נתיב שלישי באיילון דרום

נתיב שלישי באיילון דרום

האם יש תכנון לפתוח מסלול שלישי באיילון (לכיוון דרום ו/או צפון) בין קוממויות לוולפסון או קיבוץ גלויות? התנועה שם עומדת כל בוקר ודי ברור שמדובר בצוואר בקבוק. זה די מייאש לאור העובדה שיש מקום פנוי ליותר מנתיב וחצי נוספים ואנחנו פשוט מזדחלים לנו כל בוקר. סביר להניח שפתיחתו המלאה של כביש 431 רק תוסיף לעומסים שם. האם יש כוונה לפתוח שם נתיבים נוספים בשלב כזה או אחר? יתכן שפתיחת מנהרת הבילויים תעזור בנושא? מה פשר העבודות שם באיזור? הם אמורים לשפר במשהו את הפקקים או את העומס שנוצר כתוצאה מההשתלבות עם צומת חולון? אשמח לכל תשובה מעודדת אם ידוע משהו למישהו
 

אורי404

New member
מנהרת הבילויים הייתה מבין הגורמים המעקבים

של פיתוח הרכבת ולכן עובדים עליה. מה שאתה כותב על כבישים, כמו כביש 431 הפיתרון שלהם הוא פיתרון חלקי. כפי, שכתבת סביר להניח, שעם הזמן הפקקים יחמירו בנתיבי איילון. אין ספק, שהפיתרון האמיתי הוא פיתוח רכבות שונות, כמו הרכבת לאורך איילון לכיוון אשדוד. פיתרון נוסף הוא הוספת נתיב באיילון, צביעה בצבע צהוב לתחבורה ציבורית והפעלת קווי אוטובוסים מגוש דן הדרומי לתל אביב.
 

yairp4

Active member
יש תוכנית

אמורים להיות שלושה נתיבים לכל כיוון בין קיבוץ גלויות למבוא איילון (החיבור עם 431) וכמו שציינת השאירו שוליים שמאליים רחבים מאוד בשביל זה מוולפסון ודרומה. אם תשים לב תראה גם שבכל גשרי השילוט השלטים רחבים יותר והחץ של הנתיב השמאלי (השלישי) מכוסה. כרגע יש צוואר בקבוק בין וולפסון לקיבוץ גלויות וכל הגשרים החדשים בקטע הזה (כולל מנהרת בית הביל"ויים) נבנים כדי לאפשר תוספת נתיבים באיילון (וכמובן את הקמת קו הרכבת). עד כאן החלק המעודד של התשובה. החלק הפחות מעודד הוא שסביר להניח שנתיב נוסף לא ממש יעזור לפתור את בעיות העומס של איילון דרום בגלל שבסופו של דבר כל התנועה עדיין תצטרך להתנקז איכשהו לקטע המרכזי העמוס, כך שהפקק פשוט יעבור קצת הלאה (ויהיה הרבה יותר גרוע בנקודת ההשתלבות). האלטרנטיבה האמיתית לבעיות של הכביש תהיה קו הרכבת החדש (שייפתח אי שם ב- 2012?).
 
ויש צפי לסיום העבודות על הגשרים או המנהרות?

האם רק כשיסיימו את כל המחלופים יפתחו נתיב שלישי? אם זה לא יקרה לפני פתיחת 431 לכל אורכו (עוד כחודש?) הולכת להיות שם קטסטרופה על בסיס יומי.
 

yairp4

Active member
לפי נתיבי איילון - סוף 2009

קשה לי להאמין שיפתחו את הנתיב השלישי עד וולפסון לפני שיפתחו את הנתיב בין וולפסון לקיבוץ גלויות, ושם פשוט אין מקום בשביל נתיב נוסף בלי שיסיימו את הגשרים החדשים. הנה דף הפרוייקט מהאתר של נתיבי איילון. בכל מקרה הנתיב השלישי לא ייפתח לפני פתיחת כביש 431.
 

mamo10

New member
שלושה נתיבים באיילון לא יעזרו לאף אחד

הרי זה בכלל לא משנה אם יש שם שני נתיבים, שלושה או ארבעה. בסוף מגיעים לגשר הולץ, ששם הנתיבים הופכים בכל מקרה לשניים (כרגע לפני העליה לגשר, ובעתיד בירידה מהגשר), ובהמשך שני הנתיבים הופכים לאחד (שהוא הנתיב השמאלי ביותר של איילון באיזור לה-גוורדיה). מכיוון שהנהגים בארץ לא מסוגלים להשתלב בנתיבים שמתמזגים, מבלי להגיע למצב של כמעט עצירה, זה יוצר את הפקק הענק בבוקר. לכן, אין שוב סיבה לצפות לעתיד טוב יותר. הדבר היחיד שיוכל להקל על העומס זה הקטנת מספר המכוניות על הכביש, וזה יקרה אי שם בשנת 2500, כשיופעל קו הרכבת שהוזכר כאן...
 

yairp4

Active member
זה בדיוק מה שאני כתבתי

בהודעה הראשונה כתבתי שלדעתי נתיב שלישי לא יעזור (לכל היותר הפקק יעבור קצת הלאה) כי בכל מקרה ייצטרכו בסוף להשתלב לחלק המרכזי והעמוס של האיילון. אגב, זאת בדיוק הסיבה שלדעתי "הנתיב המהיר" שנבנה כיום בכביש 1 מועד מראש לכשלון, מכיוון שגם הוא ייצטרך בסופו של דבר להשתלב באיילון איכשהו.
 

mamo10

New member
רק רציתי להדגיש את עניין התמזגות הנתיבים

הבעיה בקטע של ההשתלבות לחלק המרכזי של איילון היא לא העומס של האיילון עצמו, אלא בגלל הצמצום במספר הנתיבים באיילון שמגיע מוולפסון. איילון "המרכזי" יכול להיות ריק לגמרי, ועדיין יהיה פקק ענק באיילון שמגיע מכוון וולפסון דרך גשר הולץ. יש שם שלושה נתיבים שמתמזגים לשניים (תוך האטה עד כדי עצירה של התנועה), ובהמשך שני הנתיבים האלה מתמזגים לאחד (ושם התנועה "זורמת" במהירות 2 קמ"ש). אין כמו התמזגות נתיבים כדי לגרום לפקקים. עדיין לא למדו בארץ איך לבצע מיזוג נתיבים בצורה נכונה... התמזגות של שני נתיבים שהופכים לנתיב אחד תוך 30 מטר ועוד בתוך פניה, מספיק שייסעו שם שתי מכוניות כדי ליצור פקק... נסיעה טובה!
 
למעלה