נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 1-3/2015

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
קו החוף הדרומי, עד שדרות

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 1-3/2015
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הראשון של 2015 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
קו החוף הדרומי, עד שדרות

 
אולמרט בטלפון מכלא מעשיהו: "קו מיותר, להקפיא אותו מייד!"

קו החוף הדרומי, עד שדרות
אולמרט בטלפון מכלא מעשיהו: "קו מיותר, להקפיא אותו מייד!"
"למה צריך קו עם מיליון נוסעים בחודש? עדיף לטוס בחינם עם חברת "ראשון טורס", ולבטל את הרכבת המצחיקה הזו".
 

olli3

New member
מנהל
זה יותר אנשים שגם ככה הגיעו מאיזור נתיבות ואופקים לשדרות

נראה שהרבה עברו משדרות לנתיבות עקב מעבר ההטבה לנתיבות
זה יותר אנשים שגם ככה הגיעו מאיזור נתיבות ואופקים לשדרות
ומשנפתחה תחנת נתיבות, עברו להגיע פשוט לנתיבות.
&nbsp
לא מאמין שמישהו משדרות נסע דרומה לנתיבות כדי לנסוע בחינם ברכבת ועוד רק בכיוון אחד.
 

raminec

New member
ועדת המעקב של תחנות יבנה


נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 1-3/2015
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הראשון של 2015 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
ועדת המעקב של תחנות יבנה


 
נכון, ואל תשכח, אלי, את התחזיות שהיו כאן

מעניין אם הירידה ביבנה מזרח תמשיך
או שהתייצבה. מה שבטוח הקמת יבנה מערב היתה משתלמת והכפילה את מספר הנוסעים.
נכון, ואל תשכח, אלי, את התחזיות שהיו כאן
"הורסים את השירות לתושבי יבנה"....
"אף אחד לא ייסע יותר ברכבת מיבנה"....
"דוחפים את הציבור בכח לרכב הפרטי"....

בכיינים עלובים.
 

benshap2

New member
זאת לא הפעם הראשונה שאתה מסלף את מה שנאמר

נכון, ואל תשכח, אלי, את התחזיות שהיו כאן
"הורסים את השירות לתושבי יבנה"....
"אף אחד לא ייסע יותר ברכבת מיבנה"....
"דוחפים את הציבור בכח לרכב הפרטי"....

בכיינים עלובים.
זאת לא הפעם הראשונה שאתה מסלף את מה שנאמר
ומזלזל במי שאמר את הדברים, וזה כבר מתחיל לעצבן ממש.

כמה נקודות לעניין הזה, כנוסע קבוע ויומיומי בקו (האם אתה גם כזה?):
-
1. בנוגע ליבנה מערב - כאשר האריכו את הקו המערבי לאשדוד ואשקלון, אכן הייתה הרעה משמעותית בשירות. זה בא לידי ביטוי בעיקר בחוסר תיאום מוחלט בין הרכבת לאוטובוסים, וכן ברכבות שהגיעו ליבנה מלאות עד אפס מקום.
מאז חלו שיפורים רבים - התאימו את זמני האוטובוסים הפנימיים לרכבת (זה לקח יותר מדי זמן!), העבירו את התחנות של האוטובוסים ממש לכניסה לתחנה (כנ"ל..), חשוב מכך - הרכבת הבינה שזהו קו עמוס ואין יותר מארכים של 5 קרונות בשעות העומס, מה שמביא לכך שבתחנת יבנה מערב רוב הזמן לא עמוס עד אפס מקום עדיין, האריכו את השירות בלילה עד לשעות מאוחרות יותר, הרכבת המהירה עוצרת בפחות תחנות ממה שעצרה תחילה והיא ממש מהירה היום, ואפילו פתחו את מגרש החניה הענקי.
בעירייה ובהנהלת הרכבת עברו כמעט על כל טענה שהועלתה בפורום, ושיפרו את הדברים אחד אחרי השני, על כך מגיע שאפו ענקי, וזה תרם מאוד להצלחת התחנה והקו.

2. בנוגע ליבנה מזרח - אני עדיין חושב שהתחנה לא ממצה את הפוטנציאל הטמון בה.
תוספת של רכבות בשעות השיא (ובשעות השיא בלבד!) תהיה מבורכת.
הקימו שכונה חדשה של עשרות אלפי תושבים מרחק הליכה קצר מתחנת הרכבת, שכונה שבכל שבוע מאוכלסת בעוד כמה מאות דיירים חדשים, ועדיין התחנה רק יורדת ולא עולה.
לתחנה הזו יש פוטנציאל אדיר בלתי ממומש. לדעתי אם יוסיפו 3-4 רכבות בבוקר ו 3-4 אחה"צ, מספר הנוסעים בתחנה יעלה מאוד.
כרגע היא משמשת יותר את תושבי גדרה והמושבים מאשר את תושבי יבנה.
 
אני נוסע קבוע ויומיומי בקו

זאת לא הפעם הראשונה שאתה מסלף את מה שנאמר
ומזלזל במי שאמר את הדברים, וזה כבר מתחיל לעצבן ממש.

כמה נקודות לעניין הזה, כנוסע קבוע ויומיומי בקו (האם אתה גם כזה?):
-
1. בנוגע ליבנה מערב - כאשר האריכו את הקו המערבי לאשדוד ואשקלון, אכן הייתה הרעה משמעותית בשירות. זה בא לידי ביטוי בעיקר בחוסר תיאום מוחלט בין הרכבת לאוטובוסים, וכן ברכבות שהגיעו ליבנה מלאות עד אפס מקום.
מאז חלו שיפורים רבים - התאימו את זמני האוטובוסים הפנימיים לרכבת (זה לקח יותר מדי זמן!), העבירו את התחנות של האוטובוסים ממש לכניסה לתחנה (כנ"ל..), חשוב מכך - הרכבת הבינה שזהו קו עמוס ואין יותר מארכים של 5 קרונות בשעות העומס, מה שמביא לכך שבתחנת יבנה מערב רוב הזמן לא עמוס עד אפס מקום עדיין, האריכו את השירות בלילה עד לשעות מאוחרות יותר, הרכבת המהירה עוצרת בפחות תחנות ממה שעצרה תחילה והיא ממש מהירה היום, ואפילו פתחו את מגרש החניה הענקי.
בעירייה ובהנהלת הרכבת עברו כמעט על כל טענה שהועלתה בפורום, ושיפרו את הדברים אחד אחרי השני, על כך מגיע שאפו ענקי, וזה תרם מאוד להצלחת התחנה והקו.

2. בנוגע ליבנה מזרח - אני עדיין חושב שהתחנה לא ממצה את הפוטנציאל הטמון בה.
תוספת של רכבות בשעות השיא (ובשעות השיא בלבד!) תהיה מבורכת.
הקימו שכונה חדשה של עשרות אלפי תושבים מרחק הליכה קצר מתחנת הרכבת, שכונה שבכל שבוע מאוכלסת בעוד כמה מאות דיירים חדשים, ועדיין התחנה רק יורדת ולא עולה.
לתחנה הזו יש פוטנציאל אדיר בלתי ממומש. לדעתי אם יוסיפו 3-4 רכבות בבוקר ו 3-4 אחה"צ, מספר הנוסעים בתחנה יעלה מאוד.
כרגע היא משמשת יותר את תושבי גדרה והמושבים מאשר את תושבי יבנה.
אני נוסע קבוע ויומיומי בקו
ומשתמש קבוע בשתי התחנות.
כשהתחנה החדשה נפתחה אני הייתי היחיד שהתנגד כאן לאורגיית הבכי והתלונות שלכם. אני צדקתי ואתם טעיתם. לא יזיק לכם להודות בכך.

אגב, התלוננתם אז גם על הרעה איומה בשירות לאשדוד ואשקלון, ועוד כל מיני יללות בלתי נסבלות שהציגו אתכם באור מגוחך. הנסיון שלך לשכתב את ההסטוריה בדיעבד רק מזיק לך, כי הכל מתועד בארכיון הפורום לצערכם הרב...

לא ברור מה רע בכך שהתחנה הישנה משרתת את תושבי גדרה והמושבים, מה זה משנה בכלל? נוסעים הם נוסעים. לא אמורים לבקש ספח ת.ז. עם כתובת בעליה לרכבת.

אגב, אני בשעתו אמרתי שתחנת יבנה מערב תזנק ברגע שיפתחו את מגרש החניה, צחקתם עליי אז, מסתבר שהבדיחה דווקא על חשבונכם.
 

GLSRA

Active member
ההיפך, הבלימה נעצרה באוגוסט 2013, מאז בעקביות שוב עלייה

מעניין אם הירידה ביבנה מזרח תמשיך
או שהתייצבה. מה שבטוח הקמת יבנה מערב היתה משתלמת והכפילה את מספר הנוסעים.
ההיפך, הבלימה נעצרה באוגוסט 2013, מאז בעקביות שוב עלייה
שים לב, שבחודשים האחרונים חלה שוב זחילה כלפי מעלה גם ביבנה מזרח
 

Ccyclist

Well-known member
מה שמוכיח שזו לא חלוקת העוגה אלא הגדלת העוגה.

ההיפך, הבלימה נעצרה באוגוסט 2013, מאז בעקביות שוב עלייה
שים לב, שבחודשים האחרונים חלה שוב זחילה כלפי מעלה גם ביבנה מזרח
מה שמוכיח שזו לא חלוקת העוגה אלא הגדלת העוגה.
הטעות של השטאסלרים, האוצריסטים, וה"לא ממתינים בתחנות" למיניהם היא לראות בנתון קיים כלשהו של שירות מוגבל רף עליון לדרישה שאותה לשיטתם יש לנהל ב"יעילות".
&nbsp
הכפלת מספר הנוסעים עם פתיחת הקו המקביל ביבנה מראה את ההיפך הגמור - יעדים חדשים כמו רשל"צ ודרום גוש דן משכו נוסעים חדשים, נוסעי האיילון בחרו בתחנה הנוחה להם, ונוסעי לוד ונתב"ג ושאר היעדים וההחלפות במסלול הישן מדרום לגוש דן מהווים דרישה קשיחה מספיק להחזיק את התחנה הוותיקה במספרים הדומים לנסועה בה לפני פתיחת מקבילתה החדשה.
&nbsp
If you build it they will come ואם ההפעלה תדירה וטובה מספיק הם גם ישתמשו בתשתית.
 

GLSRA

Active member
בהקשר הזה דווקא מעניין לראות מה קרה בתחנת הראשונים

מה שמוכיח שזו לא חלוקת העוגה אלא הגדלת העוגה.
הטעות של השטאסלרים, האוצריסטים, וה"לא ממתינים בתחנות" למיניהם היא לראות בנתון קיים כלשהו של שירות מוגבל רף עליון לדרישה שאותה לשיטתם יש לנהל ב"יעילות".
&nbsp
הכפלת מספר הנוסעים עם פתיחת הקו המקביל ביבנה מראה את ההיפך הגמור - יעדים חדשים כמו רשל"צ ודרום גוש דן משכו נוסעים חדשים, נוסעי האיילון בחרו בתחנה הנוחה להם, ונוסעי לוד ונתב"ג ושאר היעדים וההחלפות במסלול הישן מדרום לגוש דן מהווים דרישה קשיחה מספיק להחזיק את התחנה הוותיקה במספרים הדומים לנסועה בה לפני פתיחת מקבילתה החדשה.
&nbsp
If you build it they will come ואם ההפעלה תדירה וטובה מספיק הם גם ישתמשו בתשתית.
בהקשר הזה דווקא מעניין לראות מה קרה בתחנת הראשונים
יש תחושה שהקו הזה קצת רדום. נדמה לי מספר הרכבות לשם ירד לעומת העבר, אבל אני חייב להודות שלא נברתי לבדוק בנתונים.
כיום יש שכונות ענקיות צמודות לתחנה שהולכות ונבנות בתוספת מרכז מסחרי ענק הצמוד לתחנה - אולי זה ייתן לקו מתיחת פנים
 
תחנת הראשונים הייתה בעבר תחנת הקצה של קו הוד השרון

בהקשר הזה דווקא מעניין לראות מה קרה בתחנת הראשונים
יש תחושה שהקו הזה קצת רדום. נדמה לי מספר הרכבות לשם ירד לעומת העבר, אבל אני חייב להודות שלא נברתי לבדוק בנתונים.
כיום יש שכונות ענקיות צמודות לתחנה שהולכות ונבנות בתוספת מרכז מסחרי ענק הצמוד לתחנה - אולי זה ייתן לקו מתיחת פנים
תחנת הראשונים הייתה בעבר תחנת הקצה של קו הוד השרון
לאחר פתיחת הקו באיילון דרום הקו של הוד השרון חובר לקו באיילון דרום וחלק מהנוסעים שנסעו בעבר מתחנת הראשונים נוסעים כיום מתחנת משה דיין.
לאחר שהופעל קו הוד השרון - משה דיין, תדירות הרכבות בשעות השפל בקטע הוד השרון - תל אביב עלתה מאחת בשעה לשתיים בשעה. בשעות השיא היו בין הוד השרון לתל אביב 3 רכבות בשעה כאשר בשתיים מתוכן תחנות הקצה היו בת"א ההגנה ות"א מרכז ורק באחת הראשונים הייתה תחנת קצה. לעומת זאת, בקו הוד השרון - משה דיין, כל הרכבות בשעות השיא והשפל מגיעות למשה דיין (או כתחנת קצה או כתחנת ביניים).
כמו כן בתקופה הראשונה לאחר פתיחת הקו למשה דיין, הרכבות של הראשונים יצאו מ הגיעו עד תחנת ההגנה בלבד. לאחר מכן הרכבות הוארכו לת"א מרכז ובלו"ז החדש מיוני 2014, הרכבות בשעות השיא הוארכו לנתניה.
מספר הרכבות בתחנת הראשונים ירד לאחר שבוטלו רכבות השאטל שהיו בין הראשונים ללוד בשעות השיא.
מכיוון שמדובר בתחנה הנמצאת בשלוחה, היא סובלת ותמשיך לסבול מתדירות נמוכה של רכבות עד אשר יחברו את שתי התחנות של ראשון לציון.
 

GLSRA

Active member
זה המתכון המושלם להרוג תחנה

תחנת הראשונים הייתה בעבר תחנת הקצה של קו הוד השרון
לאחר פתיחת הקו באיילון דרום הקו של הוד השרון חובר לקו באיילון דרום וחלק מהנוסעים שנסעו בעבר מתחנת הראשונים נוסעים כיום מתחנת משה דיין.
לאחר שהופעל קו הוד השרון - משה דיין, תדירות הרכבות בשעות השפל בקטע הוד השרון - תל אביב עלתה מאחת בשעה לשתיים בשעה. בשעות השיא היו בין הוד השרון לתל אביב 3 רכבות בשעה כאשר בשתיים מתוכן תחנות הקצה היו בת"א ההגנה ות"א מרכז ורק באחת הראשונים הייתה תחנת קצה. לעומת זאת, בקו הוד השרון - משה דיין, כל הרכבות בשעות השיא והשפל מגיעות למשה דיין (או כתחנת קצה או כתחנת ביניים).
כמו כן בתקופה הראשונה לאחר פתיחת הקו למשה דיין, הרכבות של הראשונים יצאו מ הגיעו עד תחנת ההגנה בלבד. לאחר מכן הרכבות הוארכו לת"א מרכז ובלו"ז החדש מיוני 2014, הרכבות בשעות השיא הוארכו לנתניה.
מספר הרכבות בתחנת הראשונים ירד לאחר שבוטלו רכבות השאטל שהיו בין הראשונים ללוד בשעות השיא.
מכיוון שמדובר בתחנה הנמצאת בשלוחה, היא סובלת ותמשיך לסבול מתדירות נמוכה של רכבות עד אשר יחברו את שתי התחנות של ראשון לציון.
זה המתכון המושלם להרוג תחנה
פחות רכבות, פחות נוסעים, אין הצדקה לרכבות, אז ממציאים פטנטים, קווים רק עד לוד, רק עד ההגנה, רק עד ת"א מרכז, כל זה מאלץ נוסעים להחליף רכבות, פחות ביקוש, וחוזר חלילא.
ככה הורגים קו רכבת עם פוטנציאל גדול, תחנה הממוקמת נהדר ויכולה לשרת את כל דרום ומזרח ראשון לציון ואת כל הצד הצפוני מערבי של נס ציונה. תחנה לא מנוצלת !!!
 
תחנת הראשונים לא ממוקמת נהדר ולו מהסיבה שהיא ממוקמת בשלוחה

זה המתכון המושלם להרוג תחנה
פחות רכבות, פחות נוסעים, אין הצדקה לרכבות, אז ממציאים פטנטים, קווים רק עד לוד, רק עד ההגנה, רק עד ת"א מרכז, כל זה מאלץ נוסעים להחליף רכבות, פחות ביקוש, וחוזר חלילא.
ככה הורגים קו רכבת עם פוטנציאל גדול, תחנה הממוקמת נהדר ויכולה לשרת את כל דרום ומזרח ראשון לציון ואת כל הצד הצפוני מערבי של נס ציונה. תחנה לא מנוצלת !!!
תחנת הראשונים לא ממוקמת נהדר ולו מהסיבה שהיא ממוקמת בשלוחה
הפתרון לתחנת הראשונים זה חיבור לתחנת משה דיין ואז תחנת הראשונים תהיה חלק מקו פרברי לולאתי.
 

GLSRA

Active member
מסכים רק שהפרויקט הזה עדיין נמצא רק על שולחן השרטוט

תחנת הראשונים לא ממוקמת נהדר ולו מהסיבה שהיא ממוקמת בשלוחה
הפתרון לתחנת הראשונים זה חיבור לתחנת משה דיין ואז תחנת הראשונים תהיה חלק מקו פרברי לולאתי.
מסכים רק שהפרויקט הזה עדיין נמצא רק על שולחן השרטוט
 

raminec

New member
קו חיפה - נהריה

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 1-3/2015
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הראשון של 2015 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים
קו חיפה - נהריה

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה