סביו בשטח כולם במתח (חשמלי)

המחשמל 64

New member
מנהל
העתיד נראה מבטיח מתמיד! הדברים שלא הכי הבנתי הם

איך רשיון A2 ו 42 כ"ס? איך 17 קג"מ זה 42 כ"ס?
ולגבי משך החיים של הסוללה ברכיבה הפער הוא עצום בין 1.5 שעה ל-4 שעות. כמה תחזיק הסוללה למי שרוכב הכל מהכל באותו משך רכיבה? 3 שעות? שעתיים ומחצה? לא הכי ברור. כל הכבוד לראובן על המבחן.
 

yoe66

New member
שאלות טובות

אני מניח שיש גם הגדרה של כוחות סוס רק לא הוזכר בכתבה
אחרת באמת לא ברור איך שוייך לקטגוריה
סביו אומר שיש הפרש גדול בזמנים ורק נסיון ארוך יגדיר טוב יותר
אני מניח גם שיש בלאי לסוללה והחיים יתקצרו עם הזמן ומעניין גם הגורם הזה כי הבטריות האלו יקרות
 

המחשמל 64

New member
מנהל
בהחלט יש בלאי לסוללה הרי חייה מתקצרים כתלות שימוש

במיוחד אם אתה מטעין שלא נגמרה עד הסוף. תמיד עדיף לגמור את הסוללה עד סופה ואז להטעין מחדש. דבר נוסף נראה לי שמדובר בכלי חזק בהיבט המומנט שפה אין לך מצמד לשלוט בו או נאמר על ידי המצמד לייצר אחיזה. זה מצריך פיתוח של מיומנות אחרת שאנו לא מורגלים אליה.
 

מיכהWR

New member
נראה מדהים, אשכרה מתחיל לפתות..

בשנים האחרונות אנחנו רוכבים כמה עשרות קילומטרים בלבד בכל רכיבה, נגיד 40 עד 60ק"מ, וחלק ניכר מהרכיבה במהירות מאוד איטית - נראה לי שהאלטה יאכל פרופיל רכיבה כזה בלי מלח.
לגבי הסתגלות לשליטה על האופנוע עם המצערת בלבד, כמי שרוכב כבר שנים עם רקלוס זה כבר מאחורי!..
מה שכן 124 ק"ג אפעס זה קצת כבד בהשוואה ל250F, לא?
 

wrr

New member
צריך פשוט כבל מאריך ארוך מאוד ולרכב מחובר כל הזמן לחשמל

 

המחשמל 64

New member
מנהל
מיכה תכלס ההבדל אינו תהומי אלה סביב 6 ק"ג. גם היום כל הכלים

בדמות הFים מרובעי הפעימות הם סביב 116/118 ק"ג רטוב SO יהיה עוד קצת לא נורא עוד כמה אחוזים במשקל. אני מנסה לדמיין את עצמי רוכב בלי קלאץ לא מצליח לדמיין את הסיטואציה. אגיע לסיבוב בתוואי איי שם ביער מה יהיה במקום הקלאץ שבו אני משתמש תדיר כל הזמן בכל תוואי בטח שהוא צפוף יותר ובכלל? וואלה איך זה להתרגל לריקלוס ומה באמת עושים בסיטואציות הללו?
 

מיכהWR

New member
הפוך, גוטה, הכל יותר פשוט כשאין קלץ'

כל הכח מווסת ע"י המצערת, מה יותר הגיוני מזה? הרבה יותר קל לייצר אחיזה בתנאים גבוליים או בתוך פניה כשכל שימת הלב נתונה רק למצערת ולא לסינכרון של הקלץ' עם המצערת. ובתור בונוס כאילו קיבלת עוד יד כדי לאחוז טוב יותר בכידון.
פשוט לוקח זמן להסתגל.
 

enigo

New member
אתה חושב לא נכון - אתה לא צריך מצמד, כי אין למנוע הזה בעיה

לעבוד באפס סל"ד. אתה לא צריך מצמד, כי הוא מושך חלק מאפס סל"ד גם בעומס חלקי. המצב היחיד שבו תרגיש בחסרונו של מצמד זה אם תרצה לגלוש בלי בלימת מנוע. את זה לא תוכל לקבל.
לגבי משקל - ההבדלים במיקום המשקל והמאסה המסתובבת יהיו לדעתי הרבה יותר משמעותיים מאשר עוד קילו לפה או לשם.
 

enigo

New member
אחינו, הגיע הזמן להתקדם - אתה תקוע עדיין בסוללות ניקל קדמיום

שלהם היא איזה אפקט זיכרון שלא לגמרי הצלחתי להבין, ובגללו באמת היתה המלצה לרוקן את הסוללה עד הסוף לפני הטעינה (מטענים משוכללים היו עם פונקציה מיוחדת לריקון של הסוללה לפני הטעינה).
בסוללות ליתיום הבעיה הזו לא קיימת. ההפך, ההמלצה היא לא לרוקן עד הסוף אלא לטעון ב-20% במידת האפשר (לפחות זו ההמלצה לגבי מכונית חשמלית מסוימת שיצא לי לחקור קצת לגביה).
לגבי משך הרכיבה האפשרי - זה תלוי מהירות ו"כבדות" היד, בדיוק כמו באופנוע בנזין. גם באופנוע דו"פ אתה לא רוכב הרבה יותר משעה וחצי על מיכל ברכיבת ראלי (וגם הרבה פחות אם אתה עם מיכל מקורי ורוכב מהר), ומצד שני יכול לרכב בכיף 4 שעות בסינגלים איטיים.
לגבי המומנט - חשוב לזכור שאין פה גיר. יש רק את יחס ההעברה הסופי בשרשרת. כך שהנתון הזה יכול להטעות, כי באופנוע רגיל יש את ההילוכים, שמכפילים את המומנט של המנוע פי כמה וכמה (במכוניות ראשון הוא בדרך כלל בין 1:3 ל-1:4. לא זוכר כמה זה באופנוע שטח).
לגבי ההספק - ממה שהבנתי יש שתי "מפות הצתה". אפשר לקנות את האופנוע עם הספק מוגבל, לרכב ולהתרגל, וכשמחליטים שאפשר יותר, אפשר לגשת עם היבואן למכון רישוי ולשנות את ההספק. אני מניח שאנשים שמכבדים פחות את החוק יכולים לשנות את ההספק בלי כל הפרוצדורה הנלווית.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
ממש לא תקוע בקדמיום זה באמת הסטוריה. אני כן תקוע בעבודות

לאן שלא תסובב את הנושא סוללה ניקל מטל, קדומים, ליתיום-לכולן כולל כולן יש אורך חיים. אורך החיים תלוי במחזורי עבודה. קרי טעינה פריקה. מה לעשות גם אצלן מתקצר אורך החיים כן ליתיום לא ליתיום.הנה- תקרא קצת .
 

enigo

New member
התייחסתי במפורש לאמירה שלך

על זה שכדאי לפרוק את המצבר עד הסוף לפני הטעינה.
 
למעלה