כן ולא או מסכים ולא מסכים
יש עוד סיבה - שכונות צפון פתח תקוה ובעיקר
הדר המושבות החדשה (השכונה עם המגדלים שממזרח להדר המושבות הותיקה) ונוה גן הן שכונות מתפתחות ותאכלסות.
לסיבה הזו יש משקל רב יותר הן מהאיצטדיון והן מתוספת מקומות העבודה בקרית אריה.
צפון פתח תקוה זה אחד האזורים המתפתחים ביותר בגוש דן בשנים האחרונות.
כן ולא או מסכים ולא מסכים
כי מה גרם לכך שהחל מסוף 2012 ובעיקר תחילת 2013 התרחש המהפך?
הרי שתי השכונות שמרבית הציבור קורא להן בכלל בשם אם המושבות (נו, הותיקה עם הבתים בני מקסימום 5 קומות וזו עם מעל ל-20 המגדלים בני 15 עד 35 קומות)
היו מאוכלסות בערך באותה כמות אוכלוסיה בין אמצע 2012 לשלהי 2013. ב-10 החודשים שבין דצמבר 12' לספטמבר 13' להערכתי הגידול לא היה כזה גדול. אולי אולי אולי
עוד 500 משפחות. חלקן בכלל עובדות בעיר באחד משלושת אזורי התעשיה (סגולה, אריה ומטלון), חלקן מובטלות וחלקן עובדות באזורים שהרכבת לא הכי נגישה אליהם.
אני עדיין טוען שפתיחת הכביש שהתרחשה מתי שהוא בשלהי 2012 היא היא הסיבה העיקרית.
יש לי חבר טוב שגר בשכונה הותיקה, זו עם הבתים הנמוכים, והכביש הזה חוסך לו בבוקר משהו כמו בין 5 ל-15 דקות לעומת מה שהיה קודם לכן.
וזה רק ביציאה מהשכונה.
ברגע שכביש כזה ממש מתחבר "טבעית" לתחנת הרכבת (כולה פניה אחת וגם היא בלי רמזור, הכוונה מהבית לרכבת) אז מי שכבר נסע קודם לכן ברכבת
יעשה זאת בתחנה קרובה יותר להגעה. מה גם שהנסיעה ברכבת מקרית אריה לעומת סגולה חוסכת נסיעת רכבת של 3 או 4 דקות לכל כוון. כך שזה תמריץ נוסף (אם כי שולי) לעבור מסגולה
לקרית אריה.
אם הטיעון שלך היה זה שתקף יותר אזי היינו צריכים לראות גידול בכמות המשותפת של סגולה וק' אריה.
הכוונה של ממוצע הרבעון האחרון של 2012 מול ממוצע 9 החודשים של 2013.