סדר יום, זמן פעילות, יציאה מהבית גיל 7 שבועות

CherryBlossom85

New member
סדר יום, זמן פעילות, יציאה מהבית גיל 7 שבועות

שלום לכולם,

מצטרפת אליכם עם פצפונת בכורה בת 7 שבועות. מתנצלת מראש, לא ידעתי לאן לשרשר.
כחדשה בעניין האמהות, ש לי מספר שאלות ... אשמח לעזרתכם.

1. האם בגיל 7 שבועות "סדר יום" שמתבסס על מחזורים של אכילה-ערות-שינה במהלך היום הוא סביר?
2. בעקבות גזים מהם סובלת הקטנטונת, אני מרגישה שאין לה מספיק זמן פעילות, הרבה פעמים במהלך היום היא רוצה לישון מיד לאחר שמסיימת לאכול ומדגלת על הפעילות, או שהיא לחילופין נשארת ערבה שעות רבות בעקבות הגזים, אך אז לא מסוגלת לעשות שום פעילות פרט לבכי :/. בחלק מהימים אני מרגישה שאני מצליחה לעשות איתה פעילות אפקטיבית רק מספר מועט של דקות ליום: עיסוי/משחק עם צעצוע/שירים ודיבורים... שלא נדבר על השכבה על הבטן שאני כמעט ולא מצליחה להגיע למצב שבו היא מתרחשת ליותר מכמה שניות...
3. תכשירים מומלצים להקלה על גזים? אנו משתמשים כרגע בסימיקול אך לא נראה שיש לו השפעה כלשהי...
4. כרגע הקטנה יונקת בלבד, האם כדאי לשלב בקבוק של תמ"ל על מנת שתתרגל לבקבוק ולתמ"ל (הרבה אמרו לי שבהמשך הילדים מסרבים לכך אם לא מרגילים אותם מהתחלה)? אם כן באיזה גיל, איך ומהי התדירות בה מומלץ לשלב בקבוק?
5. אשמח לטיפים איך לגרום לה לקחת מוצץ... כרגע מסרבת למוצץ לגמרי אך מוצצת כל דבר אחר כמו אגרופים שלה, כתף או יד שלי, בעיקר בהתקפי הגזים...

כל עזרה תתקבל בברכה :)
שיהיה המשך שבוע מצויין לכולנו...
 

puchiluchi

New member
הי שרי

כרגע אין עוד חשיבות לסדר יום. הדבר היחיד שכדאי לעשות הוא לוודא שאת תנומות היום שלה ישנה באור יום מלא , רצוי לטייל הרבה בחוץ אם מזג האוויר מאפשר וכמובן בלילה מינימום תאורה ורעש . עד גיל 7 שבועות היממה מתקבעת על יום ולילה אז כדי שלא יתהפכו לה השעוץ כדאי ליצור הבדל ברור. סדר יום אפשר להתחיל מגיל 3-4 חודשים כשהם מסוגלים כבר להבין רצף של פעילויות
 

CherryBlossom85

New member
תודה רבה ועוד שאלה

לגבי תנומות היום... על אף שבהתחלה באמת נתתי לה לישון באור יום מלא, קראתי ואני לא זוכרת איפה שבגלל שיש להם עדיין בעיה ביצור המלטונין שאחראי לשינה תקינה, עדיף להחשיך את החדר (לא לחלוטין) גם ביום... ואז התחלתי להחשיך מעט את החדר. מה שכן, בלילה היא בדרך כלל מתעוררת לאכול פעם אחת, או שמדלגת על ארוחה אם נשארת ערה עד מאוחר בעקבות גזים (אתמול למשל נרדמה בסביבות 1:00 וקמה היום ב- 6:00). מה שכן, גם במהלך היום התנומות שלה ארוכות (לדוגמה, נרדמה בבוקר ב- 7:30 ועדיין ישנה ב- 10:50) ובגלל שהכל משובש אצלה מהגזים אני חוששת להעיר אותה כי יודעת שכנראה צפויות לה אחר הצהריים שעות רבות של עייפות ללא שינה. לפעמים נראה לי שהיא שוכחת לקום לאכול... וכשמעירה אותה היא קמה מורעבת וישר מתחילה לצרוח
 

puchiluchi

New member
בדיוק ההפך

בגלל שהגוף עוד לא מפריש מלטונים ברמה קבועה כדאי שלא לבלבל אותו וכן ליצור הפרדה ברורה בין יום ולילה. אם זה עוזר להם לישון יותר טוב אז אפשר להחשיך את החדר מגיל חודשיים והלאה .
כן כדאי שתהיה מסגרת מאוד ברורה ליום כי בגילה הזה היא יכולה בצ'יק לגלוש ליממה משעה 10:00-22:00
 

סיסי 76

New member
חשוב מאוד מאוד: יקירה, לא מעירים תינוקות

כשהם במשקל שמעל 3 קילו.
ההנחיה היא להעיר רק פגים ששוקלים פחות מ3מקילו כדי לתת לאכול, ומעבר לזה- לתת להם לישון עד ליקיצה טבעית.
לא להעיר בכלל! הם מתפתחים בזמן השינה, ואם את מעירה- את פוגעת ברצף ההתפתחות בשינה.
כשאת מעירה אותה היא לא צורחת בגלל שהיא רעבה, אלא בגלל שהערת אותה לפני שסיימה מחזור שינה מלא, ואז היא מרגישה משובשת.

בקיצור, תני לה לישון כמה שהיא רוצה ותזרמי. אם היא תהיה ממש רעבה זה יציק לה בשינה והיא תתעורר.
 

CherryBlossom85

New member
תודה ושאלה...

במידה ואני לא מעירה אותה במהלך היום והיא ישנה יותר מ- 3-4 שעות, זה לא יכול לפגוע לה בשנת הלילה? כי בטיפת חלב אמרו לי שתינוק ישן במקבץ של 5 שעות רק פעם ביום ועדיף לכוון את זה ללילה, אז במכוון לא לאפשר שינה מאוד ארוכה במהלך היום...
 

סיסי 76

New member
זה מה שאמרו לך בטיפת חלב???

זה ממש, אבל ממש לא נכון.
איזה "פנינים" יוצאות מטיפת זה משהו... אפשר לכתוב ספר...

בגיל הזה "שינה מביאה שינה" ותינוקות שישנו הרבה וטוב במהלך היום, ישנו גם טוב במהלך הלילה.
כמות השעות שישנה ביום לא תגרע מהכמות שהיא תישן בלילה.
הקטנצ'יק שלי ישן כמעט כל היום בשבועות הראשונים. היה מתעורר לאכול, נשאר ער חצי שעה לשחק, ואז מתעייף ונרדם שוב.
 

puchiluchi

New member
בטיפת חלב צדקו

אם היא ישנה ברצף 5 שעות במהלך היום היא כנראה מחליפה בין יום ולילה
 

CherryBlossom85

New member
אמנם ממש לא מנוסה

אבל נראה לי שהיא פשוט מפצה על ימים שבהם היא ערה הרבה שעות מכל מיני סיבות (כמו גזים)... אם יש דבר כזה.
השבוע היה לנו יום שבו לא ישנה מ- 11 בצהריים עד 1 בלילה פחות או יותר וביומיים הבאים אחריו גם ישנה המון במהלך היום עם הפסקות אוכל וגם ישנה לילות רצופים של 8-9 שעות...
 

CherryBlossom85

New member
תוספת קטנה

מרוב שאלות שכחתי לשאול לגבי היציאה מהבית...
אז שאלה אחרונה ולא פחות חשובה:
6. כל ניסיון שלנו ליציאה מהבית לטיול רגלי/באוטו מסתיימת במפח נפש, הקטנה לא מפסיקה לבכות ואני נלחצת ובסוף נשברת וחוזרת הביתה. בבית היא מאוד רגועה וחייכנית בהיעדר גזים ;). רעיונות ממה זה יכול לנבוע? איך להרגיל אותה ליציאות מהבית? לא רציתי לבלות את כל חופשת הלידה נעולה בבית למעט יציאות הכרחיות לטיפת חלב :/

שוב תודה!!
 

puchiluchi

New member
קחי בחשבון

שהיא מרגישה את הלך הרוח שלך . ברגע שאת מתחילה להיות לחוצה זה עובר אליה והיא מגיבה לך. נסי מראש להגביל את הטיול הרגלי בכמה דק' וחזרה , בעיקר כדי להרגיע אותך , אחרי שהיא אכלה ושבעה צאי לטיול במנשא ותחזרי. כל פעם תגדילי את הזמן שאת בחוץ
 

mafe

New member
גם אצלי זה היה אבל עבר...

בחופשת לידה הייתי כל כך מתוסכלת, הוא היה מתחיל לבכות בעגלה בכל טיול, ילדתי בתקופה שהיה מזג אוויר מעולה, וכל כך רציתי לטייל.
עם הזמן הוא נרגע (הוא גם היה תינוק בכיין מאוד באופן כללי, שנרגע סביב 3 חודשים). כך ששווה להמשיך לנסות טיולים קצרים, והיא תתחיל להנות בסופו של דבר.
אני יצאתי לא מעט פעמים עם הטיולון (שנשכב כמעט 180 מעלות) ולא האמבטיה כי היה לי כבד להוריד במדרגות. ואולי זה נשמע בנאלי אבל אני לא קניתי קשת עם צעצועים בהתחלה, וברגע שקניתי הוא התחיל להתלהב מהמשחק ולהנות מהטיולים.
 

MotheRonit

New member
ממה שאני יודעת

1. סביר מאוד. מציעה להקפיד על הפרדה בין שינות יום לזו של הלילה וחוץ מזה עדיין מוקדם להקפיד.
2. היא ממש לא חייבת פעילויות. דקות מעטות של ערות זה מעייף מספיק.
3. ממליצה לנסות מנשא שאפשר לערסל איתו ולשים בתנוחת "רגלי צפרדע" זה מאוד מאוד מקל על הגזים ומסייע לשינה איכותית. גם לנסות לעשות עיסויים.
4. ממש אבל ממש לא. כמה שיותר לבסס את ההנקה בלבד. יכול מאוד להיות שהיא תיקח בקבוק בלי בעיה ויכול להיות שעם, יכול להיות גם שתיווצר לה העדפת בקבוק ויכול להיות שלא. אני מעדיפה לא לקחת סיכון ולא לפתור בעיות שאולי לא תגענה. במיוחד שיכול להיות שהיא תיקח בקבוק ופתאום בזמן אמת תשבות. כך שאין כזה דבר ממש להרגיל כי הם משתנים כל כך הרבה. צריך להיזהר מאוד ממעגל שלילי של יצור החלב.
5. מוצצי גומי פושטים...
 

מיכי33

New member
עונה לפי הסדר..:)

לגבי סדר היום-יש את הספר הלוחשת לתינוקות..שם היא מדברת על להרגיל מהחודש הראשון למחזור כפי שציינת (אבל אני לא זוכרת בדיוק אז אולי תשאילי את הספר מחברה שיש לה..)
לגבי פעילות-האוויר הצח מאוד עוזר ומקל עליהם לפעמים(כנראה מסיח את דעתם מהכאב הבלתי פוסק..)
לגבי תכשירים-לנו מאוד המליצו על הסימיקול ואני יודעת שהוא הכי אפקטיבי אם נותנים לפני כל האכלה/הנקה
לגבי הבקבוק, אכן מאוד מומלץ לשלב בקבוק אבל את יכולה לשאוב ולא חייבת לתת תמ"ל
לגבי המוצץ-את יכולה לשים עליו מעט חלב אם אבל לנו ממש לא עזר כלום עם הראשונה ועם השני הצלחנו די מהר עם המוצץ (מקווה שהיא מהסוג שייקח בסופו של דבר :)

באופן כללי, נסי ללכת איתה במנשא ולקפוץ איתה בעדינות על כדור היוגה-מאוד מאוד מרגיע אותם

והעיקר שתרגישו טוב ומאחלת לכן הרבה שעות שינה טובות ..
 

2zodiac6

New member
גם הנסיך שלי קרוב לגיל, מנסה לענות מנסיוני

הקצר..
קודם כל לגבי הגזים, לנו מאוד עוזר הגרפווטר. כמה טיפות לפני כל ארוחה (במיוחד להקפיד בשעות הקריטיות שאז הגזים קשים במיוחד).

בחודש הראשון היה לנו מאוד קשה לצאת החוצה, סדר היום של הקטן לא היה קבוע, השינה לעיתים הייתה מאוד קצרה ואז התעורר מהר מאוד. לאט לאט הדברים הסתדרו. בנוסף, שמתי לב שכאשר הוא גדל הסביבה בחוץ שמספקת לו הרבה גירויים ודברים חדשים להסתכל עליהם, לפעמים מעמיסים עליו מעט ואז הוא נהיה עצבני. במצב כזה אני מחשיכה מעט את העגלה (עם חיתול בד תלוי בחלק הקדמי) ומנענעת את העגלה והא נרדם מהתנועה.
מסכימה עם קודמיי לגבי התחושה שלפני היציאה מהבית, חשוב שאת תרגישי בטחון. הרי זה לגיטימי שהתינוק יהיה רעב\ עייף או ירצה קצת להשתעשע.

לגבי הסדר יום, בין הלילה ליום מהתחלה ההבדל היה מאוד חד וברור. בנינו שגרה ברורה שמחלקת בין היום ללילה: המקלחת. מקלחת- אוכל- שינה. ואז השינה היא הרבה יותר ארוכה ועמוקה לעומת שעות הבוקר. לאורך היום גם כן בנינו שגרה אוכל- פעילות (שעה-שעה וחצי)-שינה (שעה-שעה וחצי). כמובן שזה גם כן משתנה, לפעמים פעיל יותר או ישן יותר\פחות, זורמים עם זה אבל כן מנסים להציג איזשהו סדר. סדר היום הסתדר בעיקר אחרי שההאכלות נהיו מעט יותר מסודרות (כל שעתיים וחצי-שלוש), והסתדרנו עם הגזים.

בהצלחה:)
 

קסם2012

New member
עונה גם


היי מנסה לענות
קודם כל ברוכים הבאים לעולם האימהות...

1. סדר יום- אני התחלתי לעשות סדר יום לקטנה בגיל חודשים -3חודשים.
זה התבסס על פרקי 3 שעות שבהם היא אכלה ישנה שיחקה וחוזר חלילה במהלך היום. ובלילה לישון+התעורריות לאכול. חכי עוד קצת ותתחילי גם את.
כמו כן בגלל שהקטנה שלי היתה מתעוררת בבכי משינה המליצו לי להעיר אותה כרבע שעה לפני שהיא אמורה להתעורר וישר להאכיל. ואצלי זה פתר בעיה של התעוררות עם בכי... לאחר כמה זמן היא היתה מתעוררת ולא בוכה כי ידעה שאני כבר מביאה לה לאכול...
(יש שיחלקו על דעתי ויאמרו תינוק ישן לא מעירים.) הגישה שלי היתה למנוע ממנה בכי של רעב. ואצלי זה עבד מצויין
2. פעיליות. אין צורך להעמיס על הקטנה פעיליות יותר ממה שאת כבר עושה. זה מצויין לשיר לה שירים או/ו להשמיע לה ברקע מוסיקה. חשוב לשים אותה על הבטן כמה שיותר. גם אם זה לדק ספורות והיא מתחילה לבכות אז תהפכי אותה על הגב ואחרי כמה זמן שהיא רגועה תנסי שוב.
שכיבה על הבטן עוזרת מאוד לגזים. לאט לאט כשתתרגל תנסי להשכיב אותה לישון צהריים על הבטן תחת השגחתך.
אני הייתי שמה את הקטנה שלי על המיטה שלנו והייתי יושבת לצידה וקוראת... או גולשת. כלומר תמיד תחת השגחה.
3. תכשירים מומלצים להקלה על גזים? - אצלנו הקטנה צרחה מכאבי קוליק. אני גרה בחו"ל והיינו נותנים לה "גרייפ ווטאר" זה תכשיר הומואופתי ולרוב היה עוזר נקודתי.
כמו כן יש תנוחות שונות שיכולות לעזור... נמר על העץ וכו. תקלידי באינטרנט תנוחות להקלה על גזים ותמצאי תמונות וקטעי וידאו.
כמו כן את יכולה לבדוק עם הרופאת ילדים אולי הקטנה שלך סובלת מרגישות לחלב אם. אולי יש דברים שאת אוכלת שגורמים לה ליותר כאבים ואז מה שעושים בדר"כ מבקשים מהאמא לפסיק לאכול כל מיני דברים לניסוי.

4. לגבי הנקה לדעתי אם הקטנה עולה במשקל ויונקת טוב אין צורך לשלב תמ"ל. אלא אם את מתכננת לחזור לעבוד בקרוב ורוצה להפסיק להניק...
שוב מציעה להתייעץ עם ר.ילדים
5. מוצץ- הקטנה שלי לקחה מוצץ עד גיל חצי שנה וגמלה את עצמה. ניסתי סוגים שונים. ניסתי לשים טיפה של ויטמין די על המוצץ (למרות שלא מומלץ כי עלול לפתח עששת) ניסתי לשים במקפיא ולתת (כשיוצאות שיניים אמור להרגיע) לא עזר. לדעתי יש קטנים שלא מתחברים. לפעמים זה קשה אבל אין מה לעשות... בעתיד את תודי על כך ששלך כבר גמולה
6. יציאה מהבית- כפי שכבר רשמו לך... קודם כל תצאי אחרי שהקטנה אכלה החלפת לה והיא רגועה. תצאי עם תיק מצוייד חיתולים בגדים להחלפה וכו. ככה שאת תיהיי רגועה... תצאי ל20 דק ותחזרי הביתה.. בכל פעם תגדילי את זמן היציאה מהבית.. לבסוף תיהיי מספיק מנוסה ולא לחוצה ואפילו תניקי בחוץ ותהני מזה

כל עזרה תתקבל בברכה :)
שיהיה המשך שבוע מצויין לכולנו...
 

קסם2012

New member
הערה


הערה אחרונה היתה שלך... פשוט העתקתי את השאלות שיהיה לי קל לענות לך
 
למעלה