סוגייה מעניינת לדיון
מוצאת את עצמי במרכז העיר הנפלאה -טירה
) עומדת בכספומט להוציא כמה גרושים מזומנים לשטיפת הרכב, תוך שניות התקבצו סביבי שלושה ילדים קבצנים מושיטים אליי ידיים ופיתקאות בערבית ומבקשים כסף ממ מאחוריי ישבה ילדה על מחצלת, קבצנית שלא הושיטה יד, אבל העיניים שלה ביקשו ממני... תוך שניות במוח שלי חולפת מחשבה קשה : "למה לי לתת כסף לערבים? אני מעדיפה לתת אותו לעניי עירי " וזה לא שיש לי אפשרות להיות רחבה בעיניין, אך בד"כ מי שמושיט יד, אמא שלי לימדה אותי לתת. המחשבות האלו מיד התחלפו במחשבות קשות, הכל עיניין של שניות, חשבתי שאם לא אתן להם כסף, משהו מסוכן יכול לצאת מהסיפור ואולי הם ישלפו סכין וידקרו אותי? ואולי מחכה לי מישהו ליד הרכב וישדוד אותי? בלחץ מסויים, פתחתי את הארנק ומסרתי לכל אחד 5 ש"ח וטסתי לכיוון הרכב. במבט חטוף ראיתי שהם פנו לכמה מקומיים אחרים, ואף אחד לא פתח ארנק ושלף להם משו. חשבתי על זה הרבה אחר כך, עד עכשיו בעצם, המחשבות שהיו לי באותם רגעים הם לא בד"כ מה שאני חושבת לא בזמן אמת ,והנה בזמן אמת, לא תרמתי כסף בצורה אדיבה ונקייה כפי שבד"כ אני עושה. למה בעצם? ילדים עניים עומדים מולי , איך העזתי לחשוב בצורה כזו באוטומט? טוב...עכשיו אתם, אל תחששו לכתוב תגובות, מה שמרגיש לכם כתוצאה מההתנהגות שלי אשמח לקרוא. ועכשיו כשחושבת על זה, כולה 20 ש"ח גרמו לי להיות גזענית ולמה....?
מוצאת את עצמי במרכז העיר הנפלאה -טירה