סגירת חניון צ.ד. ושינוי בתחנות מוצא

מצב
הנושא נעול.

seffic

New member
סגירת חניון צ.ד. ושינוי בתחנות מוצא
של קוים 400, 18ב ועוד. אולי זה כבר עלה, אבל... מדוע לא מאפשרים תחנות גם ליד בקניון איילון/ איצטדיון ר"ג? האם משרד התחבורה בגלל שיקולי זיכיון (רשיונות וכו') ממשיך להתעלל בנוסעים?
 

דניאל 130

New member
סגירת חניון צ.ד. ושינוי בתחנות מוצא
של קוים 400, 18ב ועוד. אולי זה כבר עלה, אבל... מדוע לא מאפשרים תחנות גם ליד בקניון איילון/ איצטדיון ר"ג? האם משרד התחבורה בגלל שיקולי זיכיון (רשיונות וכו') ממשיך להתעלל בנוסעים?
לא קשור לבעיות זיכיון
יכול להיות שדן לא ביקשו זאת בכלל ממשרד התחבורה.
 

seffic

New member
לא קשור לבעיות זיכיון
יכול להיות שדן לא ביקשו זאת בכלל ממשרד התחבורה.
לא ברורה ההתנהלות כלל
משרד התחבורה מאשר את המסלול החדש. למה כל התיזוזים האלו של הנוסעים? הוא היה צריך לדרוש מהמפעילים דן ואגד לתת תחנה בקניון. אני לא רואה סיבה הגיונית אחת למנוע זאת, ואני עוד עובד בתחום. לטעמי, זאת שערורייה
 

דניאל 130

New member
לא ברורה ההתנהלות כלל
משרד התחבורה מאשר את המסלול החדש. למה כל התיזוזים האלו של הנוסעים? הוא היה צריך לדרוש מהמפעילים דן ואגד לתת תחנה בקניון. אני לא רואה סיבה הגיונית אחת למנוע זאת, ואני עוד עובד בתחום. לטעמי, זאת שערורייה
אבל לא מדובר בשינוי מסלול
באתר דן רשום מפורשות שתחילת מסלולי הקווים היא:בן גוריון 18,שזה פחות או יותר אותו האיזור שחניון צ"ד היה ממוקם בו(אולמי מודיעין).זה שהאוטובוסים ממשיכים לעשר טחנות זה עניין תפעולי-טכני פנימי של דן,שאני לא בטוח שהיא היתה מחוייבת להביאו לידיעת נוסעיה דרך פרסום באתר. מה שמשתנה הוא שהנוסעים לא עולים ולא יורדים בתחנת הקצה של הקו,שהיתה חניון צ"ד,אלא בתחנתם השנייה של הקווים,שהופכת להיות תחנתם הראשונה.את הנוסע שמחכה בתחנה הראשונה של המסלול לא אמור לעניין מאיפה האוטובוס מגיע,אלא רק מאיפה הוא מתחיל,ואת חובתה זאת לנוסע,חובתה האינפורמטיבית,דן מילאה באמצעות הפרסום באתר. בכל מקרה ובלי קשר אני בהחלט בעד שינוי מסלול והוספת תחנה בקניון איילון. ואין נגיעה לאגד-מדובר בהודעה שמתייחסת רק לקווי דן. יוזמת הוספת תחנה בקניון איילון לקווים המדוברים-במקרה הזה,לדעתי,צריכה להיות יזומה על-ידי דן למשרד התחבורה. דווקא בעניין הזה(היות ולא מדובר בהארכת מסלול הקו)-דן צריכים לנקוט ביוזמה ולפנות למשרד התחבורה,שנרדם בשמירה.
 

seffic

New member
אבל לא מדובר בשינוי מסלול
באתר דן רשום מפורשות שתחילת מסלולי הקווים היא:בן גוריון 18,שזה פחות או יותר אותו האיזור שחניון צ"ד היה ממוקם בו(אולמי מודיעין).זה שהאוטובוסים ממשיכים לעשר טחנות זה עניין תפעולי-טכני פנימי של דן,שאני לא בטוח שהיא היתה מחוייבת להביאו לידיעת נוסעיה דרך פרסום באתר. מה שמשתנה הוא שהנוסעים לא עולים ולא יורדים בתחנת הקצה של הקו,שהיתה חניון צ"ד,אלא בתחנתם השנייה של הקווים,שהופכת להיות תחנתם הראשונה.את הנוסע שמחכה בתחנה הראשונה של המסלול לא אמור לעניין מאיפה האוטובוס מגיע,אלא רק מאיפה הוא מתחיל,ואת חובתה זאת לנוסע,חובתה האינפורמטיבית,דן מילאה באמצעות הפרסום באתר. בכל מקרה ובלי קשר אני בהחלט בעד שינוי מסלול והוספת תחנה בקניון איילון. ואין נגיעה לאגד-מדובר בהודעה שמתייחסת רק לקווי דן. יוזמת הוספת תחנה בקניון איילון לקווים המדוברים-במקרה הזה,לדעתי,צריכה להיות יזומה על-ידי דן למשרד התחבורה. דווקא בעניין הזה(היות ולא מדובר בהארכת מסלול הקו)-דן צריכים לנקוט ביוזמה ולפנות למשרד התחבורה,שנרדם בשמירה.
בוודאי שזהו שינוי מסלול ואני אסביר לך מדוע
משרד התחבורה לא יכול לאשר מיקום חדש של תחנת מוצא אם לא ניתן שטח לחנייה תפעולית הולם לפעילות הקווים. כמובן שלא ניתן לאשר חנייה זו על דרך בן גוריון- לדעתי אין שם אפילו מפרץ ואם כן אזי בטח לא ברמה שמתאים לקו 400. לכן אני טוען שמשרד התחבורה ידע ואישר את הארכת מסלול לחניון עשר תחנות ומסיבה כלשהי לא אישר או דרש תחנה בקניון. אני לא מבין את המפעילים- תחנה שם הייתה מגדילה את הביקושים בקווים הללו.
 

mister K

New member
בוודאי שזהו שינוי מסלול ואני אסביר לך מדוע
משרד התחבורה לא יכול לאשר מיקום חדש של תחנת מוצא אם לא ניתן שטח לחנייה תפעולית הולם לפעילות הקווים. כמובן שלא ניתן לאשר חנייה זו על דרך בן גוריון- לדעתי אין שם אפילו מפרץ ואם כן אזי בטח לא ברמה שמתאים לקו 400. לכן אני טוען שמשרד התחבורה ידע ואישר את הארכת מסלול לחניון עשר תחנות ומסיבה כלשהי לא אישר או דרש תחנה בקניון. אני לא מבין את המפעילים- תחנה שם הייתה מגדילה את הביקושים בקווים הללו.
אין הגיון בקביעת תחנה בקניון איילון לקו 400.
למי שצריך להגיע מקניון איילון לירושלים הרבה יותר מהיר להגיע לרכבת מרכז ולנסוע עם 480, מאשר לנסוע בקו 400 דרך כל בני ברק. גם לקו 18ב לא יהיה הרבה ביקוש מקניון איילון. הקישור מקניון איילון לבני ברק ניתן באמצעות קווים 7ב ו-92 כשקו 7ב מגיע גם לגבעת שמואל. אגב, בעבר היה נסיון בחברת דן להעביר את תחנת המוצא של קו 400 למסוף קניון איילון. עיריית רמת גן טרפדה את המהלך בטענה שקו 400 נועד לשרת את תושבי בני ברק ולא את תושבי רמת גן, ולכן אין סיבה שהאוטובוסים יעמדו במסוף קניון איילון שנמצא בשטחה של רמת גן.
 

846

Active member
אין הגיון בקביעת תחנה בקניון איילון לקו 400.
למי שצריך להגיע מקניון איילון לירושלים הרבה יותר מהיר להגיע לרכבת מרכז ולנסוע עם 480, מאשר לנסוע בקו 400 דרך כל בני ברק. גם לקו 18ב לא יהיה הרבה ביקוש מקניון איילון. הקישור מקניון איילון לבני ברק ניתן באמצעות קווים 7ב ו-92 כשקו 7ב מגיע גם לגבעת שמואל. אגב, בעבר היה נסיון בחברת דן להעביר את תחנת המוצא של קו 400 למסוף קניון איילון. עיריית רמת גן טרפדה את המהלך בטענה שקו 400 נועד לשרת את תושבי בני ברק ולא את תושבי רמת גן, ולכן אין סיבה שהאוטובוסים יעמדו במסוף קניון איילון שנמצא בשטחה של רמת גן.
רציתי לכתוב את הסיבה הזאת
והקישור ל 480 אבל חששתי שיחשדו בי בחוסר אוביקטיביות...
 

אוהד11

New member
אין הגיון בקביעת תחנה בקניון איילון לקו 400.
למי שצריך להגיע מקניון איילון לירושלים הרבה יותר מהיר להגיע לרכבת מרכז ולנסוע עם 480, מאשר לנסוע בקו 400 דרך כל בני ברק. גם לקו 18ב לא יהיה הרבה ביקוש מקניון איילון. הקישור מקניון איילון לבני ברק ניתן באמצעות קווים 7ב ו-92 כשקו 7ב מגיע גם לגבעת שמואל. אגב, בעבר היה נסיון בחברת דן להעביר את תחנת המוצא של קו 400 למסוף קניון איילון. עיריית רמת גן טרפדה את המהלך בטענה שקו 400 נועד לשרת את תושבי בני ברק ולא את תושבי רמת גן, ולכן אין סיבה שהאוטובוסים יעמדו במסוף קניון איילון שנמצא בשטחה של רמת גן.
עדיף להאריך את 18ב לעתידים
 

mister K

New member
עדיף להאריך את 18ב לעתידים
בשביל מה? ברוב המסלול שלו הוא מקביל ל-7ב.
מה שצריך באמת זה לשדרג באופן משמעותי את קו 137. אבל כל עוד הוא מופעל על ידי חברת קווים, הסיכוי שזה יקרה קלוש.
 

אורי404

New member
בשביל מה? ברוב המסלול שלו הוא מקביל ל-7ב.
מה שצריך באמת זה לשדרג באופן משמעותי את קו 137. אבל כל עוד הוא מופעל על ידי חברת קווים, הסיכוי שזה יקרה קלוש.
אף אחד לא אמור לשאול את חברת "קווים"
הם אמורים להיות הגוף המבצע. הם לא עושים טובות ושחברה אחרת תפעיל את הקו. בדומה לקו 18, שנוסע בגבעת שמואל. אזור, שרובו בתפעול "קווים" ובפועל "דן" מפעילה את הקו.
 

mister K

New member
אף אחד לא אמור לשאול את חברת "קווים"
הם אמורים להיות הגוף המבצע. הם לא עושים טובות ושחברה אחרת תפעיל את הקו. בדומה לקו 18, שנוסע בגבעת שמואל. אזור, שרובו בתפעול "קווים" ובפועל "דן" מפעילה את הקו.
זה נכון בתיאוריה.
בפועל משרד התחבורה אפשר לקווים במשך השנים לצמצם את השירות באופן משמעותי, לקבוע לוחות זמנים הזויים ולא לשפר את השירות איפה שצריך (כמו קו 137), כנראה על מנת שהחברה תמשיך לשרוד בצמצום ולא תפשוט את הרגל. לאחרונה אמנם רואים סוף סוף איזושהי מגמת שיפור בדמות תגבור קו 56 שהיה נדרש כבר מזמן ורכישת אוטובוסים חדשים, אך זה עדיין רחוק ממה שבאמת צריך להיות. אני מסתמך רק על פרסומים. כבר קרוב לשנתיים שלא יוצא לי לנסוע איתם כך שאני לא באמת יודע מה קורה בשטח, אבל אני משער שלא השתנה הרבה.
 

אורי404

New member
זה נכון בתיאוריה.
בפועל משרד התחבורה אפשר לקווים במשך השנים לצמצם את השירות באופן משמעותי, לקבוע לוחות זמנים הזויים ולא לשפר את השירות איפה שצריך (כמו קו 137), כנראה על מנת שהחברה תמשיך לשרוד בצמצום ולא תפשוט את הרגל. לאחרונה אמנם רואים סוף סוף איזושהי מגמת שיפור בדמות תגבור קו 56 שהיה נדרש כבר מזמן ורכישת אוטובוסים חדשים, אך זה עדיין רחוק ממה שבאמת צריך להיות. אני מסתמך רק על פרסומים. כבר קרוב לשנתיים שלא יוצא לי לנסוע איתם כך שאני לא באמת יודע מה קורה בשטח, אבל אני משער שלא השתנה הרבה.
אתה גם צודק, רתם ועדיין
אם הבנתי נכון "קווים" לא רצו להפעיל קו בתוך בני ברק ולכן קו 18 (לא הקו לבת ים, אלא בני ברק-גבעת שמואל) הוא בהפעלת "דן". נכון, שמאז יש קו 436 של "קווים" בתוך בני ברק. או שלקו הזה היה להם אינטרס להפעיל או שלא הייתה להם ברירה.
 

mister K

New member
אתה גם צודק, רתם ועדיין
אם הבנתי נכון "קווים" לא רצו להפעיל קו בתוך בני ברק ולכן קו 18 (לא הקו לבת ים, אלא בני ברק-גבעת שמואל) הוא בהפעלת "דן". נכון, שמאז יש קו 436 של "קווים" בתוך בני ברק. או שלקו הזה היה להם אינטרס להפעיל או שלא הייתה להם ברירה.
גם זה נכון.
קווים העדיפו להשאיר לדן את הקו לבני ברק. הם קיבלו בזמנו את 69 כשהתנאי היה שינוי המסלול אל מחוץ לבני ברק. אחר כך גם אותו הם רצו להחזיר אבל זה כבר סיפור אחר.
 

אורי404

New member
גם זה נכון.
קווים העדיפו להשאיר לדן את הקו לבני ברק. הם קיבלו בזמנו את 69 כשהתנאי היה שינוי המסלול אל מחוץ לבני ברק. אחר כך גם אותו הם רצו להחזיר אבל זה כבר סיפור אחר.
נקווה, שיהיה אותו דבר עם קו 137
אם לא מתאים ל"קווים" להוסיף נסיעות, אז אין בעיה: ש"דן" או חברה אחרת תפעיל את הקו. היא עשויה להרוויח מהפעלת הקו. לגבי קו 69 אני נוסע לעתים. האוטובוס בחלק מן השעות כמעט מלא בישיבה. לא בדיוק אוטובוס ריק. לא יודע מדוע "קווים" רצו להחזיר את הקו, אבל כנראה כל אחד והשיקולים שלו.
 
זה נכון בתיאוריה.
בפועל משרד התחבורה אפשר לקווים במשך השנים לצמצם את השירות באופן משמעותי, לקבוע לוחות זמנים הזויים ולא לשפר את השירות איפה שצריך (כמו קו 137), כנראה על מנת שהחברה תמשיך לשרוד בצמצום ולא תפשוט את הרגל. לאחרונה אמנם רואים סוף סוף איזושהי מגמת שיפור בדמות תגבור קו 56 שהיה נדרש כבר מזמן ורכישת אוטובוסים חדשים, אך זה עדיין רחוק ממה שבאמת צריך להיות. אני מסתמך רק על פרסומים. כבר קרוב לשנתיים שלא יוצא לי לנסוע איתם כך שאני לא באמת יודע מה קורה בשטח, אבל אני משער שלא השתנה הרבה.
לא השתנה כלום. מזלך שאינל נוסע בקווים. הנהגים
נהיו יותר גרועים, היום בערב נסעתי עם נהג מהסרטים איך הוא לא עשה תאונה אני לא יודע הוא לוחץ על הבלמים יותר מאשר הוא נושם לגבי לוזים? בקווים הפנימיים בפ"ת בחופשים הגדולים עושים לוז קיץ. עד פה לגיטימי. אלא שגם בשנת הלימודים הם משאירים אותו. ואז מה קווים יעשו בקיץ הבא? הם עשו לוז קיץ על הלוז קיץ הקודם. עכשיו יוצא שקוים עמוסים בפ"ת נוסעים בלוז של יום שישי כי זה לוז קיץ כפול 2 או 3. וכמובן שתזמון הקווים הוא לא לפי הצרכים אלא לפי סידור הנהגים. בעוד שהקווים המיוחדים שיוצאים פעמים ספורות ביום מבר אילן ותל השומר מותאמים לזמני הסטודנטים והחיילים, כלומר רובם יוצאים בסביבות 17:30 כמו קווי אגד השונים, וגם קו 143 יוצא 10 דקות אחרי זה. רק קו 187 שהיה מפרקי ועמוס בדן, יוצא לו לאחר השעה 18:00, כמובן שהחיילים לא יחכו, וכמוהם הסטודנטים והיום הוא כמעט ריק. וזה הכול בגלל שהנג שיש לו סידור של 87 שעה וחצי קודם לא מספיק לחזור מפ"ת לשעה 17:40. אבל השעה 18:00 כתובה על הנייר, אם הוא מקדים, הוא יוצא קודם. ויש פעמים שהוא רק נראה נכנס לאהרון קציר בחלק הצפוני שלו בסביבות 18:10-18:10 ככה שמי שמחכה בבר אילן יודע שהוא יתייבש עוד הרבה זמן וקו 5? טוב שהוא לא מגיע לכל חלקי העיר. קווים כבר דאגו לסמן אותו בכפר גנים, בעין גנים, ובמקומות שהוא בכלל לא מגיע. ומה לגבי נהגת מיניבוס 41 שנכנסה לתוך בית מגורים בקריית מטלון?בזמנו קווים טענו שהיא סובלת מבעיות בריאותיות קשות, ולכן קרתה התאונה (מה שלא מובן זה איך הם נתנו לה לעבוד). עכשיו כבר היא חזרה לקו 41, והיא נהגת מצוינת. מרוב שהיא מומחית בנהיגה, היא מרשה לעצמה להיות עם ההגה על יד אחת, ועם הפלאפון ביד שניה. תושבי קריית מטלון, אני מציע שמתמגנו את הבית שלהם עם גדרות בטון. ועל נהג 87 שחצה את צומת גהה באדום מלא סיפרתי כבר? לא בשניות הראשונות של האדום, אלא סתם באמצע המופע האדום, הוא החליט שנמאס לו, והוא היה באיחור מטורף, ה-87 שיצא אחריו היה בדיוק מאחוריו, אז הוא החליט באמצע האדום לצאת מהנת"צ של צומת גהה לכיוון בר אילן לקול צפצופיו של אוטובוס דן שעמד מולו בכיוון השני ועדיין לא קלט שבקווים אין חוקים.
 

דניאל 130

New member
סגירת חניון צ.ד. ושינוי בתחנות מוצא
של קוים 400, 18ב ועוד. אולי זה כבר עלה, אבל... מדוע לא מאפשרים תחנות גם ליד בקניון איילון/ איצטדיון ר"ג? האם משרד התחבורה בגלל שיקולי זיכיון (רשיונות וכו') ממשיך להתעלל בנוסעים?
והחל מיום ראשון הקרוב אגד
עוזבת את רמת הגולן. תמשיך להפעיל רק את הקווים מרמת הגולן לתל-אביב ולירושלים. במקומה תפעל חברה שנקראת"תחבורה ציבורית גולן" של המועצה האיזורית גולן. ובאותה ההזדמנות-זה הזמן לפתוח גם קו מחיפה לרמת הגולן.מוזר שלא מוצאים צורך לנכון לעשות זאת. וכרגיל.מערכת המידע של משרד התחבורה בכלל לא מעודכנת לקראת ה"מהפכה" ומעבר הקווים.הקווים פשוט נעלמו להם מיום ראשון הקרוב ולא ברור איך אפשר יהיה לקבל מידע עליהם באינטרנט. מיותר לציין,שלא תקין שעושים החלפות מפעילים ללא הסדרת נושא המידע קודם. בינתיים יש קובץ באתר מועצה איזורית גולן המפרט את מספרי הקווים החדשים ולוחות הזמנים שלהן,ללא מסלול תחנות מלא. האתר המובטח-גולןבאס-טרם עלה לאוויר. באתר אגד מופיעה הערה קצרה ויבשושית על העברת הקווים מאגד למועצה איזורית גולן.
 

דניאל 130

New member
והחל מיום ראשון הקרוב אגד
עוזבת את רמת הגולן. תמשיך להפעיל רק את הקווים מרמת הגולן לתל-אביב ולירושלים. במקומה תפעל חברה שנקראת"תחבורה ציבורית גולן" של המועצה האיזורית גולן. ובאותה ההזדמנות-זה הזמן לפתוח גם קו מחיפה לרמת הגולן.מוזר שלא מוצאים צורך לנכון לעשות זאת. וכרגיל.מערכת המידע של משרד התחבורה בכלל לא מעודכנת לקראת ה"מהפכה" ומעבר הקווים.הקווים פשוט נעלמו להם מיום ראשון הקרוב ולא ברור איך אפשר יהיה לקבל מידע עליהם באינטרנט. מיותר לציין,שלא תקין שעושים החלפות מפעילים ללא הסדרת נושא המידע קודם. בינתיים יש קובץ באתר מועצה איזורית גולן המפרט את מספרי הקווים החדשים ולוחות הזמנים שלהן,ללא מסלול תחנות מלא. האתר המובטח-גולןבאס-טרם עלה לאוויר. באתר אגד מופיעה הערה קצרה ויבשושית על העברת הקווים מאגד למועצה איזורית גולן.
ובעיית העדר קו לחרמון טרם נפתרה
גם בהסדר החדש כרגע לא נפתח קו לחרמון,אולם השירות למג'דל שאמס ולנווה אטיב תוגבר משמעותית. לגבי ההודעה באתר אגד-קצת עצוב בלב ש-42 שנות שירות נגמרות להן ככה סתם במשפט יבש,קצר וממש לא ממצה.
 

846

Active member
ובעיית העדר קו לחרמון טרם נפתרה
גם בהסדר החדש כרגע לא נפתח קו לחרמון,אולם השירות למג'דל שאמס ולנווה אטיב תוגבר משמעותית. לגבי ההודעה באתר אגד-קצת עצוב בלב ש-42 שנות שירות נגמרות להן ככה סתם במשפט יבש,קצר וממש לא ממצה.
למה ציפית? להשתפכות בכיינית ורגשנית?
 

harhanegev

New member
ובעיית העדר קו לחרמון טרם נפתרה
גם בהסדר החדש כרגע לא נפתח קו לחרמון,אולם השירות למג'דל שאמס ולנווה אטיב תוגבר משמעותית. לגבי ההודעה באתר אגד-קצת עצוב בלב ש-42 שנות שירות נגמרות להן ככה סתם במשפט יבש,קצר וממש לא ממצה.
הבעיה עם קו לחרמון
היא לא בעיה של ביקוש, אלא בעיה של אינטרסים: ראשית, האינטרס של אתר המסחרה שרוצה שליטה מלאה על כל מי שמסתובב באזורים המושלגים של החרמון, ורוצה לגזול בכוח את כספם גם אם הם לא באו לאתר החרמון אלא סתם לטייל על השלג מחוץ לאתר בשביל מסומן ומורשה שבכלל לא שייך להם, או אפילו בני משפחה של חייל שמשרת בחרמון. על מכוניות קל יחסית לשלוט, על הולכי רגל קשה יותר. שנית, הצבא לא אוהב שמסתובבים לו בין הרגליים באזור שסמוך לגבול, ומפעיל טרור שיטתי נגד מטיילים באזורים הגבוהים של החרמון, למעט אלו שבאו לפרנס את אתר המסחרה. לכן, סביר להניח שזאת הוראה ממשלתית מלמעלה למנוע תחבורה ציבורית לאזורים הגבוהים של החרמון. אגב, חשוב לזכור שמג'דל שאמס זה לא ליד החרמון, זה על החרמון, במרחק קילומטרים בודדים מהאזורים המושלגים.
 

דניאל 130

New member
הבעיה עם קו לחרמון
היא לא בעיה של ביקוש, אלא בעיה של אינטרסים: ראשית, האינטרס של אתר המסחרה שרוצה שליטה מלאה על כל מי שמסתובב באזורים המושלגים של החרמון, ורוצה לגזול בכוח את כספם גם אם הם לא באו לאתר החרמון אלא סתם לטייל על השלג מחוץ לאתר בשביל מסומן ומורשה שבכלל לא שייך להם, או אפילו בני משפחה של חייל שמשרת בחרמון. על מכוניות קל יחסית לשלוט, על הולכי רגל קשה יותר. שנית, הצבא לא אוהב שמסתובבים לו בין הרגליים באזור שסמוך לגבול, ומפעיל טרור שיטתי נגד מטיילים באזורים הגבוהים של החרמון, למעט אלו שבאו לפרנס את אתר המסחרה. לכן, סביר להניח שזאת הוראה ממשלתית מלמעלה למנוע תחבורה ציבורית לאזורים הגבוהים של החרמון. אגב, חשוב לזכור שמג'דל שאמס זה לא ליד החרמון, זה על החרמון, במרחק קילומטרים בודדים מהאזורים המושלגים.
אם כך,אז איך אתה מסביר את העובדה
שבעבר הופעל קו של אגד לחרמון? ניתן כיום גם להגיע עם מונית ספיישל לאתר החרמון ולאו דווקא ברכב פרטי. תחבורה ציבורית יכולה להביא לאתר גם אנשים שיכולים לשלם כסף לאתר המסחרה,ואתר המסחרה מפסיד תיאורטית בפוטנציה כסף נוסף שהוא יכול להרוויח גם מנוסעי תחבורה ציבורית נעדרי רכב פרטי. בעיקרון,כפי שאני מבין את הנושא,צריך להיות לאתר המסחרה(כמו לאתרי מסחרה אחרים)אינטרס כלכלי עליון במעלה למקסם את רווחיהם על ידי מתן אפשרות חשיפה והגעה למקסימום אנשים שאפשר. לא מסתדר לי אחרת מבחינה הגיונית. לא זכור לי שהיה בעבר פיגוע נגד מבקרי אתר החרמון. אתר החרמון לא ממוקם ממש באיזורים הגבוהים,איפב שבסיסי הצבא ויחידת האלפיניסטים יושבים,לשם באמת אסור להגיע(גם לנוסע הרכב בפרטי למיניהם ולסוגיהם)מסיבות בטחוניות.לכל מקום שנגישות אזרחית אינה מוגבלת אליה,אין מה להגביל אליה גם את נוסעי התחבורה הציבורית. ואיך אתה מסביר את העובדה שיש/היו הסעות מאורגנות לאתר? בהחלט אפשרי ורצוי להפעיל תחבורה ציבורית לחרמון(גם בשרשורי ההכוונה בפורום ניתן להיתקל מידי פעם בשאלות גולשים שרוצים להגיע בתחבורה ציבורית לחרמון בחורף)אפילו שתהיה תחבורה עונתית מתחנה מרכזית תל-אביב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה