סגירת נתיבים והגבלות אחרות -

סגירת נתיבים והגבלות אחרות -

בהמשך לדיון שהתקיים כאן, בפורום התעופה הקלה, אני רוצה להביא דוגמה איך דברים יכולים להיות גם בלי בג"צים אלא, ע"י איחוד כוחות. ה-FAA "הנחית" הוראה מגבילה ללא כל פרופורציה להנחיית הקונגרס. אירגוני התעופה בארה"ב, בראשות ה-EAA לא מוכנים לקבל את ההנחתה, שעלולה לפגוע ברבים העוסקים בתעופה, כולם איחדו כוחות ופועלים באמצעות השיטה לשנות את רוע הגזירה. מה שמעניין, היא השיטה האמריקאית של ה-NRPM המאפשרת לציבור להגיב ולהתנגד (במידת הצורך) להוראות, תקנות וחוקים, עוד בטרם נכנסו לתוקף. אבל, מבחינתנו, אנו צריכים לאחד כוחות ולהפסיק לברבר על בג"צים כל שני וחמישי כי מהם לא ניוושע. כך זה פועל: http://www.eaa.org/communications/eaanews/pr/040311_air_tours.html אריאל אריאלי
 
השוואה מעצבנת, לכל היותר.

היחס בין EAA בארה"ב ל EAA ישראל דומה ליחס שבין ה FAA למינהל התעופה וליחס שבין הקונגרס לכנסת.
 

Milokor

New member
תפסיק להתהדר ב"נוצות" לא לך

סליחה על הכותרת אבל באמת שאתם לא מהווים "כוח" עם מספר החברים שיש לכם. מה אתה משווה כל הזמן את עצמך לארה"ב? האם אינך מבין שאתה כאן ולא "שם". רד מהעץ. בכל מיקרה, מאחלת לך הצלחה גם מתחתית "העץ" מילי
 

צור בנר

New member
קצת טאקט ל EAA לא יזיק

התאגדות ה EAA מבורכת, כמו גם פעילותה לקידום התעופה, ולזה אני חושב יסכימו הרוב. מטרותיכם טובות ורעיון ארגון יום התעופה במגידו - אף יותר מכך. אבל, וכאן בא "אבל" גדול - אני לא בטוח שאתם בוחרים בדרך הנכונה. רוצה לומר - היתה טעות לחשוב שברגע שיקום EAA ישראל, ואפילו כסניף של ה EAA האמריקאי - כל ארגוני התעופה ירוצו להיות תחתיכם או מיד לשתף איתכם פעולה. יש דרכים לעשות זאת. על עומרי טלמון - יו"ר קלוב התעופה, ניתן להגיד הרבה, אך לא ניתן בשום פנים לומר שהוא אינו בעד קידום התעופה. למרות זאת, ואיני רוצה להיכנס לסיבות, הצלחתם להעמיד אותו בעמדה "לעומתית" כנגדכם. בנסיון לשת"פ עם גוף גדול וותיק כמו קה"ל - צריך ללכת בדרכים אחרות, כנראה. כשבאתם והצגתם את הרעיון לפני אגודת התעופה - קיבלתם תמיכה עקרונית. אבל כשאתם מתעקשים להציב עצמכם במקום הקלוב ואומרים זאת לכל מי שרוצה לשמוע - אני לא בטוח שזה יעודד את האגודה לשת"פ. אמרתי לעומרי וירון בישיבה האחרונה שחורה לי שיש ארוע תעופה גדול מתוכנן ושני איגודי תעופה רבים אחד עם השני בגללו, בעיקר עם הקהילה הכ"כ קטנה כאן של טייסים. ייתכן והאשמה היא גם בקלוב, ובכבוד שהוא רוצה לשמור לעצמו כגוף שקיים עשרות שנים, אך הבעייה היא כנראה גם בהתנהלות ה EAA (שום דבר אישי - אני מעריך מאד אותך ואת קימחי , ראש ה EAA. עובדה שהוזמן לשני מפגשי פורום...). צריך לעשות זאת אחרת. לפני שאתם מצהירים הצהרות לציבור שלא כ"כ יודע איך לאכול אתכם, כדאי לשבת עם אגודת התעופה, עמותת האז"מ והקלוב ולראות האם אתם יכולים לקחת על עצמכם טיפול בנושאים שהם ישמחו להיעזר בכם לגביהם. צריך לעשות זאת בשיתוף פעולה, ורק לאחר סיכום אופי השת"פ - צאו לציבור ומצבו את עצמכם. את האמת - עד היום לא הצלחתי להבין (למרות שאריאלי - אתה דיברת איתי לא מעט), במה יתרונכם על אגודות אחרות , והאם יתרונות אלה יכולים להשפיע בישראל (ואנא אל תגידו שה EAA האמריקאי משפיע כאן כ"כ. אם זה היה כך - המינהל היה כבר צריך להתקפל בכמה נושאים...)
 

רן בג

New member
עם כל הכבוד (אני לא בטוח בהמשך)...

ההשוואה בין ה-EAA הישראלי לבין קלוב התעופה או אפילו אגודות המשנה זהה להשוואה שמנסים לעשות מ-1977 בין ההגנה לבין האצ"ל והלח"י.( אני בכוונה לא נותן גם מספרים)...אני מוקיר את החברים שהחליטו להקים את ה-EAA הישראלי בזכות יוזמתם, וחבל לי שיוזמה זו לא מתועלת לאירגונים הקיימים. בצה"ל ובמוסדות ממשלתיים יש נוהג נפסד שאם איזו יחידה או ענף לא ממלאים את הציפיות שתלו בהם "מיצרים" יחידה או ענף חדשים במקום לפתור את הבעיה עם הקיימים (בגלל זה יש לנו היום כל כך הרבה "יחידות מיוחדות")"."כוחנו באחדותנו" מספיק לבזבז אנרגיות על אירגונים קיקיוניים שלא מוסיפים דבר למערכת.
 
למען הדיוק ההסטורי- עובדתי יש

להשוות את האצ"ל והלח"י לפלמ"ח ולא להגנה ולו רק בגלל העובדה שאלה היו הזרועות הצבאיות של תנועות אם פוליטיות. אבל נעזוב את הפוליטיקה ונמשיך להתווכח "של מי יותר גדול" ,אם כי נראה בשלב הזה ששל כולנו קטן וששמים עלינו גדול.
 
שטויות מנחם

לאצ"ל וללח"י הלכו חברה מהסוג של, איך לאמר, לא היית רוצה שהבת שלך תסתובב אתם. חבורת בנדיטים לכל היותר, כאשר הלח"י היה גרוע בהרבה מהאצ"ל.
 
אבי, אני מוחה בתוקף על ההשמצה

המכוערת. אם היית מכיר את סבא וסבתא שלי ז"ל, היית חוזר בך מיידית. אני הייתי גאה שהבת שלי תסותבב עם אנשים שכמותם. מאיפה הבאת את היציאה הזאת? על מה היא מבוססת? לשמוע זאת ממך, מאחד שגדל בעיר שבה רבים הם יוצאי אצ"ל ולח"י, זאת הפתעה מרה.
 
לי נראה שאב"ד "הביא" פרובוקציה קטנה

אני מניח שהוא מספיק חכם בכדי לא לטפח סטיגמות מהסוג הזה. היות ואין לי בת בגיל המתאים להסתובב עם המעטים מהם שנותרו בחיים, כך שהנושא אינו רלבנטי לגבי....
 
צר לי

זו דרך הביטוי הבוטה שלי להביא דעה שפיתחתי על סמך לימוד היסטורי מעמיק. אין קשר לסבא של אילן, ומתנצל על הפגיעה האישית, אבל בעיני לח"י של אז אינה שונה הרבה מכהנא חי של היום. אז יאללה, תלו סרג'נט. מוכן לפולמוס היסטורי מעמיק עם כל אחד, אבל תלמדו גם מהיסטוריונים כמו לובה אליאב או אורי גולדשטיין ולא רק מזכרונות בגין וכתבי ז'בוטינסקי.
 

izackv

New member
מאחר ואת ההיסטוריה כותבים המנצחים

ולא האמת המוחלטת, אז הלימוד שלך קצת לוקה... בעיקר כשהוא נסמך על דעות של מתנגדים חמורים לאנשי האצ"ל והלח"י. (למיטב ידיעתי, הזקן, מעולם לא הסכים לפנות אל בגין בשמו כשהם ישבו באותה כנסת) אנחנו תמיד הינו מעולים בדמוניזציה של כל מי שלא חושב כמונו. אבל אנשי הגנה מעולים הם אלה שקיבלו (וביצעו) הוראות לירות ולהרוג יהודים יקרים שהביאו אוניה עם נשק כדי לעזור במלחמה. הסיבה לחילוקי הדעות ולהחלטה לירות על יהודים (באמצע מלחמת העצמאות) הייתה שהבאת הנשק נחשבה כמרד צבאי. ולמה? בגלל שלמרות ההסכמים שנחתמו לפני איחוד המחתרות לצבא העם, לוחמי האצ"ל בירושלים לא קבלו תחמושת ונשק (בניגוד להסכם) האנשים שהביאו את האוניה דרשו שחלק מהנשק ילך ללוחמי אצ"ל. (סך הכל זאת היתה אוניה שלהם). לא כל הנשק, סך הכל חלק ממנו! הזקן אמר שאף אחד לא יגיד לו איך לחלק את הנשק ושבכלל כבר אין אצ"ל. לעומת זאת מקרים של אנשי אצ"ל שירו על אנשי הגנה, אין כל כך בהיסטוריה. גם תקופת הסזון המופלאה, שהייתה שיא במשת"פיות עם האויב הייתה חד צדדית לחלוטין. בבחינת, אנשי ההגנה לא מסכימים עם שיטות אנשי האצ"ל והלחי ולכן הם מסגירים אותם לפריץ, או עוזרים לפריץ להרוג אותם. בשלושת התנועות היו אנשים משכמם ומעלה (שבחרו בחיים לא חיים רק כדי להציל את המדינה, לאמונתם) ובשלושתם היו גם פרזיטים... שלא תבין לא נכון, מדינה לא בונים בצורה נחמדה ועם אנשים שפויים, אבל להשוות את הלח"י לכהנא חי, מראה על חוסר הבנה מעמיק של שתי ה"תנועות" ואני אסיים במשהו שאבא שלי תמיד אמר לי על ויכוחים: "אם אתה לא מסוגל להסביר ברצינות ובצורה הגיונית את הצד של היריב (ואפילו לייצג אותו בכבוד), כניראה שלא הבנת את הצד שלא. לא הגיוני שהצד השני טיפש מוחלט ורק הצד שלך חכם"
 

רן בג

New member
בשלושת התנועות היו אנשים משכמם...

ובכן אני מקווה שבזה יסגר איזה שירשור שנפתח בגלל הזכרת "שלוש התנועות". מכיוון שאני הראשון שנתתי את ההשוואה הזו אבהיר את הרעיון. אין ויכוח על דבריו של ורסנו שאנשים נחמדים ולא נחמדים יש בכל מקום.צריך רק להתיחס בפרופורציה למשקל הסגולי והמספרי של תנועה אחת ושני "זרמים".ב"הגנה" בשיא כוחה היו 46000 חברים ומגויסים, בכל האתרים על האצ"ל והלח"י יהיה קשה מאוד למצוא כמה חברים היו שם מכיוון שמספרם בטל בששים.נסיון להשוות בין פעילות "ההגנה" לבין הגופים האחרים יהיה כמו נסיון להשוות בין פעילות "קלוב התעופה לישראל" לפעילות ה-EAA בארץ...
 

nadaveiron

New member
בראשות ה EAA? שיטת ה NPRM?

סליחה שאני מערב עובדות. ה FAA רצו להנחית את ההוראה הזאת בלי שמוע כמקובל. עוד בנובמבר AOPA פנו בבקשה לקיים שמוע. מכיון שה FAA לא שיתף פעולה, הם "הפעילו" חבר קונגרס שהוא גם חבר AOPA (וגם חבר בועדת התחבורה של בית הנבחרים), והתוצאה היתה שהקונגרס ישמע הסתייגויות לתקנה המוצעת אם ה FAA לא יעשה כן. וה EAA בראש ארגוני התעופה? חמישה חדשים אחרי ש AOPA התחיל להלחם בנושא? כמו שאומרים אצלנו, gimme a break. ה EAA מארגן airshows, תומך בקהילת ה experimentals, פועל למען קדום התעופה בין בני נוער וכו' וכו', ועל כך מגיע לו כל הפרגון. אבל פוליטית הוא לא ראשון, לא שני, ואולי גם לא חמישי בין ארגוני התעופה בארה"ב.
 

nadaveiron

New member
בכלל לא

למען גלוי נאות, אני חבר הן ב EAA והן ב AOPA. בתור חבר ה EAA אני מוצא לנכון לתקן אנשים שמציגים את עצמם כדוברי הארגון ולטעמי, פוגעים בו. התיחסתי רק למצב בארה"ב - אני באמת לא מעונין להכנס לויכוחים בין האגודות השונות וועדיהם בארץ.
 
נכון שה-EAA לא חלוץ אבל..

יש מי שחושב כי הוא ארגון חשוב: Harrison Ford Named New EAA Young Eagles Chairman Harrison Ford, best known as a renowned actor in more than three dozen films but also an extremely active pilot and member of the Experimental Aircraft Association (EAA), was introduced today as the new Chairman of the EAA Young Eagles Program, which has flown more than 1 million young people since 1992. During a welcoming program at Van Nuys, Calif., with EAA President Tom Poberezny, Ford accepted the chairmanship of the program, saying, “It’s daunting to step into General Yeager’s shoes, but aviation is about learning new skills and the satisfaction that comes with practicing them and doing better.” אריאל אריאלי
 

nadaveiron

New member
אריאל, גם אני חושב שה EAA חשוב

הריסון פורד (בדיוק כמוני) חבר גם ב AOPA וגם ב EAA (אם כי בנגוד לי, יש לו חברות לכל החיים ב AOPA שמקבלים אם תורמים $2500 לארגון
). אמרתי שיש ל EAA הרבה פעילויות ברוכות ובהן אתה ואני וכל החברים יכולים להיות גאים, ו Young Eagles היא בהחלט אחת מהן. מה שמרתיח אותי הוא נסיון להוסיף ולהאדיר את שמו של הארגון בגוזמאות וספורי בדים. זה לא מוסיף כבוד לאף אחד.
 
אריאל, תזכיר לי בבקשה, כמה חברים

יש ב-EAA האמרקאי? לא, אל תזכיר לי שבסניף הישראלי יש רק כ-40 מרביתם רק רשומים. חלק מהם אפילו לא טייסים.
 
למעלה