סביון ליברכט - סיכומטולה
היה לי העונג להיות נוכחת היום בשתי הרצאות של סביון ליברכט כאן בבוסטון. ההרצאה הראשונה היתה בפני סטודנטים באחת האוניברסיטאות במרחק שעה וחצי נסיעה מבוסטון, ובה דיברה הסופרת על תהליך הכתיבה מתחילתו ועד סופו, והדגישה את העובדה שלעולם אינה כותבת על חוויה מוכרת לה: היא הדגימה דרך אחדים מהסיפורים שכתבה איך היא מדמיינת את החוויה, נכנסת לתוכה ואז איכשהו הדמות "מכתיבה" לה את המשך העלילה. ההרצאה השנייה היתה בעברית ועסקה בהתייחסות של ליברכט לנושא השואה - לניצולים כמו גם לדור השני. ליברכט הקרינה את דרמת הטלוויזיה שכתבה עם עליזה אולמרט "שם נרדף" ושהוקרנה בטלוויזיה בשנת 89, וסיפרה על הרקע לכתיבת הסרט בפרט ועל הסיבות שהובילו אותה לעסוק בנושא השואה בכלל. ליברכט היא מרצה אינטליגנטית ונעימה ביותר, מדברת בפשטות על דברים מורכבים ועמוסים רגשית, אינה עוטפת דברים ואינה מייפה אותם, אבל נוהגת בהם בעדינות. אני מאוד אוהבת את הכתיבה שלה ואת הנושאים, ושמחתי להזדמנות שהיתה לי לשוחח איתה אישית ולהתרשם גם מהאדם שמאחורי המילים. ביום רביעי אני מתעתדת להילוות אליה לתערוכה של גוגן במוזיאון לאמנות כאן בבוסטון. שנאמר: טוב שתי ציפורים ביד מציפור אחת על גג המוזיאון.
היה לי העונג להיות נוכחת היום בשתי הרצאות של סביון ליברכט כאן בבוסטון. ההרצאה הראשונה היתה בפני סטודנטים באחת האוניברסיטאות במרחק שעה וחצי נסיעה מבוסטון, ובה דיברה הסופרת על תהליך הכתיבה מתחילתו ועד סופו, והדגישה את העובדה שלעולם אינה כותבת על חוויה מוכרת לה: היא הדגימה דרך אחדים מהסיפורים שכתבה איך היא מדמיינת את החוויה, נכנסת לתוכה ואז איכשהו הדמות "מכתיבה" לה את המשך העלילה. ההרצאה השנייה היתה בעברית ועסקה בהתייחסות של ליברכט לנושא השואה - לניצולים כמו גם לדור השני. ליברכט הקרינה את דרמת הטלוויזיה שכתבה עם עליזה אולמרט "שם נרדף" ושהוקרנה בטלוויזיה בשנת 89, וסיפרה על הרקע לכתיבת הסרט בפרט ועל הסיבות שהובילו אותה לעסוק בנושא השואה בכלל. ליברכט היא מרצה אינטליגנטית ונעימה ביותר, מדברת בפשטות על דברים מורכבים ועמוסים רגשית, אינה עוטפת דברים ואינה מייפה אותם, אבל נוהגת בהם בעדינות. אני מאוד אוהבת את הכתיבה שלה ואת הנושאים, ושמחתי להזדמנות שהיתה לי לשוחח איתה אישית ולהתרשם גם מהאדם שמאחורי המילים. ביום רביעי אני מתעתדת להילוות אליה לתערוכה של גוגן במוזיאון לאמנות כאן בבוסטון. שנאמר: טוב שתי ציפורים ביד מציפור אחת על גג המוזיאון.