נתפס בעל דוכן שמכר חזיר בשוק מחנה

אפילו בהאיינט כתבו בשר פיגולים

ולא בשר דבר אחר. חברה!! זה אתר חרדי. שמרו על הלשון. למען יראו וכן יעשו אתרים אחרים.
 
גם החזיר הוא יציר כפיו של השם יתברך.

וגם הוא הועלה לתיבת נוח. אז מה הבעיה בלהגיד את המילה "חזיר".
 

זודי

New member
גם בתיבת נח נאמר את הבהמה אשר איננה

טהורה . אבל גם אם צריך להזכיר את שמו זה מחייב ת`איטליז במחנה יהודה למכור אותו ? הוא כנראה הסתפק בנבלות וטרפות מבע``ח חיים אחרים . אולי הוא לא ידע שגם הדבר אחר הוא יציר כפיו של הקב``ה ושהוא גם היה בתיבה . וסתם מתוך סקרנות , למה חורה לך כ``כ כבודו או חוסר כבודו של הד``א ? בכל מקרה הוא משוקץ ומתועב אצל היהודים מפני רצונו להראות טהור . ועד כדי כך הגיעה הסלידה ממנו , שלא רצו אפילו להזכיר את שמו . ולכן היתה הגמרא צריכה לומר שלא יאמר אדם אי אפשי בבשר חזיר , אלא אפשי ואפשי ומה אעשה והתורה אסרה עלי . יצילנו ה` מפיגולים
 
ראשית, תודה על ההתייחסות ועל התשובות.

אין לי שום בעיה של כבודו או חוסר כבודו של החיה הנזכרת. הכבוד החשוב אצלי הוא על הגנת החיה באשר היא ועל שהאדם לא יתעלל בבעלי חיים. זו אנושיות. לגבי האיטליז, מבחינתי, כל איטליז המציין "כשר" חייב ליידע את לקוחותיו מה הוא מוכר. ואולי האיטליז המסויים הזה הוא לא יהודי? ואולי נהוג כך למכור במחנה יהודה? אין לי תשובות. יצילנו ה' מפיגולים.
 

זודי

New member
אין קשר בין אי הזכרת שמו של הדבר

אחר לבין התעללות בבע``ח . בתורתינו נאמרו כמה מצוות , איסורים והלכות של צער בעלי חיים . לדוגמא , יהודי שברשותו בע``ח , אסור לו לאכול עד שיתן לבע``ח לאכול . לגבי החנות במחנה יהודה , איני יודע מי בעליה של החנות . אבל דבר ברור , שוק מחנה יהודי הוא שוק יהודי במרכז ירושלים . אדם שמוכר בשר לא כשר בשוק , הוא רמאי ונוכל גם אם הוא לא יכתוב כשר . אף אחד לא בא לשם לחפש בשר לא כשר . אולי יש מיעוט קונים לא יהודיים שבאים לשם , אבל רוב רובם לא ירצו לקנות בשר לא כשר . מה עוד שלפי מה ששמעתי מדובר בחנות בעלת הכשר מהרבנות .
 
למעלה