נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2013

מצב
הנושא נעול.

zivi3232

New member
יש המון אנשים מאופקים שעובדים ברמת חובב

הסיבות האמיתיות הן היסטוריות
ומסתמכות על התת מודע הקולקטיבי של הציבור.
בתת מודע הקולקטיבי של תושבי נהריה ועכו יש רכבת סבירה עד מעולה לחיפה, בנימינה, הרצליה ות"א.
מקומות שבאופן חד משמעי יש מקומיים מנהריה ועכו אשר מייממים אותם (את חיפה, בנימינה, הרצליה, ת"א).
כי הרכבת מעכו ונהריה לחיפה ות"א קיימת כבר עשרות רבות של שנים.

לעומת זאת, באחוזים ואולי אף במספרים מוחלטים יש הרבה פחות באר שבעים המייממים את גוש דן. זה אל"ף.
בי"ת, התת מודע הקולקטיבי של תושבי ב"ש טרם הפנים עד הסוף את עובדת היות רכבת טובה עד מעולה מב"ש לת"א.
רק בשנתיים האחרונות שופרה תדירות הרכבות וקוצר משך הזמן. עד לפני שנתיים היו המון השבתות והיתה רק רכבת
בשעה.
כיום יש לפחות שתי רכבות בשעה מב"ש לצפון/מרכז המדינה וגם זמן הנסיעה התקצר ויש פחות עיכובים עקב מסילה כפולה.

עם השנים אני בטוח שצפויה עליה גדולה בכמות הנוסעים אל ומבאר שבע.
יש המון אנשים מאופקים שעובדים ברמת חובב
למה לא בונים רכבת מאופקים לרמת חובב? אבא שלי עובד ברמת חובב והוא אמר לי שאם היתה רכבת מאופקים לרמת חובב הוא היה נוסע ברכבת
 

easylivin

New member
רכבת כזאת אמורה לקום בעתיד.

יש המון אנשים מאופקים שעובדים ברמת חובב
למה לא בונים רכבת מאופקים לרמת חובב? אבא שלי עובד ברמת חובב והוא אמר לי שאם היתה רכבת מאופקים לרמת חובב הוא היה נוסע ברכבת
רכבת כזאת אמורה לקום בעתיד.
כשיבנו את המסילה לעיר הבה"דים (צומת הנגב), תהיה לה תחנה גם ליד רמת חובב. בינתיים רק רכבות משא מגיעות לשם.
 

olli3

New member
מנהל
אז מה? יש המון אנשים שעובדים בקמ"ג

יש המון אנשים מאופקים שעובדים ברמת חובב
למה לא בונים רכבת מאופקים לרמת חובב? אבא שלי עובד ברמת חובב והוא אמר לי שאם היתה רכבת מאופקים לרמת חובב הוא היה נוסע ברכבת
אז מה? יש המון אנשים שעובדים בקמ"ג
אז עושים להם רכבות מכל יישוב שהם יוצאים ממנו?

ומה עם תושבי בטחה? ומה עם תושבי גילת? גם להם מגיעה רכבת לרמת חובב, לא? ומה עם אלו שעובדים במלונות ים המלח? לא מגיעה להם רכבת מערד ומדימונה?

שמע, ברצינות, יש דברים שאיך אני אגיד את זה, לא באמת נחוצים... קשה לי להאמין שדווקא מאופקים יש כמות היסטרית של נוסעים שצריכים להגיע לרמת חובב ברמה שמצדיקה גם רכבת וגם הקמת תחנת רכבת ברמת חובב. נגמרו ההסעות של המעסיקים? חוץ מזה שאביך יכול לנסוע לרמת חובב באוטובוסים, זה יהיה מהיר בדיוק כמו ברכבת לכשתקום ותצטרך להקיף את באר שבע, כי קו ישיר בין אופקים לרמת חובב, בפשטות - אין מצב שיהיה דבר כזה.
 

olli3

New member
מנהל
יכול להיות, אבל אתה כותב דברים שלא קיימים.

התירוץ שלך גרוע
ליד באר שבע יש המון ישובים וגם ליד קריית גת ולהבים יש המון ישובים. ואפילו ליד באר שבע יש ערים גדולות כמו ערד ומצפה רמון שאין שם רכבת ויש המון חיילים שמשרתים בדרום ונוסעים לבאר שבע. וליד נהריה יש רק את שלומי ומעלות וליד עכו יש את כרמיאל ועובדה שבעכו ונהריה הקטנות עולים יותר לרכבת מבאר שבע וקריית גת הגדולות.
יכול להיות, אבל אתה כותב דברים שלא קיימים.
חיילים בקושי נוסעים ברכבת בימי ראשון לבאר שבע, כי הרכבת היא בתשלום (לפחות לכל מי שעולה מצפון לתחנת ת"א ההגנה ולא כולל את ת"א ההגנה). חיילים יורדים דרומה באמצעות ההסעות הישירות דרך מנהרות הכרמל וכביש 6 שגם מהירות בהרבה מהרכבת.

שנית, קרית גת לא גדולה ונהריה ועכו לא כאלו קטנות כמו שאתה מציג אותן. וליד עכו זו לא רק כרמיאל שנחה לה על הקרקע. דווקא מקיבוצים ומושבים יש לא מעט משתמשי רכבת.

שלישית, היישובים הדרומיים עליהם אתה מדבר שמסביב לבאר שבע, בשביל מה להם רכבת? רוב תושבי היישובים האלו בדרך כלל מגיעים לבאר שבע לצורכי עבודה, לימודים, בילויים ולא כנקודת מעבר ללוד, ת"א, חיפה וכו'.

רביעית, ההשוואה שלך מנותקת מהמציאות בכל הקשור לצורכי עבודה, לימודים, בילויים. בעוד מנהריה ועכו יש צורך להגיע לקריות ולחיפה בכמויות גדולות של יוממי עבודה, לימודים וגם בילויים. באיזור באר שבע רק לתושבי להבים-רהט, קרית גת + מושבי האיזור ותושבי דימונה יש רכבת שתענה להם על הצורך הזה שגם הוא חלקי עקב המיקום של התחנות בדימונה, בלהבים ובקרית גת לצד שירות אוטובוסים תדיר ומעולה שלוקח אותך מהבית עד לסורוקה, אוניברסיטה, מרכז העיר.

אז הכי לא נכון להסתכל על מי שעולה בנהריה/עכו לקריות/חיפה לבין מי שעולה בבאר שבע, להבים, קרית גת כדי לנסוע צפונה במיוחד כשמצפון לנהריה אף אחד לא נוסע ללבנון, כך שכיוון הנסיעה שלך בעבור עבודה, לימודים, בילויים הוא מוגבל...
 

olli3

New member
מנהל
וממתי מצפה רמון היא עיר גדולה? גם ערד לא.

התירוץ שלך גרוע
ליד באר שבע יש המון ישובים וגם ליד קריית גת ולהבים יש המון ישובים. ואפילו ליד באר שבע יש ערים גדולות כמו ערד ומצפה רמון שאין שם רכבת ויש המון חיילים שמשרתים בדרום ונוסעים לבאר שבע. וליד נהריה יש רק את שלומי ומעלות וליד עכו יש את כרמיאל ועובדה שבעכו ונהריה הקטנות עולים יותר לרכבת מבאר שבע וקריית גת הגדולות.
וממתי מצפה רמון היא עיר גדולה? גם ערד לא.
ונסעת ממצפה רמון לבאר שבע? מדובר בשעה שלמה לנסיעה! מי יסע באופן יומיומי ממצפה רמון לת"א? ומערד, גם ככה יש את 389 וגם ככה בזמנו כשניסו להפעיל אוטובוס שיסע מערד לתחנת הרכבת בלהבים (עם סנכרון של הרכבת הנוסעת צפונה) הוא נכשל כאשר נסע ריק לחלוטין או עם נוסע/שניים בלבד.
 

zivi3232

New member
ליד באר שבע יש גם את עומר מיתר דימונה ירוחם

וממתי מצפה רמון היא עיר גדולה? גם ערד לא.
ונסעת ממצפה רמון לבאר שבע? מדובר בשעה שלמה לנסיעה! מי יסע באופן יומיומי ממצפה רמון לת"א? ומערד, גם ככה יש את 389 וגם ככה בזמנו כשניסו להפעיל אוטובוס שיסע מערד לתחנת הרכבת בלהבים (עם סנכרון של הרכבת הנוסעת צפונה) הוא נכשל כאשר נסע ריק לחלוטין או עם נוסע/שניים בלבד.
ליד באר שבע יש גם את עומר מיתר דימונה ירוחם
רהט חצרים נבטים אופקים ותל שבע. זה לא ישובים קטנים כולם. אבל באר שבע עיר גדולה כמעט כמו חיפה ובחיפה עולים כמעט 30 אלף אנשים ביום. בחיפה יש 4 תחנות רכבת ובבאר שבע 2 אז אם יבנו עוד 2 תחנות בבאר שבע יעלו יותר אנשים ברכבת. אולי אפילו יפעילו רכבת קטנה משדרות לדימונה שתעצור בכל התחנות כמו הקו מקריית מוצקין לחיפה ותהיה רכבות מהירות מדימונה שלא תעצור בכל התחנות של באר שבע ותיסע מהר לאשקלון.
 

olli3

New member
מנהל
על פי מה אתה קובע גודל? על פי שטח או על פי

ליד באר שבע יש גם את עומר מיתר דימונה ירוחם
רהט חצרים נבטים אופקים ותל שבע. זה לא ישובים קטנים כולם. אבל באר שבע עיר גדולה כמעט כמו חיפה ובחיפה עולים כמעט 30 אלף אנשים ביום. בחיפה יש 4 תחנות רכבת ובבאר שבע 2 אז אם יבנו עוד 2 תחנות בבאר שבע יעלו יותר אנשים ברכבת. אולי אפילו יפעילו רכבת קטנה משדרות לדימונה שתעצור בכל התחנות כמו הקו מקריית מוצקין לחיפה ותהיה רכבות מהירות מדימונה שלא תעצור בכל התחנות של באר שבע ותיסע מהר לאשקלון.
על פי מה אתה קובע גודל? על פי שטח או על פי
מספר התושבים? חיפה גדולה בהרבה מבאר שבע מבחינת תושבים והקריות הן רצף בנוי כהמשך לחיפה שלא כמו היישובים שמסביב לבאר שבע מלבד עומר.

כמו שת"א אינה רק ת"א אלא גם גבעתיים וגם רמת גן וגם ערים נוספות בכל מה שקשור לרכבת ובכלל לנסיעות - כך גם הקריות.

בבאר שבע איפה תפתח עוד שתי תחנות? קודם כל השאירו שטח בכניסה הצפונית ליד שכונת רמות בעבור תחנת רכבת עתידית. השאירו שטח - לא אומר שהיא תצא לפועל. אבל תחנת רכבת אחרת, איפה תשים?

זה לא יישובים קטנים כולם, אבל אתה שוכח עוד הרבה פרמטרים. נסה להיכנס לבאר שבע מכיוון מיתר. חוויה מפוקפקת בשעות הבוקר. מבזבזים 15 דקות ברמזור של עומר ועוד כ15 דקות במקרה הטוב עד שמגיעים לתחנת האוניברסיטה.

וההתעקשות הזאת שלך להציג שתי ערי פריפריה צפונית שנוסעים מהן ברכבת! לעיר המטרופולין הגדולה - חיפה. אל מול ערים בפרפריה הדרומית שאין בינהן קישור רכבתי או שהוא קישור דפוק קרי רכבת דימונה, שלא למטרופולין הקרוב (באר שבע) אלא למטרופולין הרחוק יותר (ת"א) - היא התעקשות לא ברורה.

למה נראה לך שמי שגר באיזור נהריה ועכו נוסע כל יום לת"א, נתניה, הרצליה? הרוב נוסעים לחיפה ולקריות. באותה מידה תושבי היישובים שסובבים את באר שבע, רובם נוסעים לבאר שבע או בין יישובים בדרום ולא נוסעים לת"א.

אם הייתה רכבת מירוחם לבאר שבע, מערד לבאר שבע, מנבטים?? תל שבע?? כפר ומושב פיצי שדווקא עוברת שם רכבת, רק אין תחנה ומי ישים תחנה לכ-100 משפחות... מאופקים, מנתיבות... אז תעשה השוואות.

חוץ מזה שלרוב הנוסעים לא יהיה טעם ברכבת גם ככה. למה? מי שעובד בעמק שרה, מה תעזור לו רכבת שזורקת אותו בתחנה האונ' במקרה הרע הוא בבאר שבע מרכז במקרה הטוב? וכל זאת כשיש לו אוטובוס מהבית ועד לעבודה. למה שהוא ייקח אוטובוס אל תחנת הרכבת, יסע ברכבת ובהמשך ייסע בעוד אוטובוס לעבודה שלו? וזה סתם דוגמא לגבי דימונה אבל היא מייצגת גם את כל היישובים הבדוואים שנמצאים על הכביש לדימונה.
 

zivi3232

New member
יש גם ליד באר שבע את מיתר עומר דימונה ירוחם

וממתי מצפה רמון היא עיר גדולה? גם ערד לא.
ונסעת ממצפה רמון לבאר שבע? מדובר בשעה שלמה לנסיעה! מי יסע באופן יומיומי ממצפה רמון לת"א? ומערד, גם ככה יש את 389 וגם ככה בזמנו כשניסו להפעיל אוטובוס שיסע מערד לתחנת הרכבת בלהבים (עם סנכרון של הרכבת הנוסעת צפונה) הוא נכשל כאשר נסע ריק לחלוטין או עם נוסע/שניים בלבד.
יש גם ליד באר שבע את מיתר עומר דימונה ירוחם
רהט חצרים נבטים אופקים ותל שבע. זה לא ישובים קטנים כולם. אבל באר שבע עיר גדולה כמעט כמו חיפה ובחיפה עולים כמעט 30 אלף אנשים ביום. בחיפה יש 4 תחנות רכבת ובבאר שבע 2 אז אם יבנו עוד 2 תחנות בבאר שבע יעלו יותר אנשים ברכבת. אולי אפילו יפעילו רכבת קטנה משדרות לדימונה שתעצור בכל התחנות כמו הקו מקריית מוצקין לחיפה ותהיה רכבות מהירות מדימונה שלא תעצור בכל התחנות של באר שבע ותיסע מהר לאשקלון.
 
אפשר
גרף כללי - סה"כ לרכבת ישראל?

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2013
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השלישי של 2013 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים


מצ"ב נתוני חודש יולי 2013
אפשר
גרף כללי - סה"כ לרכבת ישראל?
 

raminec

New member
מתנצל על האיכות - עולים יורדים בכל התחנות

אפשר
גרף כללי - סה"כ לרכבת ישראל?
מתנצל על האיכות - עולים יורדים בכל התחנות
חודש ספטמבר תמיד חלש עקב החגים. השנה הייתה גם תאונה בקו לבאר שבע שהשביתה את התנועה בקו לב. שבע במשך מספר ימים.
בחודש אוגוסט היה מבצע במתחם התחזוקה החדש ליד תחנת האוניברסיטה בבאר-שבע שבעקבותיו הופסקה תנועת הרכבות דרומה מתחנה זו לפרק זמן ארוך.
בשבוע האחרון של יולי היתה סגירה של קו החוף לצורך החלפת גשרים כך שגם יולי סבל מפגיעה במספר הנוסעים.
מכאן שלא הייתי גוזר משלושת החודשים האלו מגמה על שינויים במספר הנוסעים ברכבת.
 


מתנצל על האיכות - עולים יורדים בכל התחנות
חודש ספטמבר תמיד חלש עקב החגים. השנה הייתה גם תאונה בקו לבאר שבע שהשביתה את התנועה בקו לב. שבע במשך מספר ימים.
בחודש אוגוסט היה מבצע במתחם התחזוקה החדש ליד תחנת האוניברסיטה בבאר-שבע שבעקבותיו הופסקה תנועת הרכבות דרומה מתחנה זו לפרק זמן ארוך.
בשבוע האחרון של יולי היתה סגירה של קו החוף לצורך החלפת גשרים כך שגם יולי סבל מפגיעה במספר הנוסעים.
מכאן שלא הייתי גוזר משלושת החודשים האלו מגמה על שינויים במספר הנוסעים ברכבת.
 

טשאפק 2

New member
האם אפשר לבקש זאת ברבעונים?

מתנצל על האיכות - עולים יורדים בכל התחנות
חודש ספטמבר תמיד חלש עקב החגים. השנה הייתה גם תאונה בקו לבאר שבע שהשביתה את התנועה בקו לב. שבע במשך מספר ימים.
בחודש אוגוסט היה מבצע במתחם התחזוקה החדש ליד תחנת האוניברסיטה בבאר-שבע שבעקבותיו הופסקה תנועת הרכבות דרומה מתחנה זו לפרק זמן ארוך.
בשבוע האחרון של יולי היתה סגירה של קו החוף לצורך החלפת גשרים כך שגם יולי סבל מפגיעה במספר הנוסעים.
מכאן שלא הייתי גוזר משלושת החודשים האלו מגמה על שינויים במספר הנוסעים ברכבת.
האם אפשר לבקש זאת ברבעונים?
נראה שלמרות החגיגיות היתרה של ספטמבר השנה, היה שיפור ברבעון לעומת מקבילו אשתקד.

תודה רבה על הגרפים בכל אופן.
 

raminec

New member
סה"כ עולים ויורדים בכל תחנות הרכבת - רבעוני

האם אפשר לבקש זאת ברבעונים?
נראה שלמרות החגיגיות היתרה של ספטמבר השנה, היה שיפור ברבעון לעומת מקבילו אשתקד.

תודה רבה על הגרפים בכל אופן.
סה"כ עולים ויורדים בכל תחנות הרכבת - רבעוני
מגמת השיפור בהשוואה לשנה שעברה והשנים שקדמו לה היא חד-משמעית.
 

amit1270

New member
הקיפאון של 2008-2011 הסתיים לפני כשנתיים

סה"כ עולים ויורדים בכל תחנות הרכבת - רבעוני
מגמת השיפור בהשוואה לשנה שעברה והשנים שקדמו לה היא חד-משמעית.
הקיפאון של 2008-2011 הסתיים לפני כשנתיים
כצפוי, התוצאות הגיעו ב-delay של 3 שנים מסיום הקפאת הפיתוח.
 
הנתונים בטבלה

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2013
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השלישי של 2013 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים


מצ"ב נתוני חודש יולי 2013
הנתונים בטבלה
1. בכותרת כתוב שהאומדן הוא על-פי מכירת כרטיסים, למה לא לפי מעברים במכונות כניסה ויציאה?
2. יש נתונים לגבי כמה מתוך הנסיעות מבוצעות ברב קו לעומת כרטיסי נייר ובחופשי חודשי לעומת נסיעות בודדות?
 

b l i p

New member
וזאת בעייה...

הנתונים בטבלה
1. בכותרת כתוב שהאומדן הוא על-פי מכירת כרטיסים, למה לא לפי מעברים במכונות כניסה ויציאה?
2. יש נתונים לגבי כמה מתוך הנסיעות מבוצעות ברב קו לעומת כרטיסי נייר ובחופשי חודשי לעומת נסיעות בודדות?
וזאת בעייה...
כי בקניית כרטיס בחיפה לת"א קונים תמיד לת"א מרכז (כי זה הרי לא משנה לאיזה מתחנות ת"א קונים והיא הראשונה במכונה).
ובאותה הצורה בת"א קונים לחוף הכרמל (שוב, הראשונה שמכונה).

אז איך אפשר לדעת כמה יורדים באיזו תחנה בת"א ובאיזו תחנה בחיפה?
 

down under

New member
לכן לא נראה לי שזה מבוסס רק על נתוני

וזאת בעייה...
כי בקניית כרטיס בחיפה לת"א קונים תמיד לת"א מרכז (כי זה הרי לא משנה לאיזה מתחנות ת"א קונים והיא הראשונה במכונה).
ובאותה הצורה בת"א קונים לחוף הכרמל (שוב, הראשונה שמכונה).

אז איך אפשר לדעת כמה יורדים באיזו תחנה בת"א ובאיזו תחנה בחיפה?
לכן לא נראה לי שזה מבוסס רק על נתוני
מכירת הכרטיסים בקופות ובאוטומטים.
 

zivi3232

New member
חחחחח אתה יוצא מהתחנה אתה מעביר כרטיס

וזאת בעייה...
כי בקניית כרטיס בחיפה לת"א קונים תמיד לת"א מרכז (כי זה הרי לא משנה לאיזה מתחנות ת"א קונים והיא הראשונה במכונה).
ובאותה הצורה בת"א קונים לחוף הכרמל (שוב, הראשונה שמכונה).

אז איך אפשר לדעת כמה יורדים באיזו תחנה בת"א ובאיזו תחנה בחיפה?
חחחחח אתה יוצא מהתחנה אתה מעביר כרטיס
וגם שאתה נכנס לתחנה אתה מעביר כרטיס אף פעם לא נסעת ברכבת? חחחח
 

down under

New member
המונים ביום, ממש המונים

חחחחח אתה יוצא מהתחנה אתה מעביר כרטיס
וגם שאתה נכנס לתחנה אתה מעביר כרטיס אף פעם לא נסעת ברכבת? חחחח
המונים ביום, ממש המונים
לא מעבירים כרטיס בכלל.
נכים, זקנים עם תיקים גדולים, נוסעים לנתב"ג עם מזוודות, אשה עם עגלת תינוקות, אנשים שהכרטיס תקול וכו'.
אני לא מדבר בכלל על מתפלחים אלא על נוסעים לגאלים-לגיטימיים שיש להם כרטיס נסיעה בר תוקף אבל המאבטח/כרטיסן/מנהל_תחנה פותח להם את הדלת הצדדית
והם לא עוברים בקרוסלת הסבסבות כניסה/יציאה.

בכל יום בתחנה גדולה בחיפה ובת"א יש בין כמה עשרות לכמה מאות של נוסעים כאלו. כל יום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה