סדר עדיפויות/קריטריונים לבניית מחלפים...

  • פותח הנושא dtvet
  • פורסם בתאריך

dtvet

New member
סדר עדיפויות/קריטריונים לבניית מחלפים...

מישהו יודע מה הקריטריונים לבניית מחלף בארץ? אני שואל כי לדוגמא בדרך שאני עושה כל יום מהבית לעבודה וחזרה אני עובר במחלף חורשים(כביש 444 עם 531) ובצומת רעננה מרכז. ברור וידוע שברעננה מרכז עוברים יותר כלי רכב והצומת הזה עמוס ופקוק רוב שעות היום. חורשים לעומת זאת כמעט אף פעם לא עמוס או פקוק אבל הפלא ופלא ראיתי שהתחילו לבנות בו מחלף ובצומת רעננה לא בונים מחלף. מישהו יכול להסביר מדוע?
 

kitt

New member
בצומת רעננה יש תוכנית למחלף כבר מעל 15 שנים

אבל התנגדויות תושבים והליכים משפטיים מונעים את העברת התוכנית בוועדות.
 

enigo

New member
ההימור שלי לגבי רעננה הוא פשוט נדל"ן

תחשוב כמה בתים/בתי עסק אתה צריך להתחיל להרוס ברעננה מרכז כדי שיהיה שם מקום למחלף... מעבר לזה יש גם תכנונים ארציים של עורקי תחבורה ראשיים אורכיים ורוחביים. ויכול להיות שרעננה מרכז לא נמצא עם אחד העורקים הללו. ההימור שלי, אגב, הוא שיעשו שם כביש שקוע או עילי בסגנון שעשו ברעננה צפון ולא ממש מחלף. אבל זה בטח יקח זמן בגלל בעית הנדל"ן שהזכרתי (למשל הבית מצפון מערב לצומת, שצמוד לכביש - הבעלים מחזיק את מע"צ בביצים ואני בטוח שהוא יודע את זה). אבל בלי קשר - הדברים הללו לוקחים המון זמן. לפני 15 שנה מילואימניק ביחידה שלי סיפר לי שמתוכנן מחלף בצומת בני דרור - העבודות התחילו רק עכשיו...
 

dtvet

New member
מילא רעננה, אני מבין שלוקח זמן

למרות ששוב, זה צומת עמוס באופן בילתי רגיל אבל אני מאמין שאתה צודק וזה מסובך מהרבה סיבות. אגב, אני יודע גם שה531 אמור להמשיך ולעבור את צומת רעננה עד לכביש החוף, זה לדעתי יוריד המון עומס מהצומת, לפחות את כל מי שבא ממזרח. מה שמוזר הוא "עודף הכסף" שקיים עבור הבניה של מחלף חורשים. אני באמת עובר בצומת הזו מינימום של פעמיים ביום, בשעות העומס ואף פעם אין שם אפילו פקק קטן, לא מוזר ששם בונים מחלף?כבר אין דברים חשובים יותר לעשות עם המילוני ש"ח האלה?
 

kitt

New member
מחלף חורשים הוא חלק מהפרוייקט של כביש 6 ולא

הלך מהכיס של מע"צ.
 

dtvet

New member
אני לא מדבר על המחלף של כביש 6 שקיים כבר היום

אני מדבר על בניית מחלף חדש בצומת חורשים, במפגש של כביש 444 עם 531.
 

itzik93

New member
אתה מדבר על "מחלף ג'לג'וליה"


 

dtvet

New member
כן, ככה יקראו לו אני חושב

אבל הצומת כיום נקראת צומת חורשים, לא? שוב, 444 עם 531... היום זה צומת מרומזר וראיתי שלטים וגם התחילו לעבוד שם כבר שנבנה שם מחלף.
 

kitt

New member
531 תקוע בגלל שהחברה שזכתה במכרז לא הצליחה

לקבל סגירה פיננסית ועכשיו מע"צ אמורים לבצע את הפרוייקט.
 

kitt

New member
אתה חי עוד בתקופה של האסימונים
ההתנגדויות

נגמרו לפני שנתיים או שלוש ואז נתקעה החברה בלי סגירה פיננסית.
 

dtvet

New member
היה נכון, התושבים רצו מנהרה לכל אורך רעננה

תבעו ותבעו וערערו וערערו ובסוף הפסידו סופית, לא תהיה מנהרה ואמור להבנות ולהסתיים עד 2015.
 

gery28

New member
אם מעצ רוצים הם יכולים להזיז גם את הבית

הכל תלוי בהסדר איתו.ואם הוא מתחיל לעשות שריר גם אותו אפשר לקפל. באחת מערי הארץ היה מקרה דומה הבעלים לא רצה להתפנות מעצ השאירו אותו והקיפו את ביתו במערכת כבישים. הבן אדם התקפל והסכים לתנאים שלהם
 

enigo

New member
קצת קשה להקיף שם...

מעבר לו יש עוד בתים - ואני מניח שגם הם מתנגדים להרחבת הצומת למחלף.
 
כ 200000 מכוניות עולות לכביש כל שנה

צריך להפוך את כל המדינה לכביש , רק במדינת חלם בונים כבישים במקום מסילות רכבת ואוטובוסים . זה ישתנה רק אם יבטלו את המיסים שהממשלה מרויחה ממכירת מכוניות , רק אז הממשלה תתעורר לספק תחבורה הגיונית, עד אז לא איכפת לה ואתם תמשיכו לקנות מנוע 2000 בכדי לנסוע 40 קמ"ש בפקקים במקרה הטוב
 

enigo

New member
גם בהצעות מחיר אתה סופר רק את ההכנסות?

ואין ספק שאתה צודק כמובן, כי במדינות עם תחבורה ציבורית מפותחת - גרמניה, צרפת, הולנד, אנגליה - לא מוכרים מכוניות חדשות, ואין פקקים...
 
הוצאות זה דבר כואב

מצידי שכל תושבי המרכז יטבעו בפקקים , כאשר יש 2 מכוניות לפני זה פקק . אני יכול לתת לך מדינות כמו יפן וסינגפור כדוגמא בלונדון חוזרים לנסוע במהירות של הכירכרות שלפני 100 שנה אבל כאשר 100000 איש צריכים להגיע ולהתפנות מוומבלי יש אפשרות לעשות זאת לא רע
 
למעלה