לא קשור לבעיות זיכיוןסגירת חניון צ.ד. ושינוי בתחנות מוצא
של קוים 400, 18ב ועוד. אולי זה כבר עלה, אבל... מדוע לא מאפשרים תחנות גם ליד בקניון איילון/ איצטדיון ר"ג? האם משרד התחבורה בגלל שיקולי זיכיון (רשיונות וכו') ממשיך להתעלל בנוסעים?
לא ברורה ההתנהלות כלללא קשור לבעיות זיכיון
יכול להיות שדן לא ביקשו זאת בכלל ממשרד התחבורה.
אבל לא מדובר בשינוי מסלוללא ברורה ההתנהלות כלל
משרד התחבורה מאשר את המסלול החדש. למה כל התיזוזים האלו של הנוסעים? הוא היה צריך לדרוש מהמפעילים דן ואגד לתת תחנה בקניון. אני לא רואה סיבה הגיונית אחת למנוע זאת, ואני עוד עובד בתחום. לטעמי, זאת שערורייה
בוודאי שזהו שינוי מסלול ואני אסביר לך מדועאבל לא מדובר בשינוי מסלול
באתר דן רשום מפורשות שתחילת מסלולי הקווים היא:בן גוריון 18,שזה פחות או יותר אותו האיזור שחניון צ"ד היה ממוקם בו(אולמי מודיעין).זה שהאוטובוסים ממשיכים לעשר טחנות זה עניין תפעולי-טכני פנימי של דן,שאני לא בטוח שהיא היתה מחוייבת להביאו לידיעת נוסעיה דרך פרסום באתר. מה שמשתנה הוא שהנוסעים לא עולים ולא יורדים בתחנת הקצה של הקו,שהיתה חניון צ"ד,אלא בתחנתם השנייה של הקווים,שהופכת להיות תחנתם הראשונה.את הנוסע שמחכה בתחנה הראשונה של המסלול לא אמור לעניין מאיפה האוטובוס מגיע,אלא רק מאיפה הוא מתחיל,ואת חובתה זאת לנוסע,חובתה האינפורמטיבית,דן מילאה באמצעות הפרסום באתר. בכל מקרה ובלי קשר אני בהחלט בעד שינוי מסלול והוספת תחנה בקניון איילון. ואין נגיעה לאגד-מדובר בהודעה שמתייחסת רק לקווי דן. יוזמת הוספת תחנה בקניון איילון לקווים המדוברים-במקרה הזה,לדעתי,צריכה להיות יזומה על-ידי דן למשרד התחבורה. דווקא בעניין הזה(היות ולא מדובר בהארכת מסלול הקו)-דן צריכים לנקוט ביוזמה ולפנות למשרד התחבורה,שנרדם בשמירה.
אין הגיון בקביעת תחנה בקניון איילון לקו 400.בוודאי שזהו שינוי מסלול ואני אסביר לך מדוע
משרד התחבורה לא יכול לאשר מיקום חדש של תחנת מוצא אם לא ניתן שטח לחנייה תפעולית הולם לפעילות הקווים. כמובן שלא ניתן לאשר חנייה זו על דרך בן גוריון- לדעתי אין שם אפילו מפרץ ואם כן אזי בטח לא ברמה שמתאים לקו 400. לכן אני טוען שמשרד התחבורה ידע ואישר את הארכת מסלול לחניון עשר תחנות ומסיבה כלשהי לא אישר או דרש תחנה בקניון. אני לא מבין את המפעילים- תחנה שם הייתה מגדילה את הביקושים בקווים הללו.
רציתי לכתוב את הסיבה הזאתאין הגיון בקביעת תחנה בקניון איילון לקו 400.
למי שצריך להגיע מקניון איילון לירושלים הרבה יותר מהיר להגיע לרכבת מרכז ולנסוע עם 480, מאשר לנסוע בקו 400 דרך כל בני ברק. גם לקו 18ב לא יהיה הרבה ביקוש מקניון איילון. הקישור מקניון איילון לבני ברק ניתן באמצעות קווים 7ב ו-92 כשקו 7ב מגיע גם לגבעת שמואל. אגב, בעבר היה נסיון בחברת דן להעביר את תחנת המוצא של קו 400 למסוף קניון איילון. עיריית רמת גן טרפדה את המהלך בטענה שקו 400 נועד לשרת את תושבי בני ברק ולא את תושבי רמת גן, ולכן אין סיבה שהאוטובוסים יעמדו במסוף קניון איילון שנמצא בשטחה של רמת גן.
עדיף להאריך את 18ב לעתידיםאין הגיון בקביעת תחנה בקניון איילון לקו 400.
למי שצריך להגיע מקניון איילון לירושלים הרבה יותר מהיר להגיע לרכבת מרכז ולנסוע עם 480, מאשר לנסוע בקו 400 דרך כל בני ברק. גם לקו 18ב לא יהיה הרבה ביקוש מקניון איילון. הקישור מקניון איילון לבני ברק ניתן באמצעות קווים 7ב ו-92 כשקו 7ב מגיע גם לגבעת שמואל. אגב, בעבר היה נסיון בחברת דן להעביר את תחנת המוצא של קו 400 למסוף קניון איילון. עיריית רמת גן טרפדה את המהלך בטענה שקו 400 נועד לשרת את תושבי בני ברק ולא את תושבי רמת גן, ולכן אין סיבה שהאוטובוסים יעמדו במסוף קניון איילון שנמצא בשטחה של רמת גן.
בשביל מה? ברוב המסלול שלו הוא מקביל ל-7ב.עדיף להאריך את 18ב לעתידים
אף אחד לא אמור לשאול את חברת "קווים"בשביל מה? ברוב המסלול שלו הוא מקביל ל-7ב.
מה שצריך באמת זה לשדרג באופן משמעותי את קו 137. אבל כל עוד הוא מופעל על ידי חברת קווים, הסיכוי שזה יקרה קלוש.
זה נכון בתיאוריה.אף אחד לא אמור לשאול את חברת "קווים"
הם אמורים להיות הגוף המבצע. הם לא עושים טובות ושחברה אחרת תפעיל את הקו. בדומה לקו 18, שנוסע בגבעת שמואל. אזור, שרובו בתפעול "קווים" ובפועל "דן" מפעילה את הקו.
אתה גם צודק, רתם ועדייןזה נכון בתיאוריה.
בפועל משרד התחבורה אפשר לקווים במשך השנים לצמצם את השירות באופן משמעותי, לקבוע לוחות זמנים הזויים ולא לשפר את השירות איפה שצריך (כמו קו 137), כנראה על מנת שהחברה תמשיך לשרוד בצמצום ולא תפשוט את הרגל. לאחרונה אמנם רואים סוף סוף איזושהי מגמת שיפור בדמות תגבור קו 56 שהיה נדרש כבר מזמן ורכישת אוטובוסים חדשים, אך זה עדיין רחוק ממה שבאמת צריך להיות. אני מסתמך רק על פרסומים. כבר קרוב לשנתיים שלא יוצא לי לנסוע איתם כך שאני לא באמת יודע מה קורה בשטח, אבל אני משער שלא השתנה הרבה.
גם זה נכון.אתה גם צודק, רתם ועדיין
אם הבנתי נכון "קווים" לא רצו להפעיל קו בתוך בני ברק ולכן קו 18 (לא הקו לבת ים, אלא בני ברק-גבעת שמואל) הוא בהפעלת "דן". נכון, שמאז יש קו 436 של "קווים" בתוך בני ברק. או שלקו הזה היה להם אינטרס להפעיל או שלא הייתה להם ברירה.
גם זה נכון.
קווים העדיפו להשאיר לדן את הקו לבני ברק. הם קיבלו בזמנו את 69 כשהתנאי היה שינוי המסלול אל מחוץ לבני ברק. אחר כך גם אותו הם רצו להחזיר אבל זה כבר סיפור אחר.
לא השתנה כלום. מזלך שאינל נוסע בקווים. הנהגיםזה נכון בתיאוריה.
בפועל משרד התחבורה אפשר לקווים במשך השנים לצמצם את השירות באופן משמעותי, לקבוע לוחות זמנים הזויים ולא לשפר את השירות איפה שצריך (כמו קו 137), כנראה על מנת שהחברה תמשיך לשרוד בצמצום ולא תפשוט את הרגל. לאחרונה אמנם רואים סוף סוף איזושהי מגמת שיפור בדמות תגבור קו 56 שהיה נדרש כבר מזמן ורכישת אוטובוסים חדשים, אך זה עדיין רחוק ממה שבאמת צריך להיות. אני מסתמך רק על פרסומים. כבר קרוב לשנתיים שלא יוצא לי לנסוע איתם כך שאני לא באמת יודע מה קורה בשטח, אבל אני משער שלא השתנה הרבה.
והחל מיום ראשון הקרוב אגדסגירת חניון צ.ד. ושינוי בתחנות מוצא
של קוים 400, 18ב ועוד. אולי זה כבר עלה, אבל... מדוע לא מאפשרים תחנות גם ליד בקניון איילון/ איצטדיון ר"ג? האם משרד התחבורה בגלל שיקולי זיכיון (רשיונות וכו') ממשיך להתעלל בנוסעים?
ובעיית העדר קו לחרמון טרם נפתרהוהחל מיום ראשון הקרוב אגד
עוזבת את רמת הגולן. תמשיך להפעיל רק את הקווים מרמת הגולן לתל-אביב ולירושלים. במקומה תפעל חברה שנקראת"תחבורה ציבורית גולן" של המועצה האיזורית גולן. ובאותה ההזדמנות-זה הזמן לפתוח גם קו מחיפה לרמת הגולן.מוזר שלא מוצאים צורך לנכון לעשות זאת. וכרגיל.מערכת המידע של משרד התחבורה בכלל לא מעודכנת לקראת ה"מהפכה" ומעבר הקווים.הקווים פשוט נעלמו להם מיום ראשון הקרוב ולא ברור איך אפשר יהיה לקבל מידע עליהם באינטרנט. מיותר לציין,שלא תקין שעושים החלפות מפעילים ללא הסדרת נושא המידע קודם. בינתיים יש קובץ באתר מועצה איזורית גולן המפרט את מספרי הקווים החדשים ולוחות הזמנים שלהן,ללא מסלול תחנות מלא. האתר המובטח-גולןבאס-טרם עלה לאוויר. באתר אגד מופיעה הערה קצרה ויבשושית על העברת הקווים מאגד למועצה איזורית גולן.
למה ציפית? להשתפכות בכיינית ורגשנית?ובעיית העדר קו לחרמון טרם נפתרה
גם בהסדר החדש כרגע לא נפתח קו לחרמון,אולם השירות למג'דל שאמס ולנווה אטיב תוגבר משמעותית. לגבי ההודעה באתר אגד-קצת עצוב בלב ש-42 שנות שירות נגמרות להן ככה סתם במשפט יבש,קצר וממש לא ממצה.
הבעיה עם קו לחרמוןובעיית העדר קו לחרמון טרם נפתרה
גם בהסדר החדש כרגע לא נפתח קו לחרמון,אולם השירות למג'דל שאמס ולנווה אטיב תוגבר משמעותית. לגבי ההודעה באתר אגד-קצת עצוב בלב ש-42 שנות שירות נגמרות להן ככה סתם במשפט יבש,קצר וממש לא ממצה.
אם כך,אז איך אתה מסביר את העובדההבעיה עם קו לחרמון
היא לא בעיה של ביקוש, אלא בעיה של אינטרסים: ראשית, האינטרס של אתר המסחרה שרוצה שליטה מלאה על כל מי שמסתובב באזורים המושלגים של החרמון, ורוצה לגזול בכוח את כספם גם אם הם לא באו לאתר החרמון אלא סתם לטייל על השלג מחוץ לאתר בשביל מסומן ומורשה שבכלל לא שייך להם, או אפילו בני משפחה של חייל שמשרת בחרמון. על מכוניות קל יחסית לשלוט, על הולכי רגל קשה יותר. שנית, הצבא לא אוהב שמסתובבים לו בין הרגליים באזור שסמוך לגבול, ומפעיל טרור שיטתי נגד מטיילים באזורים הגבוהים של החרמון, למעט אלו שבאו לפרנס את אתר המסחרה. לכן, סביר להניח שזאת הוראה ממשלתית מלמעלה למנוע תחבורה ציבורית לאזורים הגבוהים של החרמון. אגב, חשוב לזכור שמג'דל שאמס זה לא ליד החרמון, זה על החרמון, במרחק קילומטרים בודדים מהאזורים המושלגים.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.