נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 4-6/2014

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
תחנות באר שבע בלבד

אין עליך!
מעניין, המגמה השנה שונה מאוד מהמגמה המקבילה שנה שעברה.
השנה רואים הרבה קפיצות לעומת שנה שעברה שהייתה יחסית חלקה.
&nbsp
אתה מייצר גם גרפים בהזמנה או רק משחית בקווי אורך?
אפשר גרף של כמות הנוסעים בתחנות ב"ש (באר שבע ובאר שבע מרכז) לבד? רק אם זו לא טרחה.
תחנות באר שבע בלבד
עם קוי אורך

 
נתון עזר להבנת המגמה בקו: ב-24.9.2013 אירעה התאונה דרומית

עולים ויורדים בתחנות הקו לבאר-שבע + קוי אורך
נתון עזר להבנת המגמה בקו: ב-24.9.2013 אירעה התאונה דרומית
לקרית גת.
אפשר לראות שמאז נעצרה מגמת העליה הזוחלת בכל התחנות.
 

Ofekalef1

New member
צודק, זה מה שפספסתי.

נתון עזר להבנת המגמה בקו: ב-24.9.2013 אירעה התאונה דרומית
לקרית גת.
אפשר לראות שמאז נעצרה מגמת העליה הזוחלת בכל התחנות.
צודק, זה מה שפספסתי.
מעניין, זה הוסיף ארבע דקות לזמן הנסיעה לת"א. יש סיכוי שזה מה שגרם לזה?
 
לא רק, ההשלכה של התאונה הזו על החודשים שלאחר מכן הייתה רחבה

צודק, זה מה שפספסתי.
מעניין, זה הוסיף ארבע דקות לזמן הנסיעה לת"א. יש סיכוי שזה מה שגרם לזה?
לא רק, ההשלכה של התאונה הזו על החודשים שלאחר מכן הייתה רחבה
יותר וההשפעה מצטברת.
בתקופה הראשונה לאחר התאונה בוטלו הרכבות המהירות יותר (שלא עוצרות בלוד) וכמובן גם רכבות הלילה.
לאחר התאונה הייתה בעצם נסיגה ברמת השירות בקו ובחודשים שלאחר מכן, גם לאחר חזרת הרכבות המהירות, כבר לא הייתה צמיחה מחודשת בקו.
ככה זה כשמומנטום נעצר, והמומנטום של הקו הזה הופרע בגלל התאונה ועדיין לא התרחש הטריגר שיחזיר את הצמיחה לקו.
 

Ofekalef1

New member
כן, כבר הספקתי לשכוח את כל הפרטים האלה


לא רק, ההשלכה של התאונה הזו על החודשים שלאחר מכן הייתה רחבה
יותר וההשפעה מצטברת.
בתקופה הראשונה לאחר התאונה בוטלו הרכבות המהירות יותר (שלא עוצרות בלוד) וכמובן גם רכבות הלילה.
לאחר התאונה הייתה בעצם נסיגה ברמת השירות בקו ובחודשים שלאחר מכן, גם לאחר חזרת הרכבות המהירות, כבר לא הייתה צמיחה מחודשת בקו.
ככה זה כשמומנטום נעצר, והמומנטום של הקו הזה הופרע בגלל התאונה ועדיין לא התרחש הטריגר שיחזיר את הצמיחה לקו.
כן, כבר הספקתי לשכוח את כל הפרטים האלה

אם כי אפשר לראות משהו מעניין. גם בכמות העולים והיורדים בכל הקווים, ההבדל בין מרץ 2013 למרץ 2014 משמעותי מאוד, ולעומת זאת כמעט ואין עליה בין יוני 2013 לבין יוני 2014. באופן כללי זה נראה כאילו יש התייצבות גם בכל הקווים, במגמה שדי מתאימה לקו של ב"ש.
אני טועה?
 
אם תסתכל בגרף של כל התחנות לפי חודש תראה שמגמת העלייה הכללית

כן, כבר הספקתי לשכוח את כל הפרטים האלה

אם כי אפשר לראות משהו מעניין. גם בכמות העולים והיורדים בכל הקווים, ההבדל בין מרץ 2013 למרץ 2014 משמעותי מאוד, ולעומת זאת כמעט ואין עליה בין יוני 2013 לבין יוני 2014. באופן כללי זה נראה כאילו יש התייצבות גם בכל הקווים, במגמה שדי מתאימה לקו של ב"ש.
אני טועה?
אם תסתכל בגרף של כל התחנות לפי חודש תראה שמגמת העלייה הכללית
כן נשמרת.
מגמת העליה העקבית ביותר היא בקו כפר סבא / הוד השרון - ת"א ואפשר לראות מגמה כזו גם בתחנות אחרות (למשל תחנות יבנה מערב, אשדוד, בית שמש).
 

Ofekalef1

New member
קודם הסתכלתי על החודשים

אם תסתכל בגרף של כל התחנות לפי חודש תראה שמגמת העלייה הכללית
כן נשמרת.
מגמת העליה העקבית ביותר היא בקו כפר סבא / הוד השרון - ת"א ואפשר לראות מגמה כזו גם בתחנות אחרות (למשל תחנות יבנה מערב, אשדוד, בית שמש).
קודם הסתכלתי על החודשים
רואים שבחודש יוני בקושי יש עליה, בחודש מאי יש עלייה קטנה מאוד, באפריל אפילו יש ירידה (! אני מניח שזה נובע מפסח בתאריכים שונים), ולעומת זאת בפברואר, למשל, יש עלייה יותר משמעותית.
 
לא נכון להסתכל על הבדל בין כל חודש לבין קודמו אלא על המגמה

קודם הסתכלתי על החודשים
רואים שבחודש יוני בקושי יש עליה, בחודש מאי יש עלייה קטנה מאוד, באפריל אפילו יש ירידה (! אני מניח שזה נובע מפסח בתאריכים שונים), ולעומת זאת בפברואר, למשל, יש עלייה יותר משמעותית.
לא נכון להסתכל על הבדל בין כל חודש לבין קודמו אלא על המגמה
לאורך זמן.
בגרף של כל התחנות יש מגמת עלייה עקבית לאורך זמן.
 

Ofekalef1

New member
איך אתה רואה את זה?

לא נכון להסתכל על הבדל בין כל חודש לבין קודמו אלא על המגמה
לאורך זמן.
בגרף של כל התחנות יש מגמת עלייה עקבית לאורך זמן.
איך אתה רואה את זה?
הרי כל הזמן יש עליות וירידות, זה לא קו ישר, וחודשים שונים מתאפיינים בכמות נוסעים שונה. אז איך אתה רואה שיש עלייה?
 
הכי קל לראות את זה על ידי הסתכלות על הקצוות הנמוכים

איך אתה רואה את זה?
הרי כל הזמן יש עליות וירידות, זה לא קו ישר, וחודשים שונים מתאפיינים בכמות נוסעים שונה. אז איך אתה רואה שיש עלייה?
הכי קל לראות את זה על ידי הסתכלות על הקצוות הנמוכים
אפשר לראות שהמגמה שלהם היא מגמה של עליה עקבית.
תעביר קו מגמה דמיוני לאורך הקו המזוגזג - זה יהיה קו עולה.
 

amit1270

New member
פסח תשע"ג היה במרץ, פסח השנה היה באפריל

כן, כבר הספקתי לשכוח את כל הפרטים האלה

אם כי אפשר לראות משהו מעניין. גם בכמות העולים והיורדים בכל הקווים, ההבדל בין מרץ 2013 למרץ 2014 משמעותי מאוד, ולעומת זאת כמעט ואין עליה בין יוני 2013 לבין יוני 2014. באופן כללי זה נראה כאילו יש התייצבות גם בכל הקווים, במגמה שדי מתאימה לקו של ב"ש.
אני טועה?
פסח תשע"ג היה במרץ, פסח השנה היה באפריל
 
בפסח יש ירידה בנסיעות יוממים ועליה בנסיעות מטיילים

הגיוני שבפסח יש עליה
בפסח יש ירידה בנסיעות יוממים ועליה בנסיעות מטיילים
ההשפעה של הירידה בנסיעות היוממים חזקה יותר.
לכן בדרך כלל בפסח יש תגבור בקווים הבינעירוניים ולא בקווים הפרבריים.
 

amit1270

New member
בנוסף, יש יותר "שבתות" בחודשים של חגים

בפסח יש ירידה בנסיעות יוממים ועליה בנסיעות מטיילים
ההשפעה של הירידה בנסיעות היוממים חזקה יותר.
לכן בדרך כלל בפסח יש תגבור בקווים הבינעירוניים ולא בקווים הפרבריים.
בנוסף, יש יותר "שבתות" בחודשים של חגים
 

raminec

New member
תחנות נתב"ג ומודיעין

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 4-6/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השני של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אפריל
תחנות נתב"ג ומודיעין

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה