחות שלו (בצורת פיצוי מוסכם במקרה של הפרה אם מייצג את המוכרים ודאגה להעברת כספים בנאמנות עד להמצאת כל אישורי המסים אם מייצג את הקונים) מנסיוני כעו"ד אני רואה הרבה רשלנות של עוכרי דין בנושאים החשובים באמת והתכתבויות מטומטמות עם בנקים למשכנתאות כדי שישנו לכבודם איזה פסיק בהתחייבות . חשוב לקחת עו"ד שמתעסק בנדל"ן ומכיר את העבודה ולא איזה חבר שרק סיים משפטים ומנסה להוכיח שהוא משהו משהו..
 

Scott

New member
קוליגאליות?

אני מבין את הביקורת שיש לך כלפי רשלנים (כמו בכל מקצוע). מצד שני, להפיל את הכל על החבר'ה הצעירים? איך לומר, לא נראה טוב. בטוחני שיש גם "וותיקים" רשלנים.
 

ponder

New member
אם בנק ישראל קבע אז בנק ישראל קדוש?

לדעתי 12 יום זה לא סביר. אתה תלוי בהמון המון גורמים, אתה אף פעם לא יודע אם הכל ילך חלק (ומה אם בטאבו היה חסר מסמך? ומה אם בטעות בפוליסה שהפיקה חברת הביטוח יש טעות והבנק לא מאשר , ומה אם ..ומה אם..), ואז, אתה כן תלוי ברצון הטוב של הבנק. כי במצב שלך, כבר הוצאת בערך 1,000 - 2,000 שקלים, וכבר עברת חודש (לפחות) של סבב בנקים עד שהחלטת להסגר עליו, וממש לא מתאים לך שוב, ואז ואם הבנק החליט שהוא לא מאשרר לך את הריביות, אז הרבה בעסה לך. שלא נדבר על הלחץ הנפשי, יאשרר? לא יאשרר? נספיק? לא נספיק? בכל זאת, אתה לוקח כאן התחייבות לתקופה לא מבוטלת, היתה לך תקופת הכנה לא קצרה לפני שהגעת לסגירה של הריביות, ובסוף מה? כל התהליך הארוך שעברת מתקפל ל-12 יום מסכנים, ואתה כבר מותש נפשית. אז לשנות העולם אולי אני לא אוכל, אבל לקטר על זה כן, ולנסות להבין מה עובר על אנשים אחרים - זה כן. כי אני עכשיו סגרתי משכנתא, ויצאתי ממש מותשת נפשית מכל הימים האלו, אפילו שטסתי כמו מטורפת - יום שני אושרו ריביות, יום רביעי חתמנו בבנק יום שלישי יצא הצ'ק ולי יצאה הנשמה. ותחשבו על זה...
 
נא להיכנס לפרופורציה (ולהתנהג בהתאם)

גם בשוק התזזיתי הנוכחי השינויים לא כאלו קריטיים. מה שנכון הוא, שיש מקרים שצד אחד מזכה אותך בגן עדן כי הוא עושה לך עם החוזה גיהנום, אבל גם אז לא מפילים עסקה על חצי עשירית שעלתה הריבית בבנק. נקווה שלכולם יהיה קצת מזל והרבהההה בריאות ! חג שמח.
 
למעלה