harhanegev
New member
זה לא היה בדיוק "קו לחרמון" במובן הרגיל.אם כך,אז איך אתה מסביר את העובדה
שבעבר הופעל קו של אגד לחרמון? ניתן כיום גם להגיע עם מונית ספיישל לאתר החרמון ולאו דווקא ברכב פרטי. תחבורה ציבורית יכולה להביא לאתר גם אנשים שיכולים לשלם כסף לאתר המסחרה,ואתר המסחרה מפסיד תיאורטית בפוטנציה כסף נוסף שהוא יכול להרוויח גם מנוסעי תחבורה ציבורית נעדרי רכב פרטי. בעיקרון,כפי שאני מבין את הנושא,צריך להיות לאתר המסחרה(כמו לאתרי מסחרה אחרים)אינטרס כלכלי עליון במעלה למקסם את רווחיהם על ידי מתן אפשרות חשיפה והגעה למקסימום אנשים שאפשר. לא מסתדר לי אחרת מבחינה הגיונית. לא זכור לי שהיה בעבר פיגוע נגד מבקרי אתר החרמון. אתר החרמון לא ממוקם ממש באיזורים הגבוהים,איפב שבסיסי הצבא ויחידת האלפיניסטים יושבים,לשם באמת אסור להגיע(גם לנוסע הרכב בפרטי למיניהם ולסוגיהם)מסיבות בטחוניות.לכל מקום שנגישות אזרחית אינה מוגבלת אליה,אין מה להגביל אליה גם את נוסעי התחבורה הציבורית. ואיך אתה מסביר את העובדה שיש/היו הסעות מאורגנות לאתר? בהחלט אפשרי ורצוי להפעיל תחבורה ציבורית לחרמון(גם בשרשורי ההכוונה בפורום ניתן להיתקל מידי פעם בשאלות גולשים שרוצים להגיע בתחבורה ציבורית לחרמון בחורף)אפילו שתהיה תחבורה עונתית מתחנה מרכזית תל-אביב.
היה מדובר על קו שכל העולים עליו היו חייבים לרדת ולשלם בקופה ואז לעלות ולהמשיך, ולא היתה להם אופציה לרדת לפני הקופה או לחילופין להגיע למקומות שאינם באתר החרמון ללא תשלום לגזלני האתר. גם ההסעות המאורגנות, מאורגנות באופן כזה שלא יוכלו להגיע אנשים סתם כך לטייל בחרמון מחוץ לאתר. בקיצור, אתר המסחרה וצה"ל ומשרד התחבורה עושים יד אחת נגד כל ציבור המטיילים, ויוצרים מצב מאפיונרי של "או שתשלמו סכום מופרז לגזלנים, או שלא תיכנסו לאזור עם שלג רציני בתוך תחומי מדינת ישראל.