סוגרים את 2007 במזרח הפרוע

אריאל™

New member
סוגרים את 2007 במזרח הפרוע

אחחחח איזו דרך לסיים שנה! אחרי 7-8 ק"מ של נאקב אנחנו מגיעים לשיא הגובה ואז במקום לפנות מזרחה בדרך "הרגילה" אנחנו לוקחים דרומה ומגלים קצת יותר מ-5 ק"מ של נאקב מדהים. קריאות הקרב האינדיאניות מסביב מבהירות לי שלא רק אני חושב שזה השביל המהנה ביותר שרכבתי השנה.
 
בדיוק איפה?

זה הנאקב שעוטף את חלחול אל כביר ממערב, מתפצל מהסמ"ש השחור ורץ דרומה לכיוון נחל תקוע, מבין הנאקבים הרצים ברצועת שטח הזו הוא הכי ארוך וזורם.
 

אריאל™

New member
אזהרה

אזהרה: המסלול עלול להראות מסוכן ובלתי אחראי לחלק מהאנשים, במיוחד לאור מאורעות סוף השבוע האחרון. למרות שהטיול עצמו אינו עובר בישובים פלסטינים התלבטנו אם לבטל את הטיול שתוכנן זמן רב מראש בגלל נקודת ההתחלה שלו במבצר הרודיון. לאחר התייעצות עם גורמי הביטחון החלטנו לקיימו בכל זאת תוך נקיטה באמצעי ביטחון. את הטיול פתחנו בתדריך אצל רכז הביטחון האיזורי ובחלקה הראשון של הדרך התלווה אלינו ליווי חמוש.
 

batam1

New member
מצוין

לא ידעתי אם אפשר לבצע מבחינה בטחונית. אגב, אם מבצעים את המסלול בנובמבר, מגיעים לריכוז ענק של חלמוניות פורחות בנחל תקוע.
 

אריאל™

New member
מערת היומולדת

עזרא, שמעלה כל יום רעיונות לשנים שלושה טיולים חדשים הגה את הטיול הזה לכבוד היומולדת של יגאל וירון (ycTR). חיפשנו מקום ראוי לקפה ועוגת יומולדת ואז מצאנו את הזולה המדהימה הזאת. גימל, השותף השלישי לתכנון המסלול שהיה גם הממונה על השתיה החמה העלה את עניין הקפה להצבעה והדמוקרטיה הכריעה לטובת התה
 

אריאל™

New member
רגעי קסם

אחד הרגעים שנשארים חרוטים בזיכרון הרבה אחרי שהטיול מסתיים
 
איך טיול נולד

לפני כמה חודשים קבעתי עם חבר מצור הדסה ליום עבודה בחוות הסוסים באזור כדי לרענן את ידיעותי בתחום, איך שעולים על הרכב אני מוצא את עצמי נוסע בכביש המנהרות בואכה גוש עציון. "מה, לאן נוסעים"" "לחוות שדה בר, רבע שעה מכאן" "בוהנה, תראה את ההרודיון הוא מתקרב" "כן נוסעים לשם, אל תדאג הכל בטוח" אני מתכווץ בכסא, מתפלל שלא יקרה משהו הרי אני לא אמור להיות שם חוות שדה בר הוקמה על יוסי שדה ומשמשת מקלט לשיקום נוער עברייני, דמויות החיילים הקרביים שיוצאים מהמקום וחזרתם להקים משפחה ולעבוד באזור הם ביטוי להצלחתו של יוסי. תוך כדי טיפול בסוס באבצס שהוזנח תחקרתי את הנערים והם שסיפרו לי שהם יורדים עם הסוסים ל-3 שעות רכיבה בשביל מסומן למצוקי דרגות. כמובן שאלצתי את רני לטפס אל ההרודיון, שם טיילנו ונכנסנו גם לאזור המאוזוליום שהתגלה בחפירות, משם ראיתי כביש לא מוכר שהתברר ככביש מספר 60-כביש ליברמן, אוטוסטרדה של 10 ק"מ מהר חומה אל ההרודיון, בין מתחם בית לחם למתחם עיבדיה, חמש עד המחסום וחמש מהמחסום להרודיון, הכביש הביא את תקוע למרחק נגיעה מירושלים ושפר את מחיר הנד"לן במקום השלבים הבאים היו: 1. להביא את המשפחה למקום. 2. לרכב בחלחול אל כביר. 3. לשכנע את אריאל. אריאל הוא הגושפנקה לכשרותו של הטיול, בעיני אשתי הוא מצטייר כבחור בוגר ואחראי, התכנון המקורי שלי היה דיי בנאלי, עולים על השחור לרכיבת קרוס קאונטרי עם ליווי של דני ג'יפ וממשיכים בסינגל השחור של חלחול אל כביר. כבר בישיבה הראשונה, אני מוצא את עצמי עוקב אחר הנאקבים שאריאל מוצא, גיא מוסיף ומאלתר עוד 3-4 מסלולים פוטנציאלים. את דני ג'יפ אנחנו מכירים מטיולי הפוינט טו פוינט של השנים הקודמות, הר עמשא- עין גדי, מצפה רמון- עין יהב. הטיול מבוסס על הקפצה כפולה, נפגשים במוצא ,מעמיסים ונוסעים להרודיון דרך הר חומה,פורקים, רוכבים, דני מלווה את תחילת המסלול ומחזיר אותנו ממצוקי דרגות למוצא. האתר נפתח ב 08:30, חצי שעה מוקדשת לתצפיות וטיול בארמונותיו של הורדוס, מהגובה הזה קרן אל חאג'ר לא נראית בולטת אך ניתן לזהות את הר מונטאר לדמיין את קשר העיין שהיה כאן להר קנאים מצד אחד, להורקניה ואף לסרטבה מנגד. מהתצפית ניתן לראות את חוות שדה בר ואחריה כפר אלדד, הנוקדים, מעלה רחבעם ואת תקוע בצידו השני של הנחל המצוקי. לאחר התצפית יורדים דרך מפעל המים של הורדוס החוצה, 150 שנה לאחר מכן הגיעו אנישי בר כוכבא ועשו את מה שהם הכי יודעים לעשות-לחפור מחילות, יציאה לתצפית אל בריכת השחייה האולימפית של הרודיון תחתית, בכניסה רכוז של אבני בליסטראות וזה בדיוק הזמן לעלות על האופניים ולפתוח ביום קסום של נאקבים ברכס חלחול.
 
המשך- נחל תקוע

נחל תקוע לאחר חציית כביש חלחול- הרודיון הופך קניוני ומכונה בקטע זה גם נחל חריטון, בנחל נמצאות מערות רבות בהם מערת חריטון. מסלול הליכה נחמד יוצא מההרודיון בסמ"ש כחול , חוצה את הערוץ הקניוני אל המערה ומסיים בתקוע, אורכו כ-6 ק"מ ונמשך כ-4 שעות הליכה. תצפית מצויינת אל הערוץ הקניוני ניתן מהישוב נוקדים ליד מגדל המים. אנחנו בחרנו להסתפק בתצפית מההרודיון ולהתחבר אל הנחל בהמשכו היותר רחב המכונה ואדי אלמעלק ובו מספר אתרי קבורה של בדואים כמקברת אל עג'מה וכמה בורות מים. בתחילת הטיול מטעמי בטיחות החלטנו לרכב אל הרבש"ץ גדי יטבת, המנהל חוות צאן בפאתי הישוב נוקדים, אחרי קפה ותדריך יצאנו ברכיבה אל מעלה רחבעם, שם פגשנו ברועה צאן, חייל בחופשה מחוות שדה בר, למעלה רחבעם גבעה ועלייה בלתי אפשרית עם תצפית של 360 מעלות, אחרי מפגש עם בור המים הראשון חברנו אל סמ"ש שחור 2345, ממנו נפרדנו לאחר כקילומטר לטובת רכיבה בצידי הנחל אל מקברת אל עג'מה, שם פגשנו שוב בשביל הרחב לשני קילומטר רצופים בשדות קבורה של בדואים, בורות מים כשמהאחרון שבהם- ביר אל מלחה נפרדנו ועלינו עם השביל ההופך לסינגל המטפס אל נקודת התצפית המוכרת ממסלול חלחול אל כביר. המשך בסינגל השחור עד חלחול אל כביר ועטיפתו מדרום לנאקב המתקרב ומלווה בנקודות תצפית אל נחל תקוע המתחתר שוב והופך לקניוני, נאקב זה ארוך זורם ורך , מקיף מדרום את גבעה 239 ובצידה מערת יום ההולדת החביבה, סיומו בסמ"ש שחור איתו תופרים עליות וירידות אל הירוק למצוקי דרגות. סך הכל 30 ק"מ, ניתן ליצר ווריאציות רבות למסלול, בפעם הבאה נראה שלא אוותר על מערת חריטון כסיפתח לטיול. בטיחות ובעייתיות: הנסיעה מהר חומה להרודיון - כביש 60 בטוחה ומהירה יותר,אנו בחרנו בליווי עם נשק ארוך לקטע הראשון של הרכיבה, אין דרך 4*4 רציפה לרכב ליווי מההרודיון למצוקי דרגות, רוכב מנוסה יוכל לאלתר דרך ניצב זוהר להגיע ולשחור היוצא מזעתרה ומתחבר ל-סמ"ש 8340, או לסרוגין להפרד מהרוכבים ולרדת באדום של מעלה עמוס.
 

avinoamd2000

New member
מזה

רבש"ץ? האם קשור לבטחון?. ושאלה נוספת- באיזה שהוא מקום מוזכר שקבלתם ליווי חמוש בקטע הראשון.מה ההליך להשגת ליווי כזה ולמי פונים? תודה
אבינועם
 

גימל4

New member
תשובות

דני עם הג'יפ בא גם עם נשק. אכן הרבש"ץ אחראי לבטחון באזור. מומלץ להתיעץ ולתאם איתו. טלפונים כמו שעזרא כתב.
 

אריאל™

New member
כל שאר התמונות

לא באמת הכל, רק אלו שאהבתי נמצאות בגלריה בגרופי
 

אריאל™

New member
והקישור לגלריה

הגלריה בגרופי ועוד תמונה שאהבתי במיוחד סותמת את הגולל על השרשור הזה
 

Eily

New member
קישור, אולי הפעם...

באמת מדבר במיטבו!! אריאל, התמונות יצאו שופרא דשופרא! כנראה ששווה לסחוב את הדבר שאתה סוחב בטיולים... (הקישור לגלריה אמור להופיע למטה)
 
למעלה