מאבק חברתי או נדל"ני? כך מנסים תושבי רעננה להזיז את תוואי המטרו שעובר מתחת לבתיהם
נושא זה כבר פורסם בפורום לא פעם.
בקצרה תושבי רעננה אשר המטרו יעבור
מתחת לבתיהם דורשים את הזזת התוואי, כך שיעבור לאורך ציר אחוזה,
עם תחנה סמוך לבית החולים לוינשטיין במקום תחנה ברכבת.
התושבים טוענים שהתחנה צריכה לקום סמוך לבית לוינשטיין בכדי שיוכל לשרת את באי בית החולים.
האמת שהם לא רוצים תוואי מתחת לבתים שלהם וירידת ערך.
מתוך הכתבה בנת"ע טוענים,
"לפי נת"ע (חברת נתיבי תחבורה עירוניים, שמנהלת את תכנון פרויקט המטרו),
תחנה בסמוך לבית לוינשטיין תבוא במקום התחנה המתוכננת וצפויה לשרת פחות אנשים ולא לקיים את עקרון הקישוריות."
אני עם התושבים, לא ברור לי מה תושבי רעננה יעשו עם תחנת מטרו ליד הרכבת,
הם יגיעו לרכבת ולאן בדיוק הם יסעו, הרי ברעננה מערב לא יעברו קווים ליעדים אחרים במדינה.
בנוסף לכך יש שתי תחנות מטרו ברעננה כך שחלק גדול מהנוסעים אשר רוצים להגיע לרעננה-מערב
יגיעו באוטובוס או ברכב.
תחנה נוספת על ציר אחוזה, מעבר לכך שתשרת את בית החולים,
תהיה תחנה נוספת על הדרך הראשית בעיר עם יותר מוקדי שימושים סמוכים,
ותהיה יותר קרובה ומחוברת בקווי אוטובוס לשאר העיר מאשר תחנה ברכבת.
כך שעם כל זה, לא מובנת לי הטענה של נת"ע,
דווקא תחנה על ציר אחוזה תשרת יותר אנשים.
לדעתי נת"ע לא רוצים ליצור תקדים, אם הם ישנו את התוואי עכשיו,
יגיעו עוד עיריות ותושבים אשר ידרשו לשנות תוואי באזור שלהם,
ומפה זה לא ייגמר.
נושא זה כבר פורסם בפורום לא פעם.
בקצרה תושבי רעננה אשר המטרו יעבור
מתחת לבתיהם דורשים את הזזת התוואי, כך שיעבור לאורך ציר אחוזה,
עם תחנה סמוך לבית החולים לוינשטיין במקום תחנה ברכבת.
התושבים טוענים שהתחנה צריכה לקום סמוך לבית לוינשטיין בכדי שיוכל לשרת את באי בית החולים.
האמת שהם לא רוצים תוואי מתחת לבתים שלהם וירידת ערך.
מתוך הכתבה בנת"ע טוענים,
"לפי נת"ע (חברת נתיבי תחבורה עירוניים, שמנהלת את תכנון פרויקט המטרו),
תחנה בסמוך לבית לוינשטיין תבוא במקום התחנה המתוכננת וצפויה לשרת פחות אנשים ולא לקיים את עקרון הקישוריות."
אני עם התושבים, לא ברור לי מה תושבי רעננה יעשו עם תחנת מטרו ליד הרכבת,
הם יגיעו לרכבת ולאן בדיוק הם יסעו, הרי ברעננה מערב לא יעברו קווים ליעדים אחרים במדינה.
בנוסף לכך יש שתי תחנות מטרו ברעננה כך שחלק גדול מהנוסעים אשר רוצים להגיע לרעננה-מערב
יגיעו באוטובוס או ברכב.
תחנה נוספת על ציר אחוזה, מעבר לכך שתשרת את בית החולים,
תהיה תחנה נוספת על הדרך הראשית בעיר עם יותר מוקדי שימושים סמוכים,
ותהיה יותר קרובה ומחוברת בקווי אוטובוס לשאר העיר מאשר תחנה ברכבת.
כך שעם כל זה, לא מובנת לי הטענה של נת"ע,
דווקא תחנה על ציר אחוזה תשרת יותר אנשים.
לדעתי נת"ע לא רוצים ליצור תקדים, אם הם ישנו את התוואי עכשיו,
יגיעו עוד עיריות ותושבים אשר ידרשו לשנות תוואי באזור שלהם,
ומפה זה לא ייגמר.