נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2014

מצב
הנושא נעול.
לא רציתי לכתוב את זה כי אני מחכה לנתוני הרבעון הבא

יותר מעניין העליה התלולה של קרית אריה
וזה עוד לפני הטמעת שיפורי השילובים בינואר 2015.
לא רציתי לכתוב את זה כי אני מחכה לנתוני הרבעון הבא
אבל אותי זה ממש לא מפתיע.
תחנת קרית אריה היא התחנה עם פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר מבין כל התחנות שבין הוד השרון-סוקולוב לתחנת בני ברק והיא מוכיחה את זה כל רבעון מחדש (גם מגרש החניה הצמוד לה מוכיח את זה).
לא סתם ניהלתי כאן בפורום ויכוחים ממושכים וסוערים על הצורך בקישור טוב לתחנה הזו.
 

amit1270

New member
ומה יש לך לומר על סגולה? מקום אחרון בקו - מוצדק?

לא רציתי לכתוב את זה כי אני מחכה לנתוני הרבעון הבא
אבל אותי זה ממש לא מפתיע.
תחנת קרית אריה היא התחנה עם פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר מבין כל התחנות שבין הוד השרון-סוקולוב לתחנת בני ברק והיא מוכיחה את זה כל רבעון מחדש (גם מגרש החניה הצמוד לה מוכיח את זה).
לא סתם ניהלתי כאן בפורום ויכוחים ממושכים וסוערים על הצורך בקישור טוב לתחנה הזו.
ומה יש לך לומר על סגולה? מקום אחרון בקו - מוצדק?
 
סגולה היא תחנה בעייתית והמצב שלה עוד יחמיר

ומה יש לך לומר על סגולה? מקום אחרון בקו - מוצדק?
סגולה היא תחנה בעייתית והמצב שלה עוד יחמיר
המרכז המסחרי הצמוד לתחנה ייסגר תוך שנה-שנתיים לפי החלטה של בית משפט ואז התחנה בכלל תהיה "עירומה".
אין אליה נגישות טובה להולכי רגל מכביש 40.
אין אליה נגישות בכלל מכיוון אזור התעשיה סגולה.
אין אליה קישוריות ממזרח פתח תקוה (ולא הוגדרה קישוריות כזו גם במכרז החדש שפורסם).
וגם היחס אליה בטווח הארוך לא שונה - ראה ערך ביטול הקטע של הקו הסגול שהיה אמור להגיע אליה.
משרד התחבורה מתייחס אליה יותר כאל תחנה של דרום הוד השרון מאשר כתחנה של פתח תקוה.
אם לא יהיה שינוי מהותי ביחס לתחנה הזו, כתחנת הרכבת של מזרח פתח תקוה, אני לא רואה לה עתיד.

בינתיים, כל עוד המרכז המסחרי קיים, יש לה יתרון אחד - הרבה מקומות חניה. כשלא יהיה המרכז המסחרי, אני בספק אם מגרש החניה הגדול יישאר ודי בטוח שקו 67 יפסיק להגיע אליה. היא פשוט תהיה תחנה נידחת שגם המגיעים ברכב יחששו להשאיר כלי רכב בסביבתה.
 

amit1270

New member
העתיד הקודר הזה הוא בלתי נמנע?

סגולה היא תחנה בעייתית והמצב שלה עוד יחמיר
המרכז המסחרי הצמוד לתחנה ייסגר תוך שנה-שנתיים לפי החלטה של בית משפט ואז התחנה בכלל תהיה "עירומה".
אין אליה נגישות טובה להולכי רגל מכביש 40.
אין אליה נגישות בכלל מכיוון אזור התעשיה סגולה.
אין אליה קישוריות ממזרח פתח תקוה (ולא הוגדרה קישוריות כזו גם במכרז החדש שפורסם).
וגם היחס אליה בטווח הארוך לא שונה - ראה ערך ביטול הקטע של הקו הסגול שהיה אמור להגיע אליה.
משרד התחבורה מתייחס אליה יותר כאל תחנה של דרום הוד השרון מאשר כתחנה של פתח תקוה.
אם לא יהיה שינוי מהותי ביחס לתחנה הזו, כתחנת הרכבת של מזרח פתח תקוה, אני לא רואה לה עתיד.

בינתיים, כל עוד המרכז המסחרי קיים, יש לה יתרון אחד - הרבה מקומות חניה. כשלא יהיה המרכז המסחרי, אני בספק אם מגרש החניה הגדול יישאר ודי בטוח שקו 67 יפסיק להגיע אליה. היא פשוט תהיה תחנה נידחת שגם המגיעים ברכב יחששו להשאיר כלי רכב בסביבתה.
העתיד הקודר הזה הוא בלתי נמנע?
הקשיים והחוליים שציינת הם כרוניים או ניתנים לריפוי?
 
כתבתי קודם מה אפשר לעשות על מנת שהתחנה תהיה יותר שימושית

העתיד הקודר הזה הוא בלתי נמנע?
הקשיים והחוליים שציינת הם כרוניים או ניתנים לריפוי?
כתבתי קודם מה אפשר לעשות על מנת שהתחנה תהיה יותר שימושית
ויותר אטרקטיבית.
צריך לחבר את התחנה לכביש 40 (משני צידיו) וליצור גישה נוחה בין התחנות בכביש לבין תחנת הרכבת.
צריך לחבר את התחנה לאזור התעשיה סגולה על ידי בניית כניסה דרומית לתחנה. כאשר המרכז המסחרי יסגר ויהרס, האזור שמצפון לתחנה יהיה שומם. העתיד של התחנה נמצא מדרום לה, לא מצפון לה.
צריך לקשר בין התחנה לשכונות המזרחיות של פתח תקוה (השכונות שמשני צידי כביש 40 - דרך ירושלים). השכונה וחצי שקו 67 עובר בהן הן לא שכונות היעד של תחנת סגולה. מהן יותר נוח להגיע לתחנת קרית אריה או ברכב או ללכת מעט מערבה לקוים 53 ו 44.

תחנת קרית אריה מוכיחה שלמרות הריחוק היחסי של התחנות והמסילה מהאזורים המאוכלסים של פתח תקוה, יש לתחנות הרכבת הללו פוטנציאל כאשר מתחילים להתייחס לתחנה כאל תחנת רכבת של פתח תקוה (העיר השישית בגודלה במדינה ואחת מערי התעשיה הגדולות בה), פוטנציאל שבא לידי ביטוי גם במספרי הנוסעים.
לתחנת סגולה עד היום לא מתייחסים כאל תחנת רכבת של פתח תקוה, אלא כאל תחנת ספר של הוד השרון. וכך זה נראה.
הפוטנציאל של תחנת סגולה, הן מבחינת תושבים והן מבחינת מוקדי תעסוקה, לא נמצא בהוד השרון, אלא בפתח תקוה.
עם הפנים לצפון - העתיד קודר. עם הפנים לדרום - תהיה תקוה.
 

alantan

New member
גם בתור תחנה של הוד השרון היא היתה יכולה להצליח

כתבתי קודם מה אפשר לעשות על מנת שהתחנה תהיה יותר שימושית
ויותר אטרקטיבית.
צריך לחבר את התחנה לכביש 40 (משני צידיו) וליצור גישה נוחה בין התחנות בכביש לבין תחנת הרכבת.
צריך לחבר את התחנה לאזור התעשיה סגולה על ידי בניית כניסה דרומית לתחנה. כאשר המרכז המסחרי יסגר ויהרס, האזור שמצפון לתחנה יהיה שומם. העתיד של התחנה נמצא מדרום לה, לא מצפון לה.
צריך לקשר בין התחנה לשכונות המזרחיות של פתח תקוה (השכונות שמשני צידי כביש 40 - דרך ירושלים). השכונה וחצי שקו 67 עובר בהן הן לא שכונות היעד של תחנת סגולה. מהן יותר נוח להגיע לתחנת קרית אריה או ברכב או ללכת מעט מערבה לקוים 53 ו 44.

תחנת קרית אריה מוכיחה שלמרות הריחוק היחסי של התחנות והמסילה מהאזורים המאוכלסים של פתח תקוה, יש לתחנות הרכבת הללו פוטנציאל כאשר מתחילים להתייחס לתחנה כאל תחנת רכבת של פתח תקוה (העיר השישית בגודלה במדינה ואחת מערי התעשיה הגדולות בה), פוטנציאל שבא לידי ביטוי גם במספרי הנוסעים.
לתחנת סגולה עד היום לא מתייחסים כאל תחנת רכבת של פתח תקוה, אלא כאל תחנת ספר של הוד השרון. וכך זה נראה.
הפוטנציאל של תחנת סגולה, הן מבחינת תושבים והן מבחינת מוקדי תעסוקה, לא נמצא בהוד השרון, אלא בפתח תקוה.
עם הפנים לצפון - העתיד קודר. עם הפנים לדרום - תהיה תקוה.
גם בתור תחנה של הוד השרון היא היתה יכולה להצליח
כפי שרשמת לעיל, אילולא הניתוק מהתחנות בכביש 40, היה משתלם לנוסעים בתחבורה ציבורית לנסוע אליה ולאו דווקא להאריך את דרכם בנסיעה צפונה לסוקולוב.
 
אבל הוד השרון היא עיר הרבה יותר קטנה ועם אזורי תעסוקה הרבה

גם בתור תחנה של הוד השרון היא היתה יכולה להצליח
כפי שרשמת לעיל, אילולא הניתוק מהתחנות בכביש 40, היה משתלם לנוסעים בתחבורה ציבורית לנסוע אליה ולאו דווקא להאריך את דרכם בנסיעה צפונה לסוקולוב.
אבל הוד השרון היא עיר הרבה יותר קטנה ועם אזורי תעסוקה הרבה
יותר קטנים.
ועיקר האוכלוסיה של הוד השרון לא גרה בדרום הוד השרון.
אי ניצול הפוטנציאל של העיר השישית בגודלה במדינה זה בזבוז.
לא הגיוני שלעיר של כ-60-50 אלף תושבים ייחסו 3 תחנות רכבת ולעיר של כמעט רבע מליון תושבים ייחסו רק תחנת רכבת אחת.
תחנת סגולה צריכה להיחשב קודם כל ובראש וראשונה כתחנת רכבת של פתח תקוה.
 

olli3

New member
מנהל
מה הסיבה שבגינה הורסים את המתחם?

כתבתי קודם מה אפשר לעשות על מנת שהתחנה תהיה יותר שימושית
ויותר אטרקטיבית.
צריך לחבר את התחנה לכביש 40 (משני צידיו) וליצור גישה נוחה בין התחנות בכביש לבין תחנת הרכבת.
צריך לחבר את התחנה לאזור התעשיה סגולה על ידי בניית כניסה דרומית לתחנה. כאשר המרכז המסחרי יסגר ויהרס, האזור שמצפון לתחנה יהיה שומם. העתיד של התחנה נמצא מדרום לה, לא מצפון לה.
צריך לקשר בין התחנה לשכונות המזרחיות של פתח תקוה (השכונות שמשני צידי כביש 40 - דרך ירושלים). השכונה וחצי שקו 67 עובר בהן הן לא שכונות היעד של תחנת סגולה. מהן יותר נוח להגיע לתחנת קרית אריה או ברכב או ללכת מעט מערבה לקוים 53 ו 44.

תחנת קרית אריה מוכיחה שלמרות הריחוק היחסי של התחנות והמסילה מהאזורים המאוכלסים של פתח תקוה, יש לתחנות הרכבת הללו פוטנציאל כאשר מתחילים להתייחס לתחנה כאל תחנת רכבת של פתח תקוה (העיר השישית בגודלה במדינה ואחת מערי התעשיה הגדולות בה), פוטנציאל שבא לידי ביטוי גם במספרי הנוסעים.
לתחנת סגולה עד היום לא מתייחסים כאל תחנת רכבת של פתח תקוה, אלא כאל תחנת ספר של הוד השרון. וכך זה נראה.
הפוטנציאל של תחנת סגולה, הן מבחינת תושבים והן מבחינת מוקדי תעסוקה, לא נמצא בהוד השרון, אלא בפתח תקוה.
עם הפנים לצפון - העתיד קודר. עם הפנים לדרום - תהיה תקוה.
מה הסיבה שבגינה הורסים את המתחם?
 
אי חוקיות

מה הסיבה שבגינה הורסים את המתחם?
אי חוקיות
מה שנבנה בחטא סופו להיהרס.
זה אזור שנכלל בשטח של פארק לאומי ירקון ואישורי הבניה שניתנו על ידי עיריית פתח תקוה בתקופתו של ראש העיריה לשעבר, גיורא לב, היו לא חוקיים.
אפשר למצוא בגוגל הרבה חומר על זה - מספיק לחפש גיורא לב ועמוס לוזון.
ואין ספק שאם המרכז הזה לא היה נבנה, גם תחנת סגולה לא הייתה נבנית, בטח לא כפי שנבנתה.
 

amit1270

New member
אז יש פתח לתקווה


כתבתי קודם מה אפשר לעשות על מנת שהתחנה תהיה יותר שימושית
ויותר אטרקטיבית.
צריך לחבר את התחנה לכביש 40 (משני צידיו) וליצור גישה נוחה בין התחנות בכביש לבין תחנת הרכבת.
צריך לחבר את התחנה לאזור התעשיה סגולה על ידי בניית כניסה דרומית לתחנה. כאשר המרכז המסחרי יסגר ויהרס, האזור שמצפון לתחנה יהיה שומם. העתיד של התחנה נמצא מדרום לה, לא מצפון לה.
צריך לקשר בין התחנה לשכונות המזרחיות של פתח תקוה (השכונות שמשני צידי כביש 40 - דרך ירושלים). השכונה וחצי שקו 67 עובר בהן הן לא שכונות היעד של תחנת סגולה. מהן יותר נוח להגיע לתחנת קרית אריה או ברכב או ללכת מעט מערבה לקוים 53 ו 44.

תחנת קרית אריה מוכיחה שלמרות הריחוק היחסי של התחנות והמסילה מהאזורים המאוכלסים של פתח תקוה, יש לתחנות הרכבת הללו פוטנציאל כאשר מתחילים להתייחס לתחנה כאל תחנת רכבת של פתח תקוה (העיר השישית בגודלה במדינה ואחת מערי התעשיה הגדולות בה), פוטנציאל שבא לידי ביטוי גם במספרי הנוסעים.
לתחנת סגולה עד היום לא מתייחסים כאל תחנת רכבת של פתח תקוה, אלא כאל תחנת ספר של הוד השרון. וכך זה נראה.
הפוטנציאל של תחנת סגולה, הן מבחינת תושבים והן מבחינת מוקדי תעסוקה, לא נמצא בהוד השרון, אלא בפתח תקוה.
עם הפנים לצפון - העתיד קודר. עם הפנים לדרום - תהיה תקוה.
אז יש פתח לתקווה

מעניין אותי למה התחנה הזאת זוכה לכזה חוסר התייחסות דווקא מהעיר שאת שמה היא נושאת. איפה ראש העיר? איפה התושבים?
 
היא לא זוכה לחוסר התייחסות מהעיר, אלא משרד התחבורה לא עושה

אז יש פתח לתקווה

מעניין אותי למה התחנה הזאת זוכה לכזה חוסר התייחסות דווקא מהעיר שאת שמה היא נושאת. איפה ראש העיר? איפה התושבים?
היא לא זוכה לחוסר התייחסות מהעיר, אלא משרד התחבורה לא עושה
מאמץ לחבר אותה אל העיר.
כביש 40 זה כביש ארצי באחריות נתיבי ישראל. כאשר עיריית פתח תקוה בנתה בצידו שביל הליכה (צפונית לצומת סגולה), נתיבי ישראל התלוננו שהעיריה חודרת לשטח שבאחריותם. לגישה מהכביש לתחנה משרד התחבורה ונתיבי ישראל צריכים לדאוג.
לקישור תח"צי למזרח פתח תקוה משרד התחבורה צריך לדאוג.
התושבים במזרח העיר כן מבקשים קישור לתחנה ועל גישה נוחה מכביש 40 כבר דיברו עשרות פעמים. ותושבים בעלי רכב כן מתייחסים לתחנה ומשתמשים בה, כי נכון לעכשיו החניה זה היתרון הגדול שלה, בניגוד למצוקת החניה בתחנת קרית אריה.
יכול להיות שהעדנה תגיע לתחנה הזו רק כאשר תיבנה השכונה הגדולה על אדמות בסיס סירקין.
 

amit1270

New member
התושבים וראש העיר ניסו לדבר ממש עם משרד התחבורה?

היא לא זוכה לחוסר התייחסות מהעיר, אלא משרד התחבורה לא עושה
מאמץ לחבר אותה אל העיר.
כביש 40 זה כביש ארצי באחריות נתיבי ישראל. כאשר עיריית פתח תקוה בנתה בצידו שביל הליכה (צפונית לצומת סגולה), נתיבי ישראל התלוננו שהעיריה חודרת לשטח שבאחריותם. לגישה מהכביש לתחנה משרד התחבורה ונתיבי ישראל צריכים לדאוג.
לקישור תח"צי למזרח פתח תקוה משרד התחבורה צריך לדאוג.
התושבים במזרח העיר כן מבקשים קישור לתחנה ועל גישה נוחה מכביש 40 כבר דיברו עשרות פעמים. ותושבים בעלי רכב כן מתייחסים לתחנה ומשתמשים בה, כי נכון לעכשיו החניה זה היתרון הגדול שלה, בניגוד למצוקת החניה בתחנת קרית אריה.
יכול להיות שהעדנה תגיע לתחנה הזו רק כאשר תיבנה השכונה הגדולה על אדמות בסיס סירקין.
התושבים וראש העיר ניסו לדבר ממש עם משרד התחבורה?
אני חושב שפעולה נמרצת (ומתוקשרת) מצד התושבים והעירייה יכולה להביא תוצאות.
 
אני לא יודע אם ראש העיריה דיבר על קישור השכונות המזרחיות

התושבים וראש העיר ניסו לדבר ממש עם משרד התחבורה?
אני חושב שפעולה נמרצת (ומתוקשרת) מצד התושבים והעירייה יכולה להביא תוצאות.
אני לא יודע אם ראש העיריה דיבר על קישור השכונות המזרחיות
תושבים דיברו.
אבל הדבר הכי גרוע זה שבמכרז אין קישור בין השכונות המזרחיות לתחנת הרכבת בסגולה.
הקו החדש היחיד לתחנת סגולה מופיע במכרז בקעת אונו - קו 77 מאור יהודה דרך השכונות המערביות (!) של פתח תקוה לתחנת הרכבת סגולה. כנראה מלבישים על הקו הזה את הקטע שבין התחנה המרכזית לתחנת סגולה שנגרע מקו 67 לאחר שינוי מסלולו ומנצלים את תחנת סגולה כתחנת קצה יותר מאשר באמת במטרה ליצור קישור לתחנה.
אולי משרד התחבורה מחכה לשכונה החדשה במקום בסיס סירקין. השכונה הזו תשנה לחלוטין את צרכי התחבורה של מזרח פתח תקוה.
 

GLSRA

Active member
אין ספק שהשקעה בחיבור התחנה למרכז התעסוקה מדרום...

כתבתי קודם מה אפשר לעשות על מנת שהתחנה תהיה יותר שימושית
ויותר אטרקטיבית.
צריך לחבר את התחנה לכביש 40 (משני צידיו) וליצור גישה נוחה בין התחנות בכביש לבין תחנת הרכבת.
צריך לחבר את התחנה לאזור התעשיה סגולה על ידי בניית כניסה דרומית לתחנה. כאשר המרכז המסחרי יסגר ויהרס, האזור שמצפון לתחנה יהיה שומם. העתיד של התחנה נמצא מדרום לה, לא מצפון לה.
צריך לקשר בין התחנה לשכונות המזרחיות של פתח תקוה (השכונות שמשני צידי כביש 40 - דרך ירושלים). השכונה וחצי שקו 67 עובר בהן הן לא שכונות היעד של תחנת סגולה. מהן יותר נוח להגיע לתחנת קרית אריה או ברכב או ללכת מעט מערבה לקוים 53 ו 44.

תחנת קרית אריה מוכיחה שלמרות הריחוק היחסי של התחנות והמסילה מהאזורים המאוכלסים של פתח תקוה, יש לתחנות הרכבת הללו פוטנציאל כאשר מתחילים להתייחס לתחנה כאל תחנת רכבת של פתח תקוה (העיר השישית בגודלה במדינה ואחת מערי התעשיה הגדולות בה), פוטנציאל שבא לידי ביטוי גם במספרי הנוסעים.
לתחנת סגולה עד היום לא מתייחסים כאל תחנת רכבת של פתח תקוה, אלא כאל תחנת ספר של הוד השרון. וכך זה נראה.
הפוטנציאל של תחנת סגולה, הן מבחינת תושבים והן מבחינת מוקדי תעסוקה, לא נמצא בהוד השרון, אלא בפתח תקוה.
עם הפנים לצפון - העתיד קודר. עם הפנים לדרום - תהיה תקוה.
אין ספק שהשקעה בחיבור התחנה למרכז התעסוקה מדרום...
יקדם מאוד את השימוש בתחנה הזו.
חבל מאוד, עבדתי שנה וחצי באיזור תעשייה סגולה ומאוד מתסכל לראות את התחנה מחלון המשרד וללא שום נגישות אליה מדרום.
חבל
 

raminec

New member
נתב"ג ותחנות מודיעין

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
נתב"ג ותחנות מודיעין

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה