נתיבי איילון צפון

מצב
הנושא נעול.

danik56

New member
נתיבי איילון צפון

נתיבי איילון צפון
לא יודע אם נושא כבישים קשור לתחבורה ציבורית אבל אם לא אז אולי תפנו אותי לפורום המתאים.
זה נושא שמרגיז אותי כבר הרבה זמן.
לפני מספר שנים סללו את הקטע הדרומי של נתיבי איילון שמחבר את כביש 4 ממחלף חולות עד גשר חיל השריון.
סללו 3 נתיבים לכל כיוון אבל במקור פתחו לשימוש רק 2 בכל כיוון.
לפני כחצי שנה הפעילו את הנתיב השלישי רק בכיוון דרום.
בכיוון צפון יש נתיב נוסף שאינו בשימוש שהיה מאוד מקל על עומסי התנועה בכניסה לעיר בבוקר.
למישהו יש מושג ירוק מה הסיבה שלא מפעילים גם את הנתיב השלישי בכיוון צפון ?
 

seffic

New member
עד ספטמבר אמור להיות שם נת"צ

נתיבי איילון צפון
לא יודע אם נושא כבישים קשור לתחבורה ציבורית אבל אם לא אז אולי תפנו אותי לפורום המתאים.
זה נושא שמרגיז אותי כבר הרבה זמן.
לפני מספר שנים סללו את הקטע הדרומי של נתיבי איילון שמחבר את כביש 4 ממחלף חולות עד גשר חיל השריון.
סללו 3 נתיבים לכל כיוון אבל במקור פתחו לשימוש רק 2 בכל כיוון.
לפני כחצי שנה הפעילו את הנתיב השלישי רק בכיוון דרום.
בכיוון צפון יש נתיב נוסף שאינו בשימוש שהיה מאוד מקל על עומסי התנועה בכניסה לעיר בבוקר.
למישהו יש מושג ירוק מה הסיבה שלא מפעילים גם את הנתיב השלישי בכיוון צפון ?
עד ספטמבר אמור להיות שם נת"צ
ואז לא תתרגז מכוון שתוכל לנסוע בנוחות ובמהירות באוטובוס.....
 
דווקא נת"צ שם מאוד מרגיז

עד ספטמבר אמור להיות שם נת"צ
ואז לא תתרגז מכוון שתוכל לנסוע בנוחות ובמהירות באוטובוס.....
דווקא נת"צ שם מאוד מרגיז
כבר היום אפשר ליסוע שם בנוחות ובמהירות בנת"צ קיים, נוחות ומהירות שבדרך כלל נחשבים למשופרים ביחס לנוחות ומהירות של אוטובוס.
נת"צ באיילון דרום זה דבר מאוד מרגיז, מעצבן, מיותר וקניבליסטי (כי יפגע בנת"צ שריר וקיים בדיוק שם).
תהיה פגיעה כפולה - גם פגיעה בנת"צ הקיים וגם פגיעה ביכולת לשפר את התנועה הלא ציבורית שם, שגם מי ששונא ומתעב אותה לא יכול להתעלם מקיומה.
הרבה הרבה יותר הגיוני לעשות נת"צ לאוטובוסים מהירים דווקא בכביש 4.
 
איזה נת"צ קיים?

דווקא נת"צ שם מאוד מרגיז
כבר היום אפשר ליסוע שם בנוחות ובמהירות בנת"צ קיים, נוחות ומהירות שבדרך כלל נחשבים למשופרים ביחס לנוחות ומהירות של אוטובוס.
נת"צ באיילון דרום זה דבר מאוד מרגיז, מעצבן, מיותר וקניבליסטי (כי יפגע בנת"צ שריר וקיים בדיוק שם).
תהיה פגיעה כפולה - גם פגיעה בנת"צ הקיים וגם פגיעה ביכולת לשפר את התנועה הלא ציבורית שם, שגם מי ששונא ומתעב אותה לא יכול להתעלם מקיומה.
הרבה הרבה יותר הגיוני לעשות נת"צ לאוטובוסים מהירים דווקא בכביש 4.
איזה נת"צ קיים?
 

olli3

New member
מנהל
בכביש 4 באיזה קטע נסיעה? מסובים-גהה?

דווקא נת"צ שם מאוד מרגיז
כבר היום אפשר ליסוע שם בנוחות ובמהירות בנת"צ קיים, נוחות ומהירות שבדרך כלל נחשבים למשופרים ביחס לנוחות ומהירות של אוטובוס.
נת"צ באיילון דרום זה דבר מאוד מרגיז, מעצבן, מיותר וקניבליסטי (כי יפגע בנת"צ שריר וקיים בדיוק שם).
תהיה פגיעה כפולה - גם פגיעה בנת"צ הקיים וגם פגיעה ביכולת לשפר את התנועה הלא ציבורית שם, שגם מי ששונא ומתעב אותה לא יכול להתעלם מקיומה.
הרבה הרבה יותר הגיוני לעשות נת"צ לאוטובוסים מהירים דווקא בכביש 4.
בכביש 4 באיזה קטע נסיעה? מסובים-גהה?
מסובים-מורשה? או אפילו מאשדוד צפונה?

מספר האוטובוסים שמשתמשים באיילון גם ככה נמוך, מה כבר נשאר שם מלבד קווים 140 דן, 173 אגד ו280/281 שעובדים לפחות על פי שעות ארוכות, 140 פחות או איותר... אנחנו נשארים עם 389 (ערד) ו303 (גדרה) ולשניהם יש מספר נסיעות קטן גם ככה.

יש עוד קווים שנוסעים על איילון בקטע נסיעה זה?
 
לדעתי, לפחות מצומת רעננה עד מחלף גן רווה

בכביש 4 באיזה קטע נסיעה? מסובים-גהה?
מסובים-מורשה? או אפילו מאשדוד צפונה?

מספר האוטובוסים שמשתמשים באיילון גם ככה נמוך, מה כבר נשאר שם מלבד קווים 140 דן, 173 אגד ו280/281 שעובדים לפחות על פי שעות ארוכות, 140 פחות או איותר... אנחנו נשארים עם 389 (ערד) ו303 (גדרה) ולשניהם יש מספר נסיעות קטן גם ככה.

יש עוד קווים שנוסעים על איילון בקטע נסיעה זה?
לדעתי, לפחות מצומת רעננה עד מחלף גן רווה
לגבי הקטע שבין ראשון לציון לאשדוד, אני לא בטוח, אבל בקטע המרכזי שחוצה את גוש דן, לדעתי צריך להיות נת"צ בשני הכיוונים, ואפילו קו אוטובוס רב-קיבולת שנוסע בנת"צ הזה לכל אורכו, יחד עם קווי אוטובוס נוספים.
מצומת רעננה עד מחלף גהה מתוכנן דבר כזה - קו אוטובוס רב- הקיבולת שיחליף את 567 ונחשב לחלק מ-BRT השרון.

באיילון דרום לעומת זאת זה מיותר לחלוטין.
 

seffic

New member
לגבי נתצ בכביש 20- אני מאין שיתגברו את הקווים

לדעתי, לפחות מצומת רעננה עד מחלף גן רווה
לגבי הקטע שבין ראשון לציון לאשדוד, אני לא בטוח, אבל בקטע המרכזי שחוצה את גוש דן, לדעתי צריך להיות נת"צ בשני הכיוונים, ואפילו קו אוטובוס רב-קיבולת שנוסע בנת"צ הזה לכל אורכו, יחד עם קווי אוטובוס נוספים.
מצומת רעננה עד מחלף גהה מתוכנן דבר כזה - קו אוטובוס רב- הקיבולת שיחליף את 567 ונחשב לחלק מ-BRT השרון.

באיילון דרום לעומת זאת זה מיותר לחלוטין.
לגבי נתצ בכביש 20- אני מאין שיתגברו את הקווים
שם, ואם זה לא יעבוד זה יוסב גם לרכבים רבי תפוסה
עדיף מאשר לפתוח נתיב רגיל שייסתם במהרה

לגבי כביש 4-
אין הצדק לקו ישיר מראשלצ לרעננה לדעתי. הרעיון לתת שירות טוב עם תחנות במחלפים השונים
הבעייה בנתצ ימני זה כל היציאות.
נתצ שמאלי זה טוב, במיוחד שיש שם מפרדה רחבה לרוב.
הבעייה זוהי נגישות הולכי הרגל- צריך גשרים, דרגנועים, הקמת רציפים- עולה הרבה יותר מסתם צבע בכביש
 
בתוכניות הפיתוח של מחלף מורשה יש דגש על

לגבי נתצ בכביש 20- אני מאין שיתגברו את הקווים
שם, ואם זה לא יעבוד זה יוסב גם לרכבים רבי תפוסה
עדיף מאשר לפתוח נתיב רגיל שייסתם במהרה

לגבי כביש 4-
אין הצדק לקו ישיר מראשלצ לרעננה לדעתי. הרעיון לתת שירות טוב עם תחנות במחלפים השונים
הבעייה בנתצ ימני זה כל היציאות.
נתצ שמאלי זה טוב, במיוחד שיש שם מפרדה רחבה לרוב.
הבעייה זוהי נגישות הולכי הרגל- צריך גשרים, דרגנועים, הקמת רציפים- עולה הרבה יותר מסתם צבע בכביש
בתוכניות הפיתוח של מחלף מורשה יש דגש על
נגישות לתחבורה ציבורית.
השאלה היא מתי הן תתממשנה בפועל.
מחלף מורשה (יחד עם גנות והשבעה) הוא מהמחלפים הכי פחות "עירוניים" בקטע המרכזי של כביש 4, ולמרות זאת יש תוכניות להפוך אותו למרכז של תחבורה ציבורית.
אז אם אפשר להנגיש תחבורה ציבורית להולכי רגל במורשה, אפשר לעשות זאת ברוב המחלפים בקטע המרכזי של כביש 4, חוץ מגנות.
 

אורי404

New member
אני חושב, שהדגש הוא על תחנות אוטובוס

בתוכניות הפיתוח של מחלף מורשה יש דגש על
נגישות לתחבורה ציבורית.
השאלה היא מתי הן תתממשנה בפועל.
מחלף מורשה (יחד עם גנות והשבעה) הוא מהמחלפים הכי פחות "עירוניים" בקטע המרכזי של כביש 4, ולמרות זאת יש תוכניות להפוך אותו למרכז של תחבורה ציבורית.
אז אם אפשר להנגיש תחבורה ציבורית להולכי רגל במורשה, אפשר לעשות זאת ברוב המחלפים בקטע המרכזי של כביש 4, חוץ מגנות.
אני חושב, שהדגש הוא על תחנות אוטובוס
כיום אין בכל כיווני הנסיעה תחנת אוטובוס.
למשל לקו 49 לכיוון תל אביב, אין תחנה במורשה או לקווים 282 ו-570 אין תחנה לכיוון תל אביב.
כנראה הכוונה, היא שבעתיד תהיינה תחנות לכל כיווני הנסיעה.
בנוסף יש תכנון לשביל אופניים בקטע מורשה לכיוון צפון. אולי צומת השרון/בית ליד. אבל אני ממש לא סגור היכן תהיה הנקודה הצפונית של הקטע הזה.
סביר להניח, שאם מתכננים שבילי אופניים, מתכננים דרכי גישה נוחות יותר. אולי מנהרה תחתית או גשר הולכי רגל, כדי לחצות את הצדדים. בדומה למשל, לשיפור (גם אם חלקי ולא מלא), שנעשה במחלף רעננה-צפון במעברים.
בינתיים זה הכל תיאורטי. נראה מתי, אם בכלל תחלנה העבודות.
 

olli3

New member
מנהל
מתוך אתר "נתיבי ישראל"

אני חושב, שהדגש הוא על תחנות אוטובוס
כיום אין בכל כיווני הנסיעה תחנת אוטובוס.
למשל לקו 49 לכיוון תל אביב, אין תחנה במורשה או לקווים 282 ו-570 אין תחנה לכיוון תל אביב.
כנראה הכוונה, היא שבעתיד תהיינה תחנות לכל כיווני הנסיעה.
בנוסף יש תכנון לשביל אופניים בקטע מורשה לכיוון צפון. אולי צומת השרון/בית ליד. אבל אני ממש לא סגור היכן תהיה הנקודה הצפונית של הקטע הזה.
סביר להניח, שאם מתכננים שבילי אופניים, מתכננים דרכי גישה נוחות יותר. אולי מנהרה תחתית או גשר הולכי רגל, כדי לחצות את הצדדים. בדומה למשל, לשיפור (גם אם חלקי ולא מלא), שנעשה במחלף רעננה-צפון במעברים.
בינתיים זה הכל תיאורטי. נראה מתי, אם בכלל תחלנה העבודות.
מתוך אתר "נתיבי ישראל"
http://www.iroads.co.il/he/content/כביש-45-–-מחלף-מורשה
 
480 מקיבוץ גלויות עד ארלוזורוב, קו חשוב

בכביש 4 באיזה קטע נסיעה? מסובים-גהה?
מסובים-מורשה? או אפילו מאשדוד צפונה?

מספר האוטובוסים שמשתמשים באיילון גם ככה נמוך, מה כבר נשאר שם מלבד קווים 140 דן, 173 אגד ו280/281 שעובדים לפחות על פי שעות ארוכות, 140 פחות או איותר... אנחנו נשארים עם 389 (ערד) ו303 (גדרה) ולשניהם יש מספר נסיעות קטן גם ככה.

יש עוד קווים שנוסעים על איילון בקטע נסיעה זה?
480 מקיבוץ גלויות עד ארלוזורוב, קו חשוב
 

הדר 89

New member
370,380,390,394 גם נוסעים שם

בכביש 4 באיזה קטע נסיעה? מסובים-גהה?
מסובים-מורשה? או אפילו מאשדוד צפונה?

מספר האוטובוסים שמשתמשים באיילון גם ככה נמוך, מה כבר נשאר שם מלבד קווים 140 דן, 173 אגד ו280/281 שעובדים לפחות על פי שעות ארוכות, 140 פחות או איותר... אנחנו נשארים עם 389 (ערד) ו303 (גדרה) ולשניהם יש מספר נסיעות קטן גם ככה.

יש עוד קווים שנוסעים על איילון בקטע נסיעה זה?
370,380,390,394 גם נוסעים שם
ומדובר בקווים עם נסיעות רבות ממוקדם בבוקר עד מאוחר בערב.
 

olli3

New member
מנהל
370/380 כבר שנתיים נוסעים על כביש 6.

370,380,390,394 גם נוסעים שם
ומדובר בקווים עם נסיעות רבות ממוקדם בבוקר עד מאוחר בערב.
370/380 כבר שנתיים נוסעים על כביש 6.
390/394 לא באמת כפופים לאיילון בלבד, אם יש בו קצת עומס הם נוסעים על 1 ועוברים ל4 דרומה.
 

benshap2

New member
הנת"צ הזה ישמש, לדעתי, המון אוטובוסים ישירים

דווקא נת"צ שם מאוד מרגיז
כבר היום אפשר ליסוע שם בנוחות ובמהירות בנת"צ קיים, נוחות ומהירות שבדרך כלל נחשבים למשופרים ביחס לנוחות ומהירות של אוטובוס.
נת"צ באיילון דרום זה דבר מאוד מרגיז, מעצבן, מיותר וקניבליסטי (כי יפגע בנת"צ שריר וקיים בדיוק שם).
תהיה פגיעה כפולה - גם פגיעה בנת"צ הקיים וגם פגיעה ביכולת לשפר את התנועה הלא ציבורית שם, שגם מי ששונא ומתעב אותה לא יכול להתעלם מקיומה.
הרבה הרבה יותר הגיוני לעשות נת"צ לאוטובוסים מהירים דווקא בכביש 4.
הנת"צ הזה ישמש, לדעתי, המון אוטובוסים ישירים
שמגיעים מדרום
 
למה צריך שם אוטובוסים ישירים שמגיעים מדרום?

הנת"צ הזה ישמש, לדעתי, המון אוטובוסים ישירים
שמגיעים מדרום
למה צריך שם אוטובוסים ישירים שמגיעים מדרום?
מראשון לציון, יבנה, אשדוד, אשקלון ובעתיד גם משדרות, נתיבות, אופקים ובאר שבע יש או תהיה רכבת שנוסעת או תסע שם.
אוטובוסים ישירים מבאר שבע, כפי שנכתב כבר, נוסעים בכביש 6.
אז לשם מה צריך אוטובוסים ישירים שם? שלא לדבר על "המון" אוטובוסים ישירים...
 
למה זה סותר?

למה צריך שם אוטובוסים ישירים שמגיעים מדרום?
מראשון לציון, יבנה, אשדוד, אשקלון ובעתיד גם משדרות, נתיבות, אופקים ובאר שבע יש או תהיה רכבת שנוסעת או תסע שם.
אוטובוסים ישירים מבאר שבע, כפי שנכתב כבר, נוסעים בכביש 6.
אז לשם מה צריך אוטובוסים ישירים שם? שלא לדבר על "המון" אוטובוסים ישירים...
למה זה סותר?
לא בכל נקודה יש תחנת רכבת. הגיוני מאד שיהיו אוטובוסים מהירים ממרכז אשדוד, ממרכז אשקלון, מהשכונות השונות של ראשון ובת ים. הרכבת תשרוד את זה כי יש לה את היתרונות שלה. אם האינטרס הוא להעביר כמה שיותר אנשים לתחבורה ציבורית, אז יכולת הבחירה בין רכבת לאוטובוס על פי המוצא, היעד ושעת הנסיעה חשובה גם היא.
 
כמו שיש קווים תדירים בין תל אביב לחדרה,

למה זה סותר?
לא בכל נקודה יש תחנת רכבת. הגיוני מאד שיהיו אוטובוסים מהירים ממרכז אשדוד, ממרכז אשקלון, מהשכונות השונות של ראשון ובת ים. הרכבת תשרוד את זה כי יש לה את היתרונות שלה. אם האינטרס הוא להעביר כמה שיותר אנשים לתחבורה ציבורית, אז יכולת הבחירה בין רכבת לאוטובוס על פי המוצא, היעד ושעת הנסיעה חשובה גם היא.
כמו שיש קווים תדירים בין תל אביב לחדרה,
לנתניה ואפילו ללוד. הרכבת פשוט לא יכולה להגיע לכל מקום שאוטובוס יכול להגיע אליו, ואחד לא מבטל את השני. הרכבת נועדה להסיע מסה של נוסעים בין אזורים צפופים, ואוטובוס מאפשר פיזור נוח יותר וחוסך בהחלפות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה