נתיב תחבורה ציבורית באיילון צפון - החל ממחר

מצב
הנושא נעול.

benshap2

New member
נתיב תחבורה ציבורית באיילון צפון - החל ממחר

נתיב תחבורה ציבורית באיילון צפון - החל ממחר
צריכים מתנדב שיספור כמה אוטובוסים ציבוריים יעברו שם בשעה ממוצעת...לא יאומן עד כמה הנתיב הזה הולך להישאר ריק.
 
השאלה היא לא כמה יעברו שם בשעה ממוצעת

נתיב תחבורה ציבורית באיילון צפון - החל ממחר
צריכים מתנדב שיספור כמה אוטובוסים ציבוריים יעברו שם בשעה ממוצעת...לא יאומן עד כמה הנתיב הזה הולך להישאר ריק.
השאלה היא לא כמה יעברו שם בשעה ממוצעת
השאלה היא כמה זה ישפר את מהירות הניסעה באוטובוסים בשעות העומס.גם אם מדובר על מספר קווים בודדים, אבל שיפור מהירות הנסיעה שלהם גדול. זה דרוש וכדאי.
 

benshap2

New member
אני לחלוטין לא מסכים איתך

השאלה היא לא כמה יעברו שם בשעה ממוצעת
השאלה היא כמה זה ישפר את מהירות הניסעה באוטובוסים בשעות העומס.גם אם מדובר על מספר קווים בודדים, אבל שיפור מהירות הנסיעה שלהם גדול. זה דרוש וכדאי.
אני לחלוטין לא מסכים איתך
כשאתה יכול לחסוך זמן לעשרות אלפי משתמשים ברכב פרטי מול 500 איש בשעה בנתיב תח"צ, אין בכלל שאלה...
 
המטרה הכללית היא להעביר אנשים מרכב פרטי

אני לחלוטין לא מסכים איתך
כשאתה יכול לחסוך זמן לעשרות אלפי משתמשים ברכב פרטי מול 500 איש בשעה בנתיב תח"צ, אין בכלל שאלה...
המטרה הכללית היא להעביר אנשים מרכב פרטי
שנוסע עם נוסע בודד, לתחבורה ציבורית.
עשרות אלפי האנשים האלה רוצים לחסוך זמן? שיעבור לנסוע ברכבת ובאוטובוסים. וכך יחסכו גם כסף וגם זמן פקקים.
 

benshap2

New member
האוטובוסים גם ככה מפוצצים עד אפס מקום בשעות ה

המטרה הכללית היא להעביר אנשים מרכב פרטי
שנוסע עם נוסע בודד, לתחבורה ציבורית.
עשרות אלפי האנשים האלה רוצים לחסוך זמן? שיעבור לנסוע ברכבת ובאוטובוסים. וכך יחסכו גם כסף וגם זמן פקקים.
האוטובוסים גם ככה מפוצצים עד אפס מקום בשעות ה
האלו.

קודם תשפר את התח"צ, אחרי שיהיה תח"צ זמין ונוח *** 7 ימים בשבוע 24 שעות ביממה ***, תתחיל לגבות אגרות גודש ולחסום כבישים מהירים לשימוש תח"צ בלבד.

בכביש שמקביל לחלוטין לקו רכבתי שעלה למדינה מיליארדים, ושלא עוברים בו אוטובוסים, אין היגיון בחסימת נתיב למשתמשי תח"צ בלבד.
 
ואז כשירצו להוסיף אוטובוסים יגידו אין נוסעים

האוטובוסים גם ככה מפוצצים עד אפס מקום בשעות ה
האלו.

קודם תשפר את התח"צ, אחרי שיהיה תח"צ זמין ונוח *** 7 ימים בשבוע 24 שעות ביממה ***, תתחיל לגבות אגרות גודש ולחסום כבישים מהירים לשימוש תח"צ בלבד.

בכביש שמקביל לחלוטין לקו רכבתי שעלה למדינה מיליארדים, ושלא עוברים בו אוטובוסים, אין היגיון בחסימת נתיב למשתמשי תח"צ בלבד.
ואז כשירצו להוסיף אוטובוסים יגידו אין נוסעים
מכיר את סיפור הביצה והתרנגולת?

סוף סוף יש שר תחבורה שכן פועל למען תחבורה ציבורית. וקוטע קצת את סיפור הביצה.

וחוץ מזה הנתיב הוא גם למוניות ולרכבים עם מעל 3 נוסעים. אז אתה לא רוצה לעמוד בפקק? תיקח כמה טרמפיסטים. או תיסע עם שותפים לעבודה.

בכל מקרה, לדעתי בכל כביש שיש בו 3 נתיבים ומעלה, יש לתחום נתיב אחד בשעות העומס לתחבורה ציבורית.
 

benshap2

New member
קווים יכולים לנסוע חצי ריקים בהתחלה

ואז כשירצו להוסיף אוטובוסים יגידו אין נוסעים
מכיר את סיפור הביצה והתרנגולת?

סוף סוף יש שר תחבורה שכן פועל למען תחבורה ציבורית. וקוטע קצת את סיפור הביצה.

וחוץ מזה הנתיב הוא גם למוניות ולרכבים עם מעל 3 נוסעים. אז אתה לא רוצה לעמוד בפקק? תיקח כמה טרמפיסטים. או תיסע עם שותפים לעבודה.

בכל מקרה, לדעתי בכל כביש שיש בו 3 נתיבים ומעלה, יש לתחום נתיב אחד בשעות העומס לתחבורה ציבורית.
קווים יכולים לנסוע חצי ריקים בהתחלה
בניגוד לזאת, נהג שמנסה תחבורה ציבורית ונתקל בדוחק וצפיפות בלתי נסבלת, לא יעזוב עוד את רכבו הפרטי זמן רב.

לכן, כל עוד אין חלופה, אין לעשות זאת. ברגע שתהיה חלופה - שתיסע חצי ריקה חודשי-חודשיים לפני שאנשים ישמעו עליה וישתמשו בה, לא יקרה כלום.
 
בנתיב המדובר יש תחלופה של רכבת

קווים יכולים לנסוע חצי ריקים בהתחלה
בניגוד לזאת, נהג שמנסה תחבורה ציבורית ונתקל בדוחק וצפיפות בלתי נסבלת, לא יעזוב עוד את רכבו הפרטי זמן רב.

לכן, כל עוד אין חלופה, אין לעשות זאת. ברגע שתהיה חלופה - שתיסע חצי ריקה חודשי-חודשיים לפני שאנשים ישמעו עליה וישתמשו בה, לא יקרה כלום.
בנתיב המדובר יש תחלופה של רכבת
בנת"צ עצמו יסעו אומנם גם אוטובוסים, אבל יותר מוניות ורכבים עם נוסעים.

נכון שצריכים עוד קווי אוטובוס, אבל נת"צ דרוש גם לפני שמוסיפים אוטובוסים
 

ניקולאי

New member
מחר אסע שם בבוקר (06:20) ואספר...

נתיב תחבורה ציבורית באיילון צפון - החל ממחר
צריכים מתנדב שיספור כמה אוטובוסים ציבוריים יעברו שם בשעה ממוצעת...לא יאומן עד כמה הנתיב הזה הולך להישאר ריק.
מחר אסע שם בבוקר (06:20) ואספר...
ואם ראיתי טוב מבעד המדבקות על השלט החדש מעל הנתיב השלישי, נראה כנתיב תחבורה ציבורית רק בשעות העומס ו +3 ברכב פרטי
 
6:20 הוא עדיין נתיב רגיל

מחר אסע שם בבוקר (06:20) ואספר...
ואם ראיתי טוב מבעד המדבקות על השלט החדש מעל הנתיב השלישי, נראה כנתיב תחבורה ציבורית רק בשעות העומס ו +3 ברכב פרטי
6:20 הוא עדיין נתיב רגיל
נתיב תחבורה ציבורית בין 6:30-9:30
 

ניקולאי

New member
סיכום מנסיעה ראשונה בשעה 06:20 בנתיב החדש

מחר אסע שם בבוקר (06:20) ואספר...
ואם ראיתי טוב מבעד המדבקות על השלט החדש מעל הנתיב השלישי, נראה כנתיב תחבורה ציבורית רק בשעות העומס ו +3 ברכב פרטי
סיכום מנסיעה ראשונה בשעה 06:20 בנתיב החדש
אז הנתיב לא כולל +3 אבל עד 06:30 ניתן לנסוע בו כרגיל - שזה מעולה.
הצלחתי לעבור את הקטע בין חולות לצומת חולון בצורה פנטסטית.

אבל... ופה כבר יש מחדל... החליטו לסיים את הנתיב החדש על הגשר של צומת חולון (במקביל לתחנת הרכבת) ושם יש ברדק אחד גדול!
לא מובן לי למה לא יכלו כבר להמשיך את הנתיב עוד איזה 200 מטר ושלב אותו עם הנתיב הקיים במקום...

וראיתי רק אוטובוס אחד של יונייטד נוסע בנתיב החדש, השאר פרייבטים שמנצלים את הדקות האחרונות של הנתיב...
 

benshap2

New member
הנתיב הזה הוא מחדל שטוב היה לו לא היה קיים

סיכום מנסיעה ראשונה בשעה 06:20 בנתיב החדש
אז הנתיב לא כולל +3 אבל עד 06:30 ניתן לנסוע בו כרגיל - שזה מעולה.
הצלחתי לעבור את הקטע בין חולות לצומת חולון בצורה פנטסטית.

אבל... ופה כבר יש מחדל... החליטו לסיים את הנתיב החדש על הגשר של צומת חולון (במקביל לתחנת הרכבת) ושם יש ברדק אחד גדול!
לא מובן לי למה לא יכלו כבר להמשיך את הנתיב עוד איזה 200 מטר ושלב אותו עם הנתיב הקיים במקום...

וראיתי רק אוטובוס אחד של יונייטד נוסע בנתיב החדש, השאר פרייבטים שמנצלים את הדקות האחרונות של הנתיב...
הנתיב הזה הוא מחדל שטוב היה לו לא היה קיים
בכלל.

אין ב-כ-ל-ל אוטובוסים שנוסעים בו. מידי פעם מונית או שתיים. שומם כמו מדבר סהרה בצהריי היום מבחינת תחבורה ציבורית...
מה כן יש בו?
לא מעט מקומיים שמחליטים לנסוע בו לכמה מאות מטרים ואז מפחדים וחוזרים לנתיב הרגיל.
מה שיוצר המון פקקים לא נורמלים אפילו ביחס לפקקים הרגילים, שהם לא נורמלים לכשעצמם.
בכל הנתיב, לא רק בהשתלבות הסופית שהיא בכלל קטסטרופה.

בקיצור - לכל הפחות אחרי החגים תצא כתבה שמוציאה ובצדק שם רע מאוד לנתיב, ולא בצדק שם רע מאוד לנתיבי תחבורה ציבורית.
כי ככה זה כשבמחדל בלתי נתפס מפקיעים נתיבים מהציבור בשביל אוויר.
 
הלוואי שכל ה"מחדלים" בארץ יהיו כאלה

הנתיב הזה הוא מחדל שטוב היה לו לא היה קיים
בכלל.

אין ב-כ-ל-ל אוטובוסים שנוסעים בו. מידי פעם מונית או שתיים. שומם כמו מדבר סהרה בצהריי היום מבחינת תחבורה ציבורית...
מה כן יש בו?
לא מעט מקומיים שמחליטים לנסוע בו לכמה מאות מטרים ואז מפחדים וחוזרים לנתיב הרגיל.
מה שיוצר המון פקקים לא נורמלים אפילו ביחס לפקקים הרגילים, שהם לא נורמלים לכשעצמם.
בכל הנתיב, לא רק בהשתלבות הסופית שהיא בכלל קטסטרופה.

בקיצור - לכל הפחות אחרי החגים תצא כתבה שמוציאה ובצדק שם רע מאוד לנתיב, ולא בצדק שם רע מאוד לנתיבי תחבורה ציבורית.
כי ככה זה כשבמחדל בלתי נתפס מפקיעים נתיבים מהציבור בשביל אוויר.
הלוואי שכל ה"מחדלים" בארץ יהיו כאלה
נתיב מבורך, ומי שתקוע בפקק. שישקול תחלופה של תחבורה ציבורית.
 

benshap2

New member
שאינה קשורה כלל ועיקר לנתיב הזה!

הלוואי שכל ה"מחדלים" בארץ יהיו כאלה
נתיב מבורך, ומי שתקוע בפקק. שישקול תחלופה של תחבורה ציבורית.
שאינה קשורה כלל ועיקר לנתיב הזה!
אני בעד נתיבי תחבורה ציבורית, ואם הייתה מסה קריטית של תחבורה ציבורית בנתיב הזה (ולא היה קו רכבתי מקביל שהקמתו עלתה מיליונים ותדירותו מדוללת לאין שיעור חדשות לבקרים) גם הייתי תומך בו.

המחדל הוא שלא יוקמו נתיבים נוספים בגלל זה.
 

mauzer

New member
בינתיים לפי המצלמות אין שינוי...

נתיב תחבורה ציבורית באיילון צפון - החל ממחר
צריכים מתנדב שיספור כמה אוטובוסים ציבוריים יעברו שם בשעה ממוצעת...לא יאומן עד כמה הנתיב הזה הולך להישאר ריק.
בינתיים לפי המצלמות אין שינוי...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה