נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2013 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אוקטובר
 

raminec

New member
נתוני עולים ויורדים בתחנות הרכבת - נובמבר

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2013 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אוקטובר
נתוני עולים ויורדים בתחנות הרכבת - נובמבר
 

raminec

New member
נתוני עולים ויורדים בתחנות הרכבת - דצמבר

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2013 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אוקטובר
נתוני עולים ויורדים בתחנות הרכבת - דצמבר
 

alantan

New member
שימו לב לנתב"ג - הישראלי אוהב לקבל את משפחתו

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2013 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אוקטובר
שימו לב לנתב"ג - הישראלי אוהב לקבל את משפחתו
בידיים פתוחות כשהיא חוזרת מחו"ל ודואג לאסוף אותה ברכבו. אבל בדרך לחו"ל שיסעו לשדה לבדם ברכבת...
 

darkshadow1

New member
יש לתופעה כמה סיבות אפשריות:

שימו לב לנתב"ג - הישראלי אוהב לקבל את משפחתו
בידיים פתוחות כשהיא חוזרת מחו"ל ודואג לאסוף אותה ברכבו. אבל בדרך לחו"ל שיסעו לשדה לבדם ברכבת...
יש לתופעה כמה סיבות אפשריות:
כשטסים לחו"ל שוהים זמן די ארוך בטרמינל, ולא קורה אסון אם השעה של הרכבת לא ממש מתואמת עם שעת הטיסה ו"נאלצים" להישאר עוד חצי שעה-שעה בדיוטי פרי.
בטיסה חזרה לעומת זאת כולם רוצים להגיע חזרה הבייתה כמה שיותר מהר. אם הרכבת לא מתואמת עם הנחיתה והנוסעים יצטרכו לחכות חצי שעה עד הנסיעה הבאה- סביר שהם פשוט יקחו מונית.
 

alantan

New member
ההסבר שלך הגיוני מדי - אני מעדיף את ההשערה

יש לתופעה כמה סיבות אפשריות:
כשטסים לחו"ל שוהים זמן די ארוך בטרמינל, ולא קורה אסון אם השעה של הרכבת לא ממש מתואמת עם שעת הטיסה ו"נאלצים" להישאר עוד חצי שעה-שעה בדיוטי פרי.
בטיסה חזרה לעומת זאת כולם רוצים להגיע חזרה הבייתה כמה שיותר מהר. אם הרכבת לא מתואמת עם הנחיתה והנוסעים יצטרכו לחכות חצי שעה עד הנסיעה הבאה- סביר שהם פשוט יקחו מונית.
ההסבר שלך הגיוני מדי - אני מעדיף את ההשערה
שלי... אבל אתה צודק כמובן.

שכשמגיעים בטיסה גם אין אפשרות לתכנן מראש האם הנוסע יזכה לנסוע ברכבת ללא המתנה ממושכת, כי יש עיכוב של דרכונים, מזוודות, והנחיתה אינה מדייקת לפי הלו"ז כמעט אף פעם עקב ריפוד מוגזם של חברות תעופה. בכל אופן יש פחות מקרים בהם הרכבת מתאימה.

כשנוסעים לחו"ל מקבלים את המצב בהבנה יותר ובמקום להגיע שעתיים לפני הטיסה למשל, מחליטים להגיע 2:20 לפני. מה שכתבת בעצם...
 

S o l l y

New member
תאכלס שילוב של שניהם לדעתי...

ההסבר שלך הגיוני מדי - אני מעדיף את ההשערה
שלי... אבל אתה צודק כמובן.

שכשמגיעים בטיסה גם אין אפשרות לתכנן מראש האם הנוסע יזכה לנסוע ברכבת ללא המתנה ממושכת, כי יש עיכוב של דרכונים, מזוודות, והנחיתה אינה מדייקת לפי הלו"ז כמעט אף פעם עקב ריפוד מוגזם של חברות תעופה. בכל אופן יש פחות מקרים בהם הרכבת מתאימה.

כשנוסעים לחו"ל מקבלים את המצב בהבנה יותר ובמקום להגיע שעתיים לפני הטיסה למשל, מחליטים להגיע 2:20 לפני. מה שכתבת בעצם...
תאכלס שילוב של שניהם לדעתי...
אני חושב שזה באמת תופעה נפוצה של אנשים שבאים לקחת אותם בחזור, ויש את הטקס של לקבל את המשפחה בשדה וכו', אבל בהלוך הרבה פעמים נוסעים ברכבת - לי אישית זה קרה כמה פעמים שנסעתי ברכבת אבל בחזור חיכה לי חבר או משפחה...

וזה גם נכון לגבי הזמנים, קרה לי כמה פעמים בעיקר בנחיתת לילה של רכבת פעם בשעה, שהעדפתי לקחת מונית מאשר לחכות לרכבת 40 דקות, שלא נדבר על פספוס רכבת בכמה דק' ואז צריך לחכות שעה...

בקיצור אני הולך עם שתי התיאוריות
 

FiReBall

New member
האם אין היגיון בהוספת רכבת קצרה שתתגבר את קו

ההסבר שלך הגיוני מדי - אני מעדיף את ההשערה
שלי... אבל אתה צודק כמובן.

שכשמגיעים בטיסה גם אין אפשרות לתכנן מראש האם הנוסע יזכה לנסוע ברכבת ללא המתנה ממושכת, כי יש עיכוב של דרכונים, מזוודות, והנחיתה אינה מדייקת לפי הלו"ז כמעט אף פעם עקב ריפוד מוגזם של חברות תעופה. בכל אופן יש פחות מקרים בהם הרכבת מתאימה.

כשנוסעים לחו"ל מקבלים את המצב בהבנה יותר ובמקום להגיע שעתיים לפני הטיסה למשל, מחליטים להגיע 2:20 לפני. מה שכתבת בעצם...
האם אין היגיון בהוספת רכבת קצרה שתתגבר את קו
נתב"ג-תל-אביב, כך שתכנס רכבת כל רבע שעה (ולא כל שעה או חצי שעה)
 

down under

New member
מאוד מאוד לא!

האם אין היגיון בהוספת רכבת קצרה שתתגבר את קו
נתב"ג-תל-אביב, כך שתכנס רכבת כל רבע שעה (ולא כל שעה או חצי שעה)
מאוד מאוד לא!
מרבית נוסעי הרכבת אל ומנתב"ג, הם מצפונית לנתניה.
כלומר מחדרה, בנימינה, עתלית, חיפה, קריות, עכו ונהריה וסביבותיהן.
שכן מהאזורים הללו לקחת מונית לנתב"ג או בחזרה זה מחירי שחיטה ממש (מונית לחדרה זה מעל ל-250 או 300 ₪)
לעומת זאת מונית מת"א זה בין 100 ל-130 ₪, מחיר סביר יחסית.

גם מחדרה וצפונה נסיעה לנתב"ג לוקחת יחסית די הרבה זמן, בעיקר כשיש פקקים, כך שיותר קשה "לשכנע" בני משפחה וחברים שיקפיצו אותך לשדה התעופה או שיבואו
לאסוף אותך בחזור.

מה שיוצר מצב שבו יש תמריץ הרבה יותר גבוה לנסוע ברכבת מאשר בפרייבט או במונית ספיישל.

אל תשכח שיש מצוקה קלה של ציוד נייד וכן תפיסת מסילות. לא חושב שזה הדבר הכי דחוף שיש כעת לרכבת ישראל לעשות, לתגבר את הקו בין נתב"ג לת"א.
 

alantan

New member
יש הגיון שכל הקווים הפרבריים יפעלו פעם ברבע

האם אין היגיון בהוספת רכבת קצרה שתתגבר את קו
נתב"ג-תל-אביב, כך שתכנס רכבת כל רבע שעה (ולא כל שעה או חצי שעה)
יש הגיון שכל הקווים הפרבריים יפעלו פעם ברבע
שעה בכל שעות היום (ופעם בחצי שעה מאוחר בערב ובלילה). אבל ההגיון הזה דורש משאבים וזמן מסילה שאינם בנמצא כיום.
 

XrayCharlie

New member
אם כבר אז הסיבה יכולה להיות אחרת לגמרי

יש לתופעה כמה סיבות אפשריות:
כשטסים לחו"ל שוהים זמן די ארוך בטרמינל, ולא קורה אסון אם השעה של הרכבת לא ממש מתואמת עם שעת הטיסה ו"נאלצים" להישאר עוד חצי שעה-שעה בדיוטי פרי.
בטיסה חזרה לעומת זאת כולם רוצים להגיע חזרה הבייתה כמה שיותר מהר. אם הרכבת לא מתואמת עם הנחיתה והנוסעים יצטרכו לחכות חצי שעה עד הנסיעה הבאה- סביר שהם פשוט יקחו מונית.
אם כבר אז הסיבה יכולה להיות אחרת לגמרי
שעות השיא ביציאה מנתב"ג הם בבוקר משעה 05:30 עד 09:00 בערך מה שאומר שהנוסעים צריכים להגיע לטרמינל בשעות הקטנות של הלילה או המוקדמות מאוד של הבוקר. בשעות אלו "קצת" קשה לקבל טרמפ ולכן, על מנת לחסוך במונית ספיישל בשעות שאין תח"צ חלופי, נוסעים ברכבת. שעות העומס בחזרה לישראל הן בשעות אחר הצהרים וכאן יותר קל למשפחה או לחברים לבצע איסוף ומכאן שפחות נוסעים ברכבת.

מעניין היה לקבל תמונת נוסעים עולים/יורדים ע"פ שעות.
 

amit1270

New member
נשמע הסבר הגיוני

אם כבר אז הסיבה יכולה להיות אחרת לגמרי
שעות השיא ביציאה מנתב"ג הם בבוקר משעה 05:30 עד 09:00 בערך מה שאומר שהנוסעים צריכים להגיע לטרמינל בשעות הקטנות של הלילה או המוקדמות מאוד של הבוקר. בשעות אלו "קצת" קשה לקבל טרמפ ולכן, על מנת לחסוך במונית ספיישל בשעות שאין תח"צ חלופי, נוסעים ברכבת. שעות העומס בחזרה לישראל הן בשעות אחר הצהרים וכאן יותר קל למשפחה או לחברים לבצע איסוף ומכאן שפחות נוסעים ברכבת.

מעניין היה לקבל תמונת נוסעים עולים/יורדים ע"פ שעות.
נשמע הסבר הגיוני
 

מיכי 10

Member
ואני חשבתי שזאת בעיה אישית שלי...

שימו לב לנתב"ג - הישראלי אוהב לקבל את משפחתו
בידיים פתוחות כשהיא חוזרת מחו"ל ודואג לאסוף אותה ברכבו. אבל בדרך לחו"ל שיסעו לשדה לבדם ברכבת...
ואני חשבתי שזאת בעיה אישית שלי...
להביא לנתב"ג את בני המשפחה או החברים או את האורחים משוייץ שצריכים לחזור לשם, זה תמיד עצוב לי, ולפעמים אפילו בלתי נסבל. ולחזור אחרי זה לבד מנתב"ג - בכלל מדכא.

לעומת זה, לקבל אורחים משוויץ או את בני המשפחה/החברים החוזרים, זה כיף. זו שמחה מרגשת.

לא ידעתי שזאת תופעה כללית משותפת.
 

alantan

New member
אנחנו זוכים להסעה בשני הכיוונים. אבי תמיד

ואני חשבתי שזאת בעיה אישית שלי...
להביא לנתב"ג את בני המשפחה או החברים או את האורחים משוייץ שצריכים לחזור לשם, זה תמיד עצוב לי, ולפעמים אפילו בלתי נסבל. ולחזור אחרי זה לבד מנתב"ג - בכלל מדכא.

לעומת זה, לקבל אורחים משוויץ או את בני המשפחה/החברים החוזרים, זה כיף. זו שמחה מרגשת.

לא ידעתי שזאת תופעה כללית משותפת.
אנחנו זוכים להסעה בשני הכיוונים. אבי תמיד
דואג לנו אלא אם כן מדובר למשל ב-3 בבוקר ביום רביעי. החיבוק כשיוצאים מהמכס זה אחד הרגעים השמחים בנסיעה לארץ והפרידה ליד הכניסה לטסים בלבד הוא כמובן תמיד עצוב.
 

מיכי 10

Member
אז בדומה לאביך, גם אני

אנחנו זוכים להסעה בשני הכיוונים. אבי תמיד
דואג לנו אלא אם כן מדובר למשל ב-3 בבוקר ביום רביעי. החיבוק כשיוצאים מהמכס זה אחד הרגעים השמחים בנסיעה לארץ והפרידה ליד הכניסה לטסים בלבד הוא כמובן תמיד עצוב.
אז בדומה לאביך, גם אני
הסעתי את בתי ומשפחתה (נסענו משתיים עד שלוש וחצי לפנות בוקר ביום רביעי!) שנסעו לכמה שבועות לארה"ב, והיה צריך מכונית נוספת, אז גם הבן שלי הצטרף להסעה. (וכך גם בשנה שעברה).
כשהם חזרו, באתי הפעם רק לקבל את פניהם בנתב"ג, חיבוקים ונשיקות ושמחה רבה! אבל הזמנתי להם מראש מונית גדולה הביתה. בכל זאת לא הולך לי ברגל לנסוע בכל פעם תשעים ק"מ...
 

alantan

New member
אין כאהבת אם...


אז בדומה לאביך, גם אני
הסעתי את בתי ומשפחתה (נסענו משתיים עד שלוש וחצי לפנות בוקר ביום רביעי!) שנסעו לכמה שבועות לארה"ב, והיה צריך מכונית נוספת, אז גם הבן שלי הצטרף להסעה. (וכך גם בשנה שעברה).
כשהם חזרו, באתי הפעם רק לקבל את פניהם בנתב"ג, חיבוקים ונשיקות ושמחה רבה! אבל הזמנתי להם מראש מונית גדולה הביתה. בכל זאת לא הולך לי ברגל לנסוע בכל פעם תשעים ק"מ...
אין כאהבת אם...
 

raminec

New member
עולים ויורדים בקו אשקלון תל-אביב דרך רחובות

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2013 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אוקטובר
עולים ויורדים בקו אשקלון תל-אביב דרך רחובות
מיד לאחר פתיחת הקו אשקלון - תל אביב דרך מערב ראשון בתחילת אוגוסט החלה צמיחה מרשימה במספר הנוסעים העולים והיורדים בתחנות אשקלון ואשדוד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה