נת"צים -עדכונים מהכנסת

מצב
הנושא נעול.

טשאפק 2

New member
נת"צים -עדכונים מהכנסת

נת"צים -עדכונים מהכנסת
(מרשת ב')
1. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הצעת חוק המאפשרת הסמכת עובדי עירייה לאכיפת האיסור על שימוש ברכב פרטי בנתיבי תחבורה ציבורית. כלומר, עובדים מטעם העיריה שיוסמכו לכך יוכלו לתת דוחות.
2. תבוטל תקנה (האמת שלא ידעתי על קיומה) שמאפשרת נסיעה בנת"צ לכל רכב המסיע חמישה נוסעים ומעלה, בנימוק שהמצלמות שייעשה בהן שימוש לאכיפה אינן מסוגלות לזהות את מספר הנוסעים.
 
אני ידעתי על תקנה של ארבעה נוסעים ומעלה...

נת"צים -עדכונים מהכנסת
(מרשת ב')
1. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הצעת חוק המאפשרת הסמכת עובדי עירייה לאכיפת האיסור על שימוש ברכב פרטי בנתיבי תחבורה ציבורית. כלומר, עובדים מטעם העיריה שיוסמכו לכך יוכלו לתת דוחות.
2. תבוטל תקנה (האמת שלא ידעתי על קיומה) שמאפשרת נסיעה בנת"צ לכל רכב המסיע חמישה נוסעים ומעלה, בנימוק שהמצלמות שייעשה בהן שימוש לאכיפה אינן מסוגלות לזהות את מספר הנוסעים.
אני ידעתי על תקנה של ארבעה נוסעים ומעלה...
רק לגבי מוניות ספיישל איני מבין-האם הן לא אמורות להיות בנתיב הרגיל? הן לא מפריעות כיום בנת"צ?
 

benshap2

New member
אני כל כך מסכים איתך לגבי מוניות ספיישל

אני ידעתי על תקנה של ארבעה נוסעים ומעלה...
רק לגבי מוניות ספיישל איני מבין-האם הן לא אמורות להיות בנתיב הרגיל? הן לא מפריעות כיום בנת"צ?
אני כל כך מסכים איתך לגבי מוניות ספיישל
למה לתת יתרון לנוסע בודד שנמתא במונית, על פני רכב פרטי...? אין בזה היגיון.

מה שכן, ביטול הקארפול כשהתח"צ עדיין במצב קטסטרופלי שלא נראה שעומד להשתנות בקרוב, זו טעות.
 

טשאפק 2

New member
יש יתרון למונית על-פני רכב פרטי

אני כל כך מסכים איתך לגבי מוניות ספיישל
למה לתת יתרון לנוסע בודד שנמתא במונית, על פני רכב פרטי...? אין בזה היגיון.

מה שכן, ביטול הקארפול כשהתח"צ עדיין במצב קטסטרופלי שלא נראה שעומד להשתנות בקרוב, זו טעות.
יש יתרון למונית על-פני רכב פרטי
היא בכל זאת סוג של תחבורה ציבורית, ובהרבה מקרים אנשים משלבים מונית עם אמצעים פרטיים. המונית יכולה לשמש כגיבוי למשתמשי תח"צ דחוקים בזמן, למקרה שיפספסו את האוטובוס.

העובדה שאת המונית אין צורך להחנות, אלא היא מתפנה מייד לנוסע הבא כאשר הנוסע הנוכחי מגיע ליעדו, היא יתרון גדול. אם אדם נוסע למרכז ת"א, למשל, עדיף מבחינת תועלת הציבור שיעשה זאת במונית מאשר שייסע ברכבו הפרטי ויכלה עשר דקות של נסיעה איטית ומזהמת בחיפוש חנייה.
 
לא,שלושה נוסעים ונהג. בסך הכל: רכב עם ארבעה נוסעים.

אני מניח שלזה הכוונה, 4 נוסעים + נהג
לא,שלושה נוסעים ונהג. בסך הכל: רכב עם ארבעה נוסעים.
כך אני זוכר שנסענו בנת"צ בכניסה לראשון לציון למשל,כי ישם תמרור המתיר זאת לכמות הזאת של נוסעים ברכב פרטי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה