סוגייה מעניינת שאשמח לדון לגביה

סוגייה מעניינת שאשמח לדון לגביה ../images/Emo70.gif

שאלה פילוסופית שאני חושבת עליה רבות. האם רק אהבה יכולה לתת כוח? מוטיבציה? ואפילו, להרגיש שלם עם עצמך. כן, איכשהוא זה תמיד נכון. יש מתנגדים?
 

דינה54

New member
אהבה היא סוד האושר

אומנם כן, אהבה היא הכח המניע בחיים. לא הכסף לבדו וגם לא בריאות טובה, קריירה או נישואים יקרבו אלינו את האושר המיוחל, ותחושת השלמות הפנימית . ההבנה שמילויים חומריים לא יובילו אותנו אל האושר - היא אשר תסלול את דרכנו אל האושר הנכסף. סוד האושר טמון בהיפוך הרצון שלנו מ"הנאה לעצמי" , ל"הנאה למען הזולת". האהבה ממתינה לנו מעבר לפינה - אז במקום להסתכל על הדשא של השכן , כדאי פשוט לנסות להתקרב לשני. באהבה דינה
 
אהבה

לתפיסתי, אהבה אינה מוטיבציה ולא נותנת כלום-אהבה היא מושג. אותו מושג מצביע על מחוייבות אישית להכיל ןלקבל כפי שהו את הצד השני. אין לי ספק שקבלה שכזאת נותנת איכות אחרת ובהחלט מזינה כוחות מסוימים .
 

דינה54

New member
אהבה שאינה תלויה בדבר.

אהבה אמיתית מתקיימת , כאשר אהבתו של אדם לזולת כה גדולה , עד כי הוא מרגיש את חסרונותיו, רצונותיו ותשוקותיו - אומנם כן , זאת איזשהיא מחוייבות אישית, פנימית כלפי הזולת. כשהאדם אוהב את הזולת מבלי לרצות לקבל לתועלת עצמו - מתקיימת בו אותה אהבה שאינה תלוי בדבר, שמאפשרת את התחושה האמיתית והשלמה ביותר של האהבה.
 

yuvich

New member
אבל יש כמה סוגים של אהבה

אהבה כלפי בני משפחה. אהבה כלפי חברים טובים. אהבה כלפי בני הזוג. אהבה כלפי חיית המחמד שלנו.
 
למעלה