סדנא לתפירת שמיכת טלאים חלק ב'

sue444

New member
סדנא לתפירת שמיכת טלאים חלק ב'

הי בנות. היום נתפור את הבורדר ונחבר את שכבות הטלאים באמצעות הקווילטינג. בעקבות תגובות שונות ושאלות שעלו בפעמים הקודמות אז חשוב לי רק להגיד שאני שמחה לשתף אתכן באופן שבו אני עושה שמיכות טלאים. זה לא אומר שזו בהכרח הדרך הטובה או הנכונה ביותר, זו פשוט הדרך שלי. היא מתאימה לי. אם אתן מכירות דרכים אחרות אתן מוזמנות בכיף ובשימחה לשתף בהן, וכל אחת תוכל לבחור לה את הדרך שהכי טובה לה.... דבר שני, את ההדרכה כתבתי קצת בלחץ של זמן וגיליתי שחסרו לי תמונות לחלק מהשלבים אז השתמשתי בכמה שמיכות. מקווה שזה לא יבלבל מידי. וכרגיל הכל גם מופיע בבלוג למי שאין לה חשק לפתוח כל פעם הודעה אז נתחיל?
 

sue444

New member
הבורדר

הבורדר לאחר שסיימנו את חיבור הטלאים, וגיהצנו אנחנו צריכות לחבר את הבורדר. כזכור לא כל שמיכת טלאים זקוקה לבורדר, נבחר להוסיף בורדר כאשר אנחנו רוצות להגדיל את השמיכה או למסגר את הדגם. אופציה נוספת היא כאשר השמיכה יצאה "רועשת", ונרצה להשתמש בבורדר כדי "להשקיט" אותה קצת. נמדוד את את האורך והרוחב של הטופ שלנו. (בתמונה שמיכה אחרת לצורך הדגמה...)
 

sue444

New member
המידות

הגדלים בשמיכה הזו הן .31.5"רוחב ו38.5" אורך. עכשיו עלי להחליט באיזה רוחב אני רוצה את הבורדר. בד"כ נהוג באותו רוחב כמו הריבעים עצמם. קרי 4" . אם כך אורך רצועות הבורדר שלי יהיה שתי רצועות באורך 40.5 " (הוספתי אינץ בכל כיוון) אותן אחבר בראש הטופ ובתחתית הטופ. ברגע שהוספתי את הבורדר לטופ נוספו לי עוד שתי שורות ויש לקחת זאת בחשבון כאשר אני רוצה להוסיף את רצועות האורך של הבורדר. כך ששתי רצועות האורך יהיו בגודל הבא- 31.5 + (רוחב הבורדר)*2 כלומר 31.5 + 4*2 = 39.5 אני מתחילה לחבר את הרצועות העליונה והתחתונה. מחברים אותן באמצעות סיכות, ימין לימין, ומשאירים כאינץ מכל כיוון. תופרים. בשלב הבא מחברים את הרצועות האורכיות, באותה דרך.
 

sue444

New member
חיבור השכבות

חיבור שלושת השכבות לצורך זה עלינו להצטייד במסקינטייפ לוקחים את בד האחורי ופורשים אותו על הריצפה כשצד ימין שלו כלפי מטה! (כלפי הריצפה, שכמובן כדאי שתהיה נקייה ...). מדביקים פינה אחת של הבד עם מסקינטייפ לריצפה. מישרים עם הידים כדי שלא יהיו קפלים מותחים, ומדביקים את הפינה השנייה עם מסקינטייפ. חוזרים על התהליך כך שארבעת הפינות יהיו מודבקות. והבד מתוח ללא קפלים!
 

sue444

New member
והמילוי

לוקחים את המילוי טלאים ופורשים אותו על הבד האחורי. גם כאן מדביקים עם מסקינטייפ, ומוודאים שהכל ישר וללא קפלים!
 

sue444

New member
הטופ

עכשיו יש לנו שתי שכבות פרושות מתוחות ומודבקות. כעת עלינו להוסיף את הטופ. אני פורשת גם את הטופ על שיכבת המילוי. הצד הימני של הטופ פונה כלפי מעלה. חשוב ששיכבת המילוי + הבד האחורי תהיה גדולה בכ 4 ס"מ או יותר מכל כיוון של הטופ. גם כאן אני מדביקה עם מסקינטייפ.
 

sue444

New member
מכליבים

הכל פרוש על הריצפה מתוח וללא קפלים. אני מתחילה להכליב. בשלב זה מי שעובדת עם סיכות ביטחון תשתמש בשיטה שלה. אני עובדת עם תפירת יד ... אז מה שעלי לעשות הוא לקחת את החוט מכלב ולמצוא את האמצע של השמיכה. בערך באמצע אני מתחילה לתפור מצד ימין לצד שמאל בתכים ממש גדולים (בגודל של ריבוע) את כל השורה האמצעית (בתמונה שורה מס' 1 ). אני בודקת שאני תופסת את כל שלושת השכבות ותופרת את כל השורה. אני מדלגת שתי שורות ריבועים כלפי מעלה (בתמונה שורה מס' 2 ) ושוב מתחילה לתפור את כל השורה הפעם מצד שמאל לצד ימין. אני שוב משתמשת בתכים גדולים. חוזרת להתייחס לשורה האמצעית אותה תפרתי, וחוזרת על התהליך רק שתי שורות כלפי מטה (שורה מס' 3). תופרת את כל השורה גם הפעם מצד שמאל לצד ימין. אני שוב משתמשת בתכים גדולים. באותו אופן אני חוזרת על התהליך כשאני מדלגת בכל פעם שתי שורות ריבעים ובדרך זו תופרת את כל השמיכה בתכים גדולים (שורות 4 ו 5).
 

sue444

New member
ותופרים

כשאני מסיימת להכליב את כל השמיכה אני מורידה את המסקינטייפ וזורקת אותו . עכשיו תופרים אני בוחרת את הצבע של החוט שאני רוצה לעשות איתו את התיפורים. במקרה הזה בחרתי כחול. אני מרכיבה את הרגל ההולכת (להסבר מפורט ונוח על הרגלית הזו ועל אחרות תסתכלו בפוסט של פרפרים מרבה רגלים). עכשיו עלי להחליט איזה סוג של תיפורים אני רוצה לעשות. בשמיכה הזו עשיתי תיפורים אלכסוניים אבל אסביר על תיפורים ישריים כמו בשמיכה הזו (השמיכה הראשונה שעשיתי אי פעם והיא בשימוש יום יומי..). התיפורים הישרים יותר נוחים למי שאין לה רגל הולכת או שזו הפעם הראשונה שלה. אני שוב בודקת היכן אמצע השמיכה. ממקמת את הרגלית שלי כך שהיא תעמוד בדיוק בחיבור של בורדר עם הטלאים, והמחט תהיה כ רבע אינץ מהתעלה (זוכרות זה החיבור בין שני טלאים). (בתמונה המחט כבר קצת אחרי החיבור של הבורדר לטלאים. אתן תקפידו יתר ממני נכון? מה שכן אפשר לראות את כל התיפורים ואיך הם יראו בסופו של דבר- שימו לב שפעם התיפורים הם משמאל
 

sue444

New member
וממשיכים לתפור

ועכשיו אני תופרת מלעלה עד למטה כשכל הזמן התעלה נמצאת כרבע אינץ מימין למחט. הכי חשוב זה כל הזמן לישר את הבד עם הידיים כדי שלא יווצרו קפלים. כאשר סיימתי את השורה והגעתי עד למטה, אני חוזרת על התהליך בד השני של התעלה. אבל הפעם אני מתחילה מהחלק התחתון של השמיכה עד לעליון! (אני כמובן הופכת את השמיכה כי אי אפשר לתפור מלמטה למעלה, הרעיון הוא שכל הזמן הכיווניות תהיה מנוגדת). ושוב פעם עוברת לשורה שליד ותופרת מלעלה למטה וכו' ... אני עוברת על כל השמיכה פעם למעלה ופעם למטה.
 

sue444

New member
וממשיכים לתפור עד הסוף

באופן כזה אני תופרת את כל השמיכה. זה קצת בלאגן אבל זה עובד. חשוב כל הזמן ליישר וליישר את השמיכה כדי שלא יווצרו קפלים.. (בתמונה אתן רואים את המאמץ שמושקע בליישר, אבל התיפורים כאן הן אלכסוניים וזה קצת שונה ...). כשסיימתי עם כל הטורים אני עוברת לתפור את השורות. גם כאן אני מתחילה מהשורה האמצעית ותופרת פעם משמאל לימין , ובשורה שאחרי מימין לשמאל. וזהו אפשר לנשום! זה הסתיים ונשאר רק הסרט אלכסון! מקווה שהבנתן, ואם יש לכן שאלות תרגישו חופשי לשאול נשיקות תהל טלאים
 

bosmato

New member
שאלה קטנה

מה זה חוט מכלב? והאם כשאת מכליבה זה אומר שאת פשוט תופרת רגיל אבל במרווחים גדולים?
 

sue444

New member
בעיקרון כן

תופרים רגיל, במרווחים גדולים מוודאים שכל שלושת השכבות נתפרות היטב. חוט מכלב, הוא חוט דק יותר מחוט רגיל שמצמיד בצורה טובה את הבדים ושקל יותר לעבוד עליו עם מכונה בלי שהוא "יתקע" במכונה. יש אותו בכל סידקית
 

Galore

New member
מקבץ שאלות בצרור:

לפי מה שאני מבינה את עושה שני תיפורים עבור כל תעלה, מה שאומר שרואים אותם ושיווצר ריבוע של תפרים בתוך הריבוע 4X4 שלנו, נכון? אז לשאלות: 1. אם אני לא רוצה לעשות ריבועי תפרים, אלא ממש לתפור בתוך התעלה, מה אני צריכה לדעת כדי לעשות את זה נכון? 2. האם יותר עדיף לעשות מרבה תיפורים כמו שתיארת על תיפורים בתוך הנישה? למה? (ראבק, חודש שמיני, גם ככה אני בקושי זזה). 3. ההכלבה המוזרה הזו - האם כשהתפרים כ"כ גדולים (באמת "4 כל אחד? אפשר גם "5?... ) הם מצליחים באמת למנוע מהבדים לזוז באמת? אן שרוב הבטחון בא מהיישור של הידיים? בכל מקרה, אם אני מבינה אותך נכון - אי אפשר לוותר על השלב הזה, נכון? 4. איך אני אמורה להכליב ואז להצליח לקום? זהו בינתיים. "בקטנה". ומה שכן, בגדולה מאוד: ת ו ד ה ! ! ! ! ! ! ! על ההשקעה ההסברים והלימוד. את לא יודעת כמה הייתי צריכה את זה. ליאת.
 

sue444

New member
צרור תשובות

1. אין בעיה לתפור בתוך התעלה. הרעיון אותו דבר, פשוט במקום למקם את המחט כרבע אינץ מהתעלה את ממקמת אותה בתוך התעלה. כל שאר העקרונות אותן עקרונות. לדעתי זה רק מקבל צורה אסטטית אחרת. הריבועים יהיו גדולים יותר, במקום שיתקבל ריבוע בתוך ריבוע. זה כל ההבדל. 3. איך שהוא זה מצליח ועבודת היידים בהחלט עוזרת. 4. אני הייתי בחודש 8 + שמירת הריון והצלחתי לקום. לא יודעת איך... אלוהים עזר. אח"כ נחתי איזה יומים...
 

Galore

New member
תודה תודה תודה!

לגבי הלקום, אני אדווח בהמשך (אם לא תשמעי ממני שבוע, אולי כדאי להתקשר למישהו...).
ליאת.
 

ayala26

New member
וגם בתיפורים בתוך התעלה

לא רואים אותם בצד של הטלאים כמעט אלא רק בצד האחורי. אני באופן אישי חושבת שתיפורים מאוד מוסיפים לצד עם הטלאים אז לכן פחות אוהבת תיפורים בתעלה. ולגבי הלקום, גם בחודש חמישי זה כבר מסובך
 

יהודיתwi

New member
אם מגהצים את הטלאים כמו שהסברת -

שפותחים ואז מגהצים, יוצא שיש כיוון אחד (אורך? רוחב?) שבו התיפורים מחברים רק את ה*תפר* של המכונה בתעלה, ולא את הטלאים. בעצם רק לרוחב (או לאורך, בקיצור, לצד השני) התיפורים מחזיקים את השכבההזו. את חושבת שזה חזק ככה?
 

יהודיתwi

New member
לא ממש

אמנם התפר בתעלה, אבל כשמגהצים את קצות הריבועים לצד אחד, ולא פותחים אותם לפני הגיהוץ, אז כשתופרים על התעלה בהכרח תופרים על הקצה הלא מקופל, וזה כן חזק, לעומת השיטה השניה, שפותחים לפני הגיהוץ, ואז כשתופרים בתעלה תופרים רק על התפר.
 

קואלה22

New member
שאלה קשורה-לא קשורה...

אני רוצה לקנות לוח חיתוך וסכין חיתוך. אני מתלבטת איזה גודל של לוח לקנות... יש המלצות? וגם לגבי הסכין- המלצות מיוחדות? אני מסתכלת באתר של "מרכז התפירה בע"מ" (זו החנות שאני מכירה ושם קניתי את מכונת התפירה בזמנו). תודה!
 
למעלה