סוגיית לידה....

1efrat

New member
סוגיית לידה....

נכון שיש עוד המון זמן...רק שבוע 18+3 ובכל זאת אחרי שכבר החלטתי על קיסרי ב"ה, יש בי כמיהה לחוות לידה רגילה פשוטה וקלה(מה שלא קרה בלידה הקודמת)אבל הרי אין לי שלטיה על הלידה עצמה נכון? אילו הייתי יודעת שיש משהו שאני יכולה לעשות שתלוי בי אז ברור שהייתי עושה הכל ...גם לי בא על לידה של 3 לחיצות בלי תפרים ובלי עניינים...האם יש לי חלק בזה? האם אפשר להתכונן ללידה? או שמא זה שילוב של גנטיקה ומזל?
 

בלינקה

New member
אפשר לעשות קורס הכנה ללידה

אחרי לידה אחת, בד"כ מדובר על מפגש או שניים, רק שלך ושל המלווה שלך עם מדריכה, כשאתם מדברים על הלידה הקודמת ולומדים ביחד איך אפשר לשפר בפעם הבאה. לעניות דעתי, אחרי לידה אחת קשה שעברתי, שווה ללמוד ולנסות להגיע ללידה רגילה טובה יותר. לקיסרי תמיד אפשר ללכת. חוצמזה, בד"כ לידות שניות קלות יותר מלידות ראשונות.
 

1efrat

New member
עשיתי פעם קודמת

האמת שהחכמתי מאוד מהפורום הזה אני מרגישה שאם הייתי יודעת אז את מה שאני יודעת היום אולי זה היה נגמר אחרת, לא הייתי שוכבת על הגב כמו חיפושית מסוממת וכו'. השאלה אם דיקורים הליכה על חול ים רפלקסולוגיה שתייה של תה פטל יכולים לעזור באמת? ואולי עדיף ללכת על "בטוח" וללדת בקיסרי וככה הכל יעבור בשלום. מה אני יכולה לעשות מבחינה פיזיולוגית... אם בכלל?
 

בלינקה

New member
תראי, אני לא יודעת מה היה בלידה

הקודמת שלך. אני יודעת שלשבת ספיציפית על הלידה שלך ולבדוק איפה אפשר היה לעשות אחרת ואיך אפשר לעשות אחרת (בלי יסורי מצפון, פשוט ללמוד מטעויות) עשוי לעזור מאד. הליכות, רפלקסולוגיה, תה פטל לא עושים לידה. תנוחות עושות לידה. נשימה עושה לידה. ידע (מה עושים לי, מה אני רוצה לעשות) עושה לידה. סביבה תומכת (מלווים וצוות חדר לידה) עושים לידה. קיסרי זה לא בטחון ללדת בשלום, ויש לו החסרונות שלו.
 
יש הרבה

קודם כל ידע- להבין שחיפושית על הגב לא ממש תורמת ללידה, להבין מה כן תורם ללידה ולהתצטייד בידע הזה ולעטוף את עצמך במקומות ובאנשים שאת יודעת שיתמכו בנושא- כמו בית חולים, דולה, מיילדת או אנשים אחרים שעושים לך טוב. יוגה- יוגה עוזר מאוד להתכונן פיזית ללידה. הוא מכין את הגוף מבחינת נשימה ומבחינת תנועתיות, כדי שזה לא יהיה רק בתאוריה אלא גם בתוך הגוף. תזכורת הכנה ללידה- אפילו מפגש אחד כדי להבין מה היה בלידה הקודמת ומה את יכולה לעשות עכשיו. תה פטל ונר הלילה משיחות עם מיילדות בלידות שליוויתי בתור דולה- אומרות שהם רואים שזה עוזר. קיסרי זה לא זבנג וגמרנו- זה ניתוח בטן שצריך להחלים ממנו. יש איתו סיבוכים מידי פעם והוא לא כזה תמים. לגבי התפרים- אפינו או עיסוי מוכיחים את עצמם בלידות שליוויתי. בנוסף כמו שכתבתי קודם- ללכת לבית חולים או להיות עם ליווי תואם בלידה מקטין את הסיכוי לחתך. . עדין אי אפשר להבטיח לך 3 לחיצות וזהו. ויש כאן ענין של מזל, אבל עדין בעיני קיסרי זה לא פתרון. המון בהצלחה לירון
 

אם פי 3

New member
יש הרבה מה להתכונן

וזה ממש לא מוקדם מדי. נכון שיש חלק שתלוי במזל, גנטיקה וכדומה. אבל יש גם הרבה מאד השפעה שלנו. גם על המהלך המעשי של הלידה, ולא פחות חשוב מכך - על החוויה שלך בלידה. האם את יוצאת בתחושה של "עשו לי", של קורבן (כבר שמעתי כאלו המגדירות את מה שעברו כאונס קבוצתי), או בתחושה "מועצמת" של בחירה מודעת ושליטה יחסית במהלך הדברים. וזה לא קשור לאופן הלידה - גם קיסרי יכול להיות חוויה מעצימה, אם הוא נעשה מתוך בחירה והסכמה. יש הרבה מה ללמוד על לידה בכלל ולנל"ק (לידה נרתיקית לאחר קיסרי) בפרט. וידע הוא כוח. יש גם דברים שאפשר לתרגל (תנוחות, נשימות, הרפיה) שמשפיעים על מהלך הלידה וגם בחירות שאפשר לבצע (מקום הלידה, המלווים, העדפות שונות). כמו בלינקה, גם אני מציעה לך, להעזר במישהי מתאימה, ולנתח את הלידה הקודמת (טכנית ורגשית) ומשם לצאת לבחירות חדשות, שיתאימו לך הפעם. אני מסכימה עוד עם בלינקה, שניתוח קיסרי הוא ממש לא "ללכת על בטוח" - כי יש בו לא מעט סיכונים עכשוויים ועתידיים, ולכן אני חושבת שהשימוש בו, צריך להיות כשיש סיבה לעשות את זה, ולא כברירת מחדל. אף אחד לא יכול להבטיח לך לידה בשלוש לחיצות, אבל יש לך להגדיל משמעותית את הסיכויים שתהיה לך חווית לידה טובה ומחזקת. לדעתי, זה גם טוב יותר לתינוק.
 
למעלה