נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2013

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
הקו המשודרג לירושלים - בתצורת רשת


שאלה, רמי: האם ניתן להוסיף לגרף קווי אורך
מוחלשים משורת השנתות האופקית?
הקו המשודרג לירושלים - בתצורת רשת

עולים ויורדים בתחנות הביניים.
 

בועז ל

New member
ויש לנו גם שיא.

ככה יותר טוב - אפשר לשייך חודש לנקודה בגרף
ויש לנו גם שיא.
אמנם לא השיא לו ציפיתי, אבל בכ"ז שיא שגם מתקרב לשיא כל הזמנים בכמות הנוסעים. חודש יולי 2013 הוא החודש העמוס ביותר מבין כל חודשי יולי מאז הפעלת הקו וכמעט ששובר את שיא כל הזמנים בקו (כ-85,000 באוג' 2009). אוגוסט 2013, שממנו ציפיתי לשבור את שיא כל הזמנים אכזב מסיבה שטרם ברורה לי.
 

בועז ל

New member
חודש יולי בתחנת בית שמש, כמובן.

ויש לנו גם שיא.
אמנם לא השיא לו ציפיתי, אבל בכ"ז שיא שגם מתקרב לשיא כל הזמנים בכמות הנוסעים. חודש יולי 2013 הוא החודש העמוס ביותר מבין כל חודשי יולי מאז הפעלת הקו וכמעט ששובר את שיא כל הזמנים בקו (כ-85,000 באוג' 2009). אוגוסט 2013, שממנו ציפיתי לשבור את שיא כל הזמנים אכזב מסיבה שטרם ברורה לי.
חודש יולי בתחנת בית שמש, כמובן.
 

raminec

New member
עולים ויורדים בקו כפר סבא תל-אביב

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 7-9/2013
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השלישי של 2013 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים


מצ"ב נתוני חודש יולי 2013
עולים ויורדים בקו כפר סבא תל-אביב
 

amit1270

New member
נוצרו בקו הזה שתי "הקבצות"

עולים ויורדים בקו כפר סבא תל-אביב
נוצרו בקו הזה שתי "הקבצות"
שבכל אחת מהן מספר דומה של נוסעים שעולה ויורד במקביל.
הקבצה א' - הוד השרון וראש העין
הקבצה ב' - כל שאר התחנות
 

amit1270

New member
אגב,הוד השרון וכפ"ס לפני או אחרי החלפת השמות?

נוצרו בקו הזה שתי "הקבצות"
שבכל אחת מהן מספר דומה של נוסעים שעולה ויורד במקביל.
הקבצה א' - הוד השרון וראש העין
הקבצה ב' - כל שאר התחנות
אגב,הוד השרון וכפ"ס לפני או אחרי החלפת השמות?
 

amit1270

New member
למעשה 3 "זוגות"

נוצרו בקו הזה שתי "הקבצות"
שבכל אחת מהן מספר דומה של נוסעים שעולה ויורד במקביל.
הקבצה א' - הוד השרון וראש העין
הקבצה ב' - כל שאר התחנות
למעשה 3 "זוגות"
הוד"ש-ראה"ע, כפ"ס-קרית אריה (שכבר עקפה את סגולה), וסגולה-ב"ב. כמות הנוסעים בכל זוג דומה באופן מפתיע וכך גם התנודות.
 

down under

New member
להערכתי עקיפתה של קרית אריה את סגולה

למעשה 3 "זוגות"
הוד"ש-ראה"ע, כפ"ס-קרית אריה (שכבר עקפה את סגולה), וסגולה-ב"ב. כמות הנוסעים בכל זוג דומה באופן מפתיע וכך גם התנודות.
להערכתי עקיפתה של קרית אריה את סגולה
בעיר פ"ת קשורה אך ורק לשני אירועים/שתי סיבות:
1. פתיחת הכביש משכונות אם המושבות (הדר המושבות וזו שלידה עם ימבה המגדלים) לעבר דרך אם המושבות (הכביש שממנו יש את הפניה לאצטדיון ולרכבת, נו, הכביש הזה שמגיע
היום עד לבעצם ב"ב ור"ג באזור הקניון)
2. פתיחת אצטדיון המושבה. סביר להניח שפה ושם יש נוסעים שבאו למשחקים ברכבת.

בסדר, גם בעיני סעיף 2 הרבה פחות חזק. בערך 85% מהגורמים להתחזקות קרית אריה על חשבון סגולה אני מעריך בכביש החדש הזה שמקצר את הדרך לתושבי שתי שכונות הענק
בהרבה מאוד. להערכתי בשתי השכונות הללו ביחד יש משהו כמו 25,000 תושבים.

אני יכול גם לחשוב על סיבה 3 והיא שנפתחו עוד מספר מקומות עבודה בקרית אריה שהם במרחק הליכה של פחות מרבע שעה מתחנת הרכבת.

כל אלו ביחד גרמו למהפך המלבסי בין שתי התחנות.
 
יש עוד סיבה - שכונות צפון פתח תקוה ובעיקר

להערכתי עקיפתה של קרית אריה את סגולה
בעיר פ"ת קשורה אך ורק לשני אירועים/שתי סיבות:
1. פתיחת הכביש משכונות אם המושבות (הדר המושבות וזו שלידה עם ימבה המגדלים) לעבר דרך אם המושבות (הכביש שממנו יש את הפניה לאצטדיון ולרכבת, נו, הכביש הזה שמגיע
היום עד לבעצם ב"ב ור"ג באזור הקניון)
2. פתיחת אצטדיון המושבה. סביר להניח שפה ושם יש נוסעים שבאו למשחקים ברכבת.

בסדר, גם בעיני סעיף 2 הרבה פחות חזק. בערך 85% מהגורמים להתחזקות קרית אריה על חשבון סגולה אני מעריך בכביש החדש הזה שמקצר את הדרך לתושבי שתי שכונות הענק
בהרבה מאוד. להערכתי בשתי השכונות הללו ביחד יש משהו כמו 25,000 תושבים.

אני יכול גם לחשוב על סיבה 3 והיא שנפתחו עוד מספר מקומות עבודה בקרית אריה שהם במרחק הליכה של פחות מרבע שעה מתחנת הרכבת.

כל אלו ביחד גרמו למהפך המלבסי בין שתי התחנות.
יש עוד סיבה - שכונות צפון פתח תקוה ובעיקר
הדר המושבות החדשה (השכונה עם המגדלים שממזרח להדר המושבות הותיקה) ונוה גן הן שכונות מתפתחות ותאכלסות.
לסיבה הזו יש משקל רב יותר הן מהאיצטדיון והן מתוספת מקומות העבודה בקרית אריה.
צפון פתח תקוה זה אחד האזורים המתפתחים ביותר בגוש דן בשנים האחרונות.
 

down under

New member
כן ולא או מסכים ולא מסכים

יש עוד סיבה - שכונות צפון פתח תקוה ובעיקר
הדר המושבות החדשה (השכונה עם המגדלים שממזרח להדר המושבות הותיקה) ונוה גן הן שכונות מתפתחות ותאכלסות.
לסיבה הזו יש משקל רב יותר הן מהאיצטדיון והן מתוספת מקומות העבודה בקרית אריה.
צפון פתח תקוה זה אחד האזורים המתפתחים ביותר בגוש דן בשנים האחרונות.
כן ולא או מסכים ולא מסכים
כי מה גרם לכך שהחל מסוף 2012 ובעיקר תחילת 2013 התרחש המהפך?

הרי שתי השכונות שמרבית הציבור קורא להן בכלל בשם אם המושבות (נו, הותיקה עם הבתים בני מקסימום 5 קומות וזו עם מעל ל-20 המגדלים בני 15 עד 35 קומות)
היו מאוכלסות בערך באותה כמות אוכלוסיה בין אמצע 2012 לשלהי 2013. ב-10 החודשים שבין דצמבר 12' לספטמבר 13' להערכתי הגידול לא היה כזה גדול. אולי אולי אולי
עוד 500 משפחות. חלקן בכלל עובדות בעיר באחד משלושת אזורי התעשיה (סגולה, אריה ומטלון), חלקן מובטלות וחלקן עובדות באזורים שהרכבת לא הכי נגישה אליהם.

אני עדיין טוען שפתיחת הכביש שהתרחשה מתי שהוא בשלהי 2012 היא היא הסיבה העיקרית.
יש לי חבר טוב שגר בשכונה הותיקה, זו עם הבתים הנמוכים, והכביש הזה חוסך לו בבוקר משהו כמו בין 5 ל-15 דקות לעומת מה שהיה קודם לכן.
וזה רק ביציאה מהשכונה.
ברגע שכביש כזה ממש מתחבר "טבעית" לתחנת הרכבת (כולה פניה אחת וגם היא בלי רמזור, הכוונה מהבית לרכבת) אז מי שכבר נסע קודם לכן ברכבת
יעשה זאת בתחנה קרובה יותר להגעה. מה גם שהנסיעה ברכבת מקרית אריה לעומת סגולה חוסכת נסיעת רכבת של 3 או 4 דקות לכל כוון. כך שזה תמריץ נוסף (אם כי שולי) לעבור מסגולה
לקרית אריה.


אם הטיעון שלך היה זה שתקף יותר אזי היינו צריכים לראות גידול בכמות המשותפת של סגולה וק' אריה.
הכוונה של ממוצע הרבעון האחרון של 2012 מול ממוצע 9 החודשים של 2013.
 
תחנת סגולה לא רלוונטית לאזור שאנו מדברים עליו

כן ולא או מסכים ולא מסכים
כי מה גרם לכך שהחל מסוף 2012 ובעיקר תחילת 2013 התרחש המהפך?

הרי שתי השכונות שמרבית הציבור קורא להן בכלל בשם אם המושבות (נו, הותיקה עם הבתים בני מקסימום 5 קומות וזו עם מעל ל-20 המגדלים בני 15 עד 35 קומות)
היו מאוכלסות בערך באותה כמות אוכלוסיה בין אמצע 2012 לשלהי 2013. ב-10 החודשים שבין דצמבר 12' לספטמבר 13' להערכתי הגידול לא היה כזה גדול. אולי אולי אולי
עוד 500 משפחות. חלקן בכלל עובדות בעיר באחד משלושת אזורי התעשיה (סגולה, אריה ומטלון), חלקן מובטלות וחלקן עובדות באזורים שהרכבת לא הכי נגישה אליהם.

אני עדיין טוען שפתיחת הכביש שהתרחשה מתי שהוא בשלהי 2012 היא היא הסיבה העיקרית.
יש לי חבר טוב שגר בשכונה הותיקה, זו עם הבתים הנמוכים, והכביש הזה חוסך לו בבוקר משהו כמו בין 5 ל-15 דקות לעומת מה שהיה קודם לכן.
וזה רק ביציאה מהשכונה.
ברגע שכביש כזה ממש מתחבר "טבעית" לתחנת הרכבת (כולה פניה אחת וגם היא בלי רמזור, הכוונה מהבית לרכבת) אז מי שכבר נסע קודם לכן ברכבת
יעשה זאת בתחנה קרובה יותר להגעה. מה גם שהנסיעה ברכבת מקרית אריה לעומת סגולה חוסכת נסיעת רכבת של 3 או 4 דקות לכל כוון. כך שזה תמריץ נוסף (אם כי שולי) לעבור מסגולה
לקרית אריה.


אם הטיעון שלך היה זה שתקף יותר אזי היינו צריכים לראות גידול בכמות המשותפת של סגולה וק' אריה.
הכוונה של ממוצע הרבעון האחרון של 2012 מול ממוצע 9 החודשים של 2013.
תחנת סגולה לא רלוונטית לאזור שאנו מדברים עליו
מדובר באזור שנמצא הרבה יותר קרוב לתחנת קרית אריה, מערבית בהרבה למיקום של תחנת סגולה ולכן תושבין כמעט לא משתמשים וגם לא השתמשו בעבר בתחנת סגולה.
ולגבי הגידול באוכלוסיה - אתה מתעלם משכונת נוה גן שהיא כיום השכונה הצומחת ביותר בפתח תקוה וגם ממנה נפתח כביש שמקצר בהרבה את הדרך לתחנת קרית אריה (רחוב גרינשפן). נוה גן צומחת כיום בקצב מהיר יותר יותר מהדר המושבות החדשה (אני משתמש בשם הזה כי זה השם הרשמי).
השכונות שרלוונטיות לתחנת סגולה במזרח פתח תקוה כמעט לא מתפתחות.
גם השכונות החדשות שנבנו מזרחית להדר המושבות החדשה ובינה לבין אזור התעשיה של סגולה יותר קרובות לתחנת קרית אריה מאשר לתחנת סגולה.
השכונות היחידות בפתח תקוה שתחנת סגולה עדיפה להן אלה השכונות לאורך כביש 40 משני צידיו.
 

down under

New member
מסכים עם רוב דבריך

תחנת סגולה לא רלוונטית לאזור שאנו מדברים עליו
מדובר באזור שנמצא הרבה יותר קרוב לתחנת קרית אריה, מערבית בהרבה למיקום של תחנת סגולה ולכן תושבין כמעט לא משתמשים וגם לא השתמשו בעבר בתחנת סגולה.
ולגבי הגידול באוכלוסיה - אתה מתעלם משכונת נוה גן שהיא כיום השכונה הצומחת ביותר בפתח תקוה וגם ממנה נפתח כביש שמקצר בהרבה את הדרך לתחנת קרית אריה (רחוב גרינשפן). נוה גן צומחת כיום בקצב מהיר יותר יותר מהדר המושבות החדשה (אני משתמש בשם הזה כי זה השם הרשמי).
השכונות שרלוונטיות לתחנת סגולה במזרח פתח תקוה כמעט לא מתפתחות.
גם השכונות החדשות שנבנו מזרחית להדר המושבות החדשה ובינה לבין אזור התעשיה של סגולה יותר קרובות לתחנת קרית אריה מאשר לתחנת סגולה.
השכונות היחידות בפתח תקוה שתחנת סגולה עדיפה להן אלה השכונות לאורך כביש 40 משני צידיו.
מסכים עם רוב דבריך
רק כנראה שאין לך מושג איזה פתוח אדיר יש בשכונות שמזרחית לכביש 40.
יש לי מנהלת בעבודה שגרה באחת השכונות הללו. היינו אצלה בערב לכבוד חתונתו של מישהו אחר אצלנו בעבודה לפני כשנתיים.
לפני כמה חודשים נסעתי סתם כך ברכבי באזור והופתעתי מכמות הבנייה החדשה באזור שהוא מזרחית לכביש 40.

מה שכן, בד"כ זה מגדלים לא כאלו גבוהים כמו באם המושבות ונווה גן.

אל תשכח שסגולה טובה גם להמון שכונות בדרום פ"ת שנושקות לכביש 471.
נניח כל מי שגר במרחק הליכה קצר מרח' זרובבל קל לו היום לצאת לכביש 471 לכוון מזרח,
לפנות שמאלה ב-40 ולנסוע בין 5 דקות ל-13 דקות (אם אין תנועה זה 5 דקות ואם יש פקקים סבירים זה משהו כמו 13 דקות) עד לתחנת סגולה.
 
השכונה היחידה מזרחית לכביש 40 שיש בה

מסכים עם רוב דבריך
רק כנראה שאין לך מושג איזה פתוח אדיר יש בשכונות שמזרחית לכביש 40.
יש לי מנהלת בעבודה שגרה באחת השכונות הללו. היינו אצלה בערב לכבוד חתונתו של מישהו אחר אצלנו בעבודה לפני כשנתיים.
לפני כמה חודשים נסעתי סתם כך ברכבי באזור והופתעתי מכמות הבנייה החדשה באזור שהוא מזרחית לכביש 40.

מה שכן, בד"כ זה מגדלים לא כאלו גבוהים כמו באם המושבות ונווה גן.

אל תשכח שסגולה טובה גם להמון שכונות בדרום פ"ת שנושקות לכביש 471.
נניח כל מי שגר במרחק הליכה קצר מרח' זרובבל קל לו היום לצאת לכביש 471 לכוון מזרח,
לפנות שמאלה ב-40 ולנסוע בין 5 דקות ל-13 דקות (אם אין תנועה זה 5 דקות ואם יש פקקים סבירים זה משהו כמו 13 דקות) עד לתחנת סגולה.
השכונה היחידה מזרחית לכביש 40 שיש בה
פיתוח רציני זו הדר גנים ובא נאמר שהפיתוח הזה לא משפיע משמעותית על הביקוש לתחנת סגולה. הוא משפיע בעיקר על הביקוש לקו 292.
ולגבי מי שגר בדרום פ"ת בשכונות שנושקות לכביש 471 ולא סמוכות לכביש 40 (אני למשל) - שוב, לא יסעו צפון מזרחה לסגולה בשביל ליסוע מערבה לתל אביב. יסעו דרך רחובות הנשיאים, טרומפלדור, דגל ראובן, קפלן, העצמאות ודרך רבין לתחנת קרית אריה.
אל תשכח שמכביש 471 אפשר ליסוע גם מערבה לדרך רבין ומשם לתחנת קרית אריה.
אנשים שגרים קרוב לזרובבל לא יסעו לסגולה בשביל ליסוע לתל אביב. כבר עדיף להם ליסוע לתחנת בני ברק, אם לא לקרית אריה.
לגבי מה שקורה בפתח תקוה - יש לי טיפטיפה מושג.
 
ואגב, יש גידול בכמות המשותפת של שתי התחנות

כן ולא או מסכים ולא מסכים
כי מה גרם לכך שהחל מסוף 2012 ובעיקר תחילת 2013 התרחש המהפך?

הרי שתי השכונות שמרבית הציבור קורא להן בכלל בשם אם המושבות (נו, הותיקה עם הבתים בני מקסימום 5 קומות וזו עם מעל ל-20 המגדלים בני 15 עד 35 קומות)
היו מאוכלסות בערך באותה כמות אוכלוסיה בין אמצע 2012 לשלהי 2013. ב-10 החודשים שבין דצמבר 12' לספטמבר 13' להערכתי הגידול לא היה כזה גדול. אולי אולי אולי
עוד 500 משפחות. חלקן בכלל עובדות בעיר באחד משלושת אזורי התעשיה (סגולה, אריה ומטלון), חלקן מובטלות וחלקן עובדות באזורים שהרכבת לא הכי נגישה אליהם.

אני עדיין טוען שפתיחת הכביש שהתרחשה מתי שהוא בשלהי 2012 היא היא הסיבה העיקרית.
יש לי חבר טוב שגר בשכונה הותיקה, זו עם הבתים הנמוכים, והכביש הזה חוסך לו בבוקר משהו כמו בין 5 ל-15 דקות לעומת מה שהיה קודם לכן.
וזה רק ביציאה מהשכונה.
ברגע שכביש כזה ממש מתחבר "טבעית" לתחנת הרכבת (כולה פניה אחת וגם היא בלי רמזור, הכוונה מהבית לרכבת) אז מי שכבר נסע קודם לכן ברכבת
יעשה זאת בתחנה קרובה יותר להגעה. מה גם שהנסיעה ברכבת מקרית אריה לעומת סגולה חוסכת נסיעת רכבת של 3 או 4 דקות לכל כוון. כך שזה תמריץ נוסף (אם כי שולי) לעבור מסגולה
לקרית אריה.


אם הטיעון שלך היה זה שתקף יותר אזי היינו צריכים לראות גידול בכמות המשותפת של סגולה וק' אריה.
הכוונה של ממוצע הרבעון האחרון של 2012 מול ממוצע 9 החודשים של 2013.
ואגב, יש גידול בכמות המשותפת של שתי התחנות
הגידול בקרית אריה לא נובע ממעבר מסגולה לקרית אריה, אלא ממעבר מאוטובוסים ורכב פרטי לרכבת.
גם לפני פתיחת הכבישים אנשים לא היו נוסעים מהדר המושבות מזרחה לתחנת סגולה על מנת ליסוע מערבה לתל אביב.
גם ללא הקטע הזה של דרך אם המושבות עדיין הגישה מהשכונות הללו לקרית אריה הייתה טובה בהרבה מהגישה לתחנת סגולה.
אנשים כן עברו מקו 38 ומקווי ז'בוטינסקי לרכבת וכן משימוש ברכב פרטי בנסיעות לתל אביב לשימוש ברכבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה