down under
New member
אני אגיד לך גם למה
לא היתה ירידה לכאורה בכמות הנוסעים ברכבת, בעיקר זו של קרית אריה למרות
פתיחת כביש אם המושבות עצמו (לא המקטע הקצר בין הדר המושבות לכביש זבולון המר אלא כל הכביש מהאצטדיון/רכבת ועד למגדל צ'מפיון מוטורס בב"ב).
הרי כביש כזה מקצר בהמון את הנסיעה ברכב מצפון פ"ת לעבר מתחם הבורסה של ר"ג ושאר המוקדים בת"א שחלק לא מבוטל מהפתח תקוואים צריכים.
אממה? היו פקקים נוראיים ממש ברח' אבא הלל עקב עבודות תשתית ועבודות פיתוח וגם קוסמטיקה טרום בחירותית באזור של אבא הלל ליד הרחובות רש"י והמבדיל.
הפקקים היו מלאכותיים ולא נבעו דוקא מעומס אובייקטיבי של מכוניות אלא עקב הצרה של הכביש משניים ולעתים אפילו מ-3 נתיבים לנתיב אחד בלבד לאורך חודשים ארוכים.
זה הוציא את הרוח מהמפרשים של כאלו בצפון פ"ת שנסעו בפרייבט שלהם לבורסה בר"ג ולת"א (הבורסה בר"ג צמודה לתחנת סבידור).
הפקקים הללו הם משהו שלדעתי גרם לכך שיותר ויותר החליטו לנטוש את הרכב ולעבור לרכבת.
תוסיף את העובדה שפתחו את הכביש שמקשר בין הדר המושבות לדרך אם המושבות ואת העובדה שסיימו סוף סוף את הכפלת הקו לכפ"ס, מה שגרר דיוק גבוה יותר (שגם ככה הקו לא סבל
כל כך מאיחורים) וקבלת את הסיבות לעליה הדי דרמטית בכמות הנוסעים בתחנת קרית אריה.
אני אגיד לך גם למהואגב, יש גידול בכמות המשותפת של שתי התחנות
הגידול בקרית אריה לא נובע ממעבר מסגולה לקרית אריה, אלא ממעבר מאוטובוסים ורכב פרטי לרכבת.
גם לפני פתיחת הכבישים אנשים לא היו נוסעים מהדר המושבות מזרחה לתחנת סגולה על מנת ליסוע מערבה לתל אביב.
גם ללא הקטע הזה של דרך אם המושבות עדיין הגישה מהשכונות הללו לקרית אריה הייתה טובה בהרבה מהגישה לתחנת סגולה.
אנשים כן עברו מקו 38 ומקווי ז'בוטינסקי לרכבת וכן משימוש ברכב פרטי בנסיעות לתל אביב לשימוש ברכבת.
לא היתה ירידה לכאורה בכמות הנוסעים ברכבת, בעיקר זו של קרית אריה למרות
פתיחת כביש אם המושבות עצמו (לא המקטע הקצר בין הדר המושבות לכביש זבולון המר אלא כל הכביש מהאצטדיון/רכבת ועד למגדל צ'מפיון מוטורס בב"ב).
הרי כביש כזה מקצר בהמון את הנסיעה ברכב מצפון פ"ת לעבר מתחם הבורסה של ר"ג ושאר המוקדים בת"א שחלק לא מבוטל מהפתח תקוואים צריכים.
אממה? היו פקקים נוראיים ממש ברח' אבא הלל עקב עבודות תשתית ועבודות פיתוח וגם קוסמטיקה טרום בחירותית באזור של אבא הלל ליד הרחובות רש"י והמבדיל.
הפקקים היו מלאכותיים ולא נבעו דוקא מעומס אובייקטיבי של מכוניות אלא עקב הצרה של הכביש משניים ולעתים אפילו מ-3 נתיבים לנתיב אחד בלבד לאורך חודשים ארוכים.
זה הוציא את הרוח מהמפרשים של כאלו בצפון פ"ת שנסעו בפרייבט שלהם לבורסה בר"ג ולת"א (הבורסה בר"ג צמודה לתחנת סבידור).
הפקקים הללו הם משהו שלדעתי גרם לכך שיותר ויותר החליטו לנטוש את הרכב ולעבור לרכבת.
תוסיף את העובדה שפתחו את הכביש שמקשר בין הדר המושבות לדרך אם המושבות ואת העובדה שסיימו סוף סוף את הכפלת הקו לכפ"ס, מה שגרר דיוק גבוה יותר (שגם ככה הקו לא סבל
כל כך מאיחורים) וקבלת את הסיבות לעליה הדי דרמטית בכמות הנוסעים בתחנת קרית אריה.